Warsztatowo - [1.1] Gleba
Kula - 2010-01-29, 10:29
ale na wahaczu masz z brzegu gdzie resor się "ślizga" masz profil. jak nie skrócisz resoru to się o niego zaprze i tyle. może dlatego że nie skróciłeś resoru musiałeś tyle klepać ? ;]
Taka sytuacja może mieć miejsce dopiero jak wyciągniesz poduszki resora.
john'ek - 2010-01-29, 14:49
ja w heldze też miałem skracany około centa do 2:) i na plasko:)
Aren - 2010-01-29, 20:58
Cytat: | Taka sytuacja może mieć miejsce dopiero jak wyciągniesz poduszki resora. |
a no mam wyciagniete. Jak bedzie cieplej to lookne hymm : ) dzieks
Dzordz - 2010-01-31, 11:50
Mam kilka pytan technicznych do kilku aspektów obniżania trabanta, chce zejsc bardzo nisko:)
1. Jak i o ile przedlużamy wahacze z przodu aby uzyskac fajny negat
2. czy jak zrobie już z wahaczami to czy przy klepaniu resora trzeba go skracac
3. zmiesci sie zklepany resor ze sztaba 4cm tak aby nie uszkodził pampy
4. o ile obciac tylnie springi alby stał równo i czy przy takim cieciu moge podłozyc dodtkowe dzwonki pod grzybki aby negat z tyłu był wiekszy
Za wszystkie odp z góry dziekuje i powiem że nie chodzi tu o rywalizacje z gleba czy pokrakiem ale o zakład z kumplem że trabem wygram najniższe auto na tuning show w krk 2010 - taka max gleba bedzie na jakis tydzien w trabie :)
Sqall - 2010-01-31, 12:37
1. Przedłużamy poprzez dołożenie specjalnie wytoczonego elementu. Na forum jest gdzie rysunek techniczny (chyba).
2. Tak, musisz go skracać, żeby wyszedł "fajny" negatyw. Inaczej koła będą stały prosto jedynie.
4. Przeciez to zależny od tego jak sklepiesz resor... zapewne jakieś 3,5zwoju zostanie - nie wiem. Tylko to takie "troche" druciarstwo :) Dzwonki to minimum 6cm. Ja takie mam i bez springow włożonych neg jest ładny.
J.J. - 2010-01-31, 12:55
3. moze ci przeszkadzac ogrzewanie nowego typu :) pompa niekoniecznie :)
john'ek - 2010-01-31, 13:08
wachacze mozesz poszerzac przez poprostu dospawanie blachy np 2cmszerokosci:) jesli chodzi o ciecie resora to tez tak na strone kolo 2cm... to z przodu bedziesz mial przyjemny neg:) a tyl na sprezynie to kazde ciecie sprezyny powoduje ze kola juz sie uginaja... wiec dzwonki tylko dodadza paru procentowego nega;)
Dzordz - 2010-01-31, 13:09
Wiem ze troche druciarstwo ale robione na potrzeby zakładu o flache że trabant wymiecie wszystkich i nie chce pakowac w to dużo kasy i czasu bo na takim set upie zawiasu zrobi może 60 km od domu na hale wystawowa i spowrotem
Aren - 2010-01-31, 13:51
Dziwnie mi sie troche to widzi no ale moim zdaniem:
1. przedłuzane wahacze i tu nie jak Jonek mowi ze blacha wspawana ale zrobiony jeden wahacz z 2. Barkas na takim czyms jezdził hoho i teraz Pudzian nabija kolejne km. W szczurku tez tak zrobione jest.
2. no trzeba, zrob z 2 - 2,5 cm na strone
3.Lepiej juz przeklepac resor na "u" ale moze i wejdze. Tak jak J napisal, ogrzewanie moze przeszkadzac :]
4. utnij 3 zwoje i sprawdz, zeby nie przesadzic. ale 4 to minimum raczej bedzie. ocen czy negatyw ci wystarczy bo i tak juz bedzie duzy a przez dzwonki bedzie ci wahaczali yebal i ziemie no i opona o sprezyne BANKOWO bedzie tarła.
czekam na foczki ;] felga bedzie jakas?
J.J. - 2010-01-31, 13:53
to zmień forum. ja jako adm nie lubie lansu tanim kosztem ;E
john'ek - 2010-01-31, 14:12
troche dziwi mnie ze chcesz tylko na 60km pokaz zrobic traba... bo to po pierwsze bezczescienie marki:| a odnosnie tego co aren pisal... tak tak no albo z 2 wachaczy albo poazdnie wsawany kawal blachy(ja tak akurat robie i od dolu wspawana konstrukcja z pretow). szynka na bank bedzie ci chaczyc o sprezyne jak zrobisz 4zwoje i dolozysz dzwonki... a jak zrobisz giety wachacz z tylu to podobnie ale w zaleznosci o jaki kont go wygniesz... ja mam po tytusie;P wiec musialem dac dystans:) bo kazdy pamieta jak jego opony wygladaly:P
Aren - 2010-01-31, 14:59
john'ek napisał/a: | poazdnie wsawany kawal blachy | ale zią;] tam juz są 2 miejsca spawania a nie jedno, a o wzmocnieniach nie wspominalem bo to chyba logiczne :]
john'ek - 2010-01-31, 16:14
no wlasnie:) a tak naprawde to wzocnienie trzyma:) a wspawanie kawalka blachy to juz bardziej jako dodatek:)
bRq - 2010-01-31, 16:56
zgleb go i tak zostaw ;) na takiej glebie 601 mozna normalnie jezdzic.
Dzordz - 2010-02-01, 11:55
Brq powiem tak że napewno na moim trabie zostanie slad po tym zakładzie pewnie zostawie sobie sklepany resor (teraz mam tylko sztabke) ale mówie mam chłopaki po krakowie nie da sie jeździc na duzej glebie a puki co to tarb to moje auto na codzien ja se dupowóz kupie to bede w niego bradziej inwestował :)
wnuq601 - 2010-02-01, 21:42
za flaszke pokaz koledze zdjęcia pokraka i gleby i juz masz zakład z głowy
oni wygrali juz nie jedna impreze
bRq - 2010-02-02, 14:09
poza tym zyjemy w erze, gdzie air ride jest trendy i niektore auta mozna polozyc doslownie na glebie... jesli wystartuje tam merc 124 kolesia to nie polecam sie trudzic (progi kladzie na ziemi) :)
Zdunsky - 2010-02-10, 12:51
Air ride jest nie fair. Już gwinty są bardziej uczciwe. :D
eljot87 - 2010-02-11, 15:30
polskie drogi są nie fair szczególnie na "stałe" obniżenie... air i gwint dają możliwość uniknięcia uszkodzeń auta...
Anonymous - 2010-02-12, 15:01
spoko, ale mogli by robić podział, że najniższe auto z gwintem, bez, itp
bRq - 2010-02-12, 16:24
wystarczylby podzial gwint/air - kit :P
PrzemoOka - 2010-04-08, 20:05
cześć
Wiem ze padło już takie pytanie wiele razy, ale wyczytałem w internecie, że w celu obniżenia Trabiego wystarczy obciąć 2 zwoje i utwardzić amor i z tyłu obciąć 1,5 zwoju lub założyć sprężynę od Trabanta kombi. Chodzi tu o Trabanta Polo 1.1. Czy ktoś z Was robił coś takiego ?? Jak to wyszło czy wogóle coś takiego będzie działać
z góry dzieki i sorka za powtórkę pytania
prosiłbym o używanie mało skomplikowanego języka bo jestem w tym świeży
Sqall - 2010-04-08, 22:21
Przecież to wszystko jest napisane w tym temacie. Jak utniesz 2zwoje to gleby nie ma.
Tył -3,5 przod -3 spręzyny do zaklepania koncowek i utwardzania (i bedzie fajnie :P)
Amory do skrócenia i utwardzenia.
Wszystko to już było na forum!
bRq - 2010-04-08, 22:34
przod 3,5, tyl 3 :P lepiej zeby doopa byla lekko w gorze niz ma jezdzic pod gorke caly czas.
Lepiej kupic sprezyny np. z poloneza lub malucha i je przerobic.
Pytanie ile masz na to kasy ? ;)
Sqall - 2010-04-08, 22:42
Tak właśnie jak brq pisze, mała pomyłek zrobiłem :)
Jak masz mało kasy to zrób jak pisałem. Jak chcesz "troszkę" więcej przeznaczyć to czemu by nie gwincik ? :P
|
|
|