2T


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 

Poprzedni temat «» Następny temat
Podręcznik napraw i usprawnień 2012r
Autor Wiadomość
Smolicz 
Smolicz

Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-28, 11:22   Podręcznik napraw i usprawnień 2012r

Mam do sprzedania książkę omawiającą naprawy i modyfikacje samochodu Trabant 600 i 601.
Książka powstała w 2012r na bazie 30 letnich doświadczeń w tej dziedzinie
Jeśli ktoś jest zainteresowany książką proszę o kontakt tel. 799-142-262
Spis Treści:

1. Usprawnienia i modyfikacje w Trabancie

2. Charakterystyka użytkowania Trabantów w PRL, najczęściej spotykane usterki i sposoby ich usuwania.

3. Przekroje kolejnych modeli Trabanta 601

4. Awarie płyty podłogowej (Trabant 600) i sposoby ich likwidowania w okresie gwarancyjnym.

5. Usprawnienie wentylacji kabiny (szczególnie Trabant 600)

6. Usterki i błędy w konstrukcji instalacji elektrycznej 6V i sposoby ich usuwania

7. Problemy z ustawianiem zapłonu i jego stabilnością w czasie pracy.

8. Celowość wprowadzenia „opóźniacza”, w mechanicznym układzie zapłonowym.

9. Awarie cewek zapłonowych produkcji DDR

10. Problemy z rozrusznikami 6V (starej konstrukcji)

11. Nadmierne brudzenie się prądnic i alternatorów i zapobieganie[ temu zjawisku.

12. Typowe uszkodzenia regulatora prądnicy 6V, sposoby naprawy i regulacja.

13. Celowość instalowania amperomierza w Trabancie z instalacją 6V, i jak to wykonać

14. Nieszczelności głowic, przyczyny i ich usuwanie.

15. Kłopoty z gaźnikiem i filtrowaniem paliwa [skutek i przyczyna]

16. Jak uniknąć awarii silnika (zgięte korbowody), jeśli gaźnik „przelał” i zbyt dużo benzyny dostało się do wnętrza silnika.

17. Układ wydechowy a szczególnie jego zawieszenie. Jak je poprawić. Doświadczenia z DDR i Moje.

18. „Zapychania się” tylnych tłumików i sposoby ich „wypalania”. Objawy i rozpoznanie.

19. Przeróbka instalacji 6V na 12V (częściami z Wartburga i Robura)

20. Uwagi o zastosowaniu prawidłowych świec, w zależności od pory roku i sposobu eksploatacji.

21. „Trzeci punkt” mocowania ramy pod silnikowej z karoserią jako ratunek dla przerdzewiałych Trabantów. „.

22. Dźwięki „Dzwonienia” pochodzące z silnika przy nadmiernym obciążeniu. Sposoby ich likwidacji.
a) „Elektryczna” dysza główna.

b) Zasysanie jak najchłodniejszego powietrza do gaźnika

c) Zwiększanie ilości powietrza przechodzącego prze filtr. Historyczne błędy.

d) Pomiar temperatury zasysanego do gaźnika powietrza.

e ) Likwidacja podgrzewania zbiornika paliwa (Trabant 600)
f) Wymiana głowic w Trabancie 600
23. Wymiana części podzespołów w Trabancie 600 na pochodzące z Trabanta 601 (które miały usunięte wady tych pierwszych)
24. Zmiany powodujące lepsze położenie prawej stopy na pedale gazu i hamulca.
25. Głośny szybkościomierz (szczególnie zimą).
27. Szybko zużywające się ulejki (brązowe) w korbowodach (starszych Trabantów) i jak temu zaradzić.
28. Głośne „brzęczące” dźwięki (Trabant 600) pochodzące z komory silnika.
29. Kłopoty z prawidłowym zamontowaniem blaszanej obudowy cylindrów-dmuchawy.
30. Wyjmowanie silnika i skrzyni biegów (ale nie jednocześnie)
a) Jaka jest kolejność czynności, żeby wymontować silnik.
b) Wyciągnięcie skrzyni biegów po wyjęciu silnika jest stosunkowo proste.
c) Zamontowanie skrzyni biegów
31. Wymontowanie rozrusznika w Trabancie 600 i 601
32. Problemy z „urywaniem się” skrzyni biegów, na (tylnej) „poduszce”. Sposób naprawy i przyczyny awarii.
33. Usprawnienia pozwalające uniknąć awarii resorów i zwiększający komfort jazdy. Sprawdzenie symetrii resoru przedniego (względem osi podłużnej) samochodu.
34. Naprawa główna silnika Trabanta 601.
a) Historia awarii silników.
b) Objawy konieczności przeprowadzenia naprawy głównej.
c) Weryfikacja wyremontowanego wału korbowego
d) Dźwięki silnika kwalifikujące go do remontu generalnego.
e) Rozbieranie silnika

35. Naprawa skrzyni biegów Trabanta 600 i 601 (Jakie objawy i jak podejmować decyzje o naprawie)

a) Rozbieranie skrzyni biegów

b) Szczegóły naprawy wolnego koła
36. Usprawnienia skrzyni biegów.
a) Wolne koło również na trzecim biegu
b) Zmiana przełożenia na czwartym biegu (na szybsze)
 
 
 
J.J. 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 3646
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-12-28, 11:24   

Kto był na zlocie w Krakowie czy Zelowie powinien wiedzieć o co chodzi ;)
 
 
 
Greg 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 1451
Skąd: Kmiecin (Łęczyce
Wysłany: 2012-12-28, 18:20   

A kto nie był to o co chodzi?
_________________
Szanuj zieleń.
 
 
 
koko 
KOKO KOKO EURO SPOKO


Wiek: 41
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 1938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-12-29, 21:34   

Zapraszamy do tematu powitalnego !
_________________
Trabiaktywny
 
 
 
Smolicz 
Smolicz

Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-07, 16:06   

Szczegółowy wykaz tego co zawiera podręcznik napraw i usprawnień oraz kto ja jestem, znajdą Państwo na stronie głównej http://www.cartoontrabant.pl/ "Książka z Trabantem w tle."
 
 
 
JaJer 

Pomógł: 10 razy
Wiek: 70
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-07, 20:20   

Smolicz napisał/a:
...... .... kto ja jestem, znajdą Państwo na stronie głównej .....


Witam, dokładnie wiemy kto jest kim.
Dla nowych forumowiczów jest miejsce do przywitania się, a tak to tylko kasa, kasa.
Zapraszam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10