Warsztatowo - [1.1] Gleba
eljot87 - 2009-04-13, 19:42
uuu... zrobić można bardzo różnie... utwardzenie uzyskasz przez wymianę oleju na gęstszy. większa gęstość zazwyczaj daje inny współczynnik ściśliwości wiec zmienia się twardość. jeśli chodzi o skrócenie amortyzatora... oryginalne amortyzatory są rozbieralne. do okoła tloczyska w górnej części amortyzatora znajduje się nakrętak, ktorą trzeba odkręcić i można wyciagnąć całąz awartość amortyzatora. wtedy właśnie można wlać "świeży" i gęstszy olej no i można "skrócić amortyztaor" czyli zminiejszyć skok tłoczyska. tu można dokonać tego poprzez przycięcie tłoczyska na odpowiednią długość (tniemy górną część tloczyska tą, która wystaje) i nagwintowanie jej ponowne, co jest w domnowych warunkach często trudne. istnieje jednak druga możliwość. gdy masz rozebrany amortyzator musisz dać dystans ograniczajacy tłoczysko tak duży jak dużo chcesz skrócić amortyzator i złożyć całość do kupy.
do odkręcenia amortyzatora najlepiej byłoby mieć specjalny klucz, ale jak nie masz to albo sobie dorobićmożna lub poszukać odpowiedniego... jak robiłem próbę na jednym testowym amortyzatorze to otworzyłem śrubokrętem i młotkiem ale tej metody niepolecam bo się uszkadza nakrętkę.
wiele osób twierdzi że takie "skrócenie" amortyzatora jest nieprofesionalne i nie może działać dobrze i że będzie "puszczać" olej i w ógle i w ogóle... ja tam z doświadcznenia wiem, że wszystko jest ok... oczywiścei przy ponownym składaniu amortyzatora należałoby wymienić wszystkie uszczelnienia na nowe. da się dokupić różne podobne.
bRq - 2009-04-13, 21:11
nie lepiej skrocic obudowe amortyzatora niz wkladac dystans na spod ?
eljot87 - 2009-04-14, 09:46
no ja wlożyłem dystans na tłoczysko bo miałem ten problem, że nie miałem wtedy możliwośći ani nagwintowania ani spawania... wiec skrócenie obudowy nie wchodziło w grę. najlepsze w ogóle to by było skrócenie obudowy i skórcenie tłoczyska poprzez przycięcie go.
j3drus - 2009-04-14, 20:09
Możecie napisać ile cm siądzie Trab 1.1 po skróceniu przednich sprężyn o 1,5 no góra 2 zwoje :D ??
Sqall - 2009-04-14, 21:18
1,5 ~5cm z tego co pamiętam po moich zabawach z zawiasem. mogę się mylić
eljot87 - 2009-04-15, 16:00
przednich to moim zdaniem w ogóle nie warto ciąć... są cholernie miękkie cienkie i strasznie dłuuuuuugie...
Anonymous - 2009-04-15, 21:18
Ale jak nie obetniesz to po sklepaniu resora bedą dobijały te amortyzatory i mogą się uszkodzić kielichy. Z tego co tu przeczytałem najlepiej założyc amorki od ładzianki. No chyba ze sie mylę to proszę o rzeczowe sprostowanie
Sqall - 2009-04-15, 21:30
o czym ty piszesz? przecież mowa o 1.1. gdzieś ty widział resor w polówce?!
Anonymous - 2009-04-15, 21:45
A to sorka Nie doczytałem :oops: W polówce to oczywiscie masz racje A ja napisałem z rozpedu bo 601 żyję od 8 lat :)
Anonymous - 2009-08-13, 13:49
Cześć !
Mam trabiego 601 i trzeba go obniżyć ...nie ma być to gleba na 2cm nad ziemią tylko taka żeby na codzień jeździć ...trabant pokonuje przynajmniej raz na miesiąc trasę WAW-KRK więc trochę śmiga ...
Czytałemten tamat i widzę że jest bardzo dużo zdań ...zależy mi na czymś prostym i tanim - najchętniej uniknąłby różnego rodzaju przeróbek bo nie mam gdzie tego zrobić ...
Amortyzatory ,które teraz są w aucie to seria która pewnie już długo nie pociągnie...
Jestem totalnym początkującym więc śmiało możecie pisać jak do debila :]
Co możecie mi doradzić.
A oto właśnie trabant i golf zaraz po zakupie :P
http://picasaweb.google.p...feat=directlink
marszal - 2009-08-13, 14:00
wejdz sobie na cartoontrabant.pl w inne-tuning i tam bedziesz mial jak obnizyc najmniejszym kosztem
bRq - 2009-08-13, 14:26
Przeczytaj ten temat od poczatku.
eljot87 - 2009-08-13, 14:58
Kajetan napisał/a: | najchętniej uniknąłby różnego rodzaju przeróbek |
samo obniżanie to już przeróbka... jak chcesz tego uniknać to pozostaje ci seryjny zawias...
a tak pozatym to nie napisałeś jakie masz to 601... czy przod i tył na resorze czy przód resor a tył sprężyna...
J.J. - 2009-08-13, 15:29
a jeszcze poza tym wypadalo by sie przywitac.
Aren - 2009-08-13, 17:59
sztabka pod resor i dzwonki pod tylne wahacze.. nic innego jezeli nie chcesz nisko a chcesz troszke poniżyc trabanta...
Sqall - 2009-08-13, 18:30
określ ile chcesz odbniżyć. Może wystarczy sztaba jak mowi Aren, a moze trzeba bedzie klepac resor.
maxxx601 - 2009-08-20, 17:12
Dzwonki nie obniżają zbytnio.
j3drus - 2009-08-22, 19:57
Panowie mam pytanie, czy rozstaw dwóch śrub przedniego zawieszenia gwintowanego od polo 6n jest zbliżony do rozstawu Trabantowej zwrotnicy? Rozchodzi się o takie zawieszenie gwint
eljot87 - 2009-08-22, 21:56
raczej nie. gdyby tak było to przecież każdy by na tym jeździł a nie kombinował z innymi zwrotnicami itd itp...
Kula - 2009-08-22, 22:28
nie spasujesz nic z vw na przód i na tył jeśli chodzi o gwint. Chyba że zrobisz jak bRq, Arczer i Dominik od VRa :P
TrabiVR6 - 2009-08-22, 23:38
Bez przekladki zwrotnicy(co pociaga zmiane maglownicy,hamulcy itp.) nie podejdzie na 1000000% :-P Mozesz przespawac mocowanie zwrotnicy z amora trabowego na gwint i bedzie pasowac. 2 kwestia nie kupuj tego zawiasu co podeslales bo to ostatni badziew lepiej szukaj cos markowego H&R KW WIETEC i FK w uzywce
marszal - 2009-08-23, 09:28
I nie kupuj od golfa gwintu bo tylni strasznie dlugi jedyny plus to ze przedni krotki:)
Maciek - 2009-08-23, 10:22
A możne na podstawie amora z trabanta zrobić gwint? Dorobić u tokarza rurę z gwintem trapezowym i odpowiednimi nakrętkami o fi wewnętrznym takim jak obudowa amorka z traba, dospawać tak brq na tyle zrobił, talerzyk i wio. Problemem jest dobranie odpowiednio krótkiego wkładu amortyzatora i sprężyny. Koleś swojego czasu wspominał mi że wsadził wkład z jakiejś astry dizla i był twardy jak taczka, ale prowadził się jak gokart 
No i cenowo takli komplet powinien wyjść podobnie jak TA-Kupa.
Aren - 2009-08-23, 10:25
jak najbardziej sie tak da zrobic, jeden z lepszych golfow mk1 w polsce na takim zawiasie smiga :P
j3drus - 2009-08-23, 11:34
A czy nie prościej byłoby zrobić tak jak napisał TrabiVR6, czyli przespawać mocowanie zwrotnicy z amora od Trampka? :D
|
|
|