(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: J.J.
2008-11-14, 10:19
[601] Pomarańcza 1971' The New "353" injection
Autor Wiadomość
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2011-01-25, 19:37   

TrabiVR6 napisał/a:
Bross napisał/a:
wole Buszmen niż pjening


Te same male chinskie rączki skladają tylko pejung ma lepsza reklame(np.tvn turbo) a buszman zaslynol z nieszczesliwych podrubek.


Dużo rzeczy jakie codziennie masz w rękach to produkcja chińska i póki o tym nie wiesz to jest Ok.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bross 2012-08-05, 18:10, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-01-26, 11:14   

Chyba podrobione te Hertz'e miales jesli twierdzisz, ze te Buszmeny sa lepsze...
Ja w polowce mam 2 glosniki w desce (orginalne Blaupunkty 87mm na orginalnych zwrotnicach z Toledo mk1, Magnaty 100mm czekaja na zalozenie) i skrzynie JBL z glosnikiem GT4 w bagu. 250pln mnie calosc wyniosla, a 125db wyciagnalem. :-P
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-09-21, 19:57   

Przez ostatnie pół roku poświęciłem więcej czasu Pomarańczy niż przez cały ostatni rok.
Jak wiecie było 353 z cięgle uszkadzającym się zapłonem... na szczęście uporałem się z tym i rozwiązałem niedomagania jakie jej dolegały.

- klasyczny platynkowy zapłon, zastąpiłem zapłonem halotronowym z 3ma cewkami od Chevrolet'a Spark. Następnie całość zabezpieczyłem stalowym deklem ,a koła odsadziłem na dystansach 15mm by było OK.

:arrow: Testy wypadły pomyślnie a, zapłon spisywał się znakomicie.

Wiosną zacząłem kombinować z wtryskiem wielopunktowym i komputerem ,który zaadaptowałem od Triumph Sprint RS 955i.
Niestety projekt został zaniechany na rzecz nowego projektu.

..(i wszystkie niedomagania Wartburg'owskiego 353 zostały na wieki zażegnane)



Pomarańcza obecnie jest w pojazdem w wersji prototypowej.
_________________
 
 
 
blacHa 


DDR: 601.353
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 181
Skąd: Poznań WLKP
Wysłany: 2012-09-22, 15:45   

No tak wszystko fajnie, ale to już nie jest 2 takt. Nie rozumiem po co było tyle hałasu o 353 skoro i tak się poddałeś. :)

Silnik od jakiegoś japońca w 4T nie będzie nigdy lepszy :)
_________________

 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2012-09-22, 21:48   

co to, matiz ? :lol:
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-09-23, 21:44   

Atutem Germana jest to ,że projekty nigdy nie są kończone ,a jedynie wciąż modyfikowane.
blacHa, jak już mówiłem wcale się nie poddałem ,po prostu zacząłem modzić -
miałem w planach zrobić Jedyne 353 w 2 suwowym systemie spalania z wtryskowym zasilaniem paliwa co prawie uczyniłem bo wszystko już prawie działało jak należy.
Niestety stało się na tyle niebezpieczne ,że znów były by usterki i tym razem od strony kompa z Triumph'a ,a nie zapłonu jak to kiedyś.
Dlatego sprzedałem i rozdałem wszystko co miałem do Wartburga 353.

Cytat:
Silnik od jakiegoś japońca w 4T nie będzie nigdy lepszy

Co racja to racja ,ale ... :-P przy tym swap'ie zachowałem pozory poczciwca.
Aren, Matiz :?: Nie :-x przeca Matiz to Koreaniec. A jak napiszę co to ,to chyba nie uwierzysz.

Odsłonię co nieco ]:>

Silnik jest o pojemności litrowej flaszki - ma dokładnie 998ccm i nie stworzył problemów przy wkładaniu całości pod maskę.


Ma 2 miejsca gdzie jest ciasno ale 10mm luzu starcza by nic nie ocierało i nie stukało.
między alternatorem ,a nadkolem i alternatorem ,a resorem.


Skrzynia biegów cóż o niej mogę napisać :?:
Jest pięciobiegowa i mogła by mieć wybierak od góry tak jak matiz ale ma od dołu i trudno było mi spięć to z Trabant'owym lewarkiem wybierania biegu przy kierownicy.

Na foto brakuje 1linki dzięki której ma się więcej biegów niż 3 i 4.

Brak lekkiego negatywu z przodu bardzo mi się nie podobał ,wykonałem dłuższe wahacze o +35mm.

W sumie 70mm dołem na osi to dużo ale skoro z tyłu nie zdzierało opon to i przodu nie powinno.
Pomarańczka jest już po teście na dystansie 300km i nie dzieje się nic niepokojącego, po za tym projekt jest w trakcie realizacji.
_________________
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2012-09-23, 22:03   

no no ciekawie to wygląda to od czego jest ten silnik i ile koników ma
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2012-09-23, 22:28   

obstawiam ze to z suzuki swifta ;p z 50 koni ma ;p

pzdr
_________________

 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-09-23, 23:27   

50 koni 4suwa nie ma porownania do 50 konnego 2 suwa... :roll:
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-09-23, 23:48   

Ponti89, Blisko ale ten silnik nie pochodzi od SS.

Jest to bliźniaczy silnik wyciągnięty z Subaru Justy 4x4 spięty ze skrzynią od Swift'a prawdopodobnie 1.0 Mk4.
Silnik był uposażony w turbosprężarkę ,niestety zrezygnowałem z niej ze względu na pęknięty kolektor i zajechaną turbinę. Gdyby kasa mnie nie ograniczała to nie degradował bym silnika tylko oddał bym do regeneracji turbinę ,zrobił kolektor i było by Turbo.

Silnik od Swifta ma 993ccm pojemności i moc 53-56kM ten silnik to 998ccm o mocy 71kM niestety jest bez turbosprężarki.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bross 2012-10-12, 15:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
TrabiVR6 


DDR: VR6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 232
Skąd: Głowno
Wysłany: 2012-09-23, 23:55   

Bross napisał/a:
ten silnik to 998ccm o mocy 71kM niestety jest bez turbosprężarki.


To bedzie mial ze 30 kuni :P
_________________

 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2012-09-24, 06:20   

bross: czekaj silnik miał turbo tu je wyjmujesz i chcesz latać bez to raczej będzie bardzo bardzo słabo latać bo silniki z turbo są odprężone
 
 
 
Zdunsky 


DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-24, 12:00   

U brosa bedzie miało 98 koni bez turba bo porobione są mody.
_________________
Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni.
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2012-09-24, 12:05   

Justy nie miało fabrycznego silnika z turbo. Zamontowałeś silnik EF10 który jest zmodyfikowanym silnikiem G10 od suzuki. Wiki podaje moc 35 Kw
http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EF_engine
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-09-24, 20:17   

Lisek nigdzie niepisałem ,że to serynie wyposażony silnik w turbinę.
Ten silnik był w Justy ale raczej był wzorowany na silniku z Pontiac Firefly 1,0 turbo
http://www.pontiacfirefly.com/

Zdunsky takie rzeczy tylko w Erze ,po za tym wiem co mam.

Maciek
Na bloku silnika raczej mam wytłoczone inne oznaczenie jak Ef10 ,to po prostu G10 SA310 produkowane w latach 1989 - 2000.)
Obecnie silnik po regeneracji głowicy ,wymiany zaworów i uszczelniaczy ma ponad 14bar kompresji.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bross 2012-09-24, 23:13, w całości zmieniany 10 razy  
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2012-09-24, 20:25   

spoko bross źle przeczytałem myślałem że seryjnie były z turbo a ty chcesz latać bez turbo. a tu moje kolejne pytani do wagi jak ciężka jest taka jednostka napędowa i jak będzie oddziaływa to na budę konkretnie na jaskółkę. planujesz jakieś wzmocnienia, przekierowanie choć części obciążeni przez inny element nadwozia niż jaskółka. pozdro
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-09-24, 20:44   

Waga tego silnika ze skrzynią jest lżejsza od Wartburg'owego 353 spiętego z trabant'ową skrzynią.
Silnik jest prawie o 10cm bliżej przedniego pasa jak 353 więc jaskółka prawdopodobnie nie cierpi na prawdopodobieństwo złamania z dołu.
Uważam ,że wystarczą standardowe wzmocnienia - od belki środkowej do jaskółki.

Szkoda ,że Każdy z was wie lepiej co włożyłem z czego wziąłem i co zrobiłem. :shock:

Maćku na prawdę uważasz ,że zamontowałem niżej przedstawiony silnik EF10 :?: przyjrzyj się przecież to bardziej podobne do silnika Marutii czy daihatsu niż tego co mam.
_________________
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-09-25, 15:22   

Tak hejtujecie brossa, a on chociaż coś robi :) Fajnie, że wreszcie coś nowego powstało. Czemu akurat ten silnik wybrałeś?
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2012-09-25, 15:35   

Jak przeczytałem o turbo w zrobiłem mały research w necie bo byłem na 99.99% pewien ze nie było turbo w justy ale ten 0.01% nie dawał mi spokoju bo wydawało mi się ze mam niewielka wiedzę na temat subaru i innych japońskich wynalazków z lat 80. Zdjęć nie ma sensu porównywać, nawet w linku z wiki jest jeszcze inny silnik na zdjęciu.
A pontiac zwalił mnie z nóg :P Suzuki Swift turbo produkowane w kanadzie na rynek amerykański :D
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2012-09-25, 16:28   

a z wierzchu będzie jakiś wizaż czy zostaje tak jak jest
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-10-11, 02:00   

Maciek, Te Japońce niejednego zadziwiły - w tym mnie.
Prawdopodobnie wiosną będę miał turbinę po regeneracji :-P

Filmik z pierwszego odpalenia zimnego silnika po włożeniu go do Pomarańczy.

Dzień wcześniej silnik był odpalany na stole i odpalił bezproblemowo.

lisek, Nie dawno i bardzo niechętnie, musiałem dokonać małego misz/masz pod maską. Jak było widać było nadzwyczaj pusto jak na taki swap.
Czasem trzeba ustąpić miejsca praktyczności i stało się:
Najpierw chciałem zastosować bak starego typu ale ,żal było mi w nim wyciąć otwór na pompę ,więc dałem nowszy typ.
Niestety jest teraz nieco mniej estetycznie ale tak musi być i nic na to nie poradzę.


:arrow: Latem udało mi się zorganizować deskę rozdzielczą starego typu ,która wymagała sporo pracy.
Najpierw piaskowanie ,później spawanie i przygotowanie pod lakier... i udało się.


Dotychczasowe Trabant'owe włączniki zostaną zastąpione innymi bardziej zgrabnymi, po za tym będą podświetlane.... ale o tym później.

Sqall, Ten silnik wybrałem całkiem przypadkiem, w górach rozglądałem się za wozem na co dzień i wyhaczyłem częściowo rozbite Subaru justy 4x4 z ciekawości obejrzałem i pomierzyłem czy wejdzie do Trabanta. Takim to sposobem nie kupiłem dupowozu ,a tylko a zabrałem co się da i postanowiłem zrobić coś czego inni nie mają.
Przyznam ,że swap sprawił wiele problemów bo musiałem szukać skrzyni biegów i osprzętu co nie było łatwe.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bross 2012-10-24, 14:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-11-09, 19:59   

Ostatnio znalazłem trochę czasu na dokończenie zupełnie nowego wskaźnika dzięki ,któremu zminimalizowałem ilość zegarów do absolutnego minimum.
Wspomnę, że było ich aż 5 ,a teraz jest tylko 1.

dlaczego taki mały wskaźnik umieściłem w takim dużym pudle :?:
Przecież skoro i tak spawałem deskę to mogłem zmniejszyć otwór na ten maleńki wskaźnik ale
... coś więcej się kryje niż widać.

Wersja końcowa wygląda dość zacnie ale zapewne jeszcze coś poprawię.

taki mały trik czarny zegar z ukrytymi kontrolkami ,które są widoczne tylko kiedy są aktywne.

myślę ,że jeszcze coś wymyślę.
_________________
 
 
 
lisek 

DDR: 601
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 344
Skąd: Iłowa
Wysłany: 2012-11-09, 21:06   

pomysłowe, dobra robota
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2012-11-09, 23:06   

No a predkosciomierz?
 
 
 
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2012-11-09, 23:59   

Docelowo będzie czarny czy chrom bo sie pogubilem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13