Warsztatowo - [353] Hamulce zdechły - po cofnięciu tłoczków w zaciskach.
Bross - 2013-10-19, 18:22 Temat postu: [353] Hamulce zdechły - po cofnięciu tłoczków w zaciskach. Pierwszy raz mam problem na który nie mam racjonalnego wytłumaczenia.
Opis:
Waga 670kg (z gratami w bagaju...)
silnik 998cm³ masa z osprzętem 70kg lżejszy od W353.
Przednie hamulce ATE VWI VW Polo
Tarcze 239mm /10mm
Pompa Samko DF1500. (kredens)
Ostatnio jeździłem nieco więcej i denerwował mnie wysoki i dość twardy hamulec ,po ważniejsze nie skuteczny.
(przy pompie 2 sekcyjnej z 601 te same hamowało o 100kroć lepiej i z piskami.)
pomyślałem ,pewno zapiekły się prowadnice zacisku... rozbieram 0 rdzy i mimo iż było OK przeczyściłem i dałem świeży smar.
sprawdzam klocki - grube równo ścierane.
Sprawdzam tarcze - nadal ma ślad odbitych klocków po dłuuuugim zimowym postoju i zaniedbaniu.... :(
znaczy hamulce do szynki.. w razie awaryjnego hamowania raczej bym ratował się poboczem ....
Zmierzyłem grubość tarczy - 7,5mm to o 0,5mm za duże zużycie. ale czy PÓŁ milimetra może z powodować prawie całkowity zanik hamulców :?:
sprawdziłem czy tłoczki pracują w zacisku. - wcisnąłem je lekko do samego końca na 0.
Poskładałem wszystko i oczyściłem zmywaczem z ew. smaru na tarczach.
Płyn hamulcowy DOT4 Nowy, raczy się Roczny :D
Test:
za 1 razem pedał wpadł w podłogę bez oporów.
W kolejnych próbach pedał się podniósł ale w zasadzie i w praktyce hamulce nie mają skuteczności.
Po naciśnięciu hamulca do końca auto zwalnia tak jak na hamowaniu biegiem*.
Po postoju nocnym hamulce ,pedał opór podczas naciskania pedału - Bez zmian.
Mam wrażenie ,że się zapowietrzyły ale jak ? przecież tylko całkowicie cofnąłem tłoczki.
jeszcze coś jak zaciągnę ręczny i próbuję hamować ,mam wrażenie ,ze pedał jest Ciut twardszy i lepszy ale daleko mu do HAMULCA :D
Przewody elastyczne OK
przewody miedziane Nowe OK
* tylko silniki 4T
jakieś pomysły :?:
mrkubek - 2013-10-19, 19:49
Pompa i serwo do sprawdzenia
Bross - 2013-10-19, 20:24
serwa niemontowałem :D Hamulców nadal niema :D
Przemas601 - 2013-10-20, 20:33
Zobacz,czy tłoczek w pompie cofa się do końca i otwiera otworek doprowadzający płyn ze zbiorniczka.
Zdunsky - 2013-10-21, 09:23
Wywal ta pompe z fiuta i wsadz sobie taką z serwem od polo. Jest mała, zgrabna, ładna, pasuje i ciśnie, że prawie na przednich kołach można jechać.
Bross - 2013-10-21, 13:33
Pompa od polo + serwo wejdzie bez przerabiania nadkola w 601 ?
Przemas601 - 2013-10-21, 19:36
Mam adapter pod serwo z seja.
Bross - 2013-10-21, 22:28
dobra wszystko fajnie i pięknie ale czy trzeba ,rzeźbić nadkole pod te serwo z seja ?
Przemas601, jk co dam znać
ma kto foty jak to sie ma takie serwo sej w 601 ?
bo może od swifta założę bo będzie mniejsze.
Ma ktoś wymiary średnicy serwa SC ?
nie chce jakiegoś dupnego.... (najlepiej to bym pominął serwo ale muszę się jakoś zatrzymać :D)
dziś zjarałem heble w innym trampku na A4 hamowanie do 0 masakra .... dym z tarcz ..... $&^#@ tak się zgrzały ,że zaczęły Bić. także muszę kupić co innego.
Przemas601 - 2013-10-22, 19:14
pod serwo z seja do 1,1 trzeba raz delikatnie przyfastrygować młotkiem,delikatnie. Mogę zrobić foty serwa w 1,1.
Bross - 2013-10-22, 22:38
Przemas601, ja o 601 piszę o pomarańczy
w 1,1 (violet) nawet nadkola nie ruszałem by dać serwo z golfa 2 albo 3.
w 601 niestety nie wiem co mnie czeka.
ma ktoś w DWUSUWIE serwo ?
Sqall - 2013-10-23, 09:34
Nie mozesz normalnej pompy trabantowe zamontować? Jak dla mnie bez serwa działa zajefajnie :)
Bross - 2013-10-23, 12:49
Nie no, chętnie dam bez serwa. Bo to nie ja się upierałem na serwo.
jesli mam szukać pompy to najlepiej takiej co ma największy tłok ?
przykłady pomp hamulcowych. :
Średnica tłoka : 19,05mm
cc / sc 125p / 126p / 127p Yugo i wiele podobnych jak Polonez, Regata, Ritmo czy Malaga....
Są 2 rodzaje gwintów M10x1,25 i zgodny z trabantowym M10x1.
czy lepiej z większym tłokiem 20,64mm
z fiata Uno , Fiorino , Panda ,(Suzuki m10x1)
Znalazłem jeszcze pompę od Śkoda Favorit - jest podobna do Ttrabant -owej
niestety nie wiem jakiej ma średnicy tłok .
Przemas601 - 2013-10-23, 19:04
Lepiej z mniejszym tłokiem,mniejszą siłę będziesz musiał wkładać w hamowanie.
Leoadko - 2013-10-23, 21:20
Ale może nie ogarnąć tarcz, w sensie mieć za słabą wydajność
Bross - 2013-10-24, 11:18
Na Trabant-owej 2 sekcyjnej pompie hamulce były zajebiste ,jeśli dobrze pamiętam pompa tabant-owa też ma tłoczek 19,05mm
tylko czy te pompy dają jakieś inne ciśnienia ? no np<; taka z fiata 19,05 ,a trabant-owa 19,05 ? ktoś sprawdzał jakie ciśnienia dają różne pompy o tych samych tłoczkach ?
Sqall - 2013-10-24, 11:25
Kup, zamontuj i sprawdź, albo ogarnij trabantową po prostu :) innej opcji nie ma.
Przemas601 - 2013-10-24, 20:57
Przecież to fizyka na poziomie szkoły podstawowej,ta sama średnica to samo ciśnienie przy takiej samej sile przyłożonej do tłoczka. Mniejsza średnica większe ciśnienie ,mniejszy wydatek i na odwrót przy większej średnicy.
Zdunsky - 2013-10-24, 22:50
Ta od polo 86c2f o której ci mówiłem nie pasuje do nadkola, trzeba troche postukać młotem.
Bross - 2013-10-31, 00:30
Problem z hamulcami rozwiązany. Okazało się ,że w pośpiechu źle osadziłem 1 z klocków hamulcowych.
Więc hamulce na pompie od DF 125p (po zmianie końcówek) są zaj€biste, Wysoki pedał ,lekko miękki od góry, teraz to nawet w piskach hamuje jak mocniej naciskam na pedał.
Nic tylko zęby zbierać :D
|
|
|