To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Warsztatowo - Długość wałka sprzęgłowego

Kula - 2009-09-16, 12:13
Temat postu: Długość wałka sprzęgłowego
Siema,

Mam pytanie do osób, które wsadziły 353 do 601.

Jaką powinien mieć długość wałek sprzęgłowy po przespawaniu wieloklinu 353 do reszty wałka 601?

Będę miał kryzę, która umożliwi montaż rozrusznika jak w zwykłym trabancie.

Najgorsze jest to że wałek ma taki małą tuleję na końcu która wchodzi w malutkie łożysko igiełkowe w wale korbowym.

Potrzebował bym precyzyjne dane :oops:


PozDDRo

Kula

[ Dodano: 2009-09-16, 13:25 ]
znalazłem firmę która teoretycznie jest w stanie się tego podjąć.


Potrzebuję długość wałka po "modyfikacji"!!!

być może będą w stanie wykonać wałki od podstaw!! BEZ SPAWANIA!!!

Qbs - 2009-09-16, 18:26

też nad tą kwestią zastanawiałem się i raczej nikt Ci takiej informacji nie poda. Musimy jakoś to sami zmierzyć. Postaram się może jutro określić tę długość. Nie musi ona być fchuj dokładna, byle wałek nie był za długi. Raczej powinien być tylko odrobinę dłuższy od oryginalnego trabantowego wałka, bo jak wiadomo na zwykłym można jeździć i styka. Ale jak mówię pomierzę co trzeba i bedziemy wiedzieli.
Kula - 2009-09-17, 00:09

ok. ja postaram się jakoś skołować wałek z 601 i podjechać do świątka co by mi wycenili tą robotę.

[ Dodano: 2009-09-17, 11:27 ]
mam pomysł jak to policzyć ale jeszcze kryzy nie mam. Jak odbiorę to coś pomysle.

mlotek - 2009-09-17, 13:30

Daj znać ile by kosztowało wykonanie wałka. Składam drugie 353 to bym reflektował - a w hurcie może będzie taniej :-D
Qbs - 2009-09-17, 14:09

to już jest nas trzech, a na 90% będę miał 4 chętnego w łodzi jeśli cena była by atrakcyjna.
Kula - 2009-09-17, 15:09

właśnie ceny się boję. Świątek ostre wałki robi w granicach 500-600pln.

Mam nadzieję że za pospawanie 2 w 1 wezmą mniej :P

powiem jedno. na pewno to nie będzie 50 zł.

bRq - 2009-09-17, 18:34

Jak mi przeslesz walek to koles moze go obspawac tigiem w miare dobrej cenie, ale Swiatek pewnie jeszcze go wywazy itd.
Qbs - 2009-09-17, 18:49

dobra ustaliłem :)
długość walka powinna byc taka sama jak oryginalny trabantowy czyli 270mm, a nawet możne być ze 3mm krótszy. mierzyłem to dla kryzy o grubości 28mm i tarczy sprzęgła wartburga najnowszego typu, która ma wielowypust około 25mm długi.

uważam ze od podstaw to będzie kolosalna cena wiec zapytaj za ile poskłada taki wałek z dwóch części żeby bicia nie było.

Kula - 2009-09-18, 00:06

dowiedziałem się że wałek ma na sobie podobno koła zębate, a budowy od zera takiej opcji się Świątek nie podejmie. także pozostaje spawanko.

Dzięki za podanie długości. jak rozbiorę skrzynkę to sprawdzę.

Lepiej za krótki niż za długi..


DDR

Qbs - 2009-09-18, 00:13

od razu wiedziałem, że tego nie zrobi się tak hop siup. Na tym wałku są na stałe zębatki pierwszego i drugiego biegu oraz wstecznego, zęby trzeciego są na wcisk a czwarty to wiadomo wolne koło tez na wcisk.

[ Dodano: 2009-09-18, 10:29 ]
masz kulek tak wygląda wałek główny


[ Dodano: 2009-09-18, 18:30 ]
miałem dziś okazje zobaczyć wałek od wartburga i trzeba zmienić założenia co do długości, ponieważ to cześć z wielowpustem ma byc taka jak trabantowa długość, natomiast wartburg ma jeszcze za wielowpustem fragment który wchodzi w otwór w kole zamachowym. Nie mierzyłem tego fragmentu ale jak będę już miał go wyjętego ze skrzyni to zmierzymy i napiszę, ale chyba ta informacja nie jest na razie już taka pilna, bo nikt wałka od podstaw nie zrobi.

john'ek - 2009-09-24, 12:13



kryza Kuli:P no czekamy az wyzezbi do konca:)

Qbs - 2009-09-24, 19:12

a co to ma wspólnego z tym tematem?
moja wygląda na razie identycznie.

Lewy81 - 2009-10-04, 01:03

Tak wyspawany walek jeździ u mnie w 6oo... wymiary kwestia wyjecia i zmierzenia...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group