Warsztatowo - [601] Wtrysk VAG-a w 2t
wilku - 2012-04-19, 18:57 Temat postu: [601] Wtrysk VAG-a w 2t Wykorzystując potencjał tego forum i to że ludzie na tym forum próbują rozwiązać wiele problemów, chcę poruszyć temat wtrysku w 2t.
Temat był poruszany na forum CT http://cartoontrabant.pl/forum/viewtopic.php?t=580 (tylko 3 strona tematu dotyczy tego problemu), ale niestety nie trafił na żyzny grunt. Podjąłem decyzję że to u siebie zamontuję, mam kilka pytań co do tego i liczę na pomoc, sugestie by projekt był jak najbardziej dopracowany.
Czechom się udało, więc da się to zrobić.
http://www.youtube.com/wa...feature=related
A tu drugi do bardziej dopracowanej wersji
http://www.youtube.com/wa...1&v=umOWP0zBNtg
Moje pytanie jest takie, jak trzeba, albo zwyczajnie jak wyliczyć nacięcia na kole zamachowym dla czujnika położenia wału korbowego.
Resztę raczej ogarniam. Może po za jednym, czy aparat zapłonowy/ kopułka, musi być od tego samego auta co wtrysk, bo można by zastosować kopułkę od fiata 126p która ma wyjścia na dwa kable.
[ Dodano: 2012-04-21, 12:50 ]
Na prawdę nikt nic nie wie?
Aren - 2012-04-21, 23:22
zapytaj brossa on ci wszystko powie
marszal - 2012-04-22, 17:22
Ja mam wtrysk z glofa RP w samarze i tam niema czujnika polozenia walu i wsio bangla
Nastepnym problemem bedzie regulacja ECU zeby dawka byla taka jak ma byc
Bross - 2012-04-22, 18:19
To ,że wykonałem w 353 wtrysk paliwa nie znaczy ,że cokolwiek powiem. Mogę naprowadzić - miałem założone 3 gaźnikowtryski z triumpha z elektroniką ,zapłon elektronik na 3 hallotronach cewki chevrolet/daewoo działało dość dobrze niestety spora ilość kabli i brak clear-looka przekonał mnie do rezygnacji i znalezienia innego rozwiązania.
ale to nie VAG.
Aren bez przesady nie jestem wszech wiedzącym po prostu staram się coś zdziałać.
Z zapodanego filmiku bajerancko zapodany jednopunkt VW od boku i chwilowy brak chłodzenia...
Kula - 2012-04-22, 20:44
Bross pokaż jakieś fotki tej wydumki, bo jestem ciekaw.
wilku - 2012-04-25, 19:23
Układ by działał w trababancie musi być możliwie jak najprostszy, tak jak układy stosowane chyba do 95 roku, gdzie stosowano mechaniczny rozdzielacz i kopułkę. Co prawda jestem zdania że można zastosować w pełni elektroniczny układ ale jest to skomplikowane i pracochłonne. Najlepszy będzie układ oparty na czujniku temperatury, czujniku położenia wału i czujniku zawartości tlenu w spalinach.
Przypuszczalnie kultura pracy sie poprawi, zawodny układ zapłonowy będzie raczej niezawodny, zakładam zmniejszenie spalania oraz teoretyczny wzrost mocy.
Bross co to znaczy chwilowy brak chłodzenia?
Bross - 2012-04-25, 20:05
na filmiku niema wentylatora chłodzenia silnika co uznałem za chwilowy brak chłodzenia wynikający z pierwszych testów trabanta 600i napewno później go zamontowali.
Ja wykorzystałem elementy zapłonu z motocykla 3 cylindrowego na wtrysku wielopunktowym.
niestety tak jak Wilku wspomniał czaso i kaso chłonne.
niestety przy 353 przydał by się dozownik oleju... bo sonda zdechła od dużej zawartości mixolu w benzynie.
Maciek - 2012-04-26, 10:28
Założyć się da ale kto ci to wystroi. Bross wskazuje dobry kierunek- wtrysk z motocykla o podobnej pojemności. Najprostszy wtrysk działający wartościach TPS oraz czujnika temperatury musiałbyś wyposażyć w nowe mapy dawkowania paliwa, wiesz kto ci to może zrobić, albo chociaż wiesz jak? Nawet przy adaptacji wtrysku z silników VW 8 zaworowych (popularny digifant) do silników 16v o tej samej pojemności jest zalecane strojenie, inaczej silnik ma mniejszą moc niż przed zmianą! Jeżeli masz na to pieniądze albo poszukaj informacji o urządzeniach Stand Alone albo zerknij tutaj: http://www.ecumaster.com/...Prezentacja.pdf
|
|
|