2T


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 

Poprzedni temat «» Następny temat
Centralny Zamek - Otwieranie z kluczyka [Trabant]
Autor Wiadomość
Kris 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 2075
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-05-21, 23:26   Centralny Zamek - Otwieranie z kluczyka [Trabant]

Krótki opis centralnego zamka na drzwiach kierowcy z działającym otwieraniem z kluczyka

To rozwiązanie jest zainstalowane w dwóch Trabantach i działa do tej pory :-)


Wymiary mogę podać tylko ogólne gdyż nie dementowałem zamka, bo jak wiadomo nie ściąga się działającego patentu puki działa xD
Jak również dokładność rysunków też pozostawia wiele do życzenia.

Zacznijmy ;)

Widok ogólny zamka centralnego na drzwiach kierowcy:








Elementy, które należy dorobić lub przerobić:

1. Wygiąć z czegoś dostępnego w pobliskim otoczeniu ;)


Na zdjęciach wygląda to trochę inaczej gdyż jest zamontowane pętlą do dołu (jak na rysunku) co podwyższa miejsce mocowania „kostki” i trzeba wygiąć drut dodatkowo jeszcze w jednej płaszczyźnie.

2. Wygiąć drut, który dostało się razem z siłownikiem



3. Wypiłować dodatkowy rowek w „koszyku” zamka



4. Dołożyć jedną nakrętkę na śrubę od zamka aby ustabilizować drut 1.



Zasada działania:

Zamek zamknięty (dodatkowy ruch wkładki, ale obok dźwigni)








Zamek z kluczyka otwarty (normalne otwieranie za pomocą oryginalnej śruby)






Zamek centralny otwarty (pomiędzy śrubę a dźwignię wchodzi pręt dzięki czemu wciskając przycisk również przesuwamy dźwignię)








No i to by było na tyle... Trzeba to wszystko zmontować, cały mechanizm ma sporo luzu ale w niczym mu to nie przeszkadza.
Zamontowanie na drzwiach pasażera jest trywialnie proste, więc nie ma co tłumaczyć ;-)


Jeszcze gdzieś w necie widziałem rozwiązanie chyba z obracającą się blaszką ale nie pamiętam gdzie :-?


Wszystko w miarę jasne? :mrgreen:

Pozdrawiam :)



Wszystkie prawa zastrzeżone xD
 
 
 
zolwik 


Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 338
Skąd: gdynia
Wysłany: 2012-05-22, 16:13   

Pięknie przyda się, tyle że u mnie siłowniki na 6V mogę nie dać rady .
_________________
Bo trzeba ratować zabytki

Moja Ela http://trabantowy.prohost...opic.php?t=1547
 
 
 
Kris 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 2075
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-05-22, 21:45   

Czemu miałyby nie dać rady?
 
 
 
J.J. 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 3646
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-05-22, 22:13   

zolwik napisał/a:
Pięknie przyda się, tyle że u mnie siłowniki na 6V mogę nie dać rady .

to jak będziesz chciał to robić to ja Ci dam inne drzwi pasażera ok?
 
 
 
Piotrek 


Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 47
Skąd: Olsztyn/Gdańsk
Wysłany: 2012-08-10, 13:40   

Był jeszcze inny patent z blaszką i dopiłowanie rowka w koszyku, siłownik przekręca blaszkę blokując zamek lub odblokowując, a zamek można zablokować kluczykiem i odblokować siłownikiem i na odwrót.

Ja taki mam od 2 lat i jest mega niezawodny.

Gdzieś na jakiejś czeskiej stronie jest opis tego.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11