(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z uruchomieniem trabanta 1.1 po dłuższym postoju.
Autor Wiadomość
wrocek 

DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 75
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2012-03-18, 15:50   Problem z uruchomieniem trabanta 1.1 po dłuższym postoju.

Witam.
Wczoraj próbowałem odpalić mojego trabanta po przeszło rocznym postoju.Trabant kreci ale nie odpala zalewa się i strzela z tłumika. Założone są nowe przewody świece i kopułka dodam że w zeszłym roku rozerwało mi środkowy tłumik:/ ale to chyba niema nic dorzeczy.
Jeśli ktoś mógłby podpowiedzieć mi jakie czynności mam przeprowadzić aby go uruchomić będę wdzięczny.
_________________
Wrocek
 
 
 
rafal 


DDR: 601
Wiek: 37
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Żary
Wysłany: 2012-03-18, 16:51   

Sprawdź ustawienie zapłonu(kręci się chyba przy kopułce dwiema śróbami i przestawia) i ewentualnie pasek rozrządu sprawdź czy nie przeskoczył albo sparciał i się zerwał .
 
 
 
wrocek 

DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 75
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2012-03-18, 17:47   

Pasek jest cały i na swoim miejscy chyba bo mam zdjętą obudowę z niego. Jak sprawdzić ustawienie tego zapłonu jakie powinno być? Jaka powinna być kolejność podłączenia świec?
Patrząc od przodu świeca najdalej po lewo na kopułce góra z przodu, druga świeca od lewej góra z tyłu kopułki, trzecia świeca dół z przodu i czwarta świeca dół z tyłu kopułki?
_________________
Wrocek
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2012-03-18, 18:44   

masz opozniony zapłon skor owali Ci w tłumik, pokręć kopułką.
co do kabli z tego co pamiętam to 1-3-4-2, ale moge się mylić , bo to juz dawno było ;)
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-18, 22:49   

1342, tak jak JJ pisze.
Zaznacz sobie jak masz aktualnie i odkrec 2 srubki. Rusz lekko aparatem w 1 strone, testuj i tak kuwa do zajechania :D jesli nie masz lampy strobo to ciezko Ci bedzie idealnie ustawic na sluch o ile tego nigdy nie robiles.
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2012-03-19, 06:45   

no mi raz na strobo gorzej chodził niż na łoko ;)
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
wrocek 

DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 75
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2012-03-19, 10:09   

Dzis po powrocie z pracy sprawdze podlaczenie przewodow do kopulki. Prawdopodobnie cos pomylilem tym bardziej ze stara kopulka byla zdjeta jakis rok temu i to pod silnym wplywem alko wiec moglem dobrze nie zapamiepac;-) Dzieki za pomoc. Wieczorem napisze czy udalo sie uruchomic.
_________________
Wrocek
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2012-03-19, 19:44   

Powinien odpalić nawet na przestawionym zapłonie, masz źle podłączone kable. Ja jak pomieszałem kable podłączałem tylko jeden kabel po kolei na każdy cylinder i kręciłem rozrusznikiem, jak coś łapał zostawiałem go i brałem następny. Na 3 już powinien pracować :)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
wrocek 

DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 75
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2012-03-19, 21:38   

I się wydało. Pomieszałem kable. Podłączyłem tak jak kazał mi znajomy mechanik i trabi odpalił ale nie jest tak pięknie jakby się wydawało:-( Trabi odpalił odrazo ale zaczął wchodzić na wysokie obroty i cały czas się wkręcał więc go zgasiłem no i już nie chciał odpalić na dodatek rozrusznik się skończył bo słychać że wyrzutka wyrzuca ale niekręci:-( Czy ten wężyk co idzie od gaźnika do układu zapłonowego (kopułki) ma duży wpływ przy odpalaniu bo podczas odkręcania gaźnika za uwarzyłem że spadł. A i jeszcze jedno po zdjęciu dolotu powietrza z gaźnika podczas kręcenia benzyna z jakiejś dziurki leciała do góry taka mgiełka.
Gaźnik zdjąłem do czyszczenia.
_________________
Wrocek
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 40
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-19, 23:26   

Ten wezyk nie ma wplywu przy odpalaniu... przestawia on zaplon przy deptaniu w gaz :)
To, ze idzie mgielka od gory to dobrze :)
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
wrocek 

DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 75
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2012-03-26, 20:34   

Witam
Dziś rozebrałem gaźnik i powykręcałem dusze ku mojemu zdziwieniu w duszy głównej paliwa jest wsadzony cienki drucik zagięty z dwóch stron.To tak ma być czy ktoś włożył go w celu zmniejszenia spalania?
Jutro wszystkie dysze czeka kąpiel w myjce ultradźwiękowej :D
_________________
Wrocek
 
 
 
mrkubek 

DDR: Ni ma
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: brać kasę
Wysłany: 2012-03-26, 20:44   

Robili tak kiedyś gdy nie było dostępu do dysz a te były juz rozkalibrowane.
Trzeba wymienic.
_________________
 
 
 
wrocek 

DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 75
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2012-03-26, 21:00   

Ale dysza nie wygląda na to żeby była zużyta :/
Jest to dysza 110.Jeszcze raz obejrzałem ją i nie wygląda żeby była jakoś wyrechana że tak powiem.
_________________
Wrocek
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2012-03-27, 17:24   

Dziadkowy sposób na spalanie. Ja widziałem zalutowaną.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
wrocek 

DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 75
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2012-03-27, 19:10   

hyy
Czyli mogę spokojnie wyciągnąć ten drucik i założyć dyszę bez niego a trabi nie powinien mieć problemów z odpaleniem?

Fakt taki że jak go kupiłem to w trasie 250km średnie spalanie wyszło mi poniżej 5 litrów:)a werwę i tak miał dość sporą;)
_________________
Wrocek
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2012-03-29, 08:42   

Jeżdżąc z drucikiem ryzykujesz zniszczeniem silnika. Zbyt uboga w paliwo mieszanka. Ale wiadomo, teoria swoje, a praktyka swoje :P Nie wiadomo jak długo dziadek tak jeździł i wszystko działa. Druga opcja, gaźnik jest zużyty lub źle ustawiony, palił 12/100 to dziadek ratował się czym mógł.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
wrocek 

DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 75
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2012-05-21, 22:16   

Witam. Mam kolejny problem z uruchomieniem trabanta 1.1
Mianowicie po odpaleniu trabi trzyma strasznie wysokie obroty:( Z tego co za uwarzyłem ta górna przepustnica jest otwarta na maksa jak ją przymknę to trabi spada z obrotów.
Co morze być przyczyną tak mocno otwartej przepustnicy?? Gaźnik co dopiero włożyłem po czyszczeniu. Cały rozbierałem i czyściłem według instrukcji która znalazłem gdzieś w necie. Możliwe że źle złożyłem tą sprężynkę ten bimetal od ssania? Tylko że przed rozebraniem gaźnika był taki sam objaw, trabi wkręcał się na wysokie obroty.
Co morze być przyczyną... ?
_________________
Wrocek
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2012-05-21, 22:40   

Ogolnie to ja nie wiem ale napewno nie morze :D sory musialem
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 36
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-05-21, 23:12   

odepnij linkę gazu i zobacz czy też będzie szalał. Jak nie, to masz odpowiedź.
 
 
 
wrocek 

DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 75
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2012-05-21, 23:27   

Haha Aren bardzo śmieszne... Kula dzięki dziś sprawdzę.
_________________
Wrocek
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-05-22, 10:16   

Niech ktoś ogarnięty sprawdzi Ci ssanie.
 
 
 
wrocek 

DDR: Trabant 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 75
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2012-05-22, 21:05   

Dziś zajrzałem do trabanta. Dolna przepustnica ta co otwiera ja linka gazu przy normalnym zamocowaniu linki jest dość sporo otwarta bo jakieś 15-20 stopni. Po wy-haczeniu linki samochód spadł z obrotów tylko dlaczego ta przepustnica jest aż tyle otwarta nic tam nie przestawiałem a kiedyś trabi chodził normalnie.

Kula dzieki za podpowiedz problem tkwił w samej lince gazu.
_________________
Wrocek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 12