Warsztatowo - [601] Przebudowa zawieszeni przedniego
wilku - 2012-04-21, 14:43 Temat postu: [601] Przebudowa zawieszeni przedniego Zrodził się w mojej głowie szaleńczy pomysł, już jakiś czas temu.
Chciałbym pozbyć się resoru z przodu na rzecz mcpersonów. Wiem że trzeba będzie przebudować przednie nadkola, stworzyć mocowania pod niego, moze na wzór 1.1, niech się ktoś wypowie jakie są różnice w 1.1 a w 601, jak poprowadzić wzmocnienia.
Ewentualnie rozpatruję opcję stworzenia nowych sanek, z których na boki będą wychodzić łapy do mcpersonów.
Co o tym myślicie.
J.J. - 2012-04-21, 15:50
pytanie. po co?
Bross - 2012-04-21, 16:08
Ogółem to spora modyfikacja musiał byś wyciąć nadkola i wspawać jakieś inne jakie cie interesują.
Do tego wzmocnić przód i zrobić nowe sanie mocowane z przodu np takie jak w T1.1.
Moim zdaniem nie warto, bo Resor lepszy jak Mc' więc po co to zmieniać.
TrabiVR6 - 2012-04-21, 20:45
J.J. napisał/a: | pytanie. po co? |
x2
wilku - 2012-04-21, 22:05
Czemu resor jest lepszy od mcphersona?
Sqall - 2012-04-21, 22:56
Nowe sanki, kielichy, zwrotnice, wahacze + stabilizator, macphersony, rozporka kielichów. To tego wszystkiego wszystko trzeba by precyzyjnie zrobić by geometria się nie rozjechała. Najlepiej na bazie sanek z 1.1 tylko pytanie PO CO?!
Bross - 2012-04-21, 23:05
Moim zdaniem nie tylko lepszy ale i tańszy w eksploatacji.
Regeneracja zawiechy z resorem max 250zł
Na Mc'phersonie co najmniej jeszcze raz tyle.
Dla mnie zawieszenie na resorze jest przyjemniejsze - jakoś lepiej mi się jeździ starszą 601 na 2 resorach niż nowszą ze sprężynami z tyłu.
Po za tym nie wyobrażam sobie 601 bez resora z przodu.
Bez zmiany kielichów nie dawał bym Mc'phersonów. to zupełnie inny sposób tłumienia i amortyzacji zbyt bolesny dla seryjnych nadkoli w 601.
dzikU - 2012-04-22, 00:46
Jak byś tam chciał wsadzić pneumatykę to bym zrozumiał ale zwykłe Macphersony..?
Kula - 2012-04-22, 09:27
najprościej by było wjechać z przodem od 1.1 (od połowy słupka A do 1/4 progu) i pozostawić sanie z 601 i modzić.
Maciek - 2012-04-22, 10:33
Widziałem czeskie 601 z kolumnami z polo, wahacz był po skosie przykręcony do jaskółki, z przodu belka, zero sanek. Strasznie to wiało drutem. Ciekawsze i prostsze będzie usunięcie górnego mocowania amortyzatora i zrobienie nadkoli na gładko.
eljot87 - 2012-04-22, 12:45
wsadź dwusuwa do budy z 1,1;p
Bross - 2012-04-22, 13:39
eljot87, najlepsze rozwiązanie i bez zbędnego gadania.
Popieram takie rozwiązanie.
bRq - 2012-04-27, 20:25
Tiso tez u siebie wstawil caly przod z 1.1 do 601 :-P
wilku - 2012-05-01, 19:29
Mam co do konstrukcji trabanta wiele pomysłów, być może w kolejnym projekcie niektóre zastosuje, albo w przyszlości będę je powoli wprowadzał do swojego autka.
Zastosowanie mcphersonów, czy też stworzenie zawieszenia pneumatycznego myślę że jest jak najbardziej realne, szczególnie kusząca jest wersja pneumatycznego zawieszenia.
Jednym z głównych powodów moich rozważań była chęć pominięcia adapterów pod hamulce tarczowe, więc i konieczność zastosowania zwrotnic od golfa.
|
|
|