Warsztatowo - [1.1] Skrzynia 5
Bross - 2013-02-20, 16:47
niebieskidemon,
ad3 tak są trabanty ze skrzynią skody - niebieskie 1,3mpi chyba z łodzi , Zielone Kombi 1,6ABU z Krakowa (Józek)
Z praktyki wiem ,że skoro do skrzyni z trabanta 1,1 założyłem bez dystansów kryz itd... silnik 1,4 AEX od VW , to da się założyć małą 5cio biegową skrzynię montowaną do silników 1,4 AEX. (polo 6n) skrzynia VW z czarnym dekielkiem VW. (TYP CWU)
do tego rozrusznik od polo 6N.
jeśli chodzi o licznik hmm niby elektronik i 3 kabelki ale... wykręcasz i wkładasz innego dłuższego ślimaka i linkę licznika z jetty.
podobne skrzynie były z linką licznika, także zależy co kto sobie znajdzie.
Łapa linki sprzęgła jak w trabancie i skodzie felicji.
jedyny feler tej skrzyni to półosie - najlepiej dorobić.
jak dobrze pamiętam ten ma skrzynię o której wspomniałem z tym ,że ma to spięte z właśnie z silnikiem 1.4
http://www.youtube.com/watch?v=aAv3J5jq8hs
dla przypomnienia skoro mnie pasowało prawie P&P skrzynia trabant silnik 1,4 to czemu miało by nie pasować na odwrót :?: kwestia półosi ,rozrusznika no i łapy.
niebieskidemon - 2013-02-20, 19:53
no właśnie i tu się zaczynają kolejne pytania np ile zapłaciłeś za półosie ? czy sam skracałeś (...)?
wiesz 1tś zł za same półosie to tyci za dużo jak dla mnie :) a skoro półosie pasują do skrzyni ze skody i ktoś to wsadził już wcześniej to chyba lepsze rozwiązanie ... :)
Przemas601 - 2013-02-20, 20:34
Ja mam małą skrzynię 5 z VW,pasuje pod silnik P&P. Dorobić trzeba poduszki skrzyni i zmienić długości półosi. Przerobienie półosi nie stanowi problemu.
Bross - 2013-02-20, 21:00
niebieskidemon, jak dla mnie skoda ma do bani skrzynie - śpiąca panienka :D
Ja większość rzeczy robię we własnym zakresie, a ostatnio nie chciało mi się robić półosi do pomarańczy i oddałem warsztatowi - efekt zajefajnie wkur.... zerwałem ich półoś.
w 1,6 AEE skracałem półosie i uważam to za banał.
starczy wyśrodkować luzy które musza być bo zawieszenie pracuje.
Wziąć pod uwagę każdy możliwy ruch półosi, bo za małe skrócenie i maxymalne obciążenie zawieszenia może za skutkować ubiciem szklanki skrzyni.
Natomiast za duże skrócenie może spowodować wypadnięcie półosi przy max skręcie i wychyleniu zawiechy..
Mam nadzieje ,ze zrozumiałe.
w skrócie dasz se rade. to nie takie trudne.
Przemas601 - 2013-02-20, 21:34
Zrobienie półosi zajęło mi mniej czasu niż poduszek skrzyni.
niebieskidemon - 2013-02-21, 11:21
wszystko ok ładnie brzmi ale dalej nie mam pewności co do skracania samemu pół osi ...
co jest według ciebie nie tak z śpiącą panienką ? :D ten pomysł nadal mi się najbardziej podoba bo jak się np ukręci półoś to szuka drugiej wymiana i nara a tak to znowu skracanie ... tak mi się zdaje ale mogę się mylić :)
Przem: mógłbyś porobić trochę fotek jak to u ciebie wygląda ?
Przemas601 - 2013-02-21, 12:18
a niby dla czego miała by się półoś ukręcić? Jak jest raz dobrze zrobiona to będzie hulać. Teraz fotek nie zrobię,trabant zimuje w ciepłym garażu bez kanału,najwcześniej jak pierwsze deszcze zmyją sól ;-)
Bross - 2013-02-21, 20:21
niebieskidemon, Półosie z VW to nie pręty to rury grubościenne ,we Fioletowym 1,6 Sam robiłem półosie - nawet przeguby z golfa 3 założyłem, Wątpię w to by takie półosie się uwaliły. (większe prawdopodobieństwo przy półosiach z pręta takie jak w trabancie... uważam ,ze niema sensu ciągnąć tego i gdybać !)
Zakładaj co chcesz - pisząc śpiąca panienka miałem na myśli ospałą skrzynię jaką ma śkoda Felicja.
(mam porównanie w trabantach z tym samym silnikiem 1,6 z różnymi skrzyniami. mała np: polo 6n, średnia śkoda Felicja, duża 020 np: passat b3 :D ),
Przemas601, Mnie również ogarnięcie półosiek z Golfa MK3 wraz przegubami zajęło mniej czasu jak zrobienie poduszek.
niebieskidemon - 2013-02-21, 21:57
dobrze powiedzmy że mnie przekonaliście czyli lepiej wsadzić skrzynię 5tkę z VW niż ze skody.
wierzę że takowa skrzynia podchodzi do bloku bez przeróbek ? i jak z dociskiem i ogólnie sprzęgłem.
Inaczej sformułuję pytanie jakie przeróbki są mi potrzebne do wsadzenia takowej skrzyni? (mam dwie skrzynie i komplet półosi :D )
Bross - 2013-02-21, 22:10
przypomnijmy co i jak ok :?:
1 Jaki silnik ?
2 jakie skrzynie ?
teraz tak przy skrzyni od skody ludzie wiercą otwory w podłodze...
https://picasaweb.google.com/113210118841942200591/TrabiMotyw16?authkey=Gv1sRgCM33mrCqkMXLjQE
Osobiście nie przemawia do mnie.
Przy skrzyni od VW bynajmniej Ja dałem radę spiąć to z oryginalnym wybierakiem trabanta przy pomocy kołyski (mechanizmu wybierania biegów) od golfa MK3 ZALECAM z MK2 !. (przy MK3 kolejność biegów jak w TiRze :D)
Śkoda - Wada satelitek przy wyjmowaniu półosi często przekręcają się satelitki dzięki czemu trzeba rozbierać skrzynie i je ustawiać...
...przy VW niema takiego ryzyka.
półosie skoda ... nie mam zdania.
półosie VW - hmm ja użyłem 2 Prawych (długich) półosi.
Sprzęgło - skoro dajesz skrzynie od Skody czy VW do dawaj komplet. razem z rozrusznikiem - niech inni się wypowiedzą bo doradzą bo nie chce komuś kosztów robić.
niebieskidemon - 2013-02-21, 23:54
silnik: 1,3 gt z polo 86c2f 78 bez kata
skrzynie: jedna to VW Audi Germany 085 301 103 A (znalazłem w necie że 5 z golfa i polo ale nie mam pewności...) a druga VW Seat 085 301 103 C mam do nich jeden rozrusznik dwie półosie i nic więcej .... a i jakieś elementy poduszek się znajdą ;(
Nie wiem jaka jest między nimi różnica ...
TrabiVR6 - 2013-02-22, 00:38
Bross napisał/a: | Półosie z VW to nie pręty to rury grubościenne |
Były też z pręta zazwyczaj krótka półoś ;]
niebieskidemon napisał/a: | Nie wiem jaka jest między nimi różnica ... |
Moga się róznić przełożeniem ;-)
andy100 - 2014-02-20, 10:15
Witajcie
Jestem właśnie na etapie montażu zestawu 1,3 z wartburga i skrzynia felicja. Niezaprzeczalną zaletą tego rozwiązania jest to. że półośki pasują od traba łącznie ze szklankami na zasadzie wyjmij włóż. mocowanie skrzyni jest też do ogarnięcia. Trzeba pokombinować tylko z tylną poduszką (skrócić i przegiąć w prawo). Mocowanie boczne skrzyni trzeba odciąć od ramy i przesunąć do przodu. Ja wykorzystałem oryginalną poduszkę i łącznik pod śruby skrzyni z 4 mm blachy. Mechanizm zmiany biegów to adaptacja elementów ze skody. W skodzie wyciąłem kawałek podłogi do którego jest mocowana gumowa dolna osłona wajchy zmiany biegów i wspawałem na płasko w podłogę. Wzmocnienie w podłodze zostało skrócone tak aby zmieścił się mechanizm skodowski a drążek zmiany biegów idzie pod jaskółką i ramą do skrzyni. Nie zapomnieć tylko trzeba o przesunięciu całego zespołu w lewo o grubość flanszy (wystarczy 1,5 cm) bo lewa półoś może wypadać ze szklanki). Z ciekawostek to prawa półoś może zostać nawet ze skody felicji bo pasuje.
Zabawa na skrzyni skody jest stosunkowo najmniej inwazyjna i przy minimalnym zmyśle technicznym do ogarnięcia nawet w warunkach domowych przy posiadaniu spawarki
co do zdjęć to jak je poszukam to wstawie
qba_601 - 2015-02-06, 16:18
Kiedyś .... czytaj jakieś dziesięć lat temu zalożyłem skrzynie od skody bo mordowałem fabryczne skrzynie , głównie się gotowały
sa dwa wazne tematy mianowicie zamach od 1,6 trzeba dobrze ztoczyć bo sie idzie zaje...... tobi sie skoda z traba 1,3 ...
i wybierak biegów od skody to poroniony pomysł, warto przemyśleć żeby przełożyć tam jakikolwiek linkowy system z fiata i nie bedzie dyszla od taczki z felicji
sprzynie sa takie same jesli chodzi o obudowe 1,3 1,6 i 1,9 przełożenia inne i tyle
stare skrzynie .. nie pamietam roczników maja grube zęby sa głośniejsze ale za to da sie szybciej zmieniac biegi :) taki dylemat komfort ... osiagi.
przy zdrowym 1,3 na gazowni potrafiła mieć 160-170 podróżna ... tylko trzeba było uważać na idiotów co zajeżdzali drogę bo heble w 1,1 sa jednorazowe :) jedno hamownaie ze 170 i przerwa na kawe zeby ostygły :)
Mihó - 2015-02-18, 10:14
Zamach od 1.1 waży ~5,77kg, zamach od Feli waży ok. 7,5kg.
Można je utoczyć do <5kg:
http://www.czarprlu.pl/?p=973
|
|
|