Rasta TDI |
Autor |
Wiadomość |
tomekstrojny
DDR: 1.1 Trab
Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 22 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 2011-02-04, 20:55 Rasta TDI
|
|
|
Witam wszystkich zainteresowanych moim trabowym projektem.
Helmuta (1990r.) dostałem na osiemnastkę od brata, który chyba wyczaił, że zawsze chciałem mieć trabanta.
Jak się później dowiedziałem, tuż przed osiemnastką była pierwsza awaria trabanta (poszedł regulator napięcia na alternatorze, spalił wszystkie żarówki i moduł zapłonu), który został na szybko naprawiony, żeby tylko dało się nim jakoś dojechać i wrócić z miejsca gdzie była impreza.
Wręczanie dokumentów i kluczyków;)
Około rok samochodzik służył wiernie, poza lekkimi problemami.
Największym z nich było przejście przeglądu z powodu hamulców (a właściwie ich braku) i zawieszenia (swoją drogą nie wiem czemu, bo zawieszenie jest w niezłym stanie). Pan na przeglądzie powiedział mamie, z którą byłem na stacji kontroli, że mi podbije przegląd, pod warunkiem, że nie pozwoli mi tym jeździć. Chyba nie zdawał sobie sprawy z tego, że dzień wcześniej wróciłem z ponad 200 kilometrowej wyprawy :D
Po tym roku (około lipca 2010) stwierdziliśmy, że trzeba by podpicować lekko blachy, bo nie są w najlepszym stanie. Plan był taki, że zrobimy go na szybko żeby jeszcze rok pojeździł, a za robotę weźmiemy się w wakacje (maj 2011 – moje najdłuższe, maturalne wakacje w życiu). Po wyrzuceniu wszystkiego ze środka i zdjęciu pierwszej dykty zobaczyliśmy, że jest gorzej niż myśleliśmy.
Goły Helmut ubrany tylko w rdzę.
Zdrowa blacha to podstawa! :) (dla wyjaśnienia jest tam wbity 30-to centymetrowy wkrętak, swoją drogą wlazł jak w masło) Najbardziej dobijający był fakt, że po zdjęciu dykty wysypało się trochę blachy na podłogę i zauważyliśmy, że to było jedyne co trzymało tego traba w kupie :)
Krem do spawania, filtr pińćset :D
Ale „(...) jeśli nie ma rozwiązania, to nie ma problemu”, więc podjęliśmy realizację planu „wojny błyskawicznej”. Trzeba było tylko cięższą artylerię w postaci prowizorycznego wzmocnienia ramy.
Wszystko out.
Wyginanie nowych progów z blachy 1,5mm. Efekt lepszy niż planowaliśmy. Koszt: jakieś 80 zł.
Silnik i zawieszenie out. Hamulce, o których było tak głośno na przeglądzie, postanowiliśmy podkręcić wkładając serwo. Tak więc kupiliśmy takowe (Suzuki Swift 1994r.)
Przymiarka serwa. Po zrobieniu przejściówki pasowało jak ulał.
Plan „wojny błyskawicznej” okazał się być coraz mniej możliwy do wykonania. Czas zmienić strategię :)
Z czasem, brat przeglądając allegro natknął się na aukcję o tytule "trabant za złotówkę". Do stówki się licytowało, no bo czemu by nie kupić takiego do stówki. Efektem licytacji było kupno rok młodszego (1991r.) trabanta za trzy stówki (?), również 1.1, z tym że bez głowicy i paru innych szczegółów. Nadaliśmy mu imię Adolf. Zmiana strategii nastąpiła:
przełożymy potrzebne komponenty z Helmuta do Adolfa, żeby było czym jeździć, a za Helmuta się weźmiemy jak już Adolf będzie jeździł.
Wszyscy byli w szoku, że po 5 latach stania pod gruszą dało się przekręcić koła. Zdjęcie jak Adolf jest już u nas.
Realizacja:
Tu bracia kwitnący w pełnej okazałości.
Szybki swap silnika + wszystkie bebechy (serwo, elektryka, etc...):
Po 3 godzinnej walce z elektryką udało się go odpalić i wrócić do domu (20 km!).
Kolejnym i na razie ostatnim etapem było połatanie jaskółki, jak będę miał zdjęcia to podrzucę.
Na tą chwilę tyle, mam teraz ferie, więc coś się będzie działo :)
Pozdro
05.02.2011
I po zapasie :):
Zdjęcia jaskółki, a właściwie miejsca gdzie powinna być:
Ptak pospawany:
No i jest dawca! :) Chwilke zeszło zanim go dorwaliśmy, ale brat dziś przyprowadził Seata Toledo 1.9 AAK (na razie TD :) Intercooler będzie już w trabie i wirusek na 100 KM) ze wspomaganiem i ABSem :) :
27.02.2011
Rura w sankach była przegnita, więc wleciała nowa 5x5cm.
Seat powoli pozbywa się bebechów:
Wahacze z tyłu dorobiły się przejściówek na hamulce tarczowe:
Walka z rudą ciągle trwa :)
02.03.2011
AAZ pomału przymierza się do lądowania w Helmucie.
A tymczasem walka z Adolfem (dupowóź, bo nie ma czym na wieś do warsztatu jeździć). Wymieniona zawiecha na Helmutową z obciętym zwojem w sprężynach. Śmigamy troszkę niżej :)
06.04.2011
Chwilę nas nie było, bo matura idzie, ale cały czas się coś dzieje, czas na update :).
Przyszły fanty, cały komplet zacisków z jarzmami, w tej chwili już zregenerowane (zdjęcia z przed regeneracji):
Poduszki na sankach zamontowane:
Silnik już w trabancie, niestety ściana grodziowa musiała wylecieć cała, a i tak są problemy ze zmieszczeniem alternatora (bardziej do tyłu się już nie dało, bo silnik by blokował prawy przegub):
Wielki szacun dla TrabiVR6, za wsadzenie do traba 2,8 bez przeróbki grodzi... :)
Z prac obecnych: dłubanina przy zawieszeniu (jak dobrze pójdzie tył będzie od bRq, a przód powinien być w sobotę - gwint od golfa).
No i na tą chwilę brakło blaszek z orzełkiem, czas włożyć trochę serca. I elektrod :)
01.06.2011
Działo się nie wiele, bo brat miał wypadek (pochlastał sobie ścięgna szlifierką kątową), a ja miałem matury no i jakoś był taki przestój. Działo się tyle: Trabant dłuższy o 6 cm (maska i cały pas przedni), bo wymusił na nas to alternator.
Kolega zawitał do nas ze swoim zielonym i na tą chwilę dłubiemy przy tamtym. Blachy, elektryka i jakieś tam pierdoły.
|
Ostatnio zmieniony przez tomekstrojny 2011-06-01, 07:13, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
rafal
DDR: 601
Wiek: 37 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2011-02-04, 22:55
|
|
|
siakaś glega bedzie?oczywiście już po blacharce:]?i why TDI ??? |
Ostatnio zmieniony przez rafal 2011-02-04, 22:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 36 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-02-04, 22:57
|
|
|
podoba mi się nazwa tematu ^^ |
|
|
|
|
Dzordz
DDR: 601
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 146 Skąd: Krk
|
Wysłany: 2011-02-05, 09:03
|
|
|
A ja mam pytanie czy auto zostanie polówka z wyglądu czy to będzie kolejne 601 look. |
_________________ Cały czas do przodu ale szału nie ma |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2011-02-05, 10:21
|
|
|
Wszystko fajnie, tylko jakie są plany?
Daleka droga przed tobą jeszcze.
P.S Dready kozak ;) |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2011-02-05, 10:49
|
|
|
Właśnie właśnie! Na ORF się jedzie :) ? Jak z okolic warszawy to mooze będę miał miejsce w aucie ;) |
|
|
|
|
lojciec14
DDR: 1986
Wiek: 33 Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 94 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2011-02-05, 14:03
|
|
|
Mam jeszcze kilka elementów z blacharki jakbyś był chętny :) Fajny projekt, czekam na dalsze prace :D |
_________________
|
|
|
|
|
tomekstrojny
DDR: 1.1 Trab
Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 22 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 2011-02-05, 15:28
|
|
|
Jest edit w pierwszym poście.
rafal, gleba będzie, ale na razie nie mamy skąd skołować gwintów. Nie macie może kogoś, kto mógłby z tym pomóc? A TDI będzie, bo wolę zapach ropy :P
Dzordz, napewno będą zmienione zderzaki na chromy i zdejmiemy te listwy ozdobne z dachu i z dookoła, reszta zostaje w polo-luku :)
Sqall, plan jest taki, że nie ma planu, ma być TDI na glebie, reszta wyjdzie w praniu :)
lojciec14, jak będę czegoś potrzebował to napewno się odezwę.
Jeśli idzie o ORF, to wolę przeznaczyć tą kasę na Helmuta :) |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
lojciec14
DDR: 1986
Wiek: 33 Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 94 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2011-02-05, 16:43
|
|
|
tomekstrojny, a czy ty nie dzwoniłeś dzisiaj do mnie w sprawie jaskółki? :D |
_________________
|
|
|
|
|
wnuq601
DDR: jak najbardziej trabant
Wiek: 43 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 70 Skąd: uć
|
Wysłany: 2011-02-05, 20:36
|
|
|
nie wiem czy ten silnik to dobry pomysł. ma duże wibracje które będą dodatkowo osłabiać bude traba. no i to pochylenie do tyłu |
_________________ ga-ciowy'
|
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 36 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-02-05, 21:52
|
|
|
tak samo jest pochylony jak 9a, rp, abs i pierdylion innych silników zbudowanych na tym bloku. Jedynym problemem może być to że kolektor z turbiną się nie zmieści. Ale to pewnie wyjdzie w praniu. |
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-02-05, 22:31
|
|
|
Czekam na rozwoj wydarzen ;)
Ciezko Ci bedzie upchnac wspomaganie, bo pompa wspomy wychodzi idealnie na sankach. :roll: |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
tomekstrojny
DDR: 1.1 Trab
Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 22 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 2011-02-06, 10:59
|
|
|
J.J., spoko spoko, zloty będą, jak tylko będzie czym przyjechać :)
lojciec14, to nie byłem ja, ja już mam prawie połataną.
wnuq601, nie ma ten silnik takich strasznych wibracji, a to że jest pod kątem nie powinno utrudnić montażu
bRq, pompa spasuje, a jak nie to się przytnie sanki :P, wyjdzie w praniu.
P |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2011-02-06, 13:50
|
|
|
Czas przestac pisac tylko brać się do roboty : P |
|
|
|
|
Sqall
DDR: Janosikowóz
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 901 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2011-02-06, 17:16
|
|
|
Z gwintem mogę Ci pomóc ale koszt około 900-1000pln. Mogę Ci na gg napisać przepis to sobie sam ogarniesz trochę taniej może :) |
|
|
|
|
GroobY
DDR: not
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 20 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-02-09, 12:15
|
|
|
tomekstrojny, -jedno pytanie -co chcesz w tym silniku wirusować? tutaj nie ma kompa jak w 1z/afn |
|
|
|
|
tomekstrojny
DDR: 1.1 Trab
Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 22 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 2011-02-09, 14:33
|
|
|
GroobY napisał/a: | tomekstrojny, -jedno pytanie -co chcesz w tym silniku wirusować? tutaj nie ma kompa jak w 1z/afn |
Weź sobie to wirusować w cudzysłowie ;), trzeba zmienić pin boosta w pompie, zwiększyć ciśnienie na turbinie, dołozyć intercooler i zwiększyć dawkę paliwa. Dzięki takim miksom goście wyciskają z tego silnika jakieś 100 koni ;) |
|
|
|
|
Kula
kawał skur*ysyna
DDR: szczur 72"
Wiek: 36 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 375 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-02-09, 15:50
|
|
|
pod tym względem te silniki są zajebiste xD ziomek ma 1V w mk2 i po "chipie" zapierdala to nieziemsko :P |
|
|
|
|
tomekstrojny
DDR: 1.1 Trab
Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 22 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 2011-02-27, 10:33
|
|
|
Mały edit w temacie :) |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2011-02-27, 11:14
|
|
|
No ! teraz to juz bardziej pasuje opis tematu
dawaj UPdate w kolejnych postach a nie w 1
PWODZENIA ! :) |
|
|
|
|
tomekstrojny
DDR: 1.1 Trab
Dołączył: 21 Gru 2009 Posty: 22 Skąd: Staszów
|
Wysłany: 2011-03-02, 20:17
|
|
|
Aren napisał/a: |
dawaj UPdate w kolejnych postach a nie w 1
|
Chyba wolę wrzucać do pierwszego, bo jak czytam tematy innych, to się wkurzam, że muszę przerzucać te strony wszystkie, a to jest jakaś restrykcja regulaminowa? :)
Mały edit (tak apropo :) ) w pierwszym temacie.
I jeszcze mam małe pytanie. Z jakiej grubości blachy robicie podkład pod mocowanie poduszek silnika?
Dzięki za info, pozdro |
|
|
|
|
marszal
DDR: trabant polo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Gru 2008 Posty: 220 Skąd: Jasło koło Osobnicy
|
Wysłany: 2011-03-02, 21:32
|
|
|
takie pytanie mam zamierzasz wkladac gwinta ???
jezeli tak to prawdopodobnie przy dobrej glebie bedzie ocierac o zaciski z tylu :-/ |
_________________ Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić. |
|
|
|
|
TrabiVR6
DDR: VR6
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 232 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2011-03-02, 23:05
|
|
|
bRq napisał/a: | Czekam na rozwoj wydarzen |
Ja również
AAZ to nie TDI :-P |
_________________
|
|
|
|
|
|