2T


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kris
2011-12-11, 23:36
Katodowe zabezpieczenie antykorozyjne.
Autor Wiadomość
Kris 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 2075
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-12-11, 23:36   Katodowe zabezpieczenie antykorozyjne.

Tak ostatnio znów natrafiłem na "elektroniczne zabezpieczenie przed korozją", nawet z kimś z towarzystwa zamieniłem o tym zdanie ale nie doszliśmy do jakichś poważniejszych wniosków ;)

Przykładowo:
http://allegro.pl/esa-sto...1986664810.html

Co o tym myślicie? Próbował ktoś kiedyś i się nie chwalił? ;)
Może warto spróbować?


Dobrej nocy.
 
 
 
zolwik 


Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 338
Skąd: gdynia
Wysłany: 2011-12-12, 07:19   

Słyszałem o tej metodzie ale nie za pomocą jakiejś elektroniki , tylko o kąpieli z wysokim natężeniem i niskim napięciem do oczyszczania korozji. Jeszcze nie testowałem.
_________________
Bo trzeba ratować zabytki

Moja Ela http://trabantowy.prohost...opic.php?t=1547
 
 
 
redips 

Wiek: 40
Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 388
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-12, 07:38   

Na statkach to już stara technologia i jest powszechnie stosowana.
Na kadłubie instaluje się anody i jest tam do tego jakaś elektronika.

Po kilku miesiącach na w wodzie widać że te anody są mega zjedzone więc chyba musi coś w tym być. :)
 
 
 
J.J. 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 3646
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-12-12, 12:11   

W moim polo takie coś było i o dziwo jakoś się trzymało.
Były 2. Jedna pod maską, a druga na tylnej klapie.
Mogło być jeszcze na podłodze bo ona była najbardziej kororowa :)
 
 
 
przemas601 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 238
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-12, 20:27   

na motorówkach stosuje się anody cynkowe,które jako metal mniej szlachetny od aluminium ulegają pierwsze utlenieniu i do tego jest jeszcze coś takiego co się nazywa merkatoda,jest podłączona na stałe do akumulatora i ma wyprowadzone elektrody na zewnątrz kadłuba,one niwelują różnicę potencjałów. Jak któregoś z tych zabezpieczeń zabraknie to natychmiast pojawiają się wykwity korozji na nie malowanych elementach aluminiowej przekładni.
 
 
 
J.J. 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 3646
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-12-12, 22:22   

Ty jak zawsze coś pierdolniesz to z grubej rury :D

Lubie to! :D
 
 
 
przemas601 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 238
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-13, 20:14   

Że niby ja? Na co dzień pracuję przy motorówkach to się wypowiem.
Rozmawiałem z sąsiadem,lada sprzedana.
 
 
 
J.J. 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 3646
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-12-13, 21:35   

przemas601 napisał/a:
Że niby ja? Na co dzień pracuję przy motorówkach to się wypowiem.

Ogólnie twoje wypowiedzi są chyba najsensowniejsze :D

przemas601 napisał/a:
Rozmawiałem z sąsiadem,lada sprzedana.

:(
Nie ma nigdzie tych kombiczków, a jak są to parchy :(
 
 
 
Kris 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 2075
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-12-14, 23:39   

To może sobie sprawie taki gadżet... zobaczymy przy jakimś dopływie $$ czy coś to daje =]
 
 
 
PeQ200 


Wiek: 31
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 201
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-27, 23:27   

Wiem, ze temat stary, ale tak czytam po trochu forum i trafiłem.
Jest tez coś takiego jak "kąpiel elektrolityczna" :) ( Miałem ostatnio na materiałoznawstwie to się mądruję ;P) No i tez ma to związek z prądem i zabezpieczaniem przed korozją :)


EDIT: Chyba ktoś już o tym wcześniej wspomniał ;P
 
 
 
koko 
KOKO KOKO EURO SPOKO


Wiek: 41
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 1938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-28, 10:46   

Ok jakieś podsumowanie czy warto co warto i gdzie warto?
_________________
Trabiaktywny
 
 
 
PeQ200 


Wiek: 31
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 201
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-28, 13:14   

Czy warto, czy nie, to akurat kwestia jak komu zależy na zabezpieczaniu :)
Generalnie proces polega na zanurzeniu karoserii (anoda) w elektrolicie np ( chromowym, niklowym, siarkowym, cynkowym) i pod wpływem napięcia tworzy się warstwa tlenków, która nam zabezpiecza stal przed korozją. Proces wykonany prawidłowo jest dość skuteczny. O cynkowaniu na pewno większość słyszała, tylko często jest ono mylone z cynkowaniem ogniowym, które w przypadku karoserii nie jest zbyt trafnym zabiegiem. A my tu mówimy o cynkowaniu elektrolitycznym (galwanizacyjnym).

Koszt jest zależny od masy wsadu (czyli naszej budy), bo od tego też zależy ilość zużytego materiał, od skomplikowania kształtu, ilości profili zamkniętych itd. Także jest ustalany indywidualnie. (Ale z tego co słyszałem to cynkują już od ok 3 zł/kg, ale nie chcę kłamać).

Nie jestem specjalistą w dziedzinie zabezpieczeń stalowych elementów konstrukcyjnych, więc piszę tyle ile pamiętam. Jedyne czego , muszę się jeszcze dowiedzieć, to jak to jest z już przerdzewiałym elementem. Bo tego dokładnie nie jetem pewny, bo mieliśmy tylko o nowych elementach. Ale jak będzie okazja, i czas to postaram się dowiedzieć czegoś więcej ;)

Gdzie warto, niestety nie mogę powiedzieć. bo nie mam pojęcia ;/

Jak napisałem jakieś głupoty i ktoś wie, że jest inaczej, to nie bić ;D A jak ktoś wie więcej, to sam chętnie poszerzę swoją wiedzę.
 
 
 
J.J. 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 3646
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-11-28, 14:39   

pierw zanurzają w kompieli kwasowej, która zjada korozje, a potem ocynk. źle wypłukany kwas potem zjada blache :)
 
 
 
PeQ200 


Wiek: 31
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 201
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-28, 16:14   

Tak, tak, najpierw jest tzw Trawienie :P Żeby schrupało co trzeba :P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11