Trabant 601 Al-Waro |
Autor |
Wiadomość |
srkhan
DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 38 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-04-09, 08:59 Trabant 601 Al-Waro
|
|
|
Od niedawna stałem się dumnym posiadaczem samochodu zacnej marki jaką jest TRABANT, model 601,produkcja 1987,kolor szary, pełna dokumentacja, przebieg 72 tys.km,wszystko sprawne
Autko stało w garażu od 2005 roku, do tego czasu było używane przez myśliwego.
Z tego co się zorientowałem, progi i część podłogi bagażnika do wymiany.
Z modyfikacji jakich mam zamiar zastosować to hamulce tarczowe, podrasowanie oryginalnego silnika, konkretna gleba,negatyw.
Trabanta kupiłem za 450 zł z masą części zamiennych w środku. Całe autko jest sprawne elektryka, silnik pali jedynie hamulce po tylu latach postoju wysiadły :)
Mam nadzieję, że się uda!
Stan trabanta na dzień dzisiejszy to już praktycznie goła konstrukcja z zawieszeniem i elektryką
|
_________________ jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku. |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2013-04-09, 10:09
|
|
|
ładnie myśliwy zapierdalał za dzikiem ze tak sankami przywalił |
|
|
|
|
Bross
New 353 injection
DDR: 601Limousine 1971'
Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 667 Skąd: a ze Ślůnska jestech
|
Wysłany: 2013-04-10, 21:06
|
|
|
Na alledrogo widziałem podłogę za 300zł pomyśl może warto taki przeszczep wykonać.
resztę części masz i tak w nie najlepszym stanie ,a są też dostępne więc tylko kasa i zapał Uratuje tego trabanta. |
_________________
|
|
|
|
|
srkhan
DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 38 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-04-11, 19:23
|
|
|
Koledzy podpowiedzcie jak to naprawić. Mocowanie wahacza koło nadkola. Z obu stron wygląda tak samo.
|
_________________ jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku. |
|
|
|
|
TrabiVR6
DDR: VR6
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 232 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2013-04-11, 19:50
|
|
|
Trzeba zgniliznę zastąpić nową blachą ;-) Jak masz już taki ładny dostęp to bym zmienił dzwonki wahacza od razu na nowe DDR lub toczone. |
_________________
|
|
|
|
|
srkhan
DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 38 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-04-11, 19:52
|
|
|
TrabiVR6 napisał/a: | Trzeba zgniliznę zastąpić nową blachą ;-) Jak masz już taki ładny dostęp to bym zmienił dzwonki wahacza od razu na nowe DDR lub toczone. |
Mam znajomego tokarza ale potrzebny byłby rysunek. Ma ktoś??
PS. po blachę i progi jutro jadę :) |
_________________ jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku. |
|
|
|
|
pingor
Kombinator xD
DDR: 1.1 Air Ride
Wiek: 30 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 214 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2013-04-11, 21:44
|
|
|
O kurcze ładne sitko masz ... Będzie grubo roboty - powodzonka w pracach ;-) |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-04-11, 22:05
|
|
|
Moim zdaniem to powinieneś rozebrać auto do cna i oddać do piaskowania. Nie pierdziel się w półśrodki. Straszne sito. Serio chce Ci się to reanimować? |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-04-11, 22:09
|
|
|
1. Progi wygnij sobie z ocynku 1,5mm. Tanio zapłacisz a bedzie mocne.
2. Kup oryginalne nadproża, omijaj te z motirexu!!!
3. Mocowania wahaczy wytocz, rysunek lata po forum.
4. Rób powoli, żeby Ci zadne wymiary nie spierdzieliły
Tyle ode mnie ;) |
|
|
|
|
srkhan
DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 38 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-04-12, 01:08
|
|
|
Co ma sie nie chcieć jak się chce ; ) Traktuje to jako wyzwanie a i satysfakcja będzie większa jak będę nim smigł. Akurat w tym wypadku remont kosztuje mnie tylko moj czas. |
_________________ jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku. |
|
|
|
|
srkhan
DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 38 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-04-12, 16:21
|
|
|
Dziś odebrałem progi i blachę na wymiany. Progi zrobione z blachy 1,5 mm zaś blacha na wymiany 1.1mm. Będzie ostra walka zrdzą :twisted:
|
_________________ jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku. |
|
|
|
|
Maciek
DDR: 1.1
Wiek: 38 Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 231 Skąd: Bielsko biała
|
Wysłany: 2013-04-12, 20:07
|
|
|
Wspawaj sobie krzyż z profilu chociażby 15x15 w poprzek auta na wysokości słupka B, można pomyśleć też o przyłapaniu otworu na drzwi jakieś 20-30 cm nad progiem. Unikniesz "skręcenia" podłogi i przestawienia słupka B. Ja nie dałem krzyża tylko poprzeczki w drzwi i jeden słupek mi uciekł jakieś 2.5 cm do środka auta, pewnie jak przenosiłem lub przekładałem budę z wyciętym progiem. No i jakbyś się zdecydował na piaskowanie to nie oczekuj delikatności, penie będą turlać budę po placu byle szybciej. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4 |
|
|
|
|
srkhan
DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 38 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-05-02, 21:52
|
|
|
Prace trwają. Jedna strona wyspawana i podorabiana. Teraz druga i trzeba będzie spawy troszkę oszlifować :D
|
_________________ jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku. |
|
|
|
|
lisek
DDR: 601
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 344 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 2013-05-03, 09:13
|
|
|
no no dobra robota te nadkola tylko trochę posmarkane ale reszta bardzo dobrze.
Teraz powiększyłem foto i widzę że "rzeźbiłeś" nadproża trzeba było wymienić po oszlifowaniu pod malowanie nie będzie się nadawać, a szpachlować w takim miejscu to tez kiepska opcja, jedynie cynowanie lub ołowiowanie. |
Ostatnio zmieniony przez lisek 2013-05-03, 11:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Ponti89
DDR: 2.0 16V.....601 look
Wiek: 35 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 160 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2013-05-03, 09:14
|
|
|
nie bardzo widac ale spawy to Ci chyba troche takie bobki wyszły ;p
pzdr
EDIT: O Lisek uprzedziłeś mnie ;p |
_________________
|
|
|
|
|
srkhan
DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 38 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-05-03, 13:49
|
|
|
Spawy spawami,nie miałem migomatu więc się robi czym się ma. Trochę zeszlifuje i zostawię, przecież tych na nadkolu nikt nie zobaczy :-P Co do nadproży to kumpel będzie starego mesia cynował to mu podrzucę :D Byle robota szła do przodu :!: |
_________________ jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku. |
|
|
|
|
lisek
DDR: 601
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 344 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 2013-05-03, 15:05
|
|
|
Wow szacun ja bez migomatu bym się nie zabrał za blacharkę. Spoko bez spin tylko z własnego doświadczenia doradzam żebyś nie miał kupy, jak będzie cynowe to spoko. pozdro |
|
|
|
|
srkhan
DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 38 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-05-19, 09:29
|
|
|
Trochę off top ale pochwalę się Wam co znalazłem w rupieciach u teścia. To chyba oryginalne halogeny od trabanta.
|
_________________ jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku. |
|
|
|
|
wnuq601
DDR: jak najbardziej trabant
Wiek: 43 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 70 Skąd: uć
|
Wysłany: 2013-05-19, 19:54
|
|
|
prawie. tzn jest to produkcja DDR, ale w trabancie były stosowane ciutkę inne. Ale nadają się |
_________________ ga-ciowy'
|
|
|
|
|
srkhan
DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 38 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-05-26, 21:20
|
|
|
Więc tak:podłoga i progi z całą resztą wyspawane i zaminiowane. Przyszedł czas na glebę :) Pierwsze klepanie resora przyniosło taki oto efekt. Mnie nie zadowala więc młot w ruch i jutro od nowa Polska Ludowa :) Ma być jeszczeniżej
|
_________________ jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku. |
|
|
|
|
lisek
DDR: 601
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 344 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 2013-05-26, 21:23
|
|
|
klep, klep tylko staraj się robić to równomiernie żeby stał równo. |
|
|
|
|
srkhan
DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 38 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-05-26, 21:27
|
|
|
Jak już pierwsze pióro mam doklepane do pożądanej wysokości to odrysowuje na kartonie i sprawdzam czy jest równo |
_________________ jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku. |
|
|
|
|
srkhan
DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 38 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-05-30, 11:31
|
|
|
Trabant w powijakach ale nie mogłem sobie odpuścić. Poskładałem karoserie prowizorycznie i oto efekt. 9 cm od gleby do dołu progu. Bez klamotów oczywiście. Przód jeszcze nie ustawiony i jeszcze brak negatywu ale to już niedługo.
|
_________________ jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku. |
|
|
|
|
srkhan
DDR: Trabant 601 '87
Wiek: 38 Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-07-06, 21:22
|
|
|
Witam, w temacie spore postępy. Etap spawania i szlifowania zakończony. Autko dziś odebrałem z lakierni. Kolor oceńcie sami :)
Teraz pozostaje składanie, zrobienie całego układu hamulcowego, konserwacja podwozia i dopieszczenie gleby
Jak widać kierowca już jest ;)
|
_________________ jak wygląda Trabant w wersji sporting?
- ma piłkę w bagażniku. |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2013-07-07, 00:52
|
|
|
Kolor - love! |
|
|
|
|
|