(S)GermanStyle.pl
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Zrób swojego Trabanta! Wartburgi - konkretnie i z zajawką

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: bRq
2008-09-22, 22:26
[swap] g40 a 1.1
Autor Wiadomość
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-09-22, 18:14   [swap] g40 a 1.1

moje pytanie jest następujące: czy 1.3 g40 z polo 2f ma taki sam dół silnika jak 1.3 75ps albo 1.6 AEE który m.in Wnuq ma u siebie wsadzony? czy jest to inna konstrukcja?

pozdrawiam
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-09-22, 22:24   

G40 to jest 1.3 GT (75ps) z kompresorem
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
TrabiVR6 


DDR: VR6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 232
Skąd: Głowno
Wysłany: 2008-09-23, 00:20   

Tylko ponoć zakuty fabrycznie ;-) Bloki są analogiczne
_________________

 
 
 
Kula 
kawał skur*ysyna

DDR: szczur 72"
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 375
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-09-23, 18:03   

dzięki za rozwianie wątpliwości :) moze coś ciekawego z tego wyjdzie :)

ddr
 
 
 
aratoja 

DDR: tabi 1.1
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 18
Skąd: WRO
Wysłany: 2010-04-10, 09:38   

Czyli nie było by problemu z umiejscowieniem takiego g40 w trabim 1.1 ??:D
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-04-10, 09:59   

z umiejscowieniem nie, ale z zamknieciem maski czy zalozeniem grilla tak :)
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
stiG 
WWL DRIVER

DDR: 1.1
Wiek: 35
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 14
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2010-04-10, 11:48   

Jeżeli chodzi o 1,6 AEE to w porównaniu 1,1 i 1,3 na pierwszy rzut oka są podobne lecz gdy zajrzymy do środka 1,6 AEE widać znaczna różnice ;-)
 
 
 
Zdunsky 


DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-14, 02:06   

Kolego aratoja G40 do trabanta wejdzie ale ile to roboty to inna sprawa. Przede wszystkim trzeba mieć taki zestaw swap kompletny a samo to kosztuje baaardzo sporo zwłaszcza, że na bank kompresor jest do regeneracji tak samo jak głowica. Generalnie roboty jest tyle co z zamontowaniem jakiegoś 9A albo KR a G40 kosztuje wiecej i bez modów jest słabszy. Jak już zamocujesz ten motor w budę to kompresor sie nie mieści w atrape, o sztukowaniu interkulera, dorabianiu półosi, adaptowaniu zegarów, węży chłodzenia, i wielu innych sprawach nie ma co wspominać. Osobiście radzę zamontować 16v ze skrzynią bo ta sama praca oraz taniej wyjdzie a moment i moc większa. Wiem co mówie bo mam Trabanta 1.1, Polo g40 wolny silnik PY kompletny i sam sie przymierzam ale koszty mnie jedzą. Chcesz więcej info to zapraszam na PW albo gg.
_________________
Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni.
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2010-04-14, 14:57   

w niemcowni jest g40 po ktorym nie poznasz ze tam to upchane
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-04-14, 21:10   

Ktore to ? To z garbem na masce czy w grillu ? :P
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
J.J. 
stay high


Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 963
Skąd: Kaszëbë
Wysłany: 2010-04-14, 21:45   

bez zadnego garba :)
_________________
TrojmiastoKlasycznie.pl
trabant.trojmiasto.pl

DrogąDoRaju - Trabant, Wartburg, Simson, Mify i Qek
 
 
 
TrabiVR6 


DDR: VR6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 232
Skąd: Głowno
Wysłany: 2010-04-14, 22:40   



chyba o to chodzi ?
_________________

 
 
 
Zdunsky 


DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-15, 01:28   

W niemcowni mają trabanty G40 z trabantowymi głowicami (powrót z bokiem albo wcale) albo z handmade mocowaniami kompresora i alternatora. Kwestia finezji i zamożności. Chcieć to móc. W dupie mam czy będzie mi z grila wystawać kompresor, IC zamiast kosy czy komputer pod kierownicą: najważniejsze zeby śmigało a G40 naprawdę potrafi pokazać pazura. W tym roku nie wyjade trabem G40 ale do nastepnego powinno być wszystko tip top.
_________________
Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni.
 
 
 
Aren 


DDR: 601s 85'
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 1310
Skąd: Zary
Wysłany: 2010-04-16, 16:11   

http://www.youtube.com/wa...feature=related temu tez sie miesci :]
 
 
 
bRq 
Trampolina.info


DDR: Trampolina.info
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 1331
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-04-16, 20:02   

TrabiVR6 napisał/a:
[url=http://images42.foto...38m.jpg]Obrazek[/URL]

chyba o to chodzi ?

on ma garba na masce, bo go ogladalem w Zwickau. Mamy, ale jest "garbaty" :D
_________________
www.Trampolina.info
 
 
 
PrzemoOka 

DDR: 1.1 polo
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: Ostrołęka/Gdańsk
Wysłany: 2010-04-18, 21:54   

a takie pytanko troche odbiegające od tematu. Skrzynia z 1,1 polo do jakich silników jeszcze pasuje wiem że w Warltburgu jest taka sama, a poza tym jeszcze gdzieś??
 
 
 
Maciek 


DDR: 1.1
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 231
Skąd: Bielsko biała
Wysłany: 2010-04-19, 21:18   

"dzwon" skrzyni pasuje do małych silników VW (pochylonych w przód, ogólnie rzecz biorąc) nie wiem jak z sprzęgłem.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RuqBvK2uKZ4
 
 
 
Zdunsky 


DDR: 1.1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 238
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-24, 00:19   

Sprzęgło podejdzie tak jak skrzynia ale umówmy sie ze to głupi pomysł bo na tym nie pojeździmy...
_________________
Jedzie dorożka, dzwonek dzwoni zgadnij panie ile koni.
 
 
 
PrzemoOka 

DDR: 1.1 polo
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: Ostrołęka/Gdańsk
Wysłany: 2010-04-24, 10:07   

za mała wytrzymałość skrzyni w porównaniu do mocy silnika??
 
 
 
Jedras1991 

DDR: Wartburg G40...
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-27, 23:00   

Panowie pragnę rozwiać wszelkie wątpliwości. Mam g40 w wartburgu, mam także polo 1.3gt 75km.

Bloki 3f i py są różne, 3f bynajmniej mój nie posiada czujnika stukania, inne są mocowania alternatora i kompresora (nie mówię o łapie... :-P )

Skrzynia od 1.1- silnik podejdzie ze sprzęgłem od g40 jak i ifoskim (tylko po ch... :shock: ) trzeba wymienić tylko blachę między blokiem a skrzynką, jak długo wytrzyma nie wiem.

Sam silnik wewnątrz się różni się w każdym z omawianych stopniem kompresji przede wszystkim, no i g40 niema kutych tłoków...
1.1 CR 9,5 (chyba)
3f CR10
py Cr8,5

Co do sterownika to nie jest skomplikowany:

w py skład mieszanki jest ustalana na bazie różnicy ciśnień (1 map jest na rurze dolotowej, 2 w ecu) a modyfikowany na bazie pomiaru czujnikiem tlenu, lambda działa w zakresie 1V.

Cewka jest zintegrowana z modułem iskrownika, dochodzą do niej 3 przewody, + i - oraz sygnałowy. Moment zapłonu jest dobierany na podstawie odczytu z czujnika halla w zapłonie (tak jak w trabancie, ale zapłon jest inny, nie posiada 'ufo').

Przy sterowniku znajdują się 2 przekaźniki, 1 odpowiada za załączenie napięcia na cewkę a 2 za pompy paliwa oraz wtrysk + silnik krokowy.

Układ paliwowy:
Ciśnienie seryjne utrzymywane przez reduktor to 3bary.
2 pompy, jedna w zbiorniku wstępna, druga z tyłu pod podłoga bagażnika wysokociśnieniowa koło niej jest zbiorniczek wyrównawczy i filtr paliwa. U mnie jest 1 pompa 4bar od opla jakiegoś.

Jeśli chcecie wiedzieć coś więcej to proszę o sprecyzowanie pytania a się wypowiem. :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12