[1.1] Trabi Polo Kombi 1.6SV |
Autor |
Wiadomość |
Placik
DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2012-01-24, 20:42 [1.1] Trabi Polo Kombi 1.6SV
|
|
|
Witam serdecznie grono trabanciarzy
Tak jak inni też chciałbym się pochwalić iż znów po kilku latach wróciłem na tzw. "stare śmieci" tzn nabyłem 20.09.2011 Trabanta Polo 1.1.
Kiedyś jeździłem trabantem 601 niestety z przyczyn silniejszych ode mnie musiałem traba sprzedać ale z myślą że jeszcze do tej marki powrócę.
Takim się kiedyś woziłem
teraz przeszedłem na polo w kombi-ku i w dniu zakupu wyglądało to tak
Silnik rozkręcony, wiec nie pali nie jeździ.
Pas tylni trochę ruda zeżarła oraz lewe nadproże - da się przeżyć zawsze mogło być gorzej
Swap zawsze chodził mi po głowie już w czasach gdy miałem 601 lecz wtedy brakowało funduszy były to lata szkolne.
Wybór jednostki napedowej z opla nie było przypadkowy gdyż silnik już trochę czasu leżał wymontowany z mojej Vectry A która poszła na złom a silnika szkoda było bo był po remoncie. Przed oddaniem na przerób na żyletki wszystko co się dało rozmontowałem i zostawiłem.
Silnik to 1.6 SV na gaźniku książkowo 82 KM spalanie gazu na tym silniku było na poziomie 7L/ 100km
W planach było żeby całe sanie i zawieszenie dać z opla ale po przymiarce zrezygnowałem ze względu na przebudowę kielichów. Na to to można by było sobie pozwolić w 601, w polo nie chciałem tego ruszać.
Na dzień dzisiejszy trabi jest rozkręcony i zrobione małe modyfikacje
-poszerzone tylne nadkola o 3cm na stronę, duro będzie bez rozcinania tylko naciągnięte
-wyremontowane/wyspawane drzwi, podłoga, tylni pas, jaskółka
-przednie wahacze oddane do regeneracji i zmieniony sworzeń na 15mm co umożliwiło zamontowanie kolumn Mc Phersona z Corsy B a to z kolei zaowocowało montażem wentylowanych tarcz hamulcowych |
Ostatnio zmieniony przez Sqall 2012-11-09, 16:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
|
|
|
|
Placik
DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2012-01-24, 21:36
|
|
|
zawiesiłem na poduszkach od traba jutro pokaze foty
tak wiec przedstawiam jak wykonałem zawieszenie skrzyni
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-01-25, 22:33
|
|
|
Corsa miala tez zwrotnice na 17mm, wiec troche szkoda, ze dales mniejszy swozen. Czekam na dalszy rozwoj wydarzen ;) |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
eljot87
DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 362 Skąd: nie stąd
|
Wysłany: 2012-01-27, 11:07
|
|
|
Wystarczyło w zwrotnicach corsy rozwiercić gniazda z 15mm na 17mm... |
|
|
|
|
Placik
DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2012-01-27, 15:05
|
|
|
Przeglądałem katalogi i nie spotkałem się z tym żeby któraś corsa (przynajmniej wersja B) miała sworzeń na 17mm. Z rozwierceniem też tak mogłem zrobić, ale i tak wahacze musiałem oddać do regeneracji więc było bez różnicy.
A jak przyjdzie czas na kolejną wymianę wahaczy to zastosuje wahacze z renault clio I no albo rozwierce zwrotnice. |
|
|
|
|
Placik
DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2012-03-07, 23:30
|
|
|
Po zimowym śnie wymyśliłem te nie szczęsne biegi w trabie.
Zastosowałem łapę z corsy B i dorobiłem poduszkę z peugota.
Potem pokaze jakies foty.
Ale nadal istnieje problem-brak miejsca na maglownice tzn wejdzie ale te drązki z dołu nie mają manewru.
Czy ktoś zastosował inną maglownice niz oryginalną w trabancie 1.1?? Jakaś fotka??
Maglownica powinny być podobna do seicento żeby drążki wychodziły z lewej i prawej strony bezpośrednio z mangla. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2012-03-07, 23:41
|
|
|
Coś kiedyś obiło mi się o uszy ,że z Fiat Tipo 1.4 ale dopytaj może Arek z Rzeszowa będzie coś wiedział całkiem możliwe ,że ma Trabiego wyposażonego w przekładnie z Tipo. |
_________________
|
|
|
|
|
eljot87
DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 362 Skąd: nie stąd
|
Wysłany: 2012-03-08, 12:46
|
|
|
Na tych fotkach to za wiele nie widać... seryjny magiel się nie mieści czy po prostu chcesz się go pozbyć? |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2012-03-08, 16:22
|
|
|
Magiel sam w sobie się mieści ale mu chodzi o ten wihajster do którego się przykręca drążki. Jest poniżej magla i nie bangla z skrzynią. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
Placik
DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2012-03-08, 19:31
|
|
|
Maciek dokładnie.
Wichajster od biegów TAKI za wysoko. Magiel trabantowy jako tako wchodzi ale zawadzają jego drązki tzn mocowanie drążków, i dlatego musze wymyśleć inny magiel. Widziałem na CT fotke TUTAJ jak Arek 353 ma magiel z seja ale mocowaną nizej niz oryginał.
Nie chce wyważać dzwi które pewnie ktoś juz otworzył i sie nie meczyć |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2012-03-09, 09:51
|
|
|
Ile brakuje Ci cm miejsca? Ile magiel musiałby pójść do góry by nie haczyło? |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2012-03-09, 12:57
|
|
|
A jakby dać dłuższe gałki przy maglu odsadzenie +5cm do tego tuleja która utrzyma to w odpowiedniej pozycji i zabezpieczy przed zginaniem gdzie nie trzeba ,a same drążki po 2giej stronie przykręcić do zwrotnicy nie od góry jak to oryginalnie jest tylko od dołu wcisnąć i z góry przykręcone. Dało by to coś ?
zrób foto z dodatkową nie białą lampą co i jak masz przy skrzyni ,drążki z maglem. |
_________________
|
|
|
|
|
Placik
DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2012-03-10, 12:08
|
|
|
Brakuje mi jakies 5cm pod maglem.
na fotkach zaznaczyłem czarnym kolorem co przeszkadza w trabantowskim maglu
a zółtym - jak drążki musiały by być aby było idealnie
DSC00205.jpg magiel |
|
Plik ściągnięto 283 raz(y) 63,97 KB |
DSC00204.jpg przy biegach |
|
Plik ściągnięto 438 raz(y) 94,66 KB |
|
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2012-03-10, 14:32
|
|
|
Na Twoim miejscu, nie bawiłbym się w inny magiel tylko zrobił sobie custom mocowanie do drążków. Ewentualnie magiel od jakiegos seja czy moze jakies małę suzuki (?). |
|
|
|
|
Placik
DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2012-03-20, 21:03
|
|
|
Dziś otrzymałem magiel z SC wstępnie przyłożyłem i stwierdziłem ze ten magiel nada sie idealnie do traba. Do tego otrzymałem serwo z Tico, jest mniejsze niż CC czy SC i i do tego serwa spasowała idealnie pompka ham. z Vectry i problem z hamulcami rozwiązany. Nic tylko brać sie ostro do roboty |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2012-03-20, 21:07
|
|
|
Powodzenia życze
ja tam nie jestem taki odważny zeby robic takie rzeczy :D |
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 36 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-03-21, 13:50
|
|
|
Placik napisał/a: | Do tego otrzymałem serwo z Tico, jest mniejsze niż CC czy SC i i do tego serwa spasowała idealnie pompka ham. z Vectry i problem z hamulcami rozwiązany. |
opisz dokładnie co zrobiłeś i jakieś zdjęcia wrzuć. Ciekawy pomysł :) |
|
|
|
|
eljot87
DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 362 Skąd: nie stąd
|
Wysłany: 2012-03-21, 17:58
|
|
|
Kula napisał/a: | Ciekawy pomysł :) |
Zgadzam się. Nie wpadłbym na to, że serwo z Tico i pompa hamulcowa z Vectry pasują do siebie;) btw. Vectra A?
gdybym robił serwo jeszcze raz to bym też myślał o czymś innym niż mam;p |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 36 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-03-22, 01:23
|
|
|
Jakoś Opel brzmi pewniej :P Chociaż pewnie Tico też da radę :P |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
Placik
DDR: trabant 1.6 SV (1.1)
Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 2012-03-25, 12:09
|
|
|
Kula napisał/a: |
opisz dokładnie co zrobiłeś i jakieś zdjęcia wrzuć. Ciekawy pomysł :) |
W zasadzie dużo nie zrobiłem, po prostu od serwa z Tico wykręciłem pompkę hamulcową i w to miejsce wkręciłem z Vectry ( dokładnie to Vectra A 1.6 92r).
Pompki Tico i Vectra nie różnią się stroną mocowania do serwa są te same wymiary.
Na zdjęciu od lewej pompka Tico, pompka Vectra z serwem Tico, serwo CC
J.J. napisał/a: | a czemu nie pompa od tico ? |
Pompa od tico ma 3 obwody koła przednie prawe i lewe i razem tylne koła
Pompa od Vectry ma 4 obwody na każde koło osobny przewód hamulcowy i od razu przy pompce są kolektory siły hamowania na tylne koła.
Pompa z Vectry jest ciut grubsza i wydaje mi się ze będzie lepsza dla przednich zacisków które też mam z Vectry i wentylowane tarcze czyli prawie jak oryginalny zestaw w oplu.
Pompka z tico była używką z drugiej ręki więc mi nie znana a pompka z vectry była przez zemnie w samochodzie używana także i pewniejsza.
A w Tico to były hamulce czy spowalniacze??
DSC00215.JPG serwo 1 |
|
Plik ściągnięto 277 raz(y) 95,59 KB |
DSC00213.JPG serwo |
|
Plik ściągnięto 295 raz(y) 122,16 KB |
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2012-03-25, 15:13
|
|
|
Miałem 2 egzemplarze Tico użytkowałem je latami... hamulce były ok i daleko im do spowalniaczy.
Biorę pod uwagę serwo z Tico prawdopodobnie jest w suzuki Swift wiec nie powinno być źle. Dodatkowo zaznaczę ,że tarcze z Corsy są montowane w cięższym Kadett E ,który również ma zajebiste hamulce. Wiec raczej nie powinieneś mieć jakichkolwiek problemów
Jakby jednak się pojawiły to z autopsji polecił bym nawiercenie tarcz ponieważ gorąca tarcza spowalnia ,a nie zatrzymuje. |
_________________
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-03-28, 21:57
|
|
|
Bross napisał/a: | polecił bym nawiercenie tarcz |
Nie pisz takich glupot, bo ktos tak jeszcze zrobi. Samemu sie tego nie robi, kupuje sie gotowe nawiercane tarcze. |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
|