To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Warsztatowo - [1.1] Gleba

PrzemoOka - 2010-04-09, 05:47

dzieki. Budżet jest dość ograniczony bo jeszcze studiuje i nie mam żadnych dochodów poza rodzicami :p chciał bym się zamknąć tak w 200 zł da rade coś zrobić za takie pieniądze czy lepiej jeszcze pozbierać?
J.J. - 2010-04-09, 07:59

zbieraj.
bo ledwo co wkłady na przód sobie kupisz :]

PrzemoOka - 2010-04-09, 15:01

J. a co sadzisz o g tym co pisali chłopacy wczesniej żeby obciąć 3.5 zwoja z przodu i 3 z tyłu utwardzić i założyć na oryginalne utwardzone amory??
bRq - 2010-04-09, 16:55

Dobrze gada, mimo ze nie glebil jeszcze swojego 1.1 :D

Jak chcesz miec zawieszenie, a nie tylko auto nizej (w sensie, zeby to auto sie tez prowadzilo, a nie skakalo itd) to musisz zmienic serie na:
- sprezyny z polo 86c (progresywne)
- amortyzatory z polo 86c (utwardzane) na przod
- amortyzatory z poloneza trucka na tyl

PrzemoOka - 2010-04-09, 17:08

oki dzieki bRg obczajam już baze

[ Dodano: 2010-04-09, 18:16 ]
tylko jest problem zerknełem na allegro ile to kosztuje i stwierdzam ze prędko tego nie osiągnę może znacie jakieś tańsze modyfikacje zawiechy??

Kruchy - 2010-04-09, 18:47

spuść powietrze z opon, to daje parę centymetrów...
J.J. - 2010-04-09, 19:33

bRq, bo nie mam kasy :P a powietrza z dolnej części opony nie będę spuszczał :)
PrzemoOka - 2010-04-09, 19:52

J. to masz podobny problem jak Ja :D może razem coś na to poradzimy :)
eljot87 - 2010-04-09, 21:34

sprężyny na tył wystarczy obciąć seryjne, na przód łatwo znajdziesz inne, krótsze za małą kasę, amortyzatory przednie i tylne seryjne skrócić, zregenerwować, utwardzić i jeździć... ale wiadomo... każdy ma swoją wizję i każdy chwali swoje
marszal - 2010-04-09, 22:11

zapodaj gwint w 1200pln powinno sie zamknac
bRq - 2010-04-09, 22:19

teraz kazdy bedzie gwint montowal :roll: chyba trzeba przestac sie chwalic postepami prac :lol:
PrzemoOka - 2010-04-10, 08:06

b]eljot87 ale czytałem wcześniej że to nie jest tak łatwo skrócić amory i nie każdy się tego chce podjąć nie wiesz może coś więcej na ten temat ile to może kosztować i na czym to wogóle polega?? skraca się tłoczysko czy jak??
eljot87 - 2010-04-10, 14:53

wiem na czym to polega w moim wykonaniu... nie wiem gdzie, u kogo za ile i jak...
Maciek - 2010-04-11, 08:53

Ja skracałem amor z poloneza o jakieś 3 cm. Oddałem go do tokarza, Obciął ten gwint który jest na końcu tłoczyska, (tam gdzie go przykręcasz do budy wewnatrz nadwozia) stoczył je i nagwintował niżej właśnie o te 3 cm. Amor jest krótszy a tłoczysko ma dość miejsca pod spodem i nie wali w dno.
PrzemoOka - 2010-04-11, 08:59

Aha wielkie dzięki za wytłumaczenie na czym to polega tez właśnie tak to sobie wyobrażałem ale teraz juz jestem pewny jak to sie robi i ile sobie za to zażyczył tokarz?
Aren - 2010-04-11, 10:15

co tokarz to inna cena bo robi to prywatnie :p
eljot87 - 2010-04-11, 22:04

ja tego tak nie robię i nie wali o dno bo nie ma takiej możliwości... ale powtarzać mi się nie chce nie raz już na tym srorum pisałem jak się to robi...
Maciek - 2010-04-13, 21:16

Nie zapłaciłem nic bo to kumpel. A ty eljot mogłeś sobie darować, nie wiem co znaczy srorum wg ciebie ale poczułem się urażony :cry: Napisałem jak ja zrobiłem ale wiem że nie jest to jedyny sposób.
bRq - 2010-04-14, 20:19

eljot, kolega chce sie czegos dowiedziec, a ty go po chamsku potraktowales. Ty pewnie od poczatku jezdziles na super zawieszeniu, skracanych amorach, dorabianych sprezynach na zamowienie itd. Pohamuj troche emocje, a jak nie to nikt Cie tu nie trzyma.
eljot87 - 2010-04-14, 21:58

tak... od razu na takim jeździłem... dlatego radzę mu jak zrobić to tanio i w miarę ok... ale było już o tym...

co do ostrzeżenia, skasuj w końcu mje konto tak jak o to prosiłem już jakiś czas temu...

dzieki, do widzenia...

Dyziek - 2010-04-18, 20:49

Oryginalne amorki z traba polo są rozbieralne... wyciągasz środek, tłoczysko do tokarza do skrócenia potem wszystkie gumowe elementy nowe, zalewasz olejem i jeździsz. Ja na takim amorku byłem (na feldze 13" z opona 175/50) sankami ok 4 cm od asfaltu... w temacie z moim trabantem chyba opisywałęm co i jka z amorkami, do tego masz tam fotki - myślę że taka gleba to już jest w miarę :) no chyba że celujesz coś a'la bRq czyli -x cm poniżej asfaltu ;)
Anonymous - 2010-04-20, 14:03

a ja mam takie może przygłupawe pytanie, ale je zadam;)
jak sobie poradzić przy dużej glebie mając zaspawane otwory na lewarek w progach??
chodzi mi o to, że łapię kapcia i chce użyć lewarka.. jakie macie? zapodajcie fotki itp.. chce żeby mi to ktoś z praktyki odpowiedział, a nie z teorii, że coś tam..

bRq - 2010-04-20, 18:50

Przod podnosisz za jaskolke, a tyl podnosisz za wahacz . Ja w sumie uzywalem podnosnik trapezowy i byl idealny na przod jak i tyl.
Anonymous - 2010-04-20, 19:03

ok, dzięki za odpowiedź :-)
Szubi112 - 2010-05-01, 13:22

witam,
niedawno kupiłem trbanta 1.1 mam do wymiany zawieszenie chciałem kupic utwardzone i obnizone. Mam pytanie jakie zawieszenie kupic (ile kosztuje) jakie przeróbki. Prosze o podanie zawieszenie gdzie trzeba mało przerabiać :)
z góry dzieki

[ Dodano: 2010-05-01, 15:38 ]
nie podałem konkretów mam trabanta 1.1 kombi i chodzi mi o spręzyny i amortyzatory wszystko na przód i tył. dzięki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group