2T


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 

Poprzedni temat «» Następny temat
[601] Zaplon
Autor Wiadomość
gieru 
;)


Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 8
Skąd: Ustka/Słupsk
Wysłany: 2009-10-24, 17:12   

Iskra jest ładna niebieska, nawet kombinowałem z obracaniem płytki o 180 stopni, czyli bede musiał poświcić pare godzinek ;)

A jak z tym rozchylaniem ciężarków. Bez rozchylania było w miarę dobrze po rozchyleniu nic specjalnego bo chyba go opoźniłem zamocno.
Rozchylałem drutem wygiętym w kształt pensety, ale niestety cięzko to zblokować pod ustawienie przerywaczy.
_________________

 
 
 
JaJer 

Pomógł: 10 razy
Wiek: 70
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-10-25, 01:50   

- nie płytkę o 180 stopni, a krzywkę o 180 stopni.
 
 
 
Greg 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 1451
Skąd: Kmiecin (Łęczyce
Wysłany: 2009-10-25, 10:50   

Ale wtedy to już z ustawieniem zapłonu jest zgadywanaka.
_________________
Szanuj zieleń.
 
 
 
jasiujasiu1 

Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 29
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2009-10-25, 15:25   

jak krzywka jest obrocona o 180 stopni to trab tez jedzie. ustawic zaplon sie da, ale instrukcja z ksiazki bierze w leb.

ustawianie bez rozchylenia ciezarkow metoda "na znaki" to zgadywanka- wtedy iskra jest jakies 20 mm nad polaczeniem polowek(ale tylko orientacyjnie)

jak nie mozesz inaczej (lepiej zebys mogl, bo robisz krzywde trabowi) to:
1- ustaw dobra przerwe (0.4 jet ok)
2- zadbaj zeby oba cylindry mialy zaplon dokladnie 180 wzgledem siebie - czyli poki co nie wazne ile przed GMP byle rowno
3- eksperymentalnie ustaw cala plytke tak,zeby silnik nie dzwonil (bo to zbyt wczesnie) i jeszcze mial moc

jak ma byc zaplon na "tip-top" to tylko stroboskop wg mnie.


p.s. 105 km/h na prostej drodze to dobrze.

sprawdz cisnienie sprezania, to powie troche o kondycji silnika
sprawdz hamulce moze cos nie odbija.
 
 
 
gieru 
;)


Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 8
Skąd: Ustka/Słupsk
Wysłany: 2009-10-25, 18:38   

Hamulce są dobre nic nie wadzi, jeśli mowa o stopniu sprężania to na którymś z cylindrów (nie pamiętam) zerwał mi się gwint w głowicy i mam zalożoną tuleje, ale świeca jest okolo 1-1.5mm wyżej niż orginalnie, tam cisnienie nie będzie idealne. Zmienie też przerywacze bo tych które mam obecnie zamontowane jakoś dziwnie się powtapiały styki w teflon :(

Dzięki! , jak coś wykombinuję to pochwale się efektami lub bede prosił znów o pomoc.
_________________

 
 
 
jasiujasiu1 

Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 29
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2009-10-25, 18:47   

to wazne zeby przerywacze nie byly wypalone i wytopione.

teflonowe przeywacze nie sa idealne. ja sam poszukuje wlasnie przerywaczy metalowo-tekstolitowych. wg mnie sa duuuzo lepsze od teflonowych.

tak ogolnie - stopien sprezania to cos stalego, zaleznego od wymiarow silnika. mierzyc mozna cisnienie sprezania - to sie zmienia i mowi o stanie silnika
 
 
 
JaJer 

Pomógł: 10 razy
Wiek: 70
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-10-26, 04:14   

... nie ma żadnej "zgadywanki" - zarówno płytka jak i krzywka powinny być zamontowane PRAWIDŁOWO!
Znając życie, krzywkę ludziska montują "jak popadło" i w większości przypadków jest to główny powód złego ustawienia zapłonu. Przy źle ustawionej krzywce, obrócenie płytki aparatu o 180stopni absolutnie nic nie da!
PRZERYWACZE - bardzo ważna PRZERWA!
Bardzo ważne są cewki! jak będą prawidłowe to styki nie będą zatapiać się w tworzywie.
UWAGA! cewki od elektronika nie mogą być podłączone do tradycyjnego zapłonu i odwrotnie!
Ustawienie zapłonu w 601 to bajka. Można to zrobić na trzy sposoby:
1, lampa stroboskopowa.
2, żaróweczka i suwmiarka.
3, suwmiarka i bibułka. (czwarty - to zwykły kijek, śrubokręt, lub pręcik z samodzielnie zaznaczoną podziałką)
Nie żartuję w każdy z podanych sposobów ustawię zapłon! Oczywiście pozostałe elementy układu zapłonowego muszą być sprawne i właściwe.
Pozdrawiam.
 
 
 
Piotrek 


Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 47
Skąd: Olsztyn/Gdańsk
Wysłany: 2009-10-26, 13:39   

To ja się podepne pod temat, bo mam zapłon elektroniczny i zauważyłem, że na jednym cylindrze zapłon jest wcześniejszy niz na drugim tzn. na jednym mam 3-4mm przed GMP a na drugim 2-3mm, tylko teraz kwestia jest taka czy da się to w elektroniku regulować, może jest do tego jakiś peerek na płytce od zapłonu(tej w czarnym pudełku). Bo nie podoba mi się taka przypadłość...

A tak przy okazji ma ktoś może suwmiarkę z mierzeniem głębokości?? Potrzebuje, żeby sprawdzic ten zapłon dokładnie...
 
 
 
jasiujasiu1 

Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 29
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2009-10-26, 14:51   

to schemat ukladu. nie ma tam potencjometrów.

ebza.JPG
Plik ściągnięto 407 raz(y) 34,02 KB

 
 
 
iks 
hokus pokus


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 431
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-10-26, 17:53   

da się na elektroniku na płytce ustawić oba cylindry i tak się też powinno to robić :) trzeba ustawić jeden a potem odkręcić tą płytkę mniejszą i ustawić drugi czy jakoś tak :)

taka suwmiarka to się głębokościomierz nazywa i w zasadzie to mam coś takiego, ale można używać zwykłej suwmiarki i też da się to ustawic w ten sam sposób wg. mnie.
_________________
jah bless!
 
 
 
JaJer 

Pomógł: 10 razy
Wiek: 70
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-10-26, 19:03   

ustawianie zapłonu elektronik:
1, ustawiasz właściwie pierwszy cylinder całą płytką aparatu zapłonowego.
2, luzujesz śrubki płytki z elementami, przesuwając płytkę ustawiasz prawidłowo punkt zapłonu na drugim cylindrze.
Wszystko!
To jest najbardziej popularny błąd. Większość myśli że elektronika wystarczy włożyć (zamontować) i już jest wszystko dobrze.
Życzę powodzenia w ustawianiu zapłonu.
Pozdrawiam.
 
 
 
Piotrek 


Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 47
Skąd: Olsztyn/Gdańsk
Wysłany: 2009-10-26, 20:04   

ja nie wkładałem go tylko tam był i jakis czas temu zauważyłem taką przypadłość
To jest oryginalny ddr zapłon elektronik.

Ale popatrze bo to co napisałeś ma sens
A co do suwmiarki to jest ktos kto mieszka na suchaninie i posiada owe urządenie??
Bo słyszałem że ktoś jest z suchanina poza mną.

@iks mi chodziło jedynie o zwykłą suwmiarkę... W Olsztynie kolega ma miernik zegarowy, to jest mega przecyzyjne cacko, ale troszku daleko jest ;)
 
 
 
JaJer 

Pomógł: 10 razy
Wiek: 70
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-10-26, 21:42   

Piotrek - z Suchanina na luzie zjedziesz do Oliwy, a tam ustawimy zapłon. Mam co trzeba tj. suwmiarkę, wskaźnik zegarowy (zupełnie niepotrzebny) i lampę stroboskopową.
Kontakt do mnie znajdziesz na forum.
Nie wiem czemu, ale większość oryginalnych "elektroników" ma sp....lony zapłon.
Przed przyjazdem wyczyść papierem ściernym koło pasowe, znaki muszą być widoczne.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-10-26, 21:43 ]
Wszystko pozostałe musi być ok!
- świece, przewody WN, cewki i wszystkie kabelki.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12