To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Warsztatowo - Zbyt wysokie ciśnienie oleju

Sqall - 2013-10-15, 16:50
Temat postu: Zbyt wysokie ciśnienie oleju
Witam,

Mam ogromny problem z olejem. Wskazania pokazują 6bar na wolnych, na wysokich 8bar.

Wymieniłem:
pompę oleju
filtr oleju
uszczelkę głowicy
+ oczywiście olej 10w40

Wskazania niestety nawet nie drgnęły. Ciągle to samo.

Samochód ma zrobione uszczelniacze zaworów oraz dopasowane zawory. Sprężanie jest bardzo dobre >12.

Silnik zasilany jest 4gaźnikami z motocykla oraz ma delikatnie przerobioną miskę olejowa (max. 100ml mniej oleju w silniku).

Czy ktokolwiek ma pomysł skąd takie ciśnienie?! Gdzieś wyczytałem, że może być zbyt bogata mieszanka paliwa (tak jest u mnie na 100%) i niby są przedmuchy w dół. Trochę to wykluczam ponieważ z odmy jest odpięty wąż i nie wali olejem, jedynie powietrzem. Może zła uszczelka głowicy?

pozdro

Przemas601 - 2013-10-15, 19:41

Raczej zaworek regulujący ciśnienie oleju się zacina (jeśli taki jest),albo filtr oleju jest niewłaściwy.
Sqall - 2013-10-15, 20:13

Zawór upustowy jest w pompie oleju, która jest NOWA. Dwie zacinające się pompy pod kolej - raczej dziwne.
j3drus - 2013-10-15, 20:29

Bogata mieszanka nie ma żadnego połączenia z ciśnieniem oleju. Podmień wskaźnik ciśnienia, może on zawyża wskazania.
Sqall - 2013-10-15, 21:56

Nie zawyża, olej leje sie z każdej dziury gdzie tylko może. CISNIENIE JEST ZA DUZE.
Ponti89 - 2013-10-15, 22:56

Wsadz 1.3 od wartburga :D
Sqall - 2013-10-16, 00:15

Dobrze, daj mi to 1.3 a je wsadzę... **rwa nikt nie ma pomysłu?

Właśnie sprawdziłem czy uszczelka głowicy jest ok (nie zakrywa jakiegos kanału) no i oczywiscie jest ok. Dalej nic nie wiadomo.

j3drus - 2013-10-16, 11:06

Jakie było ciśnienie na starej pompie oleju?
Sqall - 2013-10-16, 11:37

Takie samo.
wnuq601 - 2013-10-16, 15:36

coś odwrotnie? a podmień gażniki na trabantowy? może one zamiast podciśnienia dają nadciśnienie do skrzyni korbowej? Coś może źle zlożyłeś sam nie wiem pierścieni na tłokach chyba nie da się odwrotnie założyć by sprężał do dołu....
j3drus - 2013-10-16, 15:49

To są gaźniki podciśnieniowe, działają jak trabantowy nie ma możliwości żeby ładowały tyle paliwa że ciśnienie oleju wzrasta, a przecież silnik pracuje normalnie. Przy tak bogatej mieszance raczej było by to nie możliwe.
PeQ200 - 2013-10-16, 18:08

Pompa nowa, wszystko powymieniane, a co z napędem pompy? Nie jestem jakiś najmądrzejszy w te klocki, ale tak mi przyszło. Może coś na wałku się wysypało, ślizg?
Przemas601 - 2013-10-16, 19:47

Regulator ciśnienia jest zdupcony,nie upuszcza nadmiaru do miski i pompuje ile pompa da radę.
Sqall - 2013-10-16, 19:58

Przemas, 2 pompy i obie zjebane niby? Cieżko troche w to uwierzyc.

Napęd pompy spoko, nowy łańcuch jest. Nie ma tam ślizgów.

Dziwna sprawa bo 2 tłoki sa uwalone w oleju i widać ze nie palił za dobrze na nich, możliwe ze w ogolę (silnik nie miał mocy). Podejrzewam walniętą głowice gdzieś. Jutro będe sprawdzał czy ciśnienie w dolotu wydechu gdzies do kanału olejowego sie przedostaje.

Przemas601 - 2013-10-17, 19:11

nie ma takiej opcji,jak masz czystą odmę to nie ma jak wzrosnąć ciśnienie w skrzyni korbowej. Jak tłoki są brudne to może masz kłopot z pierścieniami zgarniającymi i olejowymi.
PeQ200 - 2013-10-17, 19:34

Dobrze prawi :) Dać mu wódki ;P
Sqall - 2013-10-17, 19:58

To co, jakimś mega fartem 2pompy pod kolej zjebane?
PeQ200 - 2013-10-17, 21:50

Do trzech razy sztuka ;) O ile jeszcze masz cierpliwość.
Sqall - 2013-10-17, 23:21

Najgorsze w tym wszystkim ze bym posmigał jeszcze kilka dni przed deszczami i sniegiem a tu uj. Kupie kolejna pompę i zobaczymy :|
PeQ200 - 2013-10-18, 09:12

Wiem, co czujesz...u mnie też wszystko unieruchomione ;/ Tylko dupowóz pozostał. Jedyne pocieszenie, ze dupowóz też stary i na Mattigach 7j/7,5j usiadł. A miało być nic w nim nie robione :P

Powodzenia i wytrwałości ;)

Przemas601 - 2013-10-18, 19:51

Spróbuj jeszcze zmienić filtr oleju,zanim wszystko rozbierzesz.
PeQ200 - 2013-10-18, 20:23

I zanim jeszcze coś rozbierzesz, to sobie przygotuj młotek, ale taki fest...ze cztero kilowy :)
Sqall - 2013-10-18, 22:31

Głowica już zdjęta więc filtra nie ma jak sprawdzić. Największe podejrzenie jest na zatkany kanał gdzieś. Czyściłem dzis głowice i miałem wrażenie ze cos wyfrunęło z jednego kanału. Jutro rozbieram cały silnik, czyszcze i składam na nowo. Nowy filtr będzie.
Bross - 2013-10-19, 11:52

Ile masz Oleju w silniku :?: ja miałem tylko 6 litrów czyli o prawie 2,5 za dużo i rozwaliło wszystkie uszczelnienia.
W moim przypadku przy silniku 1400cc ,wszystko było winą bagnetu oleju z innego silnika.
(najpierw wlałem olej nie patrząc na bagnet - wlewając tyle ile trzeba ,ale później dolewałem patrząc stan na bagnecie...)

1 ile masz oleju w silniku (spuść wszystko i zlej do baniek.)
2 filtr oleju daj zwykły bez zaworka. (na taki trafiłem przy 1,4 miałem za wysokie ciśnienie lub brak nie pamiętam)
3 sprawdź kolory czujników (lub czujnika) oleju.
4 w głowicy są kanały olejowe takie małe otwory małej średnicy może nawet nie mają 5mm sprawdz ich drożność i przetkaj.

zalewa ci już świece olejem ? jeśli nie to jest jeszcze nie na tyle zj€ bany

Sqall - 2013-10-31, 00:24

Kilka słów wyjaśnienia.

Silnik został całkowicie rozebrany i wyczyszczony itp. Nie odnalazłem żadnej usterki w silniku.
Podpiąłem manometr do wyjścia pompy olejowej i napędziłem ją wiertarką. Okazało się ze zawór przelewowy otwiera się przy 7-8atm. Taki samo zachowanie na starej pompie jak i nowej (dziwne).

Wyjąłem spezyne zaworu przelewowego i uciąłem ją o kilka zwoi. Zamontowałem dekielek na zawleczkę aby wszystko było jak należy. Przy ponownym teście zawór otwierał się przy ok. 3.5atm. Postanowiłem tak zamontować bo nie wiedziałem czy docelowo w silniku nie będzie mniejsze z racji odbiorników oleju.

Aktualnie silnik działam auto zrobiło już jakieś 50km i nie wydał z siebie grama oleju. Dokładnego ciśnienia nie znam bo ustawiony jestem na pomiar dopiero w poniedziałek.

Polecam sprawdzać pompy olejowe (te tanie) przed ich montażem. Oszczędzi to nerwów i pracy.

Pozdro!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group