(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.1] Gleba
Autor Wiadomość
Sqall 


DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 901
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2011-04-10, 01:48   

Ja patent mam swój, który będę realizował. Całkowicie nowe sanki custom made.

Możesz przyciąć sanki tak jak Tiso. Zobacz sobie w jego temacie :)
 
 
 
eMTi 
eMTi


DDR: 601 ciapek
Wiek: 35
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-10, 21:27   

a glebił ktoś warta 1,3 ??
_________________
PozDDRo eMTi
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-04-10, 22:24   

Co rozumiesz przez mocniejsze posadzenie 1.1 ? Ja mialem mocno posadzonego i sanek nie przerabialem.
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2011-04-11, 16:50   

a może mi ktoś napisać jakie są róznice pomiędzy springami na przód od polo 86c a od polo 86c2f ;>??

pzdr
_________________

 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-04-11, 22:59   

nie ma różnic
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-04-11, 23:14   

Polo od 75 do 94 mialo takie same sprezyny
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Ponti89 


DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 160
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2011-04-11, 23:42   

Hehe to dzięki za wyprowadzenie mnie z błędu :) ktoś mi kiedys głupot nagadał ze się roznią itd :) ale jak tak patrzyłem po allegro to lekka skapa ze są takie same albo ja mam cos z oczami :) dobra to na przód idzie spring od Polo. Mam tez sportowe amortyzatory bo to cały zestaw w VW Polo taki był tylko ze amortyzatory to raczej juz kicha ;/ ciekawe czy da się je zregenerować :( bo wtedy było by super ;)


pzdr
_________________

 
 
 
lukpo 

DDR: 1.1 polo
Wiek: 45
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 2
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-05-12, 22:34   

Witam wszystkich, gdzieś tam kiedyś się witałem ale jeszcze raz yoł.
Będę w końcu brał się za swojego traba - zaczynam od gleby. Chciałbym uporządkować troszeczkę wiedzę bo jest dużo wypowiedzi wymieszanych.
Myślałem nad przodem od polo 86c i teraz pytanie sprężyny od polówki standard czy np. -60mm, amortyzatory od polówki standardowe? (zależy mi na glebie: przód - 3zwoje, tył - -2,5)
Tył: też od polówki? Czy dopasowanie sprężyn od czegokolwiek i amortyzator od poloneza/łady?
Dziękuję za wszelki podpowiedzi. Pozdrawiam
Łukasz
 
 
 
Dyziek 


DDR: 1.1
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-05-13, 00:11   

lukpo, a nie lepiej pozostać przy oryginalnych trabantowskich amorkach które można samemu zregenerować?? Niewielkim kosztem możesz je skrócić i śmiało śmigać. Jaka różnica czy utniesz kilka zwojów sprężyny trabantowej czy zrobisz to samo ze sprężyną z innego auta... nie oszukujmy się i to i to druciarstwo :P moim zdaniem jesli nie chcesz bawić sie w tworzenie gwintu (jak ja bo i tak bym nim nie kręcił :P) zrób sobie ta zawieszkę co masz i ciesz się jazdą obniżonym trabem :)
_________________
Brat pstryka fotki... w razie jakbyś potrzebował :)
---> http://tomaszmosiadz.fotea.pl/ <---
 
 
 
danny601 

DDR: 601 88'
Wiek: 28
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 71
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-09-03, 16:05   

żeby nie zakładac nowego tematu, napisze tutaj. Ile wlać ojelu do oryginalnych tylnych amortyzatorów żeby wszystko chodziło ok i czy ten olej http://allegro.pl/sm-olej...1786342258.html będzie ok. Jeszcze proszę Was o rade jaki stopień lepkości/twardości wybrać.
 
 
 
Młody95 

DDR: Trabant:)
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-01-02, 17:28   

Panowie szybkie pytanie Ile moge ciachać sprężyny na ori amorkach ile przód ile tył ? I ile to usiądzie ? Trabant z polo 1.1

nr2 Wejdzie 8 cali z poloneza na tył bez poszerzania nadkoli ?
 
 
 
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 34
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2012-01-02, 17:50   

Na pytanie nr 2 odpowiedz brzmi nie. Ja przy mojej glebie miałem z tyłu org fele z poldolota i z dystansem 5mm wchodziła ona na styk z nadkolem:)

Co do ciecia sprężyn to info tu dostaniesz ale ja polecam dobrać jakieś sprężyny obniżające z innych aut. Na pewno znajdziesz w projektach i na forum co można zastosować, albo koledzy ci podpowiedzą.
_________________
Cały czas do przodu ale szału nie ma
 
 
 
Kumpelek
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-02, 21:19   

Młody95 napisał/a:
Panowie szybkie pytanie Ile moge ciachać sprężyny na ori amorkach ile przód ile tył ? I ile to usiądzie ? Trabant z polo 1.1

nr2 Wejdzie 8 cali z poloneza na tył bez poszerzania nadkoli ?


hmm.. Ty czasem nie miałeś takiego mega zglebionego Poloneza?? bo coś tak mi się kojarzy Sosnowiec i szeroka felga... :-P
 
 
Młody95 

DDR: Trabant:)
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-01-02, 21:31   

Tak dokładnie ;) Miałem poloneza ;)czy tak mega zglebionego to bym się zastanawiał bo dla mnie było wysoko ;)
http://www.fotosik.pl/sho...cdec9dbfb6e6d2f
http://www.fotosik.pl/sho...10c403179102258

Ale niestety Polonez jest teraz inny ale narazie go nie glebie.
Więc padło na trabanta który stoi już pół roku rozebrany do malowania ;)A że brakuje mi gleby to chciałem w trampku zrobić ale nie wiem dokładnie jak to zrobić żeby było nisko a nie wydać za dużo pieniędzy. Padł więc wybór na to że skrócę ori amorki tylko pytanie o ile skracać przód a o ile tył i tym samym ile obcinać sprężyny przód do tego skróconego amorka a ile tył i jak będzie gleba ;)
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-01-02, 21:53   

Nie chcesz sprzedac tych felg? Szwagier do fiata szuka :D
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
Młody95 

DDR: Trabant:)
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-01-02, 21:57   

Sprzedać bym sprzedał ale nikt tyle nie da ile ja w nie włożyłem ;)

Ok, już wszystko wiem co i jak z zawiasem dziękuje bRq
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-03-22, 18:30   

wykopuje temat.

Przymierzam się do małego Upgrade zawieszenia w Trabancie 1.1 Universal

nie nowością jest to ,że ludzie sięgają po zestawy uniwersalne szczególnie ,że dedykowany gwint do trabanta to kilkaset Euro... ,a cena zastawu nie co ponad 300zł

Ogólnie miałem problemy tylko z przednim zawieszeniem.
Przy nieco większej masie związaną z osadzeniem silnika 1,6 i innej skrzyni drastycznie pogorszyła się charakterystyka pokonywania zakrętów z nieco większą szybkością...
Koła głęboko chowały się w nadkola...
doraźnie załatwiłem to wkładając po 2 gumy "stabilizujące czy też utwardzające" w sprężyny.
Teraz jest dość dobrze ale, mam niesmak bo sprężyny są zmęczone życiem.

Wiadomo twardsze sprężyny załatwiły by sprawę ale chcę niżej stąd idealnym rozwiązaniem było by zawieszenie gwintowane.
niestety zawsze jest coś co utrudni sprawę zmierzyłem amory i :
średnica amorów przód 45mm (VW Polo)
średnica amorów tył 42mm (spring polonez truck)

średnica tulei w zestawie to 51mm
więc bez tokarki się nie obędzie ,a miałem nadzieje jej nie odpalać .... :D

regeneracja sprężyn dla mnie nie wchodzi w grę nie wiem na czym miała by polegać ale koszt 40zł od szt i żadnej gwarancji ,że nie pękną przemawia stanowczo NiE.

Wspomnieliście ,że gwint na przednie zawieszenie to porażka czemu ? o co chodzi :?:


mam na uwadze taki zestaw
http://allegro.pl/sprezyn...2202384027.html

oraz to
http://allegro.pl/sprezyn...2179671496.html
niestety nie wiem czy ten zestaw do hondy mi spasuje..
jakby była mniejsza średnica tulei było by fajnie ale najwyżej dorobię tulejki.
Honda Integra waży 890kg wiec może nie będzie tak twardo.

Czy wy też dorabialiście tuleje do tego ?
co konkretnie trzeba dorobić by szybko i sprawnie to ogarnąć.
_________________
 
 
 
Dyziek 


DDR: 1.1
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-03-22, 19:59   

Bross, PewQ ma ten zestaw u siebie z tego co wiem... mówił, że twardoo... ale zadowolony raczej jest. Na necie kilka opini można znaleźć, każda podobna - twardo. Ogólnie prosty temat na gwint. Ale ciekawe z czego to jest zrobione, żeby sie nie okazało, że po kilku przekręceniach gwintu juz nie bedzi ;)
_________________
Brat pstryka fotki... w razie jakbyś potrzebował :)
---> http://tomaszmosiadz.fotea.pl/ <---
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-03-22, 20:45   

PawQ ma czyba 1.1 albo 1.3 Ja we Fiolecie mam 1,6 wiec trochę cięższy silnik
inna masa będzie się rozkładała na przednie zawieszenie zdaje mi się ,że pod wpływem większej masy ugięcie sprężyny będzie większe i lżejsze przez co będzie nie tak twardo jak w przypadku mniejszego rozkładu mas na osi przedniej.

co do tyłu
wyposażenie standardowe wzbogacone o 40 litrową butle podtlenku butanu.i audio.

Co dorabialiście przy gwincie ?
jakieś rady ?

Jakie średnice (grubosć) amortyzatorów macie ?
ja mam przód 45mm (VW Polo) i tył 42mm (spring polonez truck)
nie bardzo wiem jak to mam ugryźć


tył mam rozwiązany dzięki HOW 2 Arena choć nie tak do końca ale sporo pomogło

Ludzie co z Przodem :?:
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bross 2012-03-22, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Dyziek 


DDR: 1.1
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-03-22, 20:50   

Nie wydaje mi się, żeby w tych zestawach była różnica między spreżynami przednimi a tylnymi... tak więc podejżewam, że tył pędzie dobry ping pong , ale może sie mylę... ale z drugiej strony chyba połowa trabantów tutaj ma zawias beton :D
_________________
Brat pstryka fotki... w razie jakbyś potrzebował :)
---> http://tomaszmosiadz.fotea.pl/ <---
 
 
 
PewQ 


DDR: Trab 1.1
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 5
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2012-03-22, 21:10   

Na zestawie Hondowskim z przodu mam nowe wkłady amorów od vw polo 86c gazowe ponoć utwardzane i przy podniesionym zawieszeniu i bez gum utwardzających jeździ się mega komfortowo. Naprawdę przód pracuje wyśmienicie. Natomiast gdy mam 1cm od drążka do budy to niestety ale bez gum się nie obejdzie ale jest tzw beton. Natomiast na tył? Lepszej opcji nie widzę :) a silnik tylko 1.1 .

Tuleje są aluminiowe i nakrętki tez! Trochę problem z spawaniem tego do amora ale przynajmniej nie rdzewieje ;P
TISO też na tym śmiga a ma nie chudą glebe i silnik.
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-03-22, 21:13   

Cytat:
Natomiast na tył? Lepszej opcji nie widzę a silnik tylko 1.1 .


jakiej opcji ?? tej z HOW 2 z amorami z 601 z resora z łady ?
tzn mam zaopatrzyć się w zestawik z Hondy :?:
_________________
 
 
 
PewQ 


DDR: Trab 1.1
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 5
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2012-03-22, 21:22   

Bross napisał/a:
Cytat:
Natomiast na tył? Lepszej opcji nie widzę a silnik tylko 1.1 .


jakiej opcji ?? tej z HOW 2 z amorami z 601 z resora z łady ?
tzn mam zaopatrzyć się w zestawik z Hondy :?:


Hondowski zestaw na trabantowski tył 1.1.
 
 
 
Bross 
New 353 injection


DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 667
Skąd: a ze Ślůnska jestech
Wysłany: 2012-03-22, 22:32   

Ok w takim razie zaraz zaopatrzę w taki Hondowski zestaw na 4 koła.
Doradzisz co i jak na co mam zwrócić uwagę :?:
czy talerzyki mam spawać na konkretnej wysokości :?:

najlepiej foto story.

Trabi może postać góra 3 dni
problem mam taki ,że muszę to zrobić tab by nie było widać ,że jest "niesprawny" ,a muszę wyjąć zawieszenie i nie mam nic na podmianę więc będzie trzeba go czymś podłożyć.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bross 2012-03-22, 23:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
eljot87 

DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 362
Skąd: nie stąd
Wysłany: 2012-03-22, 23:52   

Ja z tyłu mam to założone na seryjny amortyzator trabantowy (skrócony i utwardzony) bez żadnego spawania. Wciśnięte na amortyzator z wykorzystaniem oringów z zestawu. Od dołu oparte jest na podstawce pod kielich sprężyny i jest ok. Sprężyny wsadziłem inne. Z przodu się w to nie bawiłem bo wolałem całe kolumny z Corsy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11