To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Projekty - [601] Mój helmucik

Dzordz - 2011-12-12, 22:20

właśnie jestem po przeglądaniu twojej pół klatki i rzeczywiście chyba polubiłeś gięcie :) Ja myślałem że tak naprawdę potrzeba główny pałąk 3 razy zgiąć (2 razy na krawędzi słupek dach i raz na środku dachu) a reszta to proste krzyżulce do nadkoli. Chyba twoja fantazja spowodowana jest tym że zachowałeś tylną kanapę.
Dyziek - 2011-12-12, 23:15

Raczej tym, że chciałem by była mocowana do podłogi a nie do profilu jak u innych, do tego musiałem ją odsunąć do tyłu żeby nie blokowała foteli a reszta gięć to prowadzenie na szerokość 2 palców od karoserii...a zastrzały do nadkoli są podgiete żeby w bocznej szybce ładnie wyglądały :D
Dzordz - 2012-07-05, 21:21

Trochę nowości

Buda z niebieskiego do niczego się nie nadaje. Pani korozja sie najadła strasznie, praktycznie nie ma jaskółki nadkoli pojedzone kopuły itp. Dlatego został zakupiony dawca sedanik rocznik 75. Oto i on

[IMG=http://img339.images...89qv.jpg][/IMG]

Plany są takie że trab zostanie w specyfikacji z 75 roku z małymi zmianami ze starego wlecą alu bbs tarcze przód, kubły i pasy i takie tam....

Początek prac


Mały rarytas :)

J.J. - 2012-07-05, 21:44

kierownica z burgera ?
Qbs - 2012-07-05, 22:49

Dzordz napisał/a:
Buda z niebieskiego do niczego się nie nadaje.

bez przesady, wszystko można odbudować z powodzeniem

Dzordz - 2012-07-06, 06:58

qbs tak można ale mnie osobiście to przerasta zarówno pod względem możliwości, zaplecza technicznego, umiejętności. W niebieskim trzeba wymienić 4 nadkola jaskółkę koryto lewe tylny pas i to widać bez rozbierania.


jj kiera z traba 500

lisek - 2012-07-06, 07:58

tylko pozazdrościć takiego strzału. ja osobiście zrobił bym z nim co innego, ale wiadomo każdy woli co innego
Aren - 2012-07-06, 11:16

Przekladaj, maluj na niebiesko + pasek i bedzie klasa:p
Dzordz - 2012-07-11, 20:04

Rozbiórka idzie w najlepsze stan budy dobry plus:)




Z tego co nie widać na tylnych nadkolach są 3 dziury każda po jakieś 0.5cm2, no i pas przedni zjedzony trochę, a tak to blacha spoko. Z chęcią przytulę półkę prawą pod zderzak.


Dzisiaj bym dokończył mycie pod maską ale 3 razy trąciłem i rozlałem nitro i mnie brakło.

Aren - 2012-07-11, 21:40

Benzyna albo jak wolisz to nitro, pistolet do mycia i idzie wsio tego typu duzo szybciej;)
Dzordz - 2012-07-12, 07:39

tak tylko dwie sprawy

- dopiero jestem na drodze załatwienia sobie kompresora
- i tak ręcznie muszę usuwać uszczelnienie łączeń, bo buda będzie cała porządnie ospawana.

Sqall - 2012-07-12, 07:57

Dzordz, nie oszczedzaj i oddaj do piachu. 500pln (tyle było w moim przypadku) a zaoszczedzisz wiele godzin pracy.

Gdzie chcesz spawać traba?

Dzordz - 2012-07-12, 08:10

Będę spawał tak jak mówi dobra szkoła rajdowa punktowo na każdym zgrzewie, łączeniu.
lisek - 2012-07-12, 14:09

no to na pewno pomoże trabikowi wytrzymać dłużej
Ponti89 - 2012-07-12, 14:28

wiecej miejsc gdzie bedzie mogla wyjsc rdza :D
Dzordz - 2012-07-12, 22:01

Jak się porządnie zakonserwuje to się nic nie stanie. A ospawanie budy ją wzmocni, bo nie jestem fanem wstawiania kątowników i innych tego typu wzmocnień.
Sqall - 2012-07-13, 08:14

Spawanie po łączeniach jest ok jednak najważniejsze jest:
- mocowanie jaskółki z sankami
- wzmocnienie wszystkich słupkow (no moze po za ostatnim)
- rozporki kielichów (troche ważniejsze w 1.1 ale w 601 tez sie przydadzą)

Aren - 2012-07-13, 12:04

w 601 z przodu? po co, resor trzyma


Dzordz napisał/a:
bo nie jestem fanem wstawiania kątowników i innych tego typu wzmocnień.
do mnie? :lol:
Dzordz - 2012-07-13, 13:06

Szczerze to myślę nad taki wzmocnieniem słupka B tak jak ma Aren do tylnego nadkola. Takie rozwiązanie widziałem w trabancie 500, u kumpla w lodówie. Wszystko się zobaczy. Teraz jest walka z blacha i szukanie potrzebnych blach.
bRq - 2012-07-17, 22:59

jakie blachy potrzebujesz?
Dzordz - 2012-07-18, 15:33

lewa i prawa półka pod przedni zderzak.

Dziś helmut poleciał na bok i wystartowałem z drapaniem, roboty w ciul i trochę, myślę że na jutro na fajrant będzie cały obdrapany. Potem tylko mycie nitrem czy benzyną i konserwacja. I tu mam pytanie. Jak najlepiej zakonserwować?? Myślałem o 2. warstwach mini z pędzla a po tym natrysk baranka.

Aren - 2012-07-18, 22:40

Pierdol baranka, zdrap tam gdzie trzeba tylko a nie calosc, tam zabezpiecz czyms tylko prosze cie - nie minią.. Chyba ze masz cos antykorozyjnego i tak tylko to nazywasz

my polecamy tak - z castoramy podklad chlorokauczukowy antykorozyjny z pedzla (25 zl) i na calosc masa antykorozyjna Bolla (tez kolo 30) duza pucha z pedzla, bardzo wydajna i fajnie wyglada, mozna lakierowac nawet. Ja tak mam, rafal tak ma i nie narzekamy!

Ponti89 - 2012-07-18, 23:17

ta masa bolla to jakis pseudo bitex czy cos innego ?
pzdr

Dzordz - 2012-07-19, 06:35

Trzeba cały, bo auto stało 3 lata w polu i jak już wczoraj drapałem to jest trochę ukrytej rdzy pod spodem izolacji. U mnie minia nazywa się właśnie taki tlenkowy podkład reaktywny. Zaraz wyruszam na zakupy do castoramy, dzięki za wskazówki.
Aren - 2012-07-19, 07:39

Zaden bitex, moze forma ta sama ale wysycha do konca a nie ze jest ciagle mokry i ogolnie jakos to trzyma sie lepiej
malowalem u siebie bitexem podloge bagaja i mi sie na niej skonczyl, boll zrobil reszte i pol zielonego
dzordz bolla nie ma w casto, ja kupowalem w takim w stylu polmozbytu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group