Trabant 800.i |
Autor |
Wiadomość |
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-05-18, 11:34
|
|
|
Nożyczki fachowe cięcie klejenie ... tapicerki czas zrobić.
Tylną półkę z głośnikami 6x9 ogarnąłem. Jestem bardzo zadowolony z jakości materiałów jakich otrzymałem, pare dni temu miałem okazję karnąć się nowym Porsche i powiem ,że w dotyku skóra z Porsche ,a ta którą mam to niewielka różnica - obie bardzo miękkie i przyjemne w dotyku.
Naprawdę z@jebista skórka.
Zacząłem dłubać wnętrze
Najpierw całkowicie oczyściłem wnętrze z kurzu i wszystkiego co niepotrzebne. Dociąłem i "zamontowałem" stalowo czarny dywan na grubszym podbiciu gumowym
Kiedy dywan pod obciążeniem kształtował się przed ostatecznym docięciem przy progach drzwi ,między czasie oczyściłem i odmalowałem stelaże foteli z Mazdy ,które jeszcze tego samego dnia przykręciłem.
W nocy zrobiłem w Welurze półkę pod deskę rozdzielczą.
(materiał na podbiciu gąbki 3mm ,klejone na kleju tapicerskim BONATERM)
|
_________________
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-05-19, 22:11
|
|
|
Dziś odebrałem ocynkowane bębny , pomalowałem je zaraz na srebrno.
Wahacze, bębny i sprężyny zostały wyśrutowane ,ocynkowane i pomalowane na srebrno
Wszystkie elementy gumowe ,poskładane na paście smarującej do łączników gumowych... (Nowe)
Cylinderki hamulcowne - NOWE DDR iFA
Praktycznie wszystko Nowe. |
_________________
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-05-22, 22:36
|
|
|
Dziś dzień na kanale , ogarnąłem wydech i biegi.
Na razie halogenów nie będzie ,kable zabezpieczyłem i schowałem.
Jutro postaram sie usunąć wyciek oleju z pod zaślepki mechanicznej pompy paliwa.
Dorobię mocowanie aparatu zapłonowego (aparat pochodzi od suzuki swift) ztąd problem z mocowaniem.
muszę jutro wspawać sondę lambda w wydech, ustawić zapłon na lapę i skontrolować analozatorem spalin. |
_________________
|
|
|
|
|
Shadow
1600i
DDR: 1.1 Universal 1994'
Wiek: 31 Dołączyła: 26 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: Włochy ITALIA
|
Wysłany: 2014-05-22, 22:59
|
|
|
Z naciskiem na pierwsze słowo...
Kupa dobrej roboty... ;) |
|
|
|
|
Bolsiarz
DDR: Trabant
Wiek: 104 Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 110 Skąd: Obora
|
Wysłany: 2014-05-23, 11:27
|
|
|
elegancko :) zestawienie kolorów trochę przypomina mi jeden stary projekt z germana, ale jest fajnie :) |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-05-24, 03:08
|
|
|
właśnie skończyłem na dziś walkę z tapicerkami.
Nie jest to łatwa robota, a jeszcze została tylna kanapa.
eko skóra kolor cytrynowy (nie ecru)
czarny - welur na podbiciu gąbki 5mm |
_________________
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-05-25, 21:20
|
|
|
Kawał roboty
Jutro będę lakierował maskę, we wtorek zapewne pojadę na przegląd. :D |
_________________
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-05-28, 23:19
|
|
|
Dałem radę ogarnąć maskę.
Nawet zrobiłem uchwyt do maski ,a u mnie jakoś nadal go niema... no ba jak oddałem do tego projektu to jak mam mieć u siebie ...
Resor został wymontowany zakonserwowany i zamontowany nazot.
Szpojler..
Lusterka chyba z Łady
no i wnętrze po raz kolejny.
biegi w podłodze - osobiście wolę przy kierownicy.
|
_________________
|
|
|
|
|
dzikU
DDR: Trabant 601 z 70
Wiek: 31 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 223 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-05-28, 23:36
|
|
|
Żeby on nie miał tych doklejek.. ale za to robota dokładna!
Nie masz jakiegoś lusterka alu/chrom na zbyciu? |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-06-26, 22:56
|
|
|
Maciek, jeśli właściciel taką zakupi i zwróci się do mnie z wymianą ,na pewno to zrobię.
Podsumowanie Projektu
Trabi 800 w dziewiczą podróż pojechał na Węgry Nagyvisnyó, Magyarország Boróka-tábor.
niecałe 2 tygodnie później pojechał do Siamoszyc k/Zawiercia na 6 edycje Sląskiego zlotu Trabantów "Silesia Fest"
Jak dotąd bezawaryjny. :D
Spalanie z przyczepą ~7L/100km (wadliwa sonda)
Właściciel odkłada kasę na remont silnika. (zapewne zrobi to po sezonie - póki co jeździ)
Cóż mogę powiedzieć.
Nie popisałem się ,szczeliny nie są idealnie równe ,zapewne gdybym dysponował Nowymi duro ,albo co najmniej kilkoma o różnych wymiarach ,dał bym radę ogarnąć równe szczeliny.
Jak każdy Trabant ,zawsze znajdzie się do poprawki to i owo, najważniejsze ,że właściciel jest zadowolony.
Za jakiś czas zapewne dojdą przednie okrągłe halogeny ,ale o tym jak już będą zakupione.
Jak zorganizuję jakąś sesję plenerową to porobię dobre foty wnętrza i wszystkiego, bo projekt zdaje się jest Dobry. |
_________________
|
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2014-06-28, 23:54
|
|
|
Bross, gdzie kupiłes wykładzine na podłoge? |
|
|
|
|
Shadow
1600i
DDR: 1.1 Universal 1994'
Wiek: 31 Dołączyła: 26 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: Włochy ITALIA
|
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2014-08-21, 20:32
|
|
|
W trakcie pracy wydawało się że powstanie jakiś koszmarek, stare zderzaki do tego spoiler i progi, ale powiem ci szczerze że w całości wygląda całkiem dobrze. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2014-08-24, 11:12
|
|
|
Gdyby nie progi i spoiler to było by spoko :) |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-09-18, 15:44
|
|
|
Zapewne ktoś już widział na żywo i wie ,że idealny to ten project nie jest.
Najprawdopodobniej w październiku zabieram się za poprawki (o ,których z właścicielem rozmawiałem przed oddaniem mu auta.)
Na zdjęciach zawsze wszystko wygląda ładniej i super, ale … inną sprawą jest też to ,że Właściciel mógłby poświęcać więcej czasu temu Trabiemu i utrzymywać powierzony stan ,bo jakby nie było jest ładny i nie straszy jak jego poprzednik.
Poprawki z zewnątrz.
Na pewno do poprawki mam dach - Bo tam zrobiłem zaciek przy listwie
(nie wyregulowane ciśnienie i dawka lakieru... UPS ) Picasso też się podpisywał. :D
Później poprawie to i owo na klarze bo gdzieniegdzie jest cytryna. (4 warstwa klaru czyli resztki ,jakieś 200ml niepotrzebnego klaru - no przecież nie wyleje do kanalizacji ,co nie ?)
to chyba tyle na karoserii z mojej winy.
Pogięta kosa ,wgięty grill i prawy próg oraz zarysowana tylna łódka lampy ,wprawdzie nie moje dzieło ,ale trzeba poprawić.
Wnętrze.
Obudowa radia, oraz obudowa głośników przód. + gniazda zapalniczki w bagażniku.
czyli same pierdoły po za rażącą kontrolką świateł drogowych. Tam muszę zmniejszyć natężenie światła w kontrolce z 600 kandeli do 300 ?.
Sorry chciałem by była widoczna bo nie każdy kierowca jadący na długich wie o tym, że jedzie na długich (dużo jeżdżę na nocnych trasach to wiem ilu kierowców zapomina ,że jedzie na długich.dzięki temu mnie i innych użytkowników drogi oślepiają.)
Komora silnika.
Gdyby ,"mechanik" wyciągnął umiejętnie silnik do kapitalki … (gdzie nalegałem na to przed jego włożeniem) to nie musiał bym robić tam nic, niestety prawe nadkole jest przyhaczone do podkładu w kilku miejscach.
Zawieszenie
Przód - podobno ciężko działa i nie najlepiej się skręca - (gumy 185 na wysokim profilu… to wiele wyjaśnia)…
Tylko szkoda ,że jak ja wsiadam to się zajefajnie lekko kręci. Fakt jak postoi to rzeczywiście na początku trochę topornie się skręca.
Dlaczego tak siędzieje ?? skoro całą zawiechę rozebrałem i zrobiłem z sumienną dokładnością nie pozostawiając żadnych luzów, ponadto wszystko było dokładnie wyczyszczone i jest wszędzie nasmarowane świeżym smarem i skręcone z odpowiednimi podkładkami.
Muszę się temu przyjrzeć i zrobić jeszcze raz.
Zawiecha tył
Sprężyny - Gość chce inne - swoje stare ,które moim zdaniem nie nadające się do użytku ,ale jak chce to mu je założę.
Ponadto do wymiany lub regeneracji są amortyzatory bo jakoś nie trzymają.
Oczywiście jesli będę miał możliwość porobię foty i UPnę temat.. |
_________________
|
|
|
|
|
m o r t i
DDR: 601
Wiek: 40 Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 173 Skąd: Nowe Chechło/Bytom
|
Wysłany: 2014-09-19, 07:58
|
|
|
jednym slowem reklamacja ??
dlatego twierdze i zdania nie zmienie jesli chcesz jezdzic nie seryjnym autem to sobie go zbuduj nie umiesz to nie dla Ciebie zabawa.
zlecanie komus czegos przewaznie prowadzi to nieporozumien przynajmniej w przypadku takich wiekowych zabawek jak nasze...
powodzenia w naprawach BROSS ciekaw jestem czy po nich gość bedzie zadowolony. |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-09-19, 13:55
|
|
|
Wisc m o r t i, Niedokońca reklamacja - bo to omówione już wcześniej ,na jakiś miesiąc przed oddaniem auta.
Za reklamacje możemy uznać - zawiecha tył boi się rozciekł amor i nie podoba wysokość. (niestety na glebę się nie da go przekonać ,nawet niema o czym rozmawiać z nim pod tym kątem.)
oraz ciężej pracujące zwrotnice przednie i to chyba Tyle.
Reszta to poprawki tego na co nie miałem czasu.
Czy ktoś chciałby mieć 3 lub 4 elektryki z czego żadna niedziała poprawnie ?
Czy wolał byś mieć zazjebiście wyglądające auto psujące się co dzień ?
wątpie więc zrobiłem tak a nie inaczej, Przecież niechce mieŋ go na sumieniu.
Tu się zgodzę z Tobą m o r t i, "jesli chcesz jezdzic nie seryjnym autem to sobie go zbuduj nie umiesz to nie dla Ciebie zabawa. "
Po za tym inną sprawą jest to ,że po kilku latach przekonał mnie do zrobienia mu auta ,to teraz mam za swoje.
Ciekawe czy wie ile razy więcej skasował by go "Kumak" :D
Ten bierze 20-30tyś zł ……… więc przy nim ,ja zrobiłem to za Free.
Ale nie o kase tu chodzi, Przyznaję się Metalika położyć nie umiem są cienie ,ale niema zeberki i zacieków - no może 3 się znajdą.
Coraz bardziej jestem przekonany ,że na CT są tylko użytkownicy ,a nie Pasjonaci... :D
Tu na GS wprawdzie robi się długo i ciągle modzi ,ale robi się to z pasji i nudów. i jak się zrobi samemu to się to ceni i dba... jestem lekko przybity ,ale zapewne pozbieram się.... |
_________________
|
|
|
|
|
m o r t i
DDR: 601
Wiek: 40 Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 173 Skąd: Nowe Chechło/Bytom
|
Wysłany: 2014-09-21, 19:32
|
|
|
zbieraj sie zbieraj bo trzeba pracowac :D nie ma sie co obijać
a kolesiem sie nie przejmój zdziałaj co trzeba i dalej bo nie ma sensu sie przejmować |
|
|
|
|
Diesel
Będzie niskooo :D
DDR: 86
Wiek: 30 Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 88 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-09-22, 21:26
|
|
|
Dasz radę :D |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-11-28, 00:20
|
|
|
Będzie kilka zmian.
wentylator jest dość mały ma 11,5cm średnicy … i pochodzi z Piaggio X9 z chłodnicy.
Docelowo będzie na nagrzewnicy. Bo wentylator z webasto się jakoś nie spisuje.
Lampki drzwiowe Laguna II
Będę je montował ,kiedyś tam razem z centralnym zamkiem.
no i Nowy młoteczek samoregulatora. - Mam nadzieje ,ze to załatwi sprawę.
TikTak jak dotąd spisuje się dość dobrze. |
_________________
|
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2014-11-29, 21:01
|
|
|
Wczoraj przejechałem się Tiktakiem :D nie no po remoncie silnika jest znacznie lepiej , zero dymu, cichsza praca wszystko jak ta lala.
Wymieniłem wentylator - zapewniłem większy dopływ powietrza i większe wyjście z nagrzewnicy do kabiny ,co zaowocowało zdecydowaną poprawą ogrzewania. - z wentylatora do kabiny wlatuje Gorące powietrze.
Na wiosnę będę montował czujniki drzwi z VW ,a całość uzupełnią owe lampki w boczkach tapicerki drzwi.
Jest już coraz zimniej a silnik z tiko (800cc) na osprzęcie suzuki (1000cc) spisuje się całkiem dobrze - zapala perfekcyjnie ,szybko schodzi ze ssania co całkowicie zmienia postać rzeczy.
Wcześniej były duże problemy z tym silnikiem szczególnie w zimne i bardzo zimne dni.
po odpaleniu wchodził na 2800obr/min i tak przez kilka minut Wył by się rozgrzać ,a każde dotknięcie "gazu" powodowało zdławienie silnika wszystko przez wadliwie usunięte podciśnienia. (Ale i tak uważam ,że pierwszy wykonawca zrobił kawał dobrej roboty robiąc sanki półosie i inne... bo Jeździło)
Ja jak wcześniej pisałem wywaliłem gaźnik i dałem wtrysk z całym osprzętem od Swifta co bardziej ucywilizowało Tiktaka i zapewniło bezawaryjność układu zasilania. |
_________________
|
|
|
|
|
Trabanciarz DDR
Love Trabant
DDR: Trabant 601 '89
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 83 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-02-01, 17:15
|
|
|
Kawał dobrej roboty:) Aczkolwiek nie w moim stylu. Ciekawi mnie jedna rzecz, mianowicie bak:O ? Wyglada jakby został poszerzony za 1 róg ? |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2015-02-01, 18:49
|
|
|
nie bak pochodzi z pomarańczy i był potraktowany prasą i glanem :D
Dzięki , no mój styl to to też nie jest.
u mnie gleba sie liczy i bez progów i dopinek :D |
_________________
|
|
|
|
|
|