Garażowo Trabantowo - cylinderki hamulcowe
KajteK - 2006-05-06, 16:26 Temat postu: cylinderki hamulcowe mam pytanko o cylinderki-rozebrałem hamulce w dwósówie zeby spraewdzić czemu nie hamuje ;) okazało sie ze pomijając stan tylnych szczęk to przyczyną braku hamulców jest fakt zapieczenia sie wszystkich cylinderków (za wyjątkiem prawego tylnego)
a moje pytanie brzmi: czy zapieczone cylinderki da sie reanimować w jakiś sposób czy to trza kupować od razu nowe ?
zerknołem na motirex i sie załamałem-30 PLN sztuka :| czyli furmanka pieniędzy łącznie ze szczękami ...
za wszelkie odpowiedzi (nawet te "kupij nowe") serdecznie dziekuje :]
Bear - 2006-05-07, 10:02
to jest chyba dobre rozwiazanie na Twoj problem:
http://gielda.cartoontrab...&ogl=2736&sort=
pozdrawiam
Michas - 2006-05-07, 16:19
szykuj furmanke nawet jak je ruszysz to beda ciekły bo rdza zniszczyła gładz i bedzie nieszczelne :(
KajteK - 2006-05-07, 16:23
i pewnie nie ma co sie pocieszać ze w lewym tyle działa to wymieni tylko prawy bo bedzie nierówno hamować prawda ? :(
Michas - 2006-05-08, 20:51
nie nie powinno jak sie nie zatarł ale moze zaczac ciec
emi - 2006-05-08, 21:37
mi Artur wymienil cylinderek tylko po jednej stronie jak ciekło z niego, drugi zostaął ten co był bo nie z niego nie ciekło i działa! sie troche zapowietrzyło ( to ponoć normalka) ale się odpowietrzy bedzie git
Ksycior - 2006-05-08, 22:17
Witać.
W zalezności od stanu gładzi wewnętrznej cylinderka można spróbować zadziałać polerką pastą polierska i podrasować gumkę uszczelniającą.Ale to działa jak łokrutnych wżerów nie ma.Zawsze można sprobówać;)
pozDDRo
Greg - 2006-05-09, 13:31
Ten cylinderek który dałem Emi był wprawdzie fabrycznie nowy, ale że leżał ponad rok na gładzi pojawiły się lekkie wżerki. Ale wystarczył drobny papier ścierny i bajka.
Michaś, a mówiłeś że nic z niego nie będzie :):)
Greg - 2009-08-03, 22:50
Czy cylinderki przednie w 601 rozróżniamy na lewe prawe? Różnią się?
JaJer - 2009-08-04, 06:10
Witam.
Jeśli chodzi o cylinderki "tył" - jest różnica w średnicy między 2T, a 1.1
Od 1.1 pasują do 2T pod warunkiem że z obu stron są takie same.
Regenerowałem tylne cylinderki od 2T, szlifując gładź (u szlifierza)
Wszystko zależy od głębokości wżerów. Jak są małe to można zastosować nowe gumki i będzie OK (po szlifowaniu).
Przednie - wyczyścić, sprawdzić gładź. Też można szlifować i zakładać nowe tłoczki.
Zawsze jest ryzyko że pod " gumowymi korkami" jak je nazywam będą skorodowane.
Do zabezpieczenia antykorozyjnego stosuję pastę sylikonową do tłoczków hamulcowych.
Greg - 2009-08-04, 10:49
To jeśli chodzi o regeneracje i o cylinderki tylne, a jak to jest z przednimi bo są dwa na koło i chodzi mi czy różnią się one od siebie. Dzięki za rade, i szybką odpowiedż.
J.J. - 2009-08-04, 11:35
czyms sie roznia. czym nie pamietam, ale nawet w motirexie czy allegro masz ze sa dwa rozne.
ok 20 bede w domu to zrobie zdjecie i zobaczysz [;
Greg - 2009-08-04, 12:03
No własnie w motirexie jest że prawy i lewy, ale na allegro u mar-guta nie jest wyszczególnione.
J.J. - 2009-08-04, 12:32
jest. przypatrz sie [;
Greg - 2009-08-04, 17:57
Faktycznie jest. Tylko że narazie nie ma wystawionych na sprzedaż.
J.J. - 2009-08-04, 17:58
ma. dziś wystawił :) tylko masz mu napisać na jakie koło
emi - 2009-08-04, 19:26
właśnie widzielim, że się znów pojawiły.
jasiujasiu1 - 2010-03-29, 17:32
Greg napisał/a: | To jeśli chodzi o regeneracje i o cylinderki tylne, a jak to jest z przednimi bo są dwa na koło i chodzi mi czy różnią się one od siebie. Dzięki za rade, i szybką odpowiedż. |
Tak różnią się. Różnią się kierunkiem pochylenia powierzchni o którą oparty jest nieruchomy koniec szczęki. Te na prawe koło są oznaczone dodatkowym nacięciem.
Jeszcze nie wiem na co to ma wpływ...
|
|
|