To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Warsztatowo - Problem z uruchomieniem trabanta 1.1 po dłuższym postoju.

wrocek - 2012-03-18, 15:50
Temat postu: Problem z uruchomieniem trabanta 1.1 po dłuższym postoju.
Witam.
Wczoraj próbowałem odpalić mojego trabanta po przeszło rocznym postoju.Trabant kreci ale nie odpala zalewa się i strzela z tłumika. Założone są nowe przewody świece i kopułka dodam że w zeszłym roku rozerwało mi środkowy tłumik:/ ale to chyba niema nic dorzeczy.
Jeśli ktoś mógłby podpowiedzieć mi jakie czynności mam przeprowadzić aby go uruchomić będę wdzięczny.

rafal - 2012-03-18, 16:51

Sprawdź ustawienie zapłonu(kręci się chyba przy kopułce dwiema śróbami i przestawia) i ewentualnie pasek rozrządu sprawdź czy nie przeskoczył albo sparciał i się zerwał .
wrocek - 2012-03-18, 17:47

Pasek jest cały i na swoim miejscy chyba bo mam zdjętą obudowę z niego. Jak sprawdzić ustawienie tego zapłonu jakie powinno być? Jaka powinna być kolejność podłączenia świec?
Patrząc od przodu świeca najdalej po lewo na kopułce góra z przodu, druga świeca od lewej góra z tyłu kopułki, trzecia świeca dół z przodu i czwarta świeca dół z tyłu kopułki?

J.J. - 2012-03-18, 18:44

masz opozniony zapłon skor owali Ci w tłumik, pokręć kopułką.
co do kabli z tego co pamiętam to 1-3-4-2, ale moge się mylić , bo to juz dawno było ;)

bRq - 2012-03-18, 22:49

1342, tak jak JJ pisze.
Zaznacz sobie jak masz aktualnie i odkrec 2 srubki. Rusz lekko aparatem w 1 strone, testuj i tak kuwa do zajechania :D jesli nie masz lampy strobo to ciezko Ci bedzie idealnie ustawic na sluch o ile tego nigdy nie robiles.

J.J. - 2012-03-19, 06:45

no mi raz na strobo gorzej chodził niż na łoko ;)
wrocek - 2012-03-19, 10:09

Dzis po powrocie z pracy sprawdze podlaczenie przewodow do kopulki. Prawdopodobnie cos pomylilem tym bardziej ze stara kopulka byla zdjeta jakis rok temu i to pod silnym wplywem alko wiec moglem dobrze nie zapamiepac;-) Dzieki za pomoc. Wieczorem napisze czy udalo sie uruchomic.
Maciek - 2012-03-19, 19:44

Powinien odpalić nawet na przestawionym zapłonie, masz źle podłączone kable. Ja jak pomieszałem kable podłączałem tylko jeden kabel po kolei na każdy cylinder i kręciłem rozrusznikiem, jak coś łapał zostawiałem go i brałem następny. Na 3 już powinien pracować :)
wrocek - 2012-03-19, 21:38

I się wydało. Pomieszałem kable. Podłączyłem tak jak kazał mi znajomy mechanik i trabi odpalił ale nie jest tak pięknie jakby się wydawało:-( Trabi odpalił odrazo ale zaczął wchodzić na wysokie obroty i cały czas się wkręcał więc go zgasiłem no i już nie chciał odpalić na dodatek rozrusznik się skończył bo słychać że wyrzutka wyrzuca ale niekręci:-( Czy ten wężyk co idzie od gaźnika do układu zapłonowego (kopułki) ma duży wpływ przy odpalaniu bo podczas odkręcania gaźnika za uwarzyłem że spadł. A i jeszcze jedno po zdjęciu dolotu powietrza z gaźnika podczas kręcenia benzyna z jakiejś dziurki leciała do góry taka mgiełka.
Gaźnik zdjąłem do czyszczenia.

bRq - 2012-03-19, 23:26

Ten wezyk nie ma wplywu przy odpalaniu... przestawia on zaplon przy deptaniu w gaz :)
To, ze idzie mgielka od gory to dobrze :)

wrocek - 2012-03-26, 21:34

Witam
Dziś rozebrałem gaźnik i powykręcałem dusze ku mojemu zdziwieniu w duszy głównej paliwa jest wsadzony cienki drucik zagięty z dwóch stron.To tak ma być czy ktoś włożył go w celu zmniejszenia spalania?
Jutro wszystkie dysze czeka kąpiel w myjce ultradźwiękowej :D

mrkubek - 2012-03-26, 21:44

Robili tak kiedyś gdy nie było dostępu do dysz a te były juz rozkalibrowane.
Trzeba wymienic.

wrocek - 2012-03-26, 22:00

Ale dysza nie wygląda na to żeby była zużyta :/
Jest to dysza 110.Jeszcze raz obejrzałem ją i nie wygląda żeby była jakoś wyrechana że tak powiem.

Maciek - 2012-03-27, 18:24

Dziadkowy sposób na spalanie. Ja widziałem zalutowaną.
wrocek - 2012-03-27, 20:10

hyy
Czyli mogę spokojnie wyciągnąć ten drucik i założyć dyszę bez niego a trabi nie powinien mieć problemów z odpaleniem?

Fakt taki że jak go kupiłem to w trasie 250km średnie spalanie wyszło mi poniżej 5 litrów:)a werwę i tak miał dość sporą;)

Maciek - 2012-03-29, 09:42

Jeżdżąc z drucikiem ryzykujesz zniszczeniem silnika. Zbyt uboga w paliwo mieszanka. Ale wiadomo, teoria swoje, a praktyka swoje :P Nie wiadomo jak długo dziadek tak jeździł i wszystko działa. Druga opcja, gaźnik jest zużyty lub źle ustawiony, palił 12/100 to dziadek ratował się czym mógł.
wrocek - 2012-05-21, 23:16

Witam. Mam kolejny problem z uruchomieniem trabanta 1.1
Mianowicie po odpaleniu trabi trzyma strasznie wysokie obroty:( Z tego co za uwarzyłem ta górna przepustnica jest otwarta na maksa jak ją przymknę to trabi spada z obrotów.
Co morze być przyczyną tak mocno otwartej przepustnicy?? Gaźnik co dopiero włożyłem po czyszczeniu. Cały rozbierałem i czyściłem według instrukcji która znalazłem gdzieś w necie. Możliwe że źle złożyłem tą sprężynkę ten bimetal od ssania? Tylko że przed rozebraniem gaźnika był taki sam objaw, trabi wkręcał się na wysokie obroty.
Co morze być przyczyną... ?

Aren - 2012-05-21, 23:40

Ogolnie to ja nie wiem ale napewno nie morze :D sory musialem
Kula - 2012-05-22, 00:12

odepnij linkę gazu i zobacz czy też będzie szalał. Jak nie, to masz odpowiedź.
wrocek - 2012-05-22, 00:27

Haha Aren bardzo śmieszne... Kula dzięki dziś sprawdzę.
Sqall - 2012-05-22, 11:16

Niech ktoś ogarnięty sprawdzi Ci ssanie.
wrocek - 2012-05-22, 22:05

Dziś zajrzałem do trabanta. Dolna przepustnica ta co otwiera ja linka gazu przy normalnym zamocowaniu linki jest dość sporo otwarta bo jakieś 15-20 stopni. Po wy-haczeniu linki samochód spadł z obrotów tylko dlaczego ta przepustnica jest aż tyle otwarta nic tam nie przestawiałem a kiedyś trabi chodził normalnie.

Kula dzieki za podpowiedz problem tkwił w samej lince gazu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group