To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
2T

Garażowo Trabantowo - 4 bieg i dystanse

redips - 2008-03-08, 00:35
Temat postu: 4 bieg i dystanse
Kazdy z was napewno na okraglo przeglada allegro i oglada czesci i traby.

Otoz byl tam trab ladne biale kombi stare. Wlasciciel pisal w opisie cos na temat modyfikacji 4 biegu i chyba jego wydluzeniu.
Wyslalem mu mejla z pytaniem o co dokladnie chodzi i jak to sie robi ale nie odpisal...
moze ktos z was mi podpowie jak mozna przerobic 4 bieg w dwutakcie tak zeby bylo lepiej?

mam jeszcze pytanko czy jest ktos w stanie pomoc mi w namierzeniu tanich dystansow z rozmiaru trabowego na 4x100?
Moze jakis rys techniczny to bym dal komus do wykonania...

I jaki maja rozstaw srub traby? zawsze myslalem ze 4x120 ale ostatnio widzialem gdzies ze 4x160 w ogole...

No to help :)

Greg - 2008-03-08, 10:26

Jest jeszcze inny sposób zmiany rozstawu, tylko nie wiem czy w 601 przejdzie takie coś bo w 1.1 z tyłu można tak zrobić. Mianowicie zdjąć bębny wybić szpilki i dać do tokarza żeby wywiercił nowe otwory (tej samej średnicy co oryginalne) o rozstawie 4x100. Proste, i kazdy dobry tokarz powinien takie coś zrobć.
Co do dystansów, sam wykonałem rysunek dystansu z kołnierzem środkującym felgę (trabant nie posiada takiego kołnierza) według własnego pomysłu, i tokarz wykonał takie coś.

J.J. - 2008-03-08, 12:26

dupa dupa dupa [;
bebny od polo wstawic :]

Ksycior - 2008-03-08, 14:35

Z tą długą 4. to pewnie Mietkowi(bo o Niego zapewne sie rozchodzi) chodziło o 4.bieg ze starych skrzyń, przełożenia inne mialy.
A co flansz to mam takie w Trabie z tyłu, a z przodu tarcze z vw- też rozwiązanie.

Greg - 2008-03-08, 14:43

Oczywiście w otwory te wbić szpilki(najlepiej dłuższe bo oryginalne za krótkie)

Jedrek..., jak zmieni od polo bebny z tylu to i tak bedzie mial 4x98 a ma byc 4x100

[ Dodano: 2008-03-08, 14:58 ]
lub takie coś i masz tarcze.
http://www.trabiteile.de/...products_id/691

J.J. - 2008-03-08, 15:16

ile ludzi ma 98 i felgi 100 ?
Ksycior - 2008-03-08, 15:18

co najmniej jeden(Gołąb;))
Greg - 2008-03-08, 15:19

troche ma, ale ja bym sie obawiał jazdy z innym rozstawem. Mogły by bić koła.
Kris - 2008-03-08, 15:46

się czepiasz... Gołąb tyle jeździ i nie marudzi ;]
te co ja miałem od Toyoty to chyba też były 4/98
też było ok... =]

[ Dodano: 2008-03-08, 15:48 ]
anal chyba też ma 98 : )

Golab - 2008-03-08, 16:53

No ja mam zalozone 4x100 na 4x98 i nie ma zadnych bic ani nic ja juz jezdze 2 dwa lata i jest luz a ile jahoo jezdzil :P . Anal tez ma i tez nie ma zadnych bic .
Jezeli jednak sie boisz to mozna kupic szpile ktore zmieniaja kont i sie dostosowuja czy jakos tak, kiedys kolo na wulkanizacji mi o tym mowil, ale szkoda kasy na to :P

Moim zaniem zakladaj i smigaj :)

Jedyny problem jaki z tym jest to ze krotkie szpile (do felg rekina).

J.J. - 2008-03-08, 17:54

sam jestes szpila
nakretka plywajaca :]

KajteK - 2008-03-08, 20:42

toyota ma 4x100 Krisu :)

a poza tym dla mnie nakrętki pływające i wciskanie 4x100 na 4x98 to takie same rozwiązanie w tym przypadku jak obniżanie zawiechy poprzez obcinanie sprężyn :roll:
najlepiej to dać do nawiercenia nowe otwory i już a jak nie będzie to zbyt dużo kosztowało to można sobie kazać nawiercić nawet i inne zestawy :lol: :mrgreen:

Golab - 2008-03-08, 21:08

co ty gadasz obnizanie bryki po przez obcinanie sprezyn to najfajnijszy sposob i najtanszy ;p nie mowimy tu o cienciu polowy tylko 1 czy 2 zwojach :D


pozatym u mnie nie trzeba juz wciskac :) normalnie wchodza ( juz )

Kris - 2008-03-08, 23:26

Kajtek jak Toyota ma 4x100
to kurcze ja mam chyba jakieś szpile krzywe na przedzie :lol:

ale to nie zmienia że można jeździć na 98 ;] i przycinanych sprężynach też :D

do jutra :)

Greg - 2008-03-09, 11:16

Ciecie sprężyn? powiedz to jakiemuś gosciowi od profesjonalnego tunningu to cie wyśmieje. Jak obniżasz auto to powinieneś odrazu usztywnić zawieche, a poprzez przycięcie spręzyn będzie niższy ale nie twardszy. Można zakupić na "trabanteile" niższe sprężyny o 40-60mm i odpowiednio krótsze amortyzatory. Ewentualnie dobrać jakieś twardsze sprężyny od innego auta i dociąć. Tak ma BRQ.
J.J. - 2008-03-09, 13:08

no tyl uciety i twardszy amor :) a przod z 86c
Kris - 2008-03-09, 13:37

Greg'u ja nie mówię że to się zgadza z 'kodeksem tuningu' xD
tylko że da radę tak jeździć... ;-)

redips - 2008-03-09, 14:14

gregu a masz gdzies ten rysunek jeszcze? jak masz to na mejla moze bys mi przeslal? re_dips@o2.pl
Golab - 2008-03-09, 17:29

"profesjonalnemu kolesiowi od tuningu" sadze ze polowa przerobek w twoim aucie nie jest zgodna z tak tu nazwanym "kodeksem tuningu" :) wiec nie wiem o co ci chodzi.

pozatym nie wszystkich stac na profesjonalny tuning, a kolo by cie pewnie wysmial za sama chec tuningowania traba albo za samo juz go posiadanie, wiec nie wiem czemu wyjedzasz z takimi gostkami :shock:

Greg - 2008-03-09, 20:34

Przeróbek? jakich przeróbek??

[ Dodano: 2008-03-09, 20:52 ]
Redips, Gdzieś mam tyle że na kartce, nie w formie cyfrowej, to jeden problem, a drugi to że w domu (w polsce).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group