(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
[601] Mój helmucik
Autor Wiadomość
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2009-04-19, 12:07   [601] Mój helmucik

Witam, nadeszła wielkopomna chwila i ja przedstawię swojego traba 601.

Krótki rys historyczny.
Około czerwca zeszłego roku dowiedziałem sie ze zmarły dziadek dziewczyny kolegi pozostawił po sobie niebiesko-majtkową mydelnice. Spadkobiercy auta chcieli sie go pozbyc (złom) ale na współke z kolegą postanowilismy ratowac helmuta przed cmentarzem. Po oględzinach został on nam za darmo dany:) i tak w nietypowy sposób stalismy sie trabanciarzami chociaż zaden z nas nigdy nie był zapalencem tej nietypowej marki auta.

Pierwsze prace nad autem.
Okazało sie że pod akumlatorem jest ogromna przegnita dziura, cała podłoga była pokryta powieszchniowo rdza i był totalny wyciek z każdego cylinderka w każdym bębnie. Wiec trzeba było cos z tym zrobic, i tak dziura została w amatorski sposób załatana blacha na nitach, podłoga wyczyszczona do gołej blachy i pomalowana cornizonem a potem farba do dachów. Wszystkie 4 bębny dostały nowe organy cylinderki szczeki .... all new :D I też mały serwis silnika nowe swiece filtry przewody.... totalna amatorka. Oraz rarytas w piwnicy u dziadka znaleźlismy cały układ wydechowy orginalny nowy ddr, który został odrazu zamontowany :) ;-)

Przeróbki,
Na pierwszy ogien poszły koła które zostały wyczyszczone pomalowane podkładem a potem na biały kolor. Zostały zmienione opony na szersze i niższe (akurat kolega miał na zbyciu 155/70 ). Zostało troche farby to z rozpedu machneliśmy zderzaki i lampy na biało.

Po szalenstwie z pędzlem przyszedł czas na poważny tuning. Zakupiona została sztabka pod resor i kilka dni po zakupie własnie pod resorem sie znalazła. Potem przyszedł czas na spręzyny, które zostały skrócone o 2 zwoje.

Gdy auto już jeździło i w miare wygladało padł akumlator i kupilismy nowy. I w koncu poglismy zamotowac radio i głosniki bo nowe aku było w stanie je uciagnac. W skład naszego car audio wchdzi radio blaupunka głosniki 100 w dzwiach magnata i głosniki z tyłu 130 blaupunkta. Jak już jestesmy przy prądzie to zostały zmienione lampy na clean look od golfa

I narazie to tyle. Są oczywiscie plany, takie jak
-szeroka stal na 6 cali z opona 165 na 55
-w drodze do mnie sa juz okrągłe zderzaczki starego typu
-bedzie wyciagny silnik i czyszczona oraz malowana komora bo jest w opłakanym stanie
-dokonczyc zawieszenie, załorzyc krótsze amory i trwardsze i zrobic rozpórki przód tył.

Zdjec niestety z kolejnych etapów prac nie mam moge tylko przedstawic obrazki jak wyglada teraz, oraz jak odkopie i znajde gdzies na kompie to jak wygladał w chwili kupna.





Ostatnio zmieniony przez J.J. 2011-12-17, 01:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kumpelek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-25, 20:50   

Kolega pyta czy trabant jest z osiedla Oświecenia/ Kombatantów czy z osiedla Przy Arce/Dąbrowszczaków ?
 
 
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2009-04-26, 13:54   

trabant u starego posatacza stał w łagiewnikach a teraz stoi u mnie pod domkiem w okolicach kurdwanowa:)
 
 
 
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2009-09-10, 19:54   

Proszę o wymazanie tego cos mi komp daje znaki ze sie psuje
Ostatnio zmieniony przez Dzordz 2009-09-10, 20:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2009-09-10, 20:08   

Żeby nie było że nic nie robie to prezentuje postęp w moich druciarstwach:

Środek:
-stare kadkołamacze zostały zamienione na kubeł bimarco C i fotel z bmw 3 e30 recaro dla pasażera
-deska została zmieniona na tak zwana przejsciówke
-doszła naba i kiera jemi -wszystko aluminium i w polerce

Zewnętrze:
-Wszystko co z alu zostało wypolerowane na lustro: Lusterka rant dachu wywietrzniki z tyłu ....
-w doszła reklama :)
- wycieraczki zmienione na stary typ w chromie:)

na dzien dzisiejszy trabant stoi bez tylniego zawiasu - robi sie na trabiexpo bedzie zrobione

A tu mam foty z małej sesji razem z ratem Grzybcia







 
 
 
marszal 


DDR: trabant polo
Wiek: 40
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 220
Skąd: Jasło koło Osobnicy
Wysłany: 2009-09-10, 20:43   

dla mnie git, krutko czasu zajelo ale wyglada spoko na fotach przynajmniej
_________________
Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić.
 
 
 
Kumpelek
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-10, 20:47   

Widzę, że jako tako naprawiona usterka po wypadku na zlocie :-P chociaż tylny pas dalej wgięty :-P
Ale Trabi i tak git :) brakuje mu tylko troszkę szerszej felgi i oczywiście gleby... :-P
A na temat Traba Grzybcia, nie wypowiadam się :-/
 
 
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2009-09-11, 10:39   

Usterka nie naprawiona bo kasy z ubezpieczalni mało wiec sie odwołało do decycji i sie czeka:) A co do gleby to bedzie niżej:) Na trabiexpo bedzie tył nizej i w negacie:) a może jak czas i kasa pozwoli to i resor z przodu sie do kowala zawiezie :P
 
 
 
marszal 


DDR: trabant polo
Wiek: 40
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 220
Skąd: Jasło koło Osobnicy
Wysłany: 2010-03-03, 18:41   

dzis widzialem twojego traba na zywo na chile puscilem sie za toba i zboczylem z trasy hehe

i jak karetka na pakingu kolo galeri trabi na ciebie i puszcza sygnal to znaczy ze masz stanac a nie jechac w pizdziec :D
_________________
Lepiej miec Parkinsona i troche rozlać, niż mieć Alzheimera i zapomniec wypić.
 
 
 
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2010-03-14, 19:38   

Przygotowania do sezonu trwają czas odkryć trochę zasłonę tajemnicy. Trab pujdzie na glebe dosc radykalnie resor na plasko plus opcjonalnie sztaba pod niego Z tyłu na utwardzone i zregenerowane amory zawitały sprężyny progresywne z gwintu od VW passata b3. W planie też jest zrobic clean pod maska bak i aku do bagaja, cewki i moduł zapłonowy do kabiny, wszystkie kable za błotniki. Odnowiona i ulepszona została polerka wszystkich aluminiowych czesci. Czesci jak na zdjęciach widac mam prawie gotowe do montażu. 


W planach na ten sezon jest jeszcze pampa hamulcowa z fiata Sc/cc i tarcze z przodu od golfa 1. I tu mam problem bo potrzebuje sobie zrobic dystanse z kryza na przód żeby przejść z 4 na 100 na trabantowe piekne 4 na 160. Robił ktos kiedys takie cudo ???
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2010-03-14, 21:05   

Na CT był/jest trabant 1.1 Prosektor, on miał takie coś i jeżdził na poszerzonych do 5.5j z 601
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
eljot87 

DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 362
Skąd: nie stąd
Wysłany: 2010-03-14, 21:30   

taki dystans to nic trudnego. średniorozgarnięty tokarz bez problemu ci to dorobi;)

o ile skrócone tylne amortyzatory?
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2010-03-14, 22:24   

bezsens troche te dystanse, strasznie ci to wypcha przod, 6 cali max raczej zeby nie byl przod szerzej. moze tarcze z wartburga? chodz nie wiem jak to tam jest dokladnie:]

Widze sprezyny masz podobne do moich. Ja mam do Audi, FK :] dawalem do kowala zeby pozaginał je ładnie i oczywiscie wczesniej podcielem na wysokosc jaką chcialem :)


powodzenia :)
 
 
 
eljot87 

DDR: 1.1 91'
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 362
Skąd: nie stąd
Wysłany: 2010-03-14, 23:47   

no wypcha mu przód o jakieś 2cm na stronę... z wartburgowymi tarczami raczej moze to nie być takie łatwe...
 
 
 
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2010-03-15, 17:26   

nie no jak wypcha tak troche to spoko tył też bedzie dystans aby bardziej zejsc w doł:) Do tego zapewne bedzie jakas stal szeroka w przyszłosci ale 6 cali to dla mnie maks bo autka na codzien uzywam i nie chce stracic na jego zwrotnosci i przyspieszeniu.

A amory zostały zrobione u znajomego dałem i szczerze mówiac nie wiem ile skracał ale dałem mu wskazówke zeby dopasował je do wysokosci 4 zwojów trabantowych:)
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2010-03-15, 18:00   

http://www.fotosik.pl/pok...4be730fbed.html
znalazłem takie coś a propos wartburga. Ogólnie ciężki temat, tarcza jest "pod" piastą. Parę osób już się do tego przymierzało, tak jak do piast z 1.1 w wartburgu, a o sukcesach nie słyszałem.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2010-03-15, 19:14   

6 cali a 7 w wadze duzo nie stracisz a wyglad bedzie nieziemsko inny : )

tył daj wahacze z 1,1, po co dystans: )
przod 6, tyl 7 cali malina. Tej ale widze ze nie skracales przedniego resora na uszach! zrob na 2,5cm na strone i będzie git :)) jak chcesz moge ci wyslac na pw zdjecia traba Rafala na takiej glebce:)
 
 
 
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2010-03-16, 16:11   

Wiem ze było już to wiele razy ale szukałem na ct i na germanie i nie znalazłem jakas zacme mam albo jestem ułomny. Bo okazało sie ze mam kumpla który pracuje w zakladach stalowych i zrobi mi wszystko co chcem a ja chce te cuda małe do negatu z przodu dorobic pomiedzy zwrotnice a wahacz. Ma ktos jakies rysunki itp ???


A co do resora to też na to uwagi nie zwrócilem.. zobacze jak bedzie przy montazu jak te uszy duze beda przeszkadzały to je skruce boszem i zaklepie na wzór orginalnych:)

Na front wchodza bez problemu amory przednie z łady 2107 na przykład ???:>
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2010-03-16, 16:14   

sam w zyciu nie zaklepiesz, kowal musi ro robic, zobaczysz ze bedzie pozytyw jak cholera :P
 
 
 
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2010-05-22, 15:16   

Mam problem bo wsadziłem resorek płaski i nie moge dojsc do ładu ze zbierznoscia tzn jest skrencona na maksa a koła dalej w trójkat ida:( Jest na to jakis patent poza skruceniem o kilka cm drazków zeby uzyskac wiecej regulacji
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2010-05-23, 14:13   

a ile skracales resor? powyzej 3 cm juz nie ustawisz
 
 
 
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2010-05-24, 07:29   

Skracałem o 2.5 cm na strone :)
 
 
 
Kumpelek
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-24, 09:18   

nie wiem na ile to prawda, ale słyszałem, że maxymalnie można po 2cm bo inaczej nie dojdzie się do ładu ze zbieżnością- zaznaczam, że nie wiem na ile to prawda;)
 
 
rafal 


DDR: 601
Wiek: 37
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Żary
Wysłany: 2010-05-24, 09:37   

ja mam po 2,5cm na strone i udało sie.nie jest idealnie ale nie sciaga i opon nie zdziera
 
 
 
Dzordz 


DDR: 601
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 146
Skąd: Krk
Wysłany: 2010-05-25, 12:41   

a jak by przyciac drarzki po 2-3 cm na strone i dogwintowac je też tak koło 2-3 cm. Dobry pomysł da to rade czy ma ktos inne propozycje
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 12