To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Warsztatowo - [1.1] Gleba

Bross - 2012-03-22, 23:58

zaraz ale tuleje z zestawów mają wewnętrzna średnice 51mm amory są nieco mniejsze nie dorobiłeś na to tulei tak by to było wycentrowane :?:
Czy dobrze rozumiem te różnice zniwelowałeś oringami z zestawu ? czy jak

Zapewne mój zestaw będzie w poniedziałek najpóźniej we wtorek u mnie to będe dalej myślał.

Zestaw do Hondy Civic 4 (masa Civika 790kg także nie powinno być twardej taczki)
no i przy okazji średnica wewnętrzna tulei tego zestawu to 50mm ,tak że zawsze coś lepiej.

eljot87 - 2012-03-23, 00:00

Niczego nie dorabiałem... piszę przecież, że między amortyzator, a tuleję poszły oringi z zestawu i to wystarczająco centruje i po sprawie;) Robota na 10 minut;p Zaznaczam tylko, że mam amortyzatory TRABANTOWE więc nie wiem jak ze spasowaniem średnicy innego amora do tej tulejki i nie wiem jak z podparciem tego bo u mnie się opiera tam gdzie normalnie sprężyna z talerzykiem.

Jedyne co zamierzam w tym jeszcze zmodyfikować to skrócić cały amortyzator (łącznie z obudową)... niżej auto siądzie...

Bross - 2012-03-23, 00:07

wiesz gdybym wiedział dokładnie co poprzedni właściciel założył to bym powiedział coś więcej.
Na temat tyłu wiem tylko tyle ,że coś tam jest z poloneza trucka.
zauważyłem ,ze były kombinowane mocowanie sprężyny także bankowo będę miał chocki klocki.

przód polo 86c kayaby gazowo/olejowe czy jakoś tak

reszta modów to moja sprawka. :-P

eljot87 - 2012-03-24, 13:33

na shoutcie już co prawda wkleiłem co i jak odnośnie gwintu przedniego u mnie, ale tak dla porządku wrzucę jeszcze tu...

przód to gwint z opla corsy a lub b albo tigry (jeden pies)... wyglądało to tak: http://trabant91.blogspot.com/2009/10/gwint.html

oczywiście nie pasuje plug 'n play do trabanta, więc poszły też zwrotnice z corsy: http://trabant91.blogspot.../zwrotnice.html, które też nie pasowały tak w 100% plug 'n play...

ale warto było bo oprócz solidnego gwintu, są i lepsze hamulce (większe tarcze, lepsze zaciski, lepsze klocki) i możliwość zainstalowania innych tarcz i zacisków z rodziny opla (podejrzewam, że jakieś wentylowane też)... no ale to już trochę drożsa opcja na gwint niż z tym zestawem z allegro...

wrocek - 2012-03-26, 22:09

Małe pytanko.
Czy sprężyny obniżające z corsy b przednie nadadzą się do zrobienia gwintu na przodzie w 1.1 albo chociaż do zastąpienia oryginalnych żeby trabi stał niżej?
Drugie pytanie to czy zawieszenie gwintowane z golfa 4 bądź audi a3 przednie można zastosować w oryginalnych trabantowskich amortyzatorach 1.1 po dorobieniu tulei z gwintem?

bRq - 2012-04-09, 23:01

1.Orginalne sprezyny sa duzo dluzsze od tych z gwintu.
2. Chodzi Ci o caly amortyzator (tuleje z gwintem + wklad amortyzatora) czy tylko wklad, bo to duza roznica?

wrocek - 2012-04-10, 21:59

1. Chodziło mi o to czy można do przodu trabanta założyć sprężyny od corsy ale niestandardowe tylko obniżające (sportowe ale nie od gwintu)
2. To czy sprężyny od takiego gwintu mogły by posłużyć do zrobienia gwintu na oryginalnych trabantowych amorach po dorobieniu tulejki z gwintem.

Maciek - 2012-04-10, 22:24

1. Amortyzator będzie dobijał do końca, jest za długi do ciętych/krótszych sprężyn.
2. Tak, ale nikt ci nie powie jak taki miks będzie się zachowywał, twarde sprężyny i seryjny amor. Plus patrz punkt pierwszy. Polecam rozwiązania kompleksowe- kompletna kolumna z corsy http://trabant91.blogspot.com/search?q=gwintowane lub to co squall ćwiczył- dospawanie mocowania zwrotnicy trabantowej do kolumny VW.

pingor - 2012-04-11, 08:38

Moim zdaniem trabantowe sprężyny i amortyzatory bez problemu nadają się do przerobienie na glebę. Ja mam tylko skrócone sprężyny i wymieniony olej w amorkach na twardszy. Autko pięknie się prowadzi i trzyma drogi. Jest twardo ale nic nie dobija. Tył mi trochę wysoko stoi ale będzie poprawka ]:>

Pytanie jest jedno czy warto tak z tym walczyć :-| Ja też kupiłem zawieszenie sportowe z golfa albo podobnego VW wynalazka - jednak po głębszych oględzinach zawieszenia w trabim stwierdziliśmy z ojcem że to gra nie warta świeczki :-/

Znacznie szybciej to zrobisz jak znajdziesz kogoś z tokarką żeby ci zrobił gwincik w przednim zawieszeniu i uwiniesz się z tym w jeden dzień :D

eljot87 - 2012-04-11, 10:25

pingor napisał/a:

Znacznie szybciej to zrobisz jak znajdziesz kogoś z tokarką żeby ci zrobił gwincik w przednim zawieszeniu i uwiniesz się z tym w jeden dzień :D

to ja wolę gotowca z corsy, którego wsadziłem i o którym już wspominał Maciek... po zakupie części montaż trwał kilka godzin... a części kupić to pikuś (wszystko do corsy dostępne).

Sqall - 2012-04-11, 10:27

@pingor , tylko Ty nie masz gleby a lekkie obniżenie. Nie czytałem całego tematu wyżej, jednak do dobrej gleby na przód polecam amor do gwintu TA Technix lub inny smietnix z golfa 3 + mocowanie z traba. Trzeba jednak dobrze spawać i zrobić to dokładnie żeby nie stracić geometrii. Wszystko do zobaczenia u mnie w temacie.
Maciek - 2012-04-11, 15:34

Nie miałem jakiejś mega gleby, opona 155/70 r 13 była na równo z nadkolem i amor dobijał. A nie był wyjechany, wcześniej na seryjnej sprężynie było ok. Potem założyłem sprężynę obniżającą z golfa 2, ale nie polecam kupa roboty z przerabianiem talerzyków.
pingor - 2012-04-11, 20:21

Dokładnie - nam się nie chciało kombinować i przerabiać...
A olej w amorach wymieniłeś na twardszy ?

wrocek - 2012-04-11, 21:14

Zastanawiam się czy najlepszym rozwiązaniem nie byłoby kupienie tulei gwintowanych ze sprężynami dedykowane do hondy civic i zamontować to na oryginalne trabantowe amory oczywiście ze skróconymi tłoczyskami...?

Tak poza tematem potrzebuje zdjęć trabancików na 15" felgach.
Czy to jakoś sensownie można zmieścić w nadkola oczywiście po poszerzeniu?

Maciek - 2012-04-12, 15:15

http://www.fotosik.pl/sho...63c00ad7b3ae2a7
tada!

Albo zamiast skracać tłoczyska polecieć po całości i wymienić wkłady na krótsze i twardsze, np z Opla Astry, Polo w dizlu itp. Tylko znajdź mi katalog gdzie masz podaną średnicę zew. oraz długość :P

Bross - 2012-04-12, 17:13

Sprężyny od hondy civic z takiego zestawu jak niedawno nabyłem są Ok niestety nie do końca wiem co jest przyczyną mojego niesmaku do twardości Przedniego zawieszenia.

Mamy 4 takie same sprężyny ale 2 rodzaje amorów tył gaz przód kayab'a.
Z tyłu jest twardziej i zawias ładnie pracuje nie podskakuje ,zaś przód jak dla mnie za twardy.
Myślę ,że to może być wina amorów, ktoś coś doradzi :?:

nie wiem co zmienić z przodu springi czy amory. (stare springi z T1.1 się nie nadają)

Troszkę za bardzo podskakuje... i myślę nad podmianą całego amora z gwintem na jakiś inny.
najlepiej z regulowaną twardością ale takich pewno nie wymyślili ,a jeśli to pewno cena kosmiczna.
Chyba ,że pomogły by jakieś dodatkowe sprężynki to bym nie sprzedawał.

Ponti89 - 2012-04-12, 17:52

Są amorki z regulowaną twardością :) http://g.imagehost.org/view/0454/KYB_AGX_info
Ale czy cały gwint jest to nie wiem :) cena pewnie z 400-500zł za amorek :)
jakby zrobił to jako wkłady to może i by dało rade :)
pzdr

eljot87 - 2012-04-12, 22:39

gwint i regulacja amortyzatora: http://www.forgedperforma...&cat=510&page=1
wrocek - 2012-04-13, 23:39

Z tego co widzę te KYB regulacje mają zrobioną na zasadzie zaworka dławiącego którym się reguluje przepływ oleju. Zapewne gdyby troszkę pomyśleć można by zrobić samemu taką regulacje.

:D

bRq - 2012-04-15, 11:10

Najkrotszy i najlepszy amor do mocnej gleby to amor z Golfa. Polo ma dluzsze amory o 2,5cm. Astra ma dluzsze i grubsze amory, ktore nie pasuja w obudowy Trabantowe.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group