To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Warsztatowo - [ALL] Konserwacja podłogi

Geras - 2010-05-17, 13:41
Temat postu: [ALL] Konserwacja podłogi
Czym najlepiej zabezpieczyć podłoge w Trabim bede wstawiał podłoge nowa ,elementy dorabiane z nowej blachy .

co na spawy , czym podłoga ,czym nadkola ? Jakieś dobre sprawdzone metody?



W kombi miałem podłoge pociagnieta minia na to bitex
nadkola minia potem masa uszczelniajaca na pedzel i na koniec bitex
na spawy ocynk w szpraju

Kula - 2010-05-17, 14:37

1.Na gołą blachę, oczyszczoną, odtłuszczoną podkład antykorozyjny (potoczna minia) jakiś Nobiles itp. (nie żałować 2-3 warstwy)

Spawy można przelecieć takim "odrdzewiaczem" z castoramy (5zł za 1litr), dać mu z 20-30 minut aż przegryzie niedoczyszczone miejsca w spawach, wymyć benzyną ekstrakcyjną i od razu zamalować jedną warstwą podkładu antykorozyjnego. Następnie przelecieć pastą na spawy w celu uszczelnienia i potem reszta podkładu co by się chlorokauczuk dobrze trzymał.

2. na podkład chlorokauczuk ze 2 warstwy,
3. na chlorokauczuk warstwa konserwacji, najlepiej coś "nowoczesnego" natryskowego, elastycznego i nie wymagającego smarowania co zimę. Bitex to technologia praprzodków...

w nadkolach można więcej nasmarkać tego baranka.

to są zebrane doświadczenia moje i ziomka co mk2 buduje od podstaw. Wygląda na razie że wszystko jest jak należy, nic nie odchodzi, nie łuszczy się itp. Co prawda auta nie widziały jeszcze warunków drogowych i końcowej konserwacji barankiem ale to już detal. ważne żeby to co pod barankiem jest się nie psuło.

J.J. - 2010-05-17, 14:59

zawsze można coś innego niż minia [;
Geras - 2010-05-17, 15:36

czym np ? czego ty uzywałeś ? dawaj :->

Aaaa wachacze jak najlepiej do piachu i potem czym zabezpieczyć ?

Sqall - 2010-05-17, 16:57

po pierwsze to : http://trabantowy.prohost...opic.php?t=1214

MINIA?! Tak, połóż sobie zwykły antykorozyjny tlenkowy czerwony jak na bramie czy innym płocie.

J.J. - 2010-05-17, 17:22

washprimer
a na wahacze daj ocynk.

Jedras1991 - 2010-05-17, 17:32

Wahacze daj do cynkowania galwanicznego, przy okazji przed cynkiem odrdzwią w kompieli kwasowej itp. Koszt do przeżycia, max ze 100zł szt. Ja planuję tak wartka tylne wahadła zabezpieczyć bo się masakrycznie sypią mocowania sprężyn... tylko poluje na fumfel nikiel nówki nierdzewki...
Sqall - 2010-05-17, 17:40

washprimer tylko na blachę NIE piaskowaną, czyszczoną ręcznie.
J.J. - 2010-05-17, 17:41

niby dlaczego?
ja tak zrobiłem, kuchar tak zrobił i jakoś nic się chyba nie dzieje :)
poza tym w naprawdę pro sklepie powiedzieli mi, że nie maja nic lepszego do polecenia w stosunkowo normalnej cenie :) 100 za l bodajże

bRq - 2010-05-17, 23:40

a czy Nel i Kucharowe auto jezdzi w deszczu ? chyba nie ;)

Po piachu podklad epoksydowy, po czyszczeniu szczotkami primer ;) bron Boze na gola blache nie dawac podkladu akrylowego...

J.J. - 2010-05-17, 23:51

nel stala w sisiol wielkiej wilgoci :)
przez 2 lata.

wnuq601 - 2010-05-20, 12:39

zaskocze cie kuchar w anklam był.groszek się deszczu(kolejnego)nie boi
PrzemoOka - 2010-05-30, 12:20

1)podkad tlenkowy np. corina
2)Baran jakis uniwersalny np. Boll
2)warstwa lakeru bezbarwnego w celu uszczelnienia

wszystko mozna klasc pedzlen

( syszaelem ze niektore podklady tlenkowe gryza sie z baranem wiec trzeba dopytac sprzedawcy co stosowac)

Sqall - 2010-05-30, 23:19

Baran kładziony pędzlem? Nie widziałem takiego. Pitolet do baranka kosztuje 28pln u mnie... A sprężarka starcza 25L byle jaka.

Po co te zbędne oszczędności? Kondomy też kupujecie "firmy krzak"?

bRq - 2010-05-31, 01:14

Baran na pedzel to pewnie Bitex, ktory gowno daje. :roll:
PrzemoOka - 2010-06-01, 18:58

ja jeszcze nie kładłem Barana ale dobrze wiedziec ze taka mala sprezarka starczy bo akurat mam dostep do takiej, a pistolet jest taki sam jak do zwyklego lakieru czy jakis inny??
dzikU - 2010-06-01, 19:13

Pistolet jest inny ale koszt ok 30zł i masz go przy okazji z głowy.
bRq - 2010-06-02, 02:10

np. taki ;)
http://allegro.pl/item105..._regul_hit.html

PrzemoOka - 2010-06-02, 13:25

oki dzieki i sprężarka 24l wystarczy?
Aren - 2010-06-02, 14:26

no na pare razy mysle ze dassz rade, bo będzie szybko spadac cisnienie a ponizej 2atmosfer to kicha nie malowanie : P jak będziesz kupowal pistolet to zapytaj jak z wydajnoscią bo są takie co puche na raz wywalają hehe
Bross - 2013-07-10, 14:35

Ostatnio zdrapałem podłogę w Cherry i jakoś tak nie wiem co dalej.
na oczyszczoną wydrapaną szczotką i szpachelką podłogę (od dołu) dałem :
:arrow: Grunt Reaktywny WASH PRIMER
:arrow: Stalochron biały, (brak oświetlenia w kanale ,a na białym ładnie widać postęp prac.)
:arrow: Składania blach, spawy,... masa uszczelniająca BOLL (pędzel)
:arrow: środek natryskowy do konserwacji podwozi BOLL (ten z zieloną nakrętką)
:arrow: następnie baranek pucha z czarną nakrętką.

:idea: Wnętrze Progi, jaskółka. Najlepiej wszystko ostukać młotkiem i dobrze wydmuchać.
:arrow: w progi rozpyliłem POLRUST
:arrow: następnie zalałem Fluidolem.

Do natrysku konserwacji polecam pistolet SICO ~30zł zwykle z wężem do penetracji profili.
Pistolet ma dobrą regulowaną wydajność oraz regulowany strumień, po za tym łatwo się czyści.

PrzemoOka, ja mam kompresor 24L daje radę ale to wszystko zależy jak poustawiasz. Kompresor trzeba zgrać z pistoletem. Ja jak maluje to ,rzadko się zdarza by mi luftu brakło.

TrabiVR6 - 2013-07-13, 21:51

Bross napisał/a:
środek natryskowy do konserwacji podwozi BOLL (ten z zieloną nakrętką)
następnie baranek pucha z czarną nakrętką.


Ja bym to zrobił odwrotnie. Ponieważ baranek stwardnieje a konserwacja podwozia jest elastyczna i po dostaniu z kamienia bedzie baran odpadał.

Bross - 2013-07-14, 20:33

Nie wiem mnie 1 i 2gie wyschło. robiłem wszystko w 1 dniowych odstępach.
na 2gim Trabancie zrobie tak jak napisałeś.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group