To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
trabantowy.prohost.pl/ppl/gs/forum/

Warsztatowo - [ALL] negatyw z przodu...

Kruchy - 2010-11-06, 21:50
Temat postu: [ALL] negatyw z przodu...
panowie zaświtała mi myśl, żeby w Białasie zrobić lekki negatyw z przodu. Lekki bo nie zależy mi na darciu opon czy wyglądzie przypominającym ustawienie kół z tylu. Po prostu chciałbym koła o parę milimetrów schować w nadkole - 5mm a góra 10mm. Konstrukcja W Wartburgu jest taka, że czym większa z przodu gleba, tym koło idzie bardziej w pozytyw. Tym samym c**j trafia możliwość wstawienia koła szerszego niż 7,25 cala czy góra 7,5 cala.

Jak to robicie w Trabantach. Coś obiło mi się o uszy, że przedłużacie wahacze. Po pierwsze jak to się robi. Przecina i wstawia jakiś element, ? z dwóch robi jeden ? ile go przedłużacie, robicie to sami, czy poprzez zawodowych spawaczy ? Wiem, że normalnie się nie spawa wahaczy, ale to normalnie...

Druga sprawa to jak to jest że wydłużacie dolny wahacz, to czy starcza Wam półosi na długość ?

PozDDRo...

Sqall - 2010-11-06, 23:26

Z racji, że nie mam 601, a chce sie wypowiedzieć to troszke poteoretyzuje :P

1. Nidy w życiu nie przedłużyłbym wahaczy wstawiając w nie kawałków z innego. Trab 601 ma tak proste wahacze, że wykonanie ich od nowa będzie najlepszym wyjściem. Oczywiście jest to opcja czasochłonna i pewnie najtrudniejsza, jednak na spokojnie do wykonania w domowym zaciszu garażowym :)

2. Większość osób z tego co wiem to dają po prostu dorobiony element miedzy wahacz a zwrotnice.

3. Jesteś w stanie pokazać jak się zbudowany zawias w wartku? Coś się wymyśli :)

4.Moim zdaniem półosi starcza ponieważ środek piasty zostaje tak naprawdę w tym samym miejscu lub tylko delikatnie idzie do zewnątrz.

Jeśli się mylę, proszę o poprawę.



Podłącze się do tematu. Czy gwinty np. do bmw z tzw. camberplate'ami (nie wiem jak się pisze dokładnie) są mocowana bez poduszki do kielicha na sztywno?

Aren - 2010-11-07, 12:24

Sqall napisał/a:
1. Nidy w życiu nie przedłużyłbym wahaczy wstawiając w nie kawałków z innego. Trab 601 ma tak proste wahacze, że wykonanie ich od nowa będzie najlepszym wyjściem. Oczywiście jest to opcja czasochłonna i pewnie najtrudniejsza, jednak na spokojnie do wykonania w domowym zaciszu garażowym :)
w sumie to nie wiem czym ma to się róznic bo wakacz przecinasz i spawasz ( pozniej wzmocnienie od dolu z grubej blachy wstawic i wspawac) a nowe wahacze w sumie spawane byly by w 4 miejscach.

ja dałem henkowe wahacze spawaczowi, zajebiscie zrobil mi. wydłuzenie o 2cm i jest gitara, dostal duuuuzo strzałów i nic nie popekalo.

lepsze to niż te przedłuzki ; / !

Cytat:

Druga sprawa to jak to jest że wydłużacie dolny wahacz, to czy starcza Wam półosi na długość ?


jak na poczatku zamontowany mialem sam przedluzony wahacz ( czyli po sklepaniu resora ktory sie wydluza oczywiscie i zamontowaniu dluzszych wahaczy) to kola mialy wiekszy rozstaw i bylo okej chodz nieduzo brakowalo zeby poloska wyskoczyla ;/ po skróceniu pióra w resorze wszystko wrócilo do normy

jo

bRq - 2010-11-08, 18:54

Sqall napisał/a:

Podłącze się do tematu. Czy gwinty np. do bmw z tzw. camberplate'ami (nie wiem jak się pisze dokładnie) są mocowana bez poduszki do kielicha na sztywno?

Tak. Ale w Trabancie inaczej mcphersony sa rozwiazane. Da rade to zrobic inaczej ;)

Sqall - 2010-11-08, 19:41

How?
bRq - 2010-11-09, 00:22

H&R produkuje specjalne sruby z mimosrodem ;) tylko, ze troche kosztuja :D
TrabiVR6 - 2010-11-09, 01:13

http://www.hrsprings.com/products/triple-c/

Okolo 150zl za 2 szt

Sqall - 2010-11-09, 10:21

Ale to sie sprawdzi tylko w przypadku jeśli pomiędzy zwrotnicą, a mac phersonem jest luz. Tak samo można rozwiercić na bok górny otwór jak maja wszystkie VW.
Rastak - 2010-11-09, 16:21

wszystkie VW to maja luz techniczny na śrubach znaczy się śruby są mniejsze niż otwory na nie w dolnych mocowaniach wahacza i zwrotnicy czy jakoś tak
Sqall - 2010-11-09, 18:57

Nie chodzi o żaden luz techniczny, tylko o górna dziurę. Tak jak tutaj http://img693.imageshack....arudscf3342.jpg górna jest "jajowata". Nią ustawia się kąt pochylenia koła.

O luz to mi chodziło pomiędzy zwrotnica a "rurą" goleni...

Maciek - 2010-11-09, 22:11

KRUCHY:
Przeglądałem "naprawa wartburg 353" i nie widzę innego rozwiązania niż przedłużenie dolnego wahacza przez spawanie. Górny wahacz jest krótszy, dlatego koło pochyla sie do zewnątrz. Trudno było by go skrócić bo masz tam sprężynę i amor :/ Ewentualnie jakieś ruchy samą górną gałką ale pewnie zablokuje cie dolna miska sprężyny.

Co do półosi, możliwe że starczy, tyle co odsuniesz od skrzyni zwrotnicę może zrekompensować obniżenie zawieszenia. Półoś przy glebie chowa sie do skrzyni.

bRq - 2010-11-09, 23:01

Polos przy glebie wlasnie wysuwa sie na zewnatrz. Bez gleby polos jest mniej wiecej na wprost. U mnie w polo poszedl przegub wewnetrzny, a zeby je zarznac trzeba sie niezle nameczyc. :)
Sqall - 2010-11-09, 23:46

brq, zależy w jakim samochodzie. Na pewno nie w trabie.
Jedras1991 - 2011-02-03, 21:47

Byłem z Kruchym to ogarnąć i 2cm wysunięcia dołu nieda tyle żeby wcisnąć 8J. Dobra koncepcja to spawanie z 2 jednego wahacza, najmniej spawów i najlepszy efekt.

Te łożyska górne regulowane to jest coś logiczniejszego niż regulacja na zwrotnicy. Nie chodzi o ustawienie negatywu tylko kąta wyprzedzenia dolnego sworznia, robisz pochył osi o kilka st górą w kierunku budy dzięki czemu w zakręcie koło się kładzie a na prostej jest stabilny. Prawda że nie jest śliczne to rozwiązanie jak negatyw ale nie musi. Dodam jeszcze że zamiast gumowej poduchy na górze jest wtedy uniball więc każda dziurka wali w budę niemiłosiernie. :D Łącznie z regulowanym camberem daje się mimośrodową tylną tuleję wahacza dzięki czemu wywala dolny sworzeń w przód.

To co podał Sqall nie jest nijak oryginalne, org ma poprostu otwory przelotowe 14 i śruby 12, negatyw ustawisz na tym minimalny ale itak nieda się jeździć... Przy 200km/h jakikolwiek ruch kierownicy kończy się czymś co motocykliści zowią bodajże "shiny". Telepie kierą i auto drży na boki puki nie zwolnię do 140, negatyw jest zły.

Sqall - 2011-02-05, 10:47

Jedras1991 napisał/a:
Byłem z Kruchym to ogarnąć i 2cm wysunięcia dołu nieda tyle żeby wcisnąć 8J. Dobra koncepcja to spawanie z 2 jednego wahacza, najmniej spawów i najlepszy efekt.


Z tego co pamiętam, w trabie 601 są wahacze trójkątne. Jak wyobrażasz sobie pospawać z 2jeden? Jak utniesz jednego połowę a drugiego połowę +2cm to się troszkę nie zgrają. Trzeba by ciąć po środku i tak. Może jakieś foto jak chcesz to rozwiązać?

Jedras1991 napisał/a:

Te łożyska górne regulowane to jest coś logiczniejszego niż regulacja na zwrotnicy. Nie chodzi o ustawienie negatywu tylko kąta wyprzedzenia dolnego sworznia, robisz pochył osi o kilka st górą w kierunku budy dzięki czemu w zakręcie koło się kładzie a na prostej jest stabilny. Prawda że nie jest śliczne to rozwiązanie jak negatyw ale nie musi.


Moim zdaniem trochę tu pojechałeś. O jakiej regulacji na zwrotnicy mówisz? W samochodach typu golf mk3 "na zwrotnicy" można ustawić stożeń (łapany 2ma śrubami do zwrotnicy) oraz kąt pochylenia koła na mocowaniu mac phersona (tak jak pisałem wcześniej). Btw. negatyw to nie "rozwiązanie", a efekt.


Jedras1991 napisał/a:

Dodam jeszcze że zamiast gumowej poduchy na górze jest wtedy uniball więc każda dziurka wali w budę niemiłosiernie. :D


100% true.


Jedras1991 napisał/a:

To co podał Sqall nie jest nijak oryginalne, org ma poprostu otwory przelotowe 14 i śruby 12, negatyw ustawisz na tym minimalny ale itak nieda się jeździć...


Mac pherson na foto jest stworzony od nowa. Regulacja o którą mi chodzi jest ORYGINALNA! Nie wszystkie samochody ją mają. Jest to właśnie regulacja pochylenia koła. Jeśli chodzi o duże prędkości i negatyw to łatwo zauważyć, że jedynie przy camberach nie zmienia sie ustawienie mac phersona względem koła i zwrotnicy. Jest to najlepsze wyjście i daje najlepsze warunki jazdy. Jeśli potrzeba narysuje o co mi chodzi z matematyczno-fizycznego punktu widzenia.

peace

Kruchy - 2011-02-05, 12:25

jak zrobię, to pokaże...
J.J. - 2011-02-05, 13:55

sqll wartburg ma 2 wahacze z przodu ;)
Jedras1991 - 2011-02-11, 11:40

Sqall - to nie jest trabant 601 tylko wartburg 353.

Jak by się nie dało tak wydłużyć to bym nie proponował takiego rozwiązania. Wahacz kawałek od tulei idzie prosto potem dopiero zaczyna się trójkąt robić.

Golf II, III, Vento, Jetta, Polo 6N, Seat Corboba, Ibiza, Toledo, itp mają regulację kąta pochylenia koła na otworach okrągłych nie jajowatych, może jakieś zamienniki mają inną ale nie org.

A ja pisałem o zmianie kąta osi obrotu Y (w osi Z) nie samego koła (w osi X). Nie kumam z czym pojechałem. Jak możesz to narysuj bo pewnie myślimy o tym samym.

Kula - 2011-02-11, 14:11

jakby ktoś był zainteresowany zrobieniem negatywu z przodu w 601 to mam na sprzedaż "sztabki" zrobione wg. rysunków niemieckich, ale nieco dłuższe niż te co wszyscy wkładają.

Zrobione są z 2 części co umożliwia założenie oryginalnego kapturka ochronnego na śrubę sworznia zwrotnicy. Mają kalamitki.

Jak ktoś chętny to zapraszam na PW.

Jeśli ktoś nie ma jak skrócić przedniego resora po klepaniu to będą idealne :)

Aren - 2011-02-11, 16:12

taak tylko wypcha koło zajebiscie na zewnątrz, w henku mam spawany wahacz jak Barkas mial (2 cm dluzszy) i bez skrócenia resora trze w CH. !

Dokladki to gówno, po załozeniu "idą w góre" i sanki lądują na ziemi :|


btw mam dwa komplety

eMTi - 2011-04-22, 07:26

a pyt negatyw w 1,3 ten sam problem ? i jak negatyw z tyłu? auto siadło troche i neg sie zrobił ale mały...
Bross - 2013-06-25, 20:26

Wznawiam temat.
otóż jakiś czas temu dałem do pomarańczy z przodu wahacze +35mm.
Z uwagi na fatalne usytuowanie wydechu ,zmieniłem w płaskim resorze 3 dolne pióra - te spięte mocowaniem amortyzatora.
Dziwi mnie fakt ,że prawe koło leży inaczej jak lewe. 3 spięte pióra niebyły klepane skracane i jest totalnie #ujowo.

Zawiozłem 3 pióra ze starego resoru ,który był płaski i skracany nie wiem czy coś z niego zrobią...
Teraz wydech jest puszczony przez jaskółkę więc wracam na glebę.

przejdę do sedna.
Problem mam taki ,że nie wiem czy przy +35mm wypada skrócić resor czy po prostu wyklepać na płasko i nie skracać. - Przy okazji dać nowe tuleje.

co radzicie :?: nie chce za dużego negatywu z przodu bo to przesada i straszy ,a ma cieszyć.

Help

J.J. - 2013-06-25, 22:01

nie wyciągnie Ci to ciut półosi ?
Bross - 2013-06-26, 10:26

J.J zapewne przy serii by ich brakło ,ale mam dłuższe półosie.
(inny swap ,inne pseudo 353)

Chcę dojść do porozumienia z moim negatywem jakoś jest nie taki jak chcę.
zastanawiam się czy styknie tylko klepnąć nowy resor na płasko i nie skracać w cale.

Aren w shutbox odpisał ,że skracał resor. Jeśli dobrze pamiętam to wahacze ma +20mm może +25mm
niestety nie wiem ile skrócił resor i jakoś nie mam odpowiedzi i rozwiązania mojego problemu.

lisek - 2013-06-26, 12:07

ja mam przedłożone wahacze o 25mm, i skrócony resor o 25mm i jak dla mnie jest idealnie(dla opon ni :D), może ustaw sobie z przodu na luźno koła (bez resora, tylko zwrotnica przykręcona do wahacza) na taki negatyw jak chcesz zmierz wtedy długości od mocowania resora do mocowania resora daj kowalowi i powiedz że chcesz resor na płasko i skrócić go na ten wymiar który zmierzyłeś. Wtedy będziesz miał idealnie tak jak chcesz. Resor na płasko, to nie prawdziwa gleba :-P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group