To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Warsztatowo - [601] Przebudowa zawieszeni przedniego

wilku - 2012-04-21, 15:43
Temat postu: [601] Przebudowa zawieszeni przedniego
Zrodził się w mojej głowie szaleńczy pomysł, już jakiś czas temu.
Chciałbym pozbyć się resoru z przodu na rzecz mcpersonów. Wiem że trzeba będzie przebudować przednie nadkola, stworzyć mocowania pod niego, moze na wzór 1.1, niech się ktoś wypowie jakie są różnice w 1.1 a w 601, jak poprowadzić wzmocnienia.

Ewentualnie rozpatruję opcję stworzenia nowych sanek, z których na boki będą wychodzić łapy do mcpersonów.

Co o tym myślicie.

J.J. - 2012-04-21, 16:50

pytanie. po co?
Bross - 2012-04-21, 17:08

Ogółem to spora modyfikacja musiał byś wyciąć nadkola i wspawać jakieś inne jakie cie interesują.
Do tego wzmocnić przód i zrobić nowe sanie mocowane z przodu np takie jak w T1.1.
Moim zdaniem nie warto, bo Resor lepszy jak Mc' więc po co to zmieniać.

TrabiVR6 - 2012-04-21, 21:45

J.J. napisał/a:
pytanie. po co?


x2

wilku - 2012-04-21, 23:05

Czemu resor jest lepszy od mcphersona?
Sqall - 2012-04-21, 23:56

Nowe sanki, kielichy, zwrotnice, wahacze + stabilizator, macphersony, rozporka kielichów. To tego wszystkiego wszystko trzeba by precyzyjnie zrobić by geometria się nie rozjechała. Najlepiej na bazie sanek z 1.1 tylko pytanie PO CO?!
Bross - 2012-04-22, 00:05

Moim zdaniem nie tylko lepszy ale i tańszy w eksploatacji.
Regeneracja zawiechy z resorem max 250zł
Na Mc'phersonie co najmniej jeszcze raz tyle.
Dla mnie zawieszenie na resorze jest przyjemniejsze - jakoś lepiej mi się jeździ starszą 601 na 2 resorach niż nowszą ze sprężynami z tyłu.
Po za tym nie wyobrażam sobie 601 bez resora z przodu.
Bez zmiany kielichów nie dawał bym Mc'phersonów. to zupełnie inny sposób tłumienia i amortyzacji zbyt bolesny dla seryjnych nadkoli w 601.

dzikU - 2012-04-22, 01:46

Jak byś tam chciał wsadzić pneumatykę to bym zrozumiał ale zwykłe Macphersony..?
Kula - 2012-04-22, 10:27

najprościej by było wjechać z przodem od 1.1 (od połowy słupka A do 1/4 progu) i pozostawić sanie z 601 i modzić.
Maciek - 2012-04-22, 11:33

Widziałem czeskie 601 z kolumnami z polo, wahacz był po skosie przykręcony do jaskółki, z przodu belka, zero sanek. Strasznie to wiało drutem. Ciekawsze i prostsze będzie usunięcie górnego mocowania amortyzatora i zrobienie nadkoli na gładko.
eljot87 - 2012-04-22, 13:45

wsadź dwusuwa do budy z 1,1;p
Bross - 2012-04-22, 14:39

eljot87, najlepsze rozwiązanie i bez zbędnego gadania.
Popieram takie rozwiązanie.

bRq - 2012-04-27, 21:25

Tiso tez u siebie wstawil caly przod z 1.1 do 601 :-P
wilku - 2012-05-01, 20:29

Mam co do konstrukcji trabanta wiele pomysłów, być może w kolejnym projekcie niektóre zastosuje, albo w przyszlości będę je powoli wprowadzał do swojego autka.
Zastosowanie mcphersonów, czy też stworzenie zawieszenia pneumatycznego myślę że jest jak najbardziej realne, szczególnie kusząca jest wersja pneumatycznego zawieszenia.
Jednym z głównych powodów moich rozważań była chęć pominięcia adapterów pod hamulce tarczowe, więc i konieczność zastosowania zwrotnic od golfa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group