To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Warsztatowo - [353] Hamulce zdechły - po cofnięciu tłoczków w zaciskach.

Bross - 2013-10-19, 19:22
Temat postu: [353] Hamulce zdechły - po cofnięciu tłoczków w zaciskach.
Pierwszy raz mam problem na który nie mam racjonalnego wytłumaczenia.

Opis:
Waga 670kg (z gratami w bagaju...)
silnik 998cm³ masa z osprzętem 70kg lżejszy od W353.
Przednie hamulce ATE VWI VW Polo
Tarcze 239mm /10mm
Pompa Samko DF1500. (kredens)

Ostatnio jeździłem nieco więcej i denerwował mnie wysoki i dość twardy hamulec ,po ważniejsze nie skuteczny.
(przy pompie 2 sekcyjnej z 601 te same hamowało o 100kroć lepiej i z piskami.)

pomyślałem ,pewno zapiekły się prowadnice zacisku... rozbieram 0 rdzy i mimo iż było OK przeczyściłem i dałem świeży smar.

sprawdzam klocki - grube równo ścierane.
Sprawdzam tarcze - nadal ma ślad odbitych klocków po dłuuuugim zimowym postoju i zaniedbaniu.... :(
znaczy hamulce do szynki.. w razie awaryjnego hamowania raczej bym ratował się poboczem ....
Zmierzyłem grubość tarczy - 7,5mm to o 0,5mm za duże zużycie. ale czy PÓŁ milimetra może z powodować prawie całkowity zanik hamulców :?:

sprawdziłem czy tłoczki pracują w zacisku. - wcisnąłem je lekko do samego końca na 0.
Poskładałem wszystko i oczyściłem zmywaczem z ew. smaru na tarczach.

Płyn hamulcowy DOT4 Nowy, raczy się Roczny :D

Test:
za 1 razem pedał wpadł w podłogę bez oporów.
W kolejnych próbach pedał się podniósł ale w zasadzie i w praktyce hamulce nie mają skuteczności.
Po naciśnięciu hamulca do końca auto zwalnia tak jak na hamowaniu biegiem*.

Po postoju nocnym hamulce ,pedał opór podczas naciskania pedału - Bez zmian.

Mam wrażenie ,że się zapowietrzyły ale jak ? przecież tylko całkowicie cofnąłem tłoczki.
jeszcze coś jak zaciągnę ręczny i próbuję hamować ,mam wrażenie ,ze pedał jest Ciut twardszy i lepszy ale daleko mu do HAMULCA :D

Przewody elastyczne OK
przewody miedziane Nowe OK

* tylko silniki 4T

jakieś pomysły :?:

mrkubek - 2013-10-19, 20:49

Pompa i serwo do sprawdzenia
Bross - 2013-10-19, 21:24

serwa niemontowałem :D Hamulców nadal niema :D
Przemas601 - 2013-10-20, 21:33

Zobacz,czy tłoczek w pompie cofa się do końca i otwiera otworek doprowadzający płyn ze zbiorniczka.
Zdunsky - 2013-10-21, 10:23

Wywal ta pompe z fiuta i wsadz sobie taką z serwem od polo. Jest mała, zgrabna, ładna, pasuje i ciśnie, że prawie na przednich kołach można jechać.
Bross - 2013-10-21, 14:33

Pompa od polo + serwo wejdzie bez przerabiania nadkola w 601 ?
Przemas601 - 2013-10-21, 20:36

Mam adapter pod serwo z seja.
Bross - 2013-10-21, 23:28

dobra wszystko fajnie i pięknie ale czy trzeba ,rzeźbić nadkole pod te serwo z seja ?
Przemas601, jk co dam znać

ma kto foty jak to sie ma takie serwo sej w 601 ?
bo może od swifta założę bo będzie mniejsze.

Ma ktoś wymiary średnicy serwa SC ?
nie chce jakiegoś dupnego.... (najlepiej to bym pominął serwo ale muszę się jakoś zatrzymać :D)

dziś zjarałem heble w innym trampku na A4 hamowanie do 0 masakra .... dym z tarcz ..... $&^#@ tak się zgrzały ,że zaczęły Bić. także muszę kupić co innego.

Przemas601 - 2013-10-22, 20:14

pod serwo z seja do 1,1 trzeba raz delikatnie przyfastrygować młotkiem,delikatnie. Mogę zrobić foty serwa w 1,1.
Bross - 2013-10-22, 23:38

Przemas601, ja o 601 piszę o pomarańczy

w 1,1 (violet) nawet nadkola nie ruszałem by dać serwo z golfa 2 albo 3.


w 601 niestety nie wiem co mnie czeka.
ma ktoś w DWUSUWIE serwo ?

Sqall - 2013-10-23, 10:34

Nie mozesz normalnej pompy trabantowe zamontować? Jak dla mnie bez serwa działa zajefajnie :)
Bross - 2013-10-23, 13:49

Nie no, chętnie dam bez serwa. Bo to nie ja się upierałem na serwo.
jesli mam szukać pompy to najlepiej takiej co ma największy tłok ?
przykłady pomp hamulcowych. :

Średnica tłoka : 19,05mm
cc / sc 125p / 126p / 127p Yugo i wiele podobnych jak Polonez, Regata, Ritmo czy Malaga....
Są 2 rodzaje gwintów M10x1,25 i zgodny z trabantowym M10x1.

czy lepiej z większym tłokiem 20,64mm
z fiata Uno , Fiorino , Panda ,(Suzuki m10x1)

Znalazłem jeszcze pompę od Śkoda Favorit - jest podobna do Ttrabant -owej
niestety nie wiem jakiej ma średnicy tłok .

Przemas601 - 2013-10-23, 20:04

Lepiej z mniejszym tłokiem,mniejszą siłę będziesz musiał wkładać w hamowanie.
Leoadko - 2013-10-23, 22:20

Ale może nie ogarnąć tarcz, w sensie mieć za słabą wydajność
Bross - 2013-10-24, 12:18

Na Trabant-owej 2 sekcyjnej pompie hamulce były zajebiste ,jeśli dobrze pamiętam pompa tabant-owa też ma tłoczek 19,05mm

tylko czy te pompy dają jakieś inne ciśnienia ? no np<; taka z fiata 19,05 ,a trabant-owa 19,05 ? ktoś sprawdzał jakie ciśnienia dają różne pompy o tych samych tłoczkach ?

Sqall - 2013-10-24, 12:25

Kup, zamontuj i sprawdź, albo ogarnij trabantową po prostu :) innej opcji nie ma.
Przemas601 - 2013-10-24, 21:57

Przecież to fizyka na poziomie szkoły podstawowej,ta sama średnica to samo ciśnienie przy takiej samej sile przyłożonej do tłoczka. Mniejsza średnica większe ciśnienie ,mniejszy wydatek i na odwrót przy większej średnicy.
Zdunsky - 2013-10-24, 23:50

Ta od polo 86c2f o której ci mówiłem nie pasuje do nadkola, trzeba troche postukać młotem.
Bross - 2013-10-31, 00:30

Problem z hamulcami rozwiązany. Okazało się ,że w pośpiechu źle osadziłem 1 z klocków hamulcowych.

Więc hamulce na pompie od DF 125p (po zmianie końcówek) są zaj€biste, Wysoki pedał ,lekko miękki od góry, teraz to nawet w piskach hamuje jak mocniej naciskam na pedał.

Nic tylko zęby zbierać :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group