To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Warsztatowo - [ALL] Konserwacja podwozia po piachu

Geras - 2011-05-07, 13:25
Temat postu: [ALL] Konserwacja podwozia po piachu
Konserwacja podwozia po piachu

czym pomalować podłoge i nadkola po piachu ? piszcie co , jakiej firmy , ile warstw i co po kolei ;] krok po kroku dziekuje

Sqall - 2011-05-08, 23:57

Przedstawię Ci "mój" sposób. Rozmawiałem z wieloma osobami i wszyscy powiedzieli, że to bardzo dobre zabezpieczanie.

1. Podkład epoksydowy na gołą, wypiaskowaną, odtłuszczoną budę.
2. Baranek np. firmy boll albo wurth.
3. Lakier akrylowy, obojętnie jaki kolor. Pomaga w myciu i dodatkowo zabezpiecza.

Nic więcej nie trzeba. Żadnych smarów dziadkowych i innych gówien. Podkładu 2-3 warstwy, baranka z sercem ale żeby nie ściekał aż (tutaj nie sprawdza się dawanie na grubo...). Akrylu też 2warstwy.

pozdro

Geras - 2011-05-09, 16:56

Nie no bitexu to ja musze sie pozbyć to jest tragedia . Po piachu własnie chciałem podkład ale mam jeszcze jedno pytanko podkład epoksydowy czy lepiej by było reaktywny ???;> Co myslicie o chlorokauczuku , bo tez gdzies takie pomysły słyszałem ? ? ?

AAAA i czym spawy zabezpieczać , a jesli tak to jeszcze przed podkładem czy po wole sie podpytac fachowców ;] co by babola nie strzelić ;p

III jeszcze zawieche czym bo tez w piach idzie ??

Sqall - 2011-05-09, 20:42

Nie dawaj reaktywnego po piachu. Jest on lepszy w przypadku, kiedy pozostało trochę rdzy. Jednak przy piachu najlepiej epoksydowy.

Spawy normalną masa na spawy. Tutaj nie ma co cudować.

Zawias też bym dał epoksydowym (bo i tak go będziesz miał) albo jakimś innym gruntem. W sumie to tylko zawias. Potem podkład wypełniający i lakier. Chyba, że wolisz baran :)

Mi nic nie wiadomo o chlorokauczuku.

Masę na spawy dałbym po podkładzie.


Podkreślam, że to wszystko nie jest mój wymysł. Przegadane z lakiernikami i w mieszalniach. Nie ma co ukrywać, że oni wiedzą najlepiej co sprzedają. Szczególnie, że jeden jarał się moim trabantem i nie dawał mi kiepskich materiałów + duże rabaty miałem :D

TrabiVR6 - 2011-05-09, 22:56

Ja robiłem reaktywnym po piachu i jakoś sie trzyma choćt rabi stoi w grazu nie smigany kolejny rok ;/

U mnie bylo tak

Reaktywny
Akrylowy wypełniający
Masa uszczelniajaca na spawy
Baranek (choć teraz bym to zrobił natryskową masa uszczelniajaca)
Lakier chlorokauczukowy
o ilościach nie pisze bo przesadziłem :P

Q - 2011-05-11, 22:51

A co dajecie w profile zamknięte i w jakiej ilości oraz w jaki sposób? :)
Sqall - 2011-05-12, 00:23

Ja zamierzam dać jakis fluidol. Żadnego wlewania starego oleju itp. dziadkowych metod :P
J.J. - 2011-05-12, 09:34

noxudol.pl

w profile zamkle do pelna wchodzi 35 l ;)

Aren - 2011-05-15, 14:09

i tak wam zardzewieją w miejscach spawanych :-P
Geras - 2011-05-16, 08:32

o hakuna matata 35 l 8D całe zalałeś ;] czad

ja od jakiegos czasu uzywam wosk do profili zamkniętych bolla w innych samochodach. ale jesli ten noxudol jest lepszy to zobacze .

J.J. - 2011-05-16, 08:53

poczytaj ogólnie :)
no ja zalałem całość :) ale of koz spuściłem po 3 dniach :)

Geras - 2011-05-16, 11:52

ty to ile wydałeś na same profile Boll jest pakowany po 1l i po bonifikatach ;p by same profile wyniosły mnie koło 500 ziko ;] nie mało

AAA te profile to w środku miałeś lalę? tzn super pomalowane bez zadnej korozji .
bo mi sie wydaje ze ze np w progach nie mam super stanu ;[ jezeli bedzie jakis nalot rdzawy to mozna zawalić to tymi woskami i bedzie git ??;>??

bo nie wiem czy pruć to wszystko od początku i zabepieczać czy warto !!!! ?!!!

Geras - 2011-05-16, 12:45

A na spawy co ? coś słyszałem o jakies pascie. Podobno można też tą masą kiedyś kleiłem na nią duro i dawała rade
J.J. - 2011-05-16, 13:28


Cytat:

NOXUDOL 750
Wosk antykorozyjny o małej gęstości i doskonałej zdolności pokrywania powierzchni przeznaczony do stosowania wewnątrz pojazdów oraz do zabezpieczenia antykorozyjnego części żelaznych i stalowych. Po wyschnięciu tworzy jakby nawoskowaną powierzchnię, nie dopuszczającą wilgoci. Posiada inhibitory korozji.

Wielkość:
500 ml spray
1-lit butelka
5 - lit pojemnik
20-lit pojemnik
60-lit beczka
208-lit beczka

Cena to koło 600-800 zł za 40 litrów ;)

Geras - 2011-05-16, 17:18

czyli zatrzymuje troche rdze ;] a w słupki co lałeś ?;] wosk w szpraju ?? czy tez jest jakaś chitra szuczka ;>????
J.J. - 2011-05-16, 17:27

to samo. kupiłem pistolecik do konserwacji za grosze, zrobiłem dłuższy wężyk i git majonez. dodatkowo w miejsca 'widoczne' lałem bolla przeźroczystEGO :)
Geras - 2011-09-03, 09:57

mam jeszcze jedno pytanko> Mam tu środki bolla i napiszcie który z tych srodków mam wybrać 1 2 czy 3 bo baranek to ten pierwszy tylko on jest twardy czy nadaje sie na podwozie ??

jest przecież ten 3 i on niby ma być do konserwacji podwozia który jest lepszy ???

http://www.boll.com.pl/oferta01.html

który to ten baranek ;] ten co do konserwacji podwozia czy ten do ochrony karoserii ?

bo w lakierni mówili mi ze ten do karoseri to baranek ;] juz nie wiem o co chodzi :oops:

TrabiVR6 - 2011-09-03, 11:49

1 i 2 to baranki tylko 2 jest z masa uszczelniajaca niby.3 to poprostu bitex
BIZER - 2011-11-20, 23:30

temat mozna zamknąc bo juz jest po sprawie. i co tomuś, dalismy rade i jest bajeczka :D
Zdunsky - 2011-11-21, 03:07

no to z łaski swojej napisz przed zamknieciem w jaki sposób daliście sobie rade


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group