(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Wzmocnienie Trabika.
Autor Wiadomość
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2008-12-16, 18:57   

na tej focie wydac ze jaskolka byla niezle zgnita juz.


wzmocnienie traba to chyba bedzie nowa jaskolka dobrze obspawana i tyle
 
 
 
eMTi 
eMTi


DDR: 601 ciapek
Wiek: 35
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-12-16, 18:59   

maxxx601 napisał/a:
ale póki co biały śmiga na jego blachach.
dokładnie ładny (biały) śmiga na blachach G0 ten obok to chyba na częsci autko stoi sobie ładnie i jeszcze jest kolorowy :P który tez stoi sobie
_________________
PozDDRo eMTi
 
 
 
MC-Maxim 


DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 126
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2008-12-16, 20:58   

Ja szczerze powiem zmartwilem sie troszke jak ktoś napisał ze wzmacniajac dół, góra dostaje w dupe. Chyba wspawam tylko te profile od sanek do tej podłużnicy czy jak sie to fachowo nazywa. Sprawdze dodatkowo jaskólke i tyle.
_________________
www.thevintagevwbus.com
 
 
 
eljot87 

DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 362
Skąd: nie stąd
Wysłany: 2008-12-16, 21:15   

MC-Maxim napisał/a:
Ja szczerze powiem zmartwilem sie troszke jak ktoś napisał ze wzmacniajac dół, góra dostaje w dupe.

a co niby w tym dziwnego? wspawując "wzmocnienia" powodujesz inny rozklad sił... może nawet taki, który obciąży bardziej slabsze elementy...
 
 
 
MC-Maxim 


DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 126
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2008-12-16, 21:35   

No czyli co ... wzmocnienie nie ma sensu bo rozpadnie sie co innego.
_________________
www.thevintagevwbus.com
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-12-16, 22:28   

najlepszym rozwiązaniem jest klatka. wtedy większość naprężeń jest przenoszona na nią. klatka poniekąd spina przód auta(kielichy, sanie) z tylnymi nadkolamii nie da sie ukryć ze w taki sposób odciąża podłogę, słupki, progi etc.
 
 
 
Dzukis 


DDR: 601s
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 3
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 2008-12-16, 22:48   

włącze sie do dyskusji. Myśle ze dobrym rozwiązaniem jest taka rozpórka :


Napewno odciązy troche jaskółke i usztywni przód, czyli 2 w 1
_________________
No Risk No Fun
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2008-12-16, 23:21   

co do g0 to nie bedzie zadnych szczepow :) bynajmniej nie chcial robic.

a co do wzmocnien to tak jak eljot pisal :)
dziwi mnie ze nikt nie chce jasqlki odciazyc mocujac gore wozka do sciany grodziowej.
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
MC-Maxim 


DDR: T1
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 126
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2008-12-17, 05:53   

No ja napisalem, ze jezeli bede robił to właśnie tego moda wybiore :)
_________________
www.thevintagevwbus.com
 
 
 
eljot87 

DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 362
Skąd: nie stąd
Wysłany: 2008-12-17, 12:52   

Kula napisał/a:
najlepszym rozwiązaniem jest klatka. wtedy większość naprężeń jest przenoszona na nią. klatka poniekąd spina przód auta(kielichy, sanie) z tylnymi nadkolamii nie da sie ukryć ze w taki sposób odciąża podłogę, słupki, progi etc.


dokładnie...
 
 
 
maxxx601 
fascynacitrabantow

DDR: mpctka 601
Wiek: 38
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 120
Skąd: bydgoskie
Wysłany: 2008-12-17, 13:31   

ja mam wypacie resoru, ale i zdrową jaskółe więc efektów nie widać

a to wzmocnienie z foto wygląda jakby miało obciążyć kielichy, które i tak wększość trabów ma słabe... Ale ciekawe :->
_________________
Zawsze zakochany w trabantach. Dwusuwowych czystej krwi.
 
 
 
grafitiii 
piotrek


DDR: grafitiii
Wiek: 35
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-12-18, 14:02   

ja mam wznocnienie, do górnej ściany grodziowej,
na ścianie grodziowej wspawałem profil wzmacniający do którego przyczepione jest mocowanie łączące z śróbami mocującymi resor.


będzie sztywne połączenie między resorem a ścianą grodziową
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2008-12-23, 12:12   

hyhy nawet nie wiedzialem ze to ma nasz kolega :)
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-12-23, 23:40   

czyja 600? :D
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2008-12-24, 00:55   

bolka

[ Dodano: 2008-12-24, 00:56 ]
rozwiazanie napewno dobre dla jaskolki, ale jak ktos wyczysci pieknie pod machą wszystko i co z taką blachą zrobic.. ni to w kwasiaka nawet obic czy cos
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-12-24, 13:11   

można wychromować. myśle że to nie musi być aż tak pancerne żeby czołg na tym postawić można było. trochę pomyśleć i dać to troche niżej. np między podstawkę a resor i gra gitara - nie masz na wierzchu wielkiego topornego kawału stali.
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2008-12-24, 13:33   

tylko kwestia przykrecania tego
zeby na stałe z sankami nie bylo jak trzeba bedzie sciagnąc :-}
no i maglownica ...



co do wzmocnien, budowa 6oo Lowrider'a.. ciekawe. praktycznie trabant z ramą. ale zastanawiają mnie słupki i reszta nie wzmocniona..

http://www.trabant-team-hoyerswerda.de/
 
 
 
maxxx601 
fascynacitrabantow

DDR: mpctka 601
Wiek: 38
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 120
Skąd: bydgoskie
Wysłany: 2008-12-25, 12:12   

Maximowi widziałem że słupki ostro zapieprzają... Uważam że nie ma tu 2 raz wymyślać koła - ja daję tam pod tapicerkami, wzmocnienia z kombi :D

[ Dodano: 2008-12-25, 22:37 ]
I kseroboj dzionas oczywiście też daje... Tak jak z moim patentem na poszerzenie felg było :-P
_________________
Zawsze zakochany w trabantach. Dwusuwowych czystej krwi.
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2012-06-23, 09:05   

odświeżę troche temat, pare swapów juz się porobiło więc moze więcej cos wiadomo na ten temat.
Jak bedzie w przypadku zwiększenia mocy silnika ? najlepszym rozwiązaniem będzie klatka z zastrzałami ? blacha w dobrym stanie wiec nie mam sie co bac ze mi sie złamie. jest sens obspawywać budę ? nie bardzo bym chcial bo Spawanie = rdza. widzialem ze w wiekszosci swapów wspawywane jest wzmocnienie przednich zgrzewów nadkoli. to tez lepiej zrobic ?
pzdr
_________________

 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2012-06-23, 15:38   

Problemem 1.1 według mnie, jest pozostawienie karoserii za słupkami A praktycznie bez zmian z modelu 601. Zauważyłem ze właśnie w tym miejscu karoseria się wygina gdy podnosiłem go za sanki, szczególnie to widać było w miejscu gdzie przedni słupek łączy się z podszybiem. A auto nie było zgniłe. W 601 całe siły przenosiła podłoga, w 1.1 naprężenia od kolumn Macphersona są skierowane na słupek A,który nie jest zbyt mocny. I chyba przez to większość trabantów gnije na szczycie przednich słupków, które po prostu cały czas pracują.

Czyli tylko pełna klatka z zastrzałem do przednich kielichów.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
Ostatnio zmieniony przez Maciek 2012-06-23, 23:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2012-06-23, 19:05   

No to trza zamówić trochę rury :D
pzdr i dzięki
_________________

 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2012-06-23, 23:23   

Nie mówię że musisz ją wkładać, jeździłem bez klatki i z bardzo słabą podłogą i dało się. Bez klatki szybko zamęczysz budę, zależy też jak będziesz jeździł. A klatka to koszty, spawanie a wiec i ryzyko rdzy etc.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2012-06-23, 23:43   

No ale wole usztywnić niż potem płakac ze buda mi się rozlazła :) tu akurat spawanie rurek więc to z bogiem jak kiedys wyjdzie. do ramy to tez tylko miejscowo ;) zawsze można przyspawać do blaszek i na śruby przykręcaną zrobić częsciowo ;)
pzdr
_________________

 
 
 
j3drus 


DDR: Polo Turbo
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-12-26, 17:22   

Odświeżę temat... Przez cały wątek nikt nie poruszył wzmocnienia przednich kielichów w 1.1. (wygięty profil od przedniego kielicha do przedniego mocowania sanek) Dużo osób stosuje te wzmocnienia głownie przy swapach, więc pewnie to dobre rozwiązanie. W moim Polo myślę dodatkowo zrobić takie wzmocnienie z tym że z drugiej strony kielicha w stronę grodzi aż do podłogi;


Jak myślicie da radę? powinno trochę odciążyć górę jak podłoga będzie wzmocniona. Bo podobno to norma że słupek przy podszybiu pęka. Może mnie ktoś oświecić w którym miejscu dokładnie? bo nigdy się z tym nie spotkałem
Podłogę mam oczywiście wzmocnioną, wstawiłem profil od wewnętrznej strony dolnego progu po całej jego długości, oraz profil po skosie od progu do mocowania sanek przy jaskółce. Cała buda jest oczywiście zrobiona tak jak należy nie ma rudej ;) Klataki na razie nie zamierzam robić dlatego pytam czy wzmocnienia powinny dać radę. Nie oczekuje że ktoś napisze że spokojnie wystarczą, ale może coś doradzicie bo trochę się wystraszyłem z tą pękającą budą. Nie będzie jakieś mega gleby i sanek na ziemi, bardziej się zastanawiam jak buda zniesie 230KM ;)
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-12-26, 17:53   

Moim zdaniem z tej strony jest to całkowicie zbędne. Masz przeciez w standardzie wzmocnienie kielichów z tej strony. Uwazam to za bardzo mocne miejsce traba, połączenie nadkola, wzmocnienia, "sciany błownika", podłogi, jaskółki oraz progu.

Nie widziałem u nikogo popękanej budy w tym miejscu. Usztywnia sie do przodu ponieważ tam sa tylko dwie blaszki i juz.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 12