To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Warsztatowo - [1.1] Większe zawory

Sqall - 2011-11-20, 22:19
Temat postu: [1.1] Większe zawory
Aloha,

Ktoś kombinował już cokolwiek w tym temacie? Z czym wiąże się taka przeróbka? Macie jakieś pomysły od czego dobrać zawory? Czy siniki np. 1.4/1.6 na tym samym bloku mają wieksze zawory?

Pozdro

Zdunsky - 2011-11-21, 03:05

1,60 ma
marszal - 2011-11-21, 08:10

walek rozrzadu typu sport plan glowicy regulowane kolo rozrzadu i masz lepszy efekt niz wieksze zawory a koszt prawie ten sam
Sqall - 2011-11-21, 09:23

no to od czego ten wałek dobrać? Akcje typu Świątek odpadają z wiadomych przyczyn - cena. Myślałem o polo GT.

Niech ktoś mi zdradzi co daje regulowane koło rozrządu. Przecież to fabrycznie jest ustawione.

TrabiVR6 - 2011-11-21, 09:28

Po planowaniu głowa siada niżej(lub wyżej na kanapce pod turbo) i juz sie nie zgrywaja znaki, a po za tym ma wpływ albo na moment albo moc zależy w ktora strone sie kreci kołem :) Takie regulowane kolo jest stosunkowo łatwo wykonać we własnym zakresie.
marszal - 2011-11-21, 12:06

tak jak pisze Dominik przyspieszasz walek masz lepszy dol silnka opozniasz lepsza gora

co do walka zadzwon do firmy cheinrich tuning cena walka okolo 400 pln ja tam napawalem jedna krzywke na walku havasy do lady i cena naprawy 4 razy taniej niz swiatek

stiG - 2011-11-22, 12:12
Temat postu: Re: 1.1 Większe zawory
Sqall napisał/a:
Aloha,

Ktoś kombinował już cokolwiek w tym temacie? Z czym wiąże się taka przeróbka? Macie jakieś pomysły od czego dobrać zawory? Czy siniki np. 1.4/1.6 na tym samym bloku mają wieksze zawory?

Pozdro


Orginalnie w 1,1 i 1,3 masz zawory:

S- 31,5mm
W- 28mm
Trzonek- 8mm

W silnikach 1,4:

S- 36mm
W- 28,9mm
Trzonek- 8mm

W silnikach 1,6:

S- 34,6mm
W- 29mm
Trzonek- 7mm

A jeśli chodzi o wałek można podebrać coś od innej pojemności(silniki tylko z płaska głowicą) wałek od polo gt ma większe wzniosy ale również wałek od silnika 1,4 ma te same wzniosy krzywek :D Jesli nie trzeba po co przeplacac ;-)

Sqall - 2011-11-22, 14:34

SIEMA STIG!

Jesteś pewien, że wałek z 1.4 ma takie same wzniosy jak z 1.3 3F (GT)? Jakie oznaczenie ma to 1.4, ABU?

stiG - 2011-11-22, 20:16

Siema
Ja mam wałek od 3f i kiedyś w robocie robiłem głowice od golfa 1,4 nie wiem jakie oznaczenie silnika, porównałem walki wzniosy krzywek itp i jest identyczny :D Nie wiem tylko czy wiesz ze zmieniając taki wałek musisz ogarnąć sobie pompę paliwa elektryczna bo on nie ma krzywki do napędzania pompy.

Sqall - 2011-11-22, 20:39

Pewnie, że wiem :) Ja mam gaźniki z motoru więc i tak potrzebuję el. bo ta była za mocna.

Dzięki za info!

Bross - 2011-11-22, 22:27

Ciekawe rzeczy idzie się tu dowiedzieć :P wałek z 3f GT taki sam jak w 1,4. - Ja się nie znam więc nie potwierdzam.
Jak co to odsprzedam dobrą głowicę z 1,4 AEX.
Są do niej jeszcze przykręcone porządne stożki pod gaźniki.
(najchętniej pozbędę się z gaźnikami.)

bRq - 2011-11-23, 22:06

1.4 na monowtrysku to ABD.
1.6 na mono to ABU.
AEX to niby ten sam silnik co ADB, ale nie do konca, bo ma wiele roznic.

Bross - 2011-12-12, 19:57

1,4 AEX to wizerunkowo to samo co 1,6 AEE (wiem bo obecnie mam 1,6 AEE)
bRq - 2011-12-15, 23:05

wiem :) dlatego napisalem, ze sa inne.
bRq - 2012-08-23, 20:02

Ostatnio pogrzebalem troche w temacie walkow.
1.0, 1.3, 1.3 (3F) 1.4 (ABD, AEX), 1.6 (ABU) - kazdy z tych silnikow ma inny walek. Inne wzniosy, czasy otwarcia, kat itd.



Jakby ktos chcial to mam walki od 1.4ABD i 1.6ABU ;) U mnie w polo siedzi juz walek z 3Fa z regulowanym kolkiem rozrzadu (moge wykonac na zamowienie jakby ktos byl zainteresowany).

Sqall - 2012-08-23, 22:48

Wszystkie te wałki pasują do traba 1.1? Wszystkim brakuje krzywki na pompe paliwa?
bRq - 2012-08-23, 23:46

Tak, wszystkie sa pod pompe elektryczna. Tylko HZ ma pompe mechaniczna, bo to ten sam silnik co w Trabie
Sqall - 2012-08-24, 16:11

Wałwek od ABU pasuje do traba? Jesteś pewien?
Zdunsky - 2012-08-25, 00:45

bRq jeszcze pare silników miało pompe mechaniczną i Squal wałek od abu powinien pasować. :D:D:D:D:D:D
bRq - 2012-08-29, 16:00

Sqall, Skoro walek od 1.3 pasuje do ABU to odwrotnie tez... Mam zalozony i jezdzi :) niedlugo jade na hamownie ;-)
Zdunsky, starsze silniki maja pompe mechaniczna :)

Ja bym polecal wlozenie 1.6 ABU... troche zabawy z instalacja, wtryskiwacz i komp od 1.8 RP/ABS, lekkie kolo zamachowe od 1.0, wydech przelot, dolot na stozku i jaki efekt ? BMW e30 2.0 120-125PS pojechane o 2-3 dlugosci auta, Golf 2 GTi (zhamowany na 110ps) szedl ze mna na rowno do 4 biegu...Honda 1.5 (niby 101 koni powinno miec) pojechana o 2 dlugosci.
Co smieszniejsze... Audi A8 4.2 (ok. 340-350ps z Quattro) pojechalo mnie okolo 1,5 dlugosci, gdzie zaczelo mnie gonic dopiero jak wrzucilem 3 :lol:

a Trabant jest lzejszy od Polo :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group