[601] trab by blacHa! |
Autor |
Wiadomość |
blacHa
DDR: 601.353
Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 181 Skąd: Poznań WLKP
|
Wysłany: 2011-02-20, 21:59
|
|
|
20.02.2011
Przyszedł czas na jakiś update, bo dawno nic nie pisałem, a cały czas coś tam robie;)
Auto jest już na dobrej drodze ku złożeniu i jeżdżeniu, troche fotek jak to teraz wygląda i co w planach.
tak to wygląda obecnie, pod maską, kolektor wyspawany na sztukę, będzie cały układ wydechowy robiony, także nie pisać, że lipa:P
bagażniczek dachowy musi być:) bak będzie inaczej zamocowany, ale zostaje ten co na zdjęciu, wahacze tylne na nowych cylinderkach, nowe przewody, łożyska, linki, gumy, szczęki.
a tak wygląda moja "melina", przednie zwrotnice z nowymi łożyskami, narazie kulam siano na resztę na przód, drugi silnik będzie robiony w między czasie, resor wyklepany na płasko, nasmarowany i owinięty, gotowy do montażu. W przypływie emocji kupiłem też okazyjnie komplet pasów:)
pare zdjęć z wsześniejszych prac o których zapomniałem:P jeszcze u kumpla w garażu.
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez blacHa 2011-02-21, 05:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 31 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2011-02-20, 23:00
|
|
|
dobra robota :-) |
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-02-21, 10:55
|
|
|
spawałeś wałek czy sprzęgło robiłeś? |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2011-02-21, 11:06
|
|
|
Fajnie fajnie, tylko musisz te kabelki jeszcze lekko poukładać pod maską. Co to za dziwaczny bak? Będziesz robił jakiś wlew do niego? |
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-02-21, 11:38
|
|
|
takie zbiorniki sa na allegro. do motorówek itp są "przeznaczone". |
|
|
|
|
Dzordz
DDR: 601
Wiek: 34 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 146 Skąd: Krk
|
Wysłany: 2011-02-21, 13:02
|
|
|
ładnie ładnie a hamulce zostają seryjne???
Fuck kolejne 353 w bardziej zaawansowanym stadium niz moje :( |
_________________ Cały czas do przodu ale szału nie ma |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 31 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2011-02-21, 14:52
|
|
|
tyle ze blacha juz troche długo je robi ;) |
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-02-21, 15:08
|
|
|
Tak teraz się przyjrzałem. Sqall dobrze gada:P ogarnij kable bo raz się z nich nie wyplączesz :D |
|
|
|
|
blacHa
DDR: 601.353
Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 181 Skąd: Poznań WLKP
|
Wysłany: 2011-02-21, 17:01
|
|
|
hamulce seryjne zostawiam narazie, z tym, że wszystko będzie do nich nowe.
bak morotówkowy, a sprzęgło skoda+wieloklin trabantowy.
kable, hmm... myślałem już o tym, ale musiałbym duro ściągnąć, a to dopiero przy malowaniu:) z kablami się na szczęście łapie:)
w sumie to jakoś w tym miesiącu minął rok, jak postawiłem traba, żeby go robić, na szczęście już ku końcowi podążam. |
_________________
|
|
|
|
|
Dzordz
DDR: 601
Wiek: 34 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 146 Skąd: Krk
|
Wysłany: 2011-02-21, 17:05
|
|
|
Opowiedz coś więcej na temat swojego sprzęgła i docisku i ogólnie na temat połączenia skrzyni z silnikiem. Bo ja teraz jestem właśnie na etapie wybierania rozwiązania kwesti sprzegła. |
_________________ Cały czas do przodu ale szału nie ma |
|
|
|
|
blacHa
DDR: 601.353
Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 181 Skąd: Poznań WLKP
|
Wysłany: 2011-02-21, 17:22
|
|
|
ja wybrałem wersję z przerobieniem tarczy sprzęgłowej, kupujesz tarczę od skody 105 (180mm), rozwiercasz stare nity, przetaczasz lekko wieloklin od traba i zaspawujesz 5 z 6 otworów, następnie przynitowujesz na jeden nit i wiercisz resztę potrzebnych otworów i nitujesz, kryze brałem od dzionka, zostawiłem okrągłą, choć będę chciał ją wycinać, ale narazie odpuściłem. docisk wartburgowy z trabantowym elementem po którym ślizga się łożysko, łożysko oporowe zeszlifowałem parę mm na szlifierce taśmowej i wyrównałem pilnikiem. |
_________________
|
|
|
|
|
Qbs
i Zenek...
DDR: 601
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 305 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-02-21, 17:30
|
|
|
dlaczego wszyscy szlifują to łożysko oporowe?? ja założyłem seryjnej grubości nowe nieszlifowane i jeszcze mam luz na sprzęgle do regulacji linką. |
_________________ www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE |
|
|
|
|
blacHa
DDR: 601.353
Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 181 Skąd: Poznań WLKP
|
Wysłany: 2011-02-21, 17:34
|
|
|
szczerze? nie wiem, każdy pisze, żeby tak zrobić, może dlatego:) i tak będę wyciągał silnik ze skrzynia to mogę zawsze zmienić. Qbs, mówisz, że nowe seryjne jest ok? |
_________________
|
|
|
|
|
Qbs
i Zenek...
DDR: 601
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 305 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-02-21, 17:39
|
|
|
Ja to najpierw zmierzyłem i posprawdzałem i powiem szczerze, że nie wiem skąd się ten mit bierze. Chociaż może być to związane z elementem po którym się ślizga "węgielek" przy docisku. Jak ktoś nie założy talerzyka z trabantowego docisku tylko składa na seryjnym "komiku" z wartburga to fakt jest ciasno. U mnie w każdym razie na nieszlifowanym łożysku jest ok skoro auto zapierdala :) |
_________________ www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2011-02-21, 19:49
|
|
|
widzę ,że tarcza sprzęgła wykonana dokładnie tak samo jak u mnie w 353 i póki co śmiga ;-) a hamulce nawet nowe bębnowe cie nie zadowolą po jakimś czasie - ja spaliłem okładziny... i teraz mam tarcze. |
_________________
|
|
|
|
|
rafal
DDR: 601
Wiek: 37 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2011-02-21, 21:24
|
|
|
Ogółem jest zajebisty:)
resorex skracałeś :?: |
|
|
|
|
blacHa
DDR: 601.353
Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 181 Skąd: Poznań WLKP
|
Wysłany: 2011-02-21, 22:04
|
|
|
nie wydaje mi się, żeby nagle przy zwiększeniu masy o kilkanaście kg przestawały działać hamulce:) bębny też będą hamować, nie mam zamiaru osiągać nim kosmicznych prędkości i nagle hamować do zera:P
resor skracany, brałem pióro od arena. |
_________________
|
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2011-02-22, 01:18
|
|
|
Czemu resor jest zawinięty? Tylko tak do leżenia czy założysz go takiego :D ? |
|
|
|
|
blacHa
DDR: 601.353
Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 181 Skąd: Poznań WLKP
|
Wysłany: 2011-02-22, 05:43
|
|
|
resor jest nasmarowany smarem grafitowym i owinięty, żeby piasek i inne syfy nie dostały się miedzy pióra, szmata utrzyma tez smar:) |
_________________
|
|
|
|
|
Dzordz
DDR: 601
Wiek: 34 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 146 Skąd: Krk
|
Wysłany: 2011-02-22, 06:56
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi!!! Ciekawe jak diagnosta się zapatruje na bak w nie seryjnym miejscu w kabinie auta w dodatku bak od łódki :)) |
_________________ Cały czas do przodu ale szału nie ma |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 31 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2011-02-22, 12:46
|
|
|
Jezeli da jakies sensowne porządne mocowanie a nie sznurek to raczej nie bedzie powodów do przyczepiania się |
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 35 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-02-22, 12:51
|
|
|
zwłaszcza że te zbiorniki mają atesty na łodzie i na samochody :) |
|
|
|
|
Kruchy
TaxiMan
DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 79 Skąd: EuDeZet
|
Wysłany: 2011-02-25, 00:35
|
|
|
pamiętam, że w kodeksie jest wzmianka, że wlew paliwa do baku nie może być w pojeździe... Sam swego czasu chciałem wygładzić błotnik w 353 i dać nakrętkę na zbiornik po prostu w bagażniku... |
_________________ WartburgRadikalz
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-02-25, 01:18
|
|
|
kodex to jedno, a zycie to drugie ;) 3 lata w trabie mialem wlew w bagazniku i podczas kontroli nikt nic nie mowil (na przegladzie tez tego nie zauwazyli :lol: ) |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
Qbs
i Zenek...
DDR: 601
Wiek: 39 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 305 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-02-25, 16:23
|
|
|
jest jedna wada tego rozwiązania, że śmierdzi po tankowaniu potem w aucie :/ |
_________________ www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE |
|
|
|
|
|