Wartburg 353S '87 - Białas |
Autor |
Wiadomość |
Kruchy
TaxiMan
DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 79 Skąd: EuDeZet
|
Wysłany: 2009-10-19, 13:09 Wartburg 353S '87 - Białas
|
|
|
Jako, że od dość dawna jestem użytkownikiem forum postanowiłem pokazać Białasa. Mam nadzieję, że nie dostane zjebek za to, że to nie Trabant.
Dane z Ogłoszenia...
PRODUCENT: VEB Automobilewerk Eisenach
MODEL: 353S
SILNIK: 992cm3 R3
MOC: 50KM
ZAWIESZENIE: Seryjne [ sprężyny śrubowe, amortyzatory hydrauliczne: przód IFA, tył IFA ]
UKŁAD HAMULCOWY: Seryjny [ Tarcze IFA, klocki hamulcowe IFA ]
KOŁA: Seryjne TGL [ felga stalowa 4.5J x 13 H1B ET45 ]
OPONY: Dębica Passio 155/80/13 78T [ 0704 ]
NADWOZIE: Sedan Typ 353 001
WNĘTRZE: Seryjne [deska rozdzielcza z okleiną drewnopodobną, fotele materiałowo-skajowe]
AUDIO: Radio - Unitra-Diora Safari 5 SMP 502, głośnik centralny w desce rozdzielczej - Tonsil
Fotografie z ogłoszenia internetowego...
Historia Auta...
Wartburg zjechał z taśmy produkcyjnej w Lutym 1987 roku [ 02.87 ]. Pierwszym i jedynym właścicielem do 10 Czerwca 2009 był Pan Bolesław [ur. 1922] zamieszkały w Bielsku-Białej.
Dokładnie 10.03.1987 świadomy praw i obowiązków wynikających z zakupu samochodu złożył zamówienie nr.51/T7/87/38 na samochód Wartburg 353S Lim. w biurze eksportu wewnętrznego POL-MOT na ul. Stawki 2 w Warszawie. Jeszcze tego samego dnia wiedząc jedynie, że auto kosztować ma 1850 Dolarów Amerykańskich USD i spodziewać się go może dopiero w okresie kwiecień-lipiec '87, stanął w kolejce w III Oddziale Ekspozytury PKO B.P. i wpłacił: 610$ przelewem, 200$ w asygnacie bonowej oraz 1040$ w asygnacie walutowej. O terminie i miejscu nadejścia auta miał zostać powiadomiony listownie w stosownym zaproszeniu.
Pan Bolesław musiał być szczęśliwym człowiekiem, kiedy dostając do swojego mieszkania list, zobaczył, że po odbiór auta w wyznaczonym na 23.04.87 terminie, musi jechać do oddalonego o zaledwie 220km - Wrocławia. Nie narzekał, bo na auto czekał zaledwie 44 dni...
Dokładnie w czwartek rano, obywatel Bolesław O. stawił się w Punkcie Sprzedaży Samochodów Nr.1 Państwowego Przedsiębiorstwa POLMOZBYT na ulicy Armii Radzieckiej 45 we Wrocławiu, mając ze sobą pokwitowanie przelewu, asygnatę bonową przychodową oraz najważniejsze - zamówienie, no i pewnie jeszcze dowód osobisty...
Za równowartość 824.000 zł stał się posiadaczem Wartburga 353S w wersji limuzyna o numerze nadwozia 2213606 i numerach rejestracyjnych BBK 5158 w kolorze Grauweiss. Wraz z autem dostał słownie trzy sztuki upoważnień GIGE na 50 litrów paliwa, dopłacając za nie 36zł.
Auto w dniu 07.10.87 zostało doposażone w hak holowniczy, który został zamontowany za kwotę 150zł w Zakładzie Usługowo-Handlowym FSM w Bielsku-Białej.
Tak auto w niemal nienaruszonym stanie, garażowane i serwisowane z ogromna dbałością, doczekało do naszych czasów...
Fakty...
Auto po przyjeździe do Łodzi na blacie legitymowało się przebiegiem jedynie 75616km, co oznacza że "dziadzio" robił rocznie 3400km.
Stan blacharski oceniam na bdb minus, ponieważ (nie oszukując się) w każdym aucie z tego rocznika znajdziemy minimalne ubytki i jest to normalne. Ten minus oznacza w tym przypadku, że auto nie ma dosłownie żadnych ubytków w postaci przeżartych: rantów drzwi, nadkoli, progów, zgnitej ramy, podłogi. Delikatne uszkodzenia czy wgniecenia posiadają za to panele zewnętrzne, ale to wynik raczej podeszłego wieku poprzedniego właściciela niż zaniedbania.
Na nadwoziu znajdziecie zaledwie parę ognisk korozji wielkości ucha igielnego. Wszystkie możliwe profile zamknięte, ranty drzwi, słupki, liczne zakamarki, przetłoczenia maski czy klapy były latami obficie spryskiwane Fluidolem. Miało to zbawienny wpływ na elementy i dziś po umyciu cieszą oczy nieskazitelnym wręcz stanem.
Wszystkie uszczelki są jak nowe, szyby nieporysowane. Zderzaki bez żadnych śladów korozji. Lakier jest miejscami matowy ale dobrze rokuje na przyszłość.
Auto miało delikatna stłuczkę, w której ucierpiał głównie przedni zderzak, jednak z powodów estetycznych wszystkie elementy choćby trochę zarysowane czy obtarte z lakieru zostały wymienione na nowe lub ponownie polakierowane. Jako dowód wszystkie uszkodzone panele otrzymałem wraz z autem aby mieć w to lepszy wgląd.
Wnętrze natomiast oceniam na idealne: brak jest jakichkolwiek ubytków w wyposażeniu, pęknięć, otarć, przetarć, zmęczenia materiału.
Wraz z autem dostałem: komplet nowych oryginalnych cewek, brakujące nowe prawe lusterko, nowy kpl. tylnych kloszy, kpl. tłoków na I szlif [stąd mam pewność, że auto ma autentyczny przebieg ], oba przednie błotniki z puklami, tylny lewy błotnik, nową oryginalną blaszaną dokładkę zderzaka [ tzw. kosę ], nowy silniczek wycieraczek i wiatraka chłodnicy, filtr powietrza, zapasowe świece, podręczny zestaw kluczy, zabytkową apteczkę z wyposażeniem z epoki, nowy środkowy tłumik, linki gazu i sprzęgła oraz co najważniejsze nowy oryginalny wał.
Z niedomagań auta warto wymienić zasyfiały zbiornik paliwa, zużyty mechanizm zmiany biegów, nie nadające się już do niczego wycieraczki przedniej szyby, zamulony przez emerycki styl jazdy wydech oraz zużyte tarcze i klocki hamulcowe.
Kwity...
Wraz z autem otrzymałem pełną dokumentację, jego zakupu oraz historii.
Oględziny [ pierwsze foty ]...
To pierwsze foty zrobione niedługo po zakupie auta, jeszcze przed wszystkimi pracami upiekszającymi czy naprawczymi.
C.D.N |
_________________ WartburgRadikalz
|
Ostatnio zmieniony przez Kruchy 2009-10-19, 13:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Aren
DDR: 601s 85'
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 1310 Skąd: Zary
|
Wysłany: 2009-10-19, 13:42
|
|
|
no i dalej bez fot po wszystkich pracach upiekszająco naprawczymi :-> |
|
|
|
|
Kruchy
TaxiMan
DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 79 Skąd: EuDeZet
|
Wysłany: 2009-10-19, 13:51
|
|
|
kolejność musi być... |
_________________ WartburgRadikalz
|
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
Kruchy
TaxiMan
DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 79 Skąd: EuDeZet
|
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
john'ek
Talib
DDR: Porsche 924 / Łada Samara
Wiek: 37 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 442 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-10-19, 21:34
|
|
|
eh j. jak juz felga gleba jest to fotele tyz:P |
_________________
|
|
|
|
|
wnuq601
DDR: jak najbardziej trabant
Wiek: 43 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 70 Skąd: uć
|
Wysłany: 2009-10-20, 19:16
|
|
|
te fotki przed upiększeniem zalatują mi bardzo znajomym miejscem...bardzo klimatyczne |
_________________ ga-ciowy'
|
|
|
|
|
Kruchy
TaxiMan
DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 79 Skąd: EuDeZet
|
Wysłany: 2009-10-20, 22:11
|
|
|
zaopatrujesz się tam w chemie :D |
_________________ WartburgRadikalz
|
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
Kruchy
TaxiMan
DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 79 Skąd: EuDeZet
|
Wysłany: 2009-10-22, 23:22
|
|
|
Ciąg Dalszy...
Prac początek...
Auto trafiło na moją działkę. Pierwsze prace objęły typowy przegląd mechaniki. Zbiornik paliwa został pięciokrotnie przepłukany paliwem aż do momentu, kiedy nie wypływały z niego żadne syfy czy szlam. Wszystkie gumowe węże wymieniłem na nowe firmy Fagumit. Na pokład zawitał: nowy pasek [ nie, nie rozrządu ] klinowy ContiTech SF - AVX10x1150, nowe świece NGK B6HS, nowy filterek paliwa PS822 Filtrona, filter powietrza Filtron AR253, kable wysokiego napięcia Sentech, płyn chłodniczy Texaco Antifreeze Coolant, olej skrzyni biegów Orlen Hipol GL-5, komplet nowych łożysk na koła przednie, nowe klocki hamulcowe FDB 461 Ferodo Premier, tarcze hamulcowe ATM Mikoda 2302. Układ hamulcowy został przepłukany i zalany nowym płynem Ferodo DOT4. Po tym jak na skrzyżowaniu zostałem tylko z trzecim biegiem, zregenerowałem mechanizm zmiany biegów, wszystko myjąc i na nowo smarując.
Przeobrażanie brzydkiego kaczątka szło dwutorowo. Częścią związaną z estetyką zajęta była, pełna poświęcenia, siostra Łasia. Auto zostało wybebeszone ze wszystkich wykładzin bagażnika i dywanów w kabinie. Fotele i tylną kanapę wymontowałem w celu trzepania, prania i odkurzania całej podłogi. Bagażnik wyszorowany został mleczkiem "MOC" a wszystkie filce umyte i przepłukane pod ciśnieniem. Całość niesamowicie przejrzała. Kabinę, siostra odkurzyła a wykładziny wyprała w ten sam sposób, miksturą Wezyra, płynu do naczyń Ludwik oraz piany aktywnej.
Przed ponownym montażem wnętrza pozostały do zrobienia jeszcze dwie rzeczy. Domycie podsufitki i deski rozdzielczej przerosło moje najśmielsze oczekiwania. Zżółknięta podsufitówka zrobiła się niemal biała, a desce rozdzielczej przywrócono blask nowości. Pozostała kwestia wszechobecnego Fluidolu. Siostra wyposażona w szczoteczkę do zębów, pędzel, spryskiwacz z benzyną ekstrakcyjną stoczyła nierówną walkę z trudnymi do usunięcia brązowymi plamami.
W międzyczasie tych wszystkich zabiegów pielęgnacyjnych trwały również przygotowania do posadzenia auta bliżej ziemi. Zamówione wcześniej skracane, hartowane i zagniatane na końcach sprężyny odebrałem z zajmującej się takimi sprawami, firmy.
Pierwsza fotka to zestawienie przedniego oryginalnego springa ze skracanym odpowiednikiem, a druga fotka to zestawienie sprężyn tylnych.
Pomalowane i obute w opony poszerzane felgi również czekały na montaż.
Do rozwiązania pozostał montaż z przodu amortyzatorów gazowo-olejowych od Punto I marki Cofap. Po wszystkim zglebiony Wartburg prezentował się naprawdę godnie. Zawieszenie zrobiło się sztywne, ale nadal dość komfortowe. Po wymianie amortyzatorów tylnych na te od Matiza tył również stracił swoją nerwowość. Wszystko wyszło niemal tak dobrze jak to sobie wyobrażałem na początku.
Po zamontowaniu tylnych wykładzin, zamontowałem pozostawioną z Reda zabudowę bagażnika. Również wykładziny z wnętrza auta trafiły na swoje miejsce, wyprana kanapa zagościła na tyle a na przód trafiły wyprane i podreperowane chałupniczym sposobem, oryginalne sportowe fotele, które od roku 1975 można było dokupić jako opcję wyposażenia. Mimo iż kubły są zrobione tylko tymczasowo a boczki drzwi są lekko wykręcone od wilgoci, wnętrze auta zaczęło prezentować się fantastycznie.
Dopełnieniem wszystkich zmian, były białe klosze przednich kierunkowskazów, tylne lampy również z białym kloszem migacza oraz przyciemnione w ramach czyszczenia, przednie reflektory, czarne lusterka ze starszego modelu. Zderzaki zostały zdemontowane i po zmatowieniu pryśnięte na czarny półmat. Przedni spojlerek został wymieniony na nowy i również polakierowany. Wszystkie plastiki, zostały przyczernione czernidłem a uszczelki nasmarowane wazeliną bezkwasową. Z drobnych zabiegów kosmetycznych to na tylnym pasie zawitało prawidłowe oznaczenie 353S, usunąłem oldskulowe osłony rantów drzwi z odblaskami, wymieniłem wycieraczki na sprawdzoną firmę UniPoint, nakleiłem parę wlep, zamontowałem żółte żarówki H4 Narva, podmieniłem licznik na taki wyskalowany do 160km/h z białą smukłą wskazówką, zamontowałem gałkę zmiany biegów zrobioną z piłki golfowej, pozbyłem się uszkodzonych chlapaczy, które tarły o asfalt uniemożliwiając tym samym normalną jazdę. Z dodatków uwypuklających Niemiecki Styl mogę wymienić sportową kierownicę Luisi na mojej poprzedniej oryginalnej nabie Raid wraz z klimatycznym kapslem własnego autorstwa, oraz usunięty tylny tłumik tzw. cygaro i zastąpiony rurką fi 50mm również wychodzącej pod skosem na wzór oryginału.
Podsumowanie...
Auto przy okazji porządków i napraw potwierdziło ponownie przeczucia, iż jest w zajebistym stanie. Rama w której jedynym mankamentem było urwane ucho holownicze, nienaruszone progi, znikoma korozja. Dużo pracy zostało włożonej głównie w wygląd auta, które było zaniedbane i brudne. Zużyliśmy 3 butle M.O.C'y, 15 litrów benzyny ekstrakcyjnej, parę pędzli, kilka kilogramów szmat, dwa pudełka wazeliny i jeszcze więcej czasu i pracy. Efekt, który został osiągnięty uważam za niesamowity. Nie sądziłem, że trafie na auto tak ładne mimo jego poobijanych paneli. Prezencja i styl jaki roztacza pozwala mi być z niego w 100% zadowolonym.
Ciąg Dalszy na pewno Nastąpi... |
_________________ WartburgRadikalz
|
Ostatnio zmieniony przez Kruchy 2009-12-05, 14:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
eljot87
DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 362 Skąd: nie stąd
|
Wysłany: 2009-10-23, 09:48
|
|
|
Kruchy... twoja siostra to naprawdę skarb!:D |
|
|
|
|
Kruchy
TaxiMan
DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 79 Skąd: EuDeZet
|
|
|
|
|
john'ek
Talib
DDR: Porsche 924 / Łada Samara
Wiek: 37 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 442 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-10-23, 12:11
|
|
|
no łanie łanie nie jest przesadzony jest taki jaki powinien byc:) siora faktycznie robotna krucha:P a powiedz mi masz gdzies zdjecia tych foteli bo od tylcowo wygladaja jak zwykle a jestem ich ciekaw:) pozDDRo |
_________________
|
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
Kruchy
TaxiMan
DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 79 Skąd: EuDeZet
|
Wysłany: 2009-11-11, 21:54
|
|
|
Więc o to foty zrobione w ostatnie ładne dni października w starych magazynach chemicznych...
|
_________________ WartburgRadikalz
|
|
|
|
|
eljot87
DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 362 Skąd: nie stąd
|
Wysłany: 2009-11-12, 18:04
|
|
|
jak zwykle zajefajnie... chciałbym zobaczyć tego wartburga na okładce, któregoś czasopisma tuningowego... |
|
|
|
|
J.J.
stay high
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 963 Skąd: Kaszëbë
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-11-13, 02:22
|
|
|
rat nie pasuje do niczego, a tak wszystko na swoim miejscu :) nizej go :D |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
filipekCB [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-12-05, 13:57
|
|
|
Piękne to!
Mógłbyś mi powiedzieć, co zrobiłeś z kołami? Obróciłeś felgi czy jakieś większe zmiany?
Zawieszenie to skrócone sprężyny oryginalne? Jakie amortyzatory zastosowałeś? |
|
|
|
|
john'ek
Talib
DDR: Porsche 924 / Łada Samara
Wiek: 37 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 442 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-12-05, 14:18
|
|
|
kruchy:P odwrocil felgi szczam:)) heheh kolega nie czyta widze tematow!! felgi sa poszerzane... sprezyny skracane a amory inne wsadzone!! kolego filipekCB poczytaj przed napisaniem posta co?? |
_________________
|
|
|
|
|
Kruchy
TaxiMan
DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 79 Skąd: EuDeZet
|
Wysłany: 2009-12-05, 14:20
|
|
|
zapraszam Cię do pogadania na GG... |
_________________ WartburgRadikalz
|
|
|
|
|
Dyziek
DDR: 1.1
Wiek: 42 Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2009-12-13, 21:16
|
|
|
Dużo pracy ale warto było :) To co mi najbardziej podeszło to ogólna kolorystyka, felga, tapicera nawet ta w bagażniku... :D i przede wszystkim fakt, że wybór padł na wartburga :) Fajnie dopracowane szczegóły! Gratuluję! |
_________________ Brat pstryka fotki... w razie jakbyś potrzebował :)
---> http://tomaszmosiadz.fotea.pl/ <--- |
|
|
|
|
Kruchy
TaxiMan
DDR: Wartburg 353GS '87
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 79 Skąd: EuDeZet
|
Wysłany: 2010-01-29, 17:52
|
|
|
Auto stoi zahibernowane w budynku gospodarczym na działce. Po dość długich bojach z ubezpieczeniem OC, przymusowym robieniu przeglądu w czasie zimy i braku kasy na rejestracje udało się.
Wszystko dzięki uprzejmości Pana Andrzeja S. z Urzędu Rejestracji Pojazdów. A było tak:
W środę podjechałem zorientować się jak załatwić sprawę rejestracji. Kończyła się ważność świstka z przeglądu [ badanie techniczne na zaświadczeniu ]. Chciałem uniknąć kar, kosztów dodatkowych i pomyślałem, że już czas pożegnać się z Numerami BBK 5158. Naszła mnie jednak myśl, a może się uda. Wybrałem okienko ze starszym Panem. Mówię, że mam Wartburga 353 i że ma 23 lata, w rozumieniu przepisów to jeszcze nie zabytek ale chciałbym go jakoś wyróżnić, bo ładny stan...
...a tu pada niespodziewanie pytanie - "To jest 353W czy 353 ?"
Ło kurczaki myślę, sobie [ choć padło tu mocno niecenzuralne słowo ] - facet jakiś mocno kumaty. Okazało się, że gość miał kiedyś Burka w chromistej wersji i dobrze wie jak to jest... Poszedł na zaplecze, odpakował najnowszą serie JA i przyniósł coś co już niedługo będzie zdobiło moją Lodówę.
EL 353JA
Dziś wpłaciłem kasę, odebrałem, miękki dowód oraz tablice. Panu należą się szczere podziękowania.
|
_________________ WartburgRadikalz
|
|
|
|
|
bRq
Trampolina.info
DDR: Trampolina.info
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 1331 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2010-01-29, 19:06
|
|
|
fajny gadget takie blachy ;) ja na swoim trabie mialem rok produkcji i model :D FZ 65601 ;)
a odnosnie rejestracji to nie musiales go od razu na biale blachy rejestrowac. |
_________________ www.Trampolina.info
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12 |
|
|