To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Projekty - 601 s rocznik 1976

m o r t i - 2014-10-08, 17:10

Jak będzie słabo to się pomyśli. Jakby co zakupiłem nowe wahacze jakby co mam co wydluzac. Musze to wszystko zgrać dystans kolo zawias. Auto i tak nie wyjedzie szybko wiec jest czas na pasowanie.

Z zakupów doszły chrom wycieraczki, linki, nadprorza(moje są nadgryzione),osłony przegubów i paski do podwieszenia wahaczy te pomaranczowe u mnie zbędne ale wszystko org. nowe ddr szkoda było nie brać.

m o r t i - 2014-10-12, 14:00

Klamki dostały nowe wkładki




trzeba je jeszcze troszke przepolerować i będzie cacy.

Za dorobienie kluczyka do wkładki koleś życzył sobie 90 zł koszt plastikowej klamki 10 zł podmiana wkładki czysta przyjemność i oszczedność

Jeszcze taki sam myk w zamku tylnej klapy i będzie kompet i kolena rzecz gotowa

no to sciągamy


m o r t i - 2014-10-15, 05:48

zaczeły schodzić fanty

np nowe nigdy nie zakładane oprawki swiateł przednich



z aktualności to sporo części poszło do piaskowania i malowania proszkowego

-obudowa silnika
-mocowania aku
-mocowania baku
-obudowa filtra
-deska
-pedały
-nowe mocowania zderzaka przedniego
-drobne pierdoły

Bross - 2014-10-15, 12:02

dobrze idzie . gdzie Ci dorobili klucze do wkładek ?
w Siemianowicach - porażka klucz z pupy wzięty i po za tym gość rozłożył ręce na tym i Nie dorobił, a tak cwaniakował ,ze dorobi :D

Daj namiary na tego co Ci dorobił. Bo mam kilka zamków bez kluczyków.

Po za tym Bierz co mają w ofercie bo nowych i Oryginalnych nigdy za wiele :D

magik - 2014-10-15, 12:49

ja dorabiam , tylko trzeba mieś jakieś kluczyki, bo dorabiam wkładki do kluczyków, nie odwrotnie :)
m o r t i - 2014-10-15, 13:00

nie dorabialem kuczy.

zakupilem za 10 zeta plastikowe klamki z kluczami i przelozylem do moich alu

a o dorabianie pytałem w punkcie w Piekarach śląskich, ktory jest w kauflandzie

Przyszedł następny "pakiet z rajchu" jak wroce z roboty to pokaże

dzwignia ręcznego po piasku, proszku ocynku - na wypasie




doszedł też stelaż maski po piasku i w podkładzie musze go podrzucuc do proszku co by zabezpieczyć odpowiednio

Dzis będzie jeszcze jedna paczka z paroma drobnymi blaszkami :P

No to edytuje i pokazuje co przyjechało prosto z DDRu








m o r t i - 2014-10-17, 16:13

Odebrałem z malowania perwsze elementy układanki. Uwielbiam jak części z rdzy zaczynają błyszczeć nowym lakierem







Wczoraj zdjolem przednie bębny. troszke sie zapiekły, potwierdził się przebieg auta w środku praktycznie zerowe zużycie.


Szukam słupka A nowego oczywiście głównie chodzi o płaszczyzne gdzie przychodza zawiasy, mam tam małą dziurkę a nie chciałbym tam łatek dawac. Jakby ktoś słyszał prosze o namiar

pingor - 2014-10-17, 21:11

Brawo - ładna robota ;)
m o r t i - 2014-10-19, 18:34

Wczoraj wyleciało tylne zawieszenie w celu regeneracji (dzwonki zdrowe więc super).

Wahacze do regeneracji wiadomo piasek proszek nowe łożyska nowe cylinderki reszta w super stanie zatem bez dodatkowych kosztów. Po bębnach nie widać zuzycia okładziny tez jak nówki. Ankerplaty zdrowe wiec bedzie do czego przykrecic nowe cylinderki.

Resory juz zafoliowane co by nie uwaliły Osiołka czyli mojego rodzinnego pojazdu jadą jutro do warsztatu w celu wiadomym.

Wyleciał jeszcze dach, szyby czołowa i tylna. Dach zdejmowałem pierwszy raz w zyciu troszke mozolna to robota ale dałem rade. Wszystko po to zeby przy piaskowaniu dojść wszędzie, a po drugie będą wstawiane całe tylne ćwiartki o których pisałem wczesniej, a z dachem nie dało by rade tego wstawić.

resory u "kowala"
zdziwiłem się bo Pan nie kwestionował tego co chce zrobic a wręcz sam dopytywał o szczegóły - zatem pozytywnie

czwartek piątek powinny być

m o r t i - 2014-10-23, 15:47







Odebrałem resory jeden i drugi są płaskie, na aucie powinny się uśmiechnąć :)

ładnie zrobione zakonserwowane i gotowe do montażu szkoda ze nie ma za bardzo do czego. korci mi przymierzyć ale chyba zluzuje choć moze przód wrzuce zeby kąty sprawdzić
przód jest krótszy o 2,5 na strone

Dzordz - 2014-10-24, 07:36

Przy skróceniu po 2.5 cm na stronę musiałem przerabiać drążki kierownicze (skracanie i gwintowanie), bo nie dało sie ustawić zbieżności.
m o r t i - 2014-10-24, 08:17

wiem o tym przerabiałem to w czerwonym :D

a jak ci koła stały prosto czy lekki minus??

zabawa trwa dalej walcze z wahaczami jak będą efekty to pokaże

m o r t i - 2014-11-06, 07:47

W międzyczasie kumpel skończył prototyp dystansu

Robota mega profi wszystko pasowne idealnie. Wersja tak jak pisałem prototypowa dlatego troszke gabarytowa. Musze przymierzyć na auto i będziemy wiedziec gdzie mięska można jeszcze zebrać.
Materiał stal. Centrowanie jest jak w trabancie na stożkach, a alu ma piękny kołnierz na otwór centrujący. Musze znaleźc chwilke zeby to pomierzyć czekam na łożyska, wahacze z proszku.
Wygląda to tak.




Dla zainteresowanych oczywiście po testach będzie możliwość zamówienia takich dystansów w dobrych pieniążkach. Ale to jak juz wyjdziemy na model "produkcyjny"

Bross - 2014-11-06, 10:55

Nie no, zajəbista sprawa takie dystanse "adaptacyjne"
Ja już jestem Ciekaw ile to kosztuje (chociaż niestety nie potrzebuję)

Ładnie wygląda pewnie z pół kilo zbierzesz na sztuce ,ale dobrze przemyśl gdzie można ,a gdzie nie co by było DOŚĆ wytrzymałe.
Tak wiem nikt po tym nie będzie naparzał młotkiem.

sugerując się LDM-Tuning dość podobne ,ale nie schodź poniżej odpowiedniej wagi ze względów wytrzymałościowych.

Ich sztuka przy grubości 30mm i rozstawie 4x160 na 4x100 waży 2180gramm
Jeśli masz podobne wymiary to u Ciebie powinno być podobnie

Będziesz je zabezpieczał podkładem ?

Good JoB.

m o r t i - 2014-11-06, 13:20

tanie nie jest ze wzgledu na sam wałek materiału odpowiedniej srednicy ale koles z di-stance czy jakos tak chcial za 4 szt 1000 zeta a kumpel zrobil profi i w normalnej cenie

co do wagi to narazie sa ciezkie ale ida na kuracje odchudzajaca

Bross wez pod uwage ze na tej stronce sa chyba alu (Aluminium-Magnesium-Legierung
) a ja mam stal

narazie ich nie maluje bedzie rost :P

jak sie uda to dzis bedzie przymiarka przodu

magik - 2014-11-06, 14:30

z poł roku miałem do sprzedania dystanse zrobione wg rysunku za 200 zł kpl !!! to nikt nie chciał, takie to są kupcy "poszukiwacze" , wieczni poszukiwacze.
Na forum renault poszły w pół minuty. Nie przesadź morti z ilością w produkcji

Bolsiarz - 2014-11-06, 19:11

bo po prostu mało kto chce z tobą biznesy robić ;)
magik - 2014-11-06, 19:46

Uderz w stół nożyce sie odezwą
Z tego co czytałem szukałeś adapterów w normalnej cenie,podobnie chromowanych zderzaków, na czarnobyl też pojechałeś...,o ile ja pamiętam jedyne co sie udało to zakupić używany akumulator na 1 zlot na silesii bo było miałeś tam raptem 80 km, polówka miała chyba ostatnią podróż przed złomem, ej chłopaki on w ogóle ma trabanta?

Bross - 2014-11-06, 21:51

m o r t i, no spoko przeoczyłem to z tym materiałem w LDM.

Jak z dobrej stali to ciężko o rost ja moich adapterów do tarcz nie malowałem , do dziś nie pokryły się rdzą.

Ostatnio Bolsiarz, miał zielonego.601
Bolsiarz, ja tam czasem od magika coś kupie.

m o r t i - 2014-11-07, 10:00

magik napisał/a:
z poł roku miałem do sprzedania dystanse zrobione wg rysunku za 200 zł kpl !!! to nikt nie chciał, takie to są kupcy "poszukiwacze" , wieczni poszukiwacze.
Na forum renault poszły w pół minuty. Nie przesadź morti z ilością w produkcji


a do czego były te dystanse do polo czy do 601??

mowisz o ilościach produkcji.... a mnie bardziej chodziło ze jakby ktos potrzebował to nie musi odkrywac ameryki, bo usłyszałem ze nie da się zrobić dystansu z 4 na 5 srób i KTOŚ wielce chwalił się czego to on nie zrobil... a tu prosze da się

Jeśli pomyslałeś ze chcę zrobic na tym interes to nie ten adres.

Koniec OT

Pasowanie koła na dystansie, wszystko skręcone na przymiarke











I jak Wam się widzi bo mnie SIE TO WIDZI :))))))))))))))))



Musze tylko troszke podciąc rant choc szkoda mi go strasznie - taki zdrowy i wypchnąć co by przy skręcaniu nie obcierało

Bross - 2014-11-07, 10:11

Opcja 1
Teraz rozciąć wzdłuż nadkole wspawać płaskownik 15 czy tam 20mm i będzie zajefajnie
Bo teraz z opona to nie da rady skręcić.
Mam podobnie w Pomarańczy na maxa bez podcinania i jak zjeżdżam z parkingu na skręconych kołach (minimalna różnica poziomów ~30mm) haczę kołem o rant ,ale tym się zajmę później - poszerzę.

Nie no jest Naprawdę Zajəbiście Kozacko :D

Opcja 2
Co do rantu lekko wytnij 2 wcięcia ,które wybadasz jak będziesz bujał autem gdzie haczy.
W ten sposób zachowasz rant i będziesz mógł skręcać tylko trzeba mieć oponki.

m o r t i - 2014-11-07, 11:30

a ja chyba zrobie opcje 3 :P

mianowicie stocze troszke dystans na grubość od srodka o np 5mm. dzięki temu zyskam odpowiedią ilośc miejsca na skręcanie i nie będe musial zakładać dłuższych szpilek z wartka bo trabikowe maja za mało gwintu zeby je zastosować

a oponki zostawiam na koniec bo chce miec troszke naciąg 165/50/15

Bross - 2014-11-07, 18:57

No tak tego nie pomyślałem :D ale co dwie głowy to nie jedna :D

Niema sytuacji bez wyjścia i niema rzeczy nie możliwych... (na te niemożliwe trzeba trochę poczekać:D)

co do 15" ja bym chciał 175/50 R15 do Fioleta ,ale … poczeka.

Maciek - 2014-11-09, 10:28

Przy przechodzeniu z 4x160 na 5x100 czy 5x112 nie ma problemu, problem jest z 4x100 na 5x112, wtedy jedna śruba ci się pokrywa. Jakiś koleś tak się uparł na BBS w golfie 2 ze robił nowe piasty na zamówienie z rozstawem 5x112.
J.J. - 2014-11-09, 16:40




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group