(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
[601 ; 1.1] Jaskóła
Autor Wiadomość
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-08-27, 00:32   [601 ; 1.1] Jaskóła

na dniach będziemy wymieniać jaskółkę w szczurze. mam pytanie odnośnie wspawania nowe.

Spawać punkt przy punkcie? (jak bRq)

czy pozostawić jakieś wolne odstępy bądź spawać punktowo? (żeby jakoś to miało możliwość pracowania)

czy spaw ciągły może popękać od przeciążeń jakie będą na jaskółkę działać? (gleba będzie i to nie mała)

poratujcie dobrą radą.

DDR
 
 
 
eljot87 

DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 362
Skąd: nie stąd
Wysłany: 2009-08-27, 09:19   

w teorii spawy punktowe są bardziej wytrzymałe na obciążenia niż spawy ciągłe. oryginalnie takie elementy jak jaskółka czy progi są zgrzewane punktowo.

ja bym to wspawywał tak samo jak progi wstawaiałem czyli tak: http://www.mig-welding.co.uk/plug-weld.htm

ale nie jestem doświadczonym spawaczem więc nie muszę mieć racji...
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2009-08-27, 10:35   

U mnie bedzie klatka, wiec jak bede mial usztywniona bude. Orginalnie jaskolka jest przylapana punktowo co jakis odstep. Nie wiem jak to sie ma do pracy wzgledem podlogi, ale watpie, zeby w fabryce komus sie chcialo obspawywac wszystkie blachy na okolo ciagiem punktowo (jak pojedziesz ciaglym - nie punktowym - spawem to blachy sie masakrycznie pofaluja). Poza tym zgrzewy sa mocniejsze od spawow.
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-08-27, 11:00   

progi mam pojechane spawem ciągłym (punkt przy punkcie)

sposób jaki podaje eljot87, jest jak oryginalny ale ciężko się tak spawa.

a co jakby spawać tak: 2cm ciągły - 2 cm przerwy - 2cm ciągły - 2cm przerwy itd??
 
 
 
eljot87 

DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 362
Skąd: nie stąd
Wysłany: 2009-08-27, 11:48   

ten sposób jest najbardziej zbliżony do oryginału bo trzeba pamiętać, że oryginalnie to jest to zgrzewane. no ja progi dałem radę tak spawać (choćmoże nie tak ładnie jak na fotkach z linku)... ale przy jaskółce jest tego wiecej. ja dawałem otwory co jakieś 3 cm. wydaje się to być mocne... ale czas pokaże.
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2009-08-27, 12:15   

Moim zdaniem to najlepiej zrobić dziurki w jaskółce co 1cm. Pospawać w dziurkach. Jeśli nie masz progów do na końcach włożyć miga i pospawać podłogę z jaskółka od wewnątrz. I tyle na ten temat. Totalnie nie bawiłbym się w spawy ciągle.
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-08-27, 12:41   

zależy mi na sztywności podłogi. dlatego progi pojechane ciągłym. na nie działają siły wzdłużne nadwozia więc może tak lepiej.

Na jaskółę siły działają trochę inaczej i jest zagadka.

Dzięki za dotychczasowe rady. Zastanowimy się jak to zrobić żeby było dobrze.

jakby ktoś z okolicy Bydgoszczy jaskółę chciał wymieniać to będę w posiadaniu stelażu do wymiany.
 
 
 
eljot87 

DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 362
Skąd: nie stąd
Wysłany: 2009-08-27, 16:39   

co 1cm to prawie jak spaw ciągły:p ale można spróbować... jakby oś to zawsze można obspawać ciągłym jeszcze:p
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2009-08-27, 22:45   

ja mam progi pospawane co 1cm ;) a jaskolke spawalem najpierw punktowo co 2cm i pozniej ciagle. Skrec jaskolke na kilku srubach M6 i dopiero spawaj. Blachy beda lepiej dopasowane.
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-08-27, 23:20   

o te śrubki to dobry pomysł.

kolejny rebus mam. załączam dwa zdjęcia opisane i zaznaczone co bym chciał zrobić.

na jednym nie ma tekstu ale czerwona linia oznacza miejsca gdzie bym chciał pociągnąć spawem.

co wy na taki patent?



 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2009-08-27, 23:24   

Na pewno wzmocni to jaskolke. Ja bym zrobil zastrzaly do progow jeszcze i juz nic jej nie ruszy :)
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Qbs 
i Zenek...

DDR: 601
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 305
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-27, 23:38   

od kiedy to spawanie wzmacnia element nie spawany. TO ci sie za sisiola nie rozerwie, po co wzmacniac. Jak to pospawasz to dopiero osłabisz materiał w miejscach naokoło spawów. Kulek nie kombinuj bo przekombinujesz :)
_________________
www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-08-28, 00:09   

Qbs napisał/a:
TO ci sie za sisiola nie rozerwie,


chcesz zobaczyć jak to na starej jaskółce wygląda?:P
dookoła na obu łapach jest rozerwana blacha. moze od przegrzania tak sie stało bo szczuro był elektrodowo "obspawany" przez dziadka.....
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2009-08-28, 08:56   

W zyciu nie widziałem zeby w aucie, nawet po solidnym dzwonie puściły zgrzewy. U mnie w GT jaskółka pękła poziomo, patrząć od wewnątrz nadkola pośrodku, równolegle do podłogi. I nie ma to nic współnego z spawaniem/zgrzewaniem tylko z korozją, bo to ona robi największe zniszczenia. Ja bym zostawił zastrzały w spokoju, dopuki nie zgniją będą trzymać.
A poza tym nałożenie takiej wielkiej łaty na jaskółkę to błąd, pomiedzy blachami zostanie ci wolna przestrzeń która w końcu zacznie korodować, a dowiesz się o tym jak całe to odpadnie.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-08-28, 09:48   

1. łata była by doklepana i zakonserwowane od środka porządnie.

2. zgrzewy mi też nie puściły ale całe dookoła "rozerwało" jeśli tak to można prosto określić.

taczkowiczem nie jestem i na serii zawiasie jeździć nie będę to powzmacniać jakoś muszę., bo trabant kruchy jest.
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2009-08-30, 11:17   

zrób zastrzał do grodzi jak wszyscy.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-08-30, 20:01   

samo wyparcie nie wystarcza. oczywiście będzie u mnie i gródź odpowiednio wzmocniona także.

temat założyłem żeby znaleźć jeszcze jakieś inne możliwości wzmocnienia.

przemówiły do mnie "podłużnice" od jaskóły do progu.
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2009-08-30, 21:05   

w Trabach GTi sie sprawdzaja, wiec podejrzewam, ze u Ciebie tez sie sprawdza. Tylko ja bym je zrobil tak, zeby obejmowaly tez jaskolke z przodu (blacha zeby nachodzila na spod i zachodzila na jaskolke od przodu)
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2009-09-02, 21:28   

Mi po głowie chodzi przecięcie jaskółki na pół  Tzn pozbyć się jej prawie zupełnie pomiędzy mocowaniem sanek, coby się wydech zmieścił a od sanek puścić podłużnice wzdłuż progów przez całe auto.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-09-02, 23:37   

:roll:
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2009-09-03, 11:57   

lepiej tunel zrobic niz wycinac kawalek jaskolki... dlaczego zmienili jaskolke z 500/600 na taka jak w 601 ? pewnie dlatego, ze jest mocniejsza :)
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
eljot87 

DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 362
Skąd: nie stąd
Wysłany: 2009-09-03, 15:02   

i usztywania pewnie nadwozie poprzecznie...
 
 
 
marszal 


DDR: trabant polo
Wiek: 40
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 220
Skąd: Jasło koło Osobnicy
Wysłany: 2009-09-03, 21:16   

mam kuzyna po mechatronice i doradzal mi tunel ale i tak jaskolki nie tykam bo zdrowa poszly tylko zastrzaly

http://www.fotosik.pl/pok...6deb218b93.html

zobaczymy ile wytrzyma :D
_________________
Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić.
 
 
 
Qbs 
i Zenek...

DDR: 601
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 305
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-03, 23:28   

dwusuwy sie na tym trzymały, a w polowkach masz budę jeszcze opartą o całe nadkola i przednia cześć. Zobaczyłbyś w niejednej polówce jak wyglada jeskółka. w kazdym dwusuwie by sie juz dawno połamała, a w polo mozna jeździć praktycznie bez niej i miec dziurę jak flinstonowie :P
_________________
www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2009-09-05, 18:42   

Dwa tygodnie jeździłem polówką co jedno mocowanie miała uwalone całe, fajnie się gibało jak bujałem autem :P Poza tym wydech najbardziej dostaje właśnie pod jaskółką, dwa jak zrobić tunel bez przecięcia jaskółki? Trzy ile długości mają takie podłużnice w golfie? Np w bmw e-30 albo w mercu 190 mają 30-40 cm i kończą się za fotelami. wiem że to inne nadwozie ale po wzmocnieniu podłogi oraz podszybia nic nie powinno się dziać.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12