(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
[601] trab by blacHa!
Autor Wiadomość
blacHa 


DDR: 601.353
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 181
Skąd: Poznań WLKP
Wysłany: 2011-02-20, 21:59   

20.02.2011

Przyszedł czas na jakiś update, bo dawno nic nie pisałem, a cały czas coś tam robie;)
Auto jest już na dobrej drodze ku złożeniu i jeżdżeniu, troche fotek jak to teraz wygląda i co w planach.

tak to wygląda obecnie, pod maską, kolektor wyspawany na sztukę, będzie cały układ wydechowy robiony, także nie pisać, że lipa:P



bagażniczek dachowy musi być:) bak będzie inaczej zamocowany, ale zostaje ten co na zdjęciu, wahacze tylne na nowych cylinderkach, nowe przewody, łożyska, linki, gumy, szczęki.



a tak wygląda moja "melina", przednie zwrotnice z nowymi łożyskami, narazie kulam siano na resztę na przód, drugi silnik będzie robiony w między czasie, resor wyklepany na płasko, nasmarowany i owinięty, gotowy do montażu. W przypływie emocji kupiłem też okazyjnie komplet pasów:)





pare zdjęć z wsześniejszych prac o których zapomniałem:P jeszcze u kumpla w garażu.

_________________

Ostatnio zmieniony przez blacHa 2011-02-21, 05:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2011-02-20, 23:00   

dobra robota :-)
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-02-21, 10:55   

spawałeś wałek czy sprzęgło robiłeś?
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-02-21, 11:06   

Fajnie fajnie, tylko musisz te kabelki jeszcze lekko poukładać pod maską. Co to za dziwaczny bak? Będziesz robił jakiś wlew do niego?
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-02-21, 11:38   

takie zbiorniki sa na allegro. do motorówek itp są "przeznaczone".
 
 
 
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 34
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2011-02-21, 13:02   

ładnie ładnie a hamulce zostają seryjne???
Fuck kolejne 353 w bardziej zaawansowanym stadium niz moje :(
_________________
Cały czas do przodu ale szału nie ma
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2011-02-21, 14:52   

tyle ze blacha juz troche długo je robi ;)
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-02-21, 15:08   

Tak teraz się przyjrzałem. Sqall dobrze gada:P ogarnij kable bo raz się z nich nie wyplączesz :D
 
 
 
blacHa 


DDR: 601.353
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 181
Skąd: Poznań WLKP
Wysłany: 2011-02-21, 17:01   

hamulce seryjne zostawiam narazie, z tym, że wszystko będzie do nich nowe.
bak morotówkowy, a sprzęgło skoda+wieloklin trabantowy.
kable, hmm... myślałem już o tym, ale musiałbym duro ściągnąć, a to dopiero przy malowaniu:) z kablami się na szczęście łapie:)
w sumie to jakoś w tym miesiącu minął rok, jak postawiłem traba, żeby go robić, na szczęście już ku końcowi podążam.
_________________

 
 
 
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 34
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2011-02-21, 17:05   

Opowiedz coś więcej na temat swojego sprzęgła i docisku i ogólnie na temat połączenia skrzyni z silnikiem. Bo ja teraz jestem właśnie na etapie wybierania rozwiązania kwesti sprzegła.
_________________
Cały czas do przodu ale szału nie ma
 
 
 
blacHa 


DDR: 601.353
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 181
Skąd: Poznań WLKP
Wysłany: 2011-02-21, 17:22   

ja wybrałem wersję z przerobieniem tarczy sprzęgłowej, kupujesz tarczę od skody 105 (180mm), rozwiercasz stare nity, przetaczasz lekko wieloklin od traba i zaspawujesz 5 z 6 otworów, następnie przynitowujesz na jeden nit i wiercisz resztę potrzebnych otworów i nitujesz, kryze brałem od dzionka, zostawiłem okrągłą, choć będę chciał ją wycinać, ale narazie odpuściłem. docisk wartburgowy z trabantowym elementem po którym ślizga się łożysko, łożysko oporowe zeszlifowałem parę mm na szlifierce taśmowej i wyrównałem pilnikiem.
_________________

 
 
 
Qbs 
i Zenek...

DDR: 601
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 305
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-21, 17:30   

dlaczego wszyscy szlifują to łożysko oporowe?? ja założyłem seryjnej grubości nowe nieszlifowane i jeszcze mam luz na sprzęgle do regulacji linką.
_________________
www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE
 
 
 
blacHa 


DDR: 601.353
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 181
Skąd: Poznań WLKP
Wysłany: 2011-02-21, 17:34   

szczerze? nie wiem, każdy pisze, żeby tak zrobić, może dlatego:) i tak będę wyciągał silnik ze skrzynia to mogę zawsze zmienić. Qbs, mówisz, że nowe seryjne jest ok?
_________________

 
 
 
Qbs 
i Zenek...

DDR: 601
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 305
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-21, 17:39   

Ja to najpierw zmierzyłem i posprawdzałem i powiem szczerze, że nie wiem skąd się ten mit bierze. Chociaż może być to związane z elementem po którym się ślizga "węgielek" przy docisku. Jak ktoś nie założy talerzyka z trabantowego docisku tylko składa na seryjnym "komiku" z wartburga to fakt jest ciasno. U mnie w każdym razie na nieszlifowanym łożysku jest ok skoro auto zapierdala :)
_________________
www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2011-02-21, 19:49   

widzę ,że tarcza sprzęgła wykonana dokładnie tak samo jak u mnie w 353 i póki co śmiga ;-) a hamulce nawet nowe bębnowe cie nie zadowolą po jakimś czasie - ja spaliłem okładziny... i teraz mam tarcze.
_________________
 
 
 
rafal 


DDR: 601
Wiek: 37
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Żary
Wysłany: 2011-02-21, 21:24   

Ogółem jest zajebisty:)
resorex skracałeś :?:
 
 
 
blacHa 


DDR: 601.353
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 181
Skąd: Poznań WLKP
Wysłany: 2011-02-21, 22:04   

nie wydaje mi się, żeby nagle przy zwiększeniu masy o kilkanaście kg przestawały działać hamulce:) bębny też będą hamować, nie mam zamiaru osiągać nim kosmicznych prędkości i nagle hamować do zera:P
resor skracany, brałem pióro od arena.
_________________

 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-02-22, 01:18   

Czemu resor jest zawinięty? Tylko tak do leżenia czy założysz go takiego :D ?
 
 
 
blacHa 


DDR: 601.353
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 181
Skąd: Poznań WLKP
Wysłany: 2011-02-22, 05:43   

resor jest nasmarowany smarem grafitowym i owinięty, żeby piasek i inne syfy nie dostały się miedzy pióra, szmata utrzyma tez smar:)
_________________

 
 
 
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 34
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2011-02-22, 06:56   

Dzięki za podpowiedzi!!! Ciekawe jak diagnosta się zapatruje na bak w nie seryjnym miejscu w kabinie auta w dodatku bak od łódki :))
_________________
Cały czas do przodu ale szału nie ma
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2011-02-22, 12:46   

Jezeli da jakies sensowne porządne mocowanie a nie sznurek to raczej nie bedzie powodów do przyczepiania się
 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-02-22, 12:51   

zwłaszcza że te zbiorniki mają atesty na łodzie i na samochody :)
 
 
 
Kruchy 
TaxiMan


DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 79
Skąd: EuDeZet
Wysłany: 2011-02-25, 00:35   

pamiętam, że w kodeksie jest wzmianka, że wlew paliwa do baku nie może być w pojeździe... Sam swego czasu chciałem wygładzić błotnik w 353 i dać nakrętkę na zbiornik po prostu w bagażniku...
_________________
WartburgRadikalz
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-02-25, 01:18   

kodex to jedno, a zycie to drugie ;) 3 lata w trabie mialem wlew w bagazniku i podczas kontroli nikt nic nie mowil (na przegladzie tez tego nie zauwazyli :lol: )
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Qbs 
i Zenek...

DDR: 601
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 305
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-25, 16:23   

jest jedna wada tego rozwiązania, że śmierdzi po tankowaniu potem w aucie :/
_________________
www.customfactory.pl
CUSTOM FACTORY X WHEEL WIDE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11