Warsztatowo - [1.1] Gleba
eljot87 - 2009-08-23, 11:56
Maciek napisał/a: | A możne na podstawie amora z trabanta zrobić gwint? |
można... problem tylko w tym, że amor przedni w trabie 1,1 ma taką wypustkę na której opiera się talerzyk sprężyny więc ciężko wpasować na to rurę... chyba, że tylko do tego miejsca, ale wtedy coś takiego traci raczej sens bo auto pewnie mało usiądzie. no albo jeszcze można wyciąć tą wypustkę i zespawać amortyzator (będzie wtedy trochę krotszy). wtedy jednak trzeba zrobić idealnie szczelny spaw, a od środka nie może być żadnej nierówności bo uszczelnienia amortyzatora będą się sypać.
z tyłu mocowanie na talerzyk sprężyny jest na samym dole amortyzatora (przy samym uchu mocującym amortyzator do wahacza) więc tego problemu nie ma.
j3drus napisał/a: | A czy nie prościej byłoby zrobić tak jak napisał TrabiVR6, czyli przespawać mocowanie zwrotnicy z amora od Trampka? |
łatwiej pewnie tak... pytanie tylko czy uda ci się to dobrze wspawać, czy zrobisz to równo no i czy będzie to tak solidne jak oryginał... ale da się to zrobić na pewno.
osobiście jednak wolę zrobić przekładkę zwrotnic, wszystko do nich dopasować i założyć gotowy, porządny (firmowy) gwint...
bRq - 2009-08-23, 12:05
ja bym nie kombinowal... lepiej przelozyc calosc i miec spokuj, a nie bac sie cos sie stanie jak wpadniesz w dziure (twarde zawieszenie gorzej tlumi nierownosci).
Poza tym bezsensem jest kupowac nowy gwint i go kroic.
j3drus - 2009-08-23, 12:17
Link podałem jako przykładowe zawieszenie. Jakbym miał kupować to używkę i wtedy je pokroić :D
aratoja - 2009-12-15, 19:07
Witam wszytkich miłośników trabiego :)
Jestem nowy na forum, na które trafiłem szukając informacji. Jestem szcześliwym posiadaczem Trabiego 1.1 od ok 2mies (mam jeszcze syrenke oraz MB w115 74r:) ) ruszyłem z małymi pracami żeby zmienic go troche na 601 look, kupiłem grilka maske itp, czas na glebe:) mam takie pytanie bo mogę tanio kupic kompletne zaieszenie fk do VW Polo 6N. I teraz nie wiem jakie pociągnie to za sobą koszty żeby to wsadzic do mojego trabiego?? :-? czy da sie to dobrze zrobic wspawując mocowania od trab zawieszenia czy lepiej kombinowac i zmieniac zwrotnice??:)
Kula - 2009-12-15, 22:44
Cytat: | I teraz nie wiem jakie pociągnie to za sobą koszty |
pociągnie za sobą dużo modyfikacji i pewnie równie sporo pieniądzorów.
Przejrzyj temat bRq albo TrabiVR6 i zobacz co oni robią. to trzeba zrobić żeby SAM PRZÓD np. z 6n pasował.
Z tyłem to inna bajka. jak to zrobić do dobrze bRq napisał u siebie.
eljot87 - 2009-12-15, 22:58
jeśli chcesz tylko obniżyć traba 1,1 bez wiekszych modyfikacji to ja bym sobie odpuścił zawias z polo 6N... jest kilka innych dobrych i sprawdzonych sposobów... na przykład skracane amory oryginalne, które zrobiłem u siebie i potem zrobił je jeszcze Dyziek i w obu przypadkach się to sprawdza...
Sqall - 2009-12-15, 23:35
Zgadzam sie z poprzednikami. Całkowicie nie bawiłbym się z zawiasem od polo 6n. Tak jak eliot pisze, lepiej oryginalne amory dac do skrocenia i utwardzenia. Koszt naprawdę nieduży a efekt dobry. Springi tez mozna dac do utwardzenia i skrocenia. Koszt rowniez niewielki. Na takim zestawie mozesz smiało smigac. Wydasz mało, a efekt konkretny. Z czasem jak będzie za wysoko lub coś takiego to sobie zafundujesz gwint. Jednak gwint do już większy wydatek...
bRq - 2009-12-16, 01:23
Zostaje jeszcze jedna opcja, ktorej nikt nie robi - dospawac blaszki z roztawem srub pod zwrotnice Trabanta. Tylko trzeba uwazac na katy pochylenia kola. Ja nie polecam tego rozwiazania, bo zawieszenie to nasze bezpieczenstwo - dlatego zrobilem to jak nalezy (z pomoca Domina)
Sqall - 2009-12-16, 10:50
Dospawać można, jednak tylko przód. Tył wydaje mi sie że za długi jest do traba.
bRq - 2009-12-16, 10:52
No tak, tyl jest za dlugi i nadaje sie co najwyzej na czesci ;-)
marszal - 2009-12-16, 11:19
tyl skracasz i amory od poloneza ja moge skrecic tak ze wachacze opra sie o bude :D
Aren - 2009-12-16, 15:48
no ale ty masz gwint :o)
eljot87 - 2009-12-17, 12:44
Sqall napisał/a: | Tak jak eliot pisze, lepiej oryginalne amory dac do skrocenia i utwardzenia. Koszt naprawdę nieduży a efekt dobry |
no koszt nieduży, bo skracasz sam;)
bRq napisał/a: | Ja nie polecam tego rozwiazania, bo zawieszenie to nasze bezpieczenstwo - dlatego zrobilem to jak nalezy (z pomoca Domina) |
może dlatego nikt tego nie robi?;p
na tył można się bawić z amorami z poldka, ale ja jednak obstaję, że lepiej sobie skrócić tyle ile się chce oryginalny amortyzator i tyle... polonezowe miałem gotowe ale w końcu ich nie załozyłem i się sprzedały. zobaczymy jak pojeżdżą w pewnym trabie...
jeśli konecznie ma być gwint to tył nie tak trudno zrobić, a przód... hmm... jak już zrobię swój to się wypowiem:p w każdym razie nie będzie to na vw i wychodzi mniej przeróbek...
aratoja - 2009-12-17, 15:54
Wiec tak, jednak zdecydowałem sie na gwinta od polo 6n, firmy fk. Dzięki pomocy kolegi od TrabiegoVR'a Dominika, przerobie go tak by pasował do trabiego, a mianowicie z tyłu skrócę gwinty o ok 8cm :D i dolne mocowanie przewierce z 10 na 12;) z przodu po prostu utnę mocowanie do zwrotnicy z org amorka od trabiego i przyspawam do amorka z gwintem. :) mam u siebie taką dobrą firme i tam mi to profesjonalnie pospawaja :) co Wy na to ?? ;)
bRq - 2009-12-17, 16:20
to moze ja ci dam czesci do budowy tylu (to co bedziesz mial po rozcieciu), a ty mi dasz ten kompletny tyl z 6n ? :P
aratoja - 2009-12-17, 16:44
Ale ja tam tylko przycinam gwint i przewiercam, ;)
Sqall - 2009-12-17, 18:49
Co znaczy że przytniesz gwinty? Bo ja za bardzo nie czaje :| Chcesz amory skrócić czy o co chodzi? Widzę dużo optymizmu :D Fajnie, czekam na efekty. Zrób jakieś How To przy okazji.
Zastanawiam się tylko czy jak skręcisz gwintu na maxa to oprzesz się sankami o ziemie :)
j3drus - 2009-12-17, 19:27
Kiedyś też chodził mi po głowie ten pomysł z przespawaniem mocowania zwrotnicy, więc bardzo jestem ciekawy co z tego wyjdzie ;-)
aratoja - 2009-12-19, 23:13
czekam na zawieszenie, jak przyjdzie to napisze jak poszły przeróbki ;)
Geras - 2010-01-28, 15:43
jak sklepać resor przedni i jak tylni ktoś ma jakies wskazówki, porady czy z tyłu tez trzeba coś ucinać tzk jak z przodu w kombi przedni miałem sklepany prawie na prosto i uciete po 2 cm z kazdej strony a jak z tyłem ;>???
bRq - 2010-01-28, 17:30
tyl tez na plasko :)
Aren - 2010-01-28, 17:47
No wlasnie nie :P tył trzeba przeklepac zeby stał rowno. na płaskim bedzie tył wyzej :)
Kula - 2010-01-28, 19:41
Aren napisał/a: | na płaskim bedzie tył wyzej :) |
raczej odwrotnie. skrócić też trzeba bo by się o wahacz zapierał
Sqall - 2010-01-28, 21:10
może dywagacje na temat gleby do tematu "gleba"?
Aren - 2010-01-28, 23:51
Jak o wahacz zapierał? :P przeciez on sie opiera na wahaczu, chyba ze nie o to ci chodzi :]
tu masz przyklad ze bedzie wyzej jak bedą oba płaskie
w henku ze 3 razy wyciagalem i przeklepywalem. jest juz " U" a dalej tył stoi wyzej :] chodz przod tez jest "U"
|
|
|