To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
2T

Garażowo Trabantowo - Prund nawala

kemi - 2010-11-16, 17:57
Temat postu: Prund nawala
A więc od jakiegoś czasu Lesio marudzi jak jest mokro... albo i nawet jak sucho. Ewidentnie jest jakiś problem z elektryką, co by nie płodzić kolejnego posta sprawy mają się tak: klik

Dzisiaj wymieniłam cewkę na nową, bo stara błyskała jak stroboskop i dupa blada - to samo. Pomysłów brak - może ktoś chce rzucić okiem? Albo ma jakiegoś magika elektryka, który za uczciwy pieniądz będzie chciał pogrzebać? Sprawa nie jest pilna, ale ZKM zaczyna mnie wkurzać, więc chciałabym to zrobić w tym roku :->

Help!

Golab - 2010-11-16, 20:39

bo rozumiem ze prad znika z rozrusznika a swiatela sie pala i kontrolki, wiec rozrusznik moze byc osobna awaria, i nie powiedziane ze nie ma iskry, czy wiadomo ze nie ma iskry?
Greg - 2010-11-16, 21:15

hm, stawiam na alternator.
franc - 2010-11-16, 21:21

hmmmmm jedno z drugim mi nie pasuje wiec
1-jezeli gubi iskre i kuleje to i na bezynie tez tak musi byc
2-to ze niepali jakby jeden gar to musi byc na drodze aparat swiece
3-znika prad po jezdzie dziwne moze nie ladowac alteranator i wtedy moze miec spadek napiecia
4-zostaja jeszcze dwie rzeczy czytnik halla modul zaplonowy

kemi - 2010-11-16, 21:22

alter? łaj? prąd wraca bez potrzeby ładowania...

kurde, teraz nie powiem, czy światła świecą czy nie, ale zdaje się, że kontrolki i światła są... więc jakieś zwarcie w rozruszniku możliwe, ale co z przerywaniem podczas jazdy?

Nowe kable, świece, palec, kopułka stara ale jara (tzn ma ok roku i nie widać wielkiego zużycia), nowa cewka, klemy wyczyszczone i nasmarowane, to samo masa przy skrzyni... jakieś dobre rady?

franc - 2010-11-16, 21:28

aaaaaaa czyli kopulka stara moze byc trafiona i wcalenie bedzie widac bedzie zucac iskre moja rada na sprawdzenie jak nie zapali wyjac kopulke i poloz na kaloryfer i wygrzej z 30 min i wtedy spruboj zapalic
kemi - 2010-11-16, 21:36

ok po 20 tys przebiegu nie powinna się zużyć kopułka ale jutro kupię nową dla świętego spokoju :) obaczym

aha - jedna ciekawostka - zauważyłam lekkie przebicie na kabelku WN od cewki, ale na tych samych kablach J jechał do Pragi i nie zgłaszał żadnych ale :| wtf? czemu przebicie jest u mnie a u niego niet?

franc - 2010-11-16, 21:39

nie kupoj nowej najpierw wysusz stara i zobacz czy to pomoze
kemi - 2010-11-16, 21:41

bez sensu - ostatnio nie miała okazji zamoknąć, dzisiaj było sucho a auto przerywało tak, że podjechanie pod Benisławskiego było prawdziwym wyczynem :| kopułka to ok 30 zł więc nie ma bólu, a przynajmniej będę pewna, że to nie jej wina...

Jakieś inne rady?

franc - 2010-11-16, 21:42

to teraz niech J pozyczy ci swoje na podstawke nawet chodzby cewka aparat

[ Dodano: 2010-11-16, 21:44 ]
kopulka nie musi zamoknac wystarczy duza wilgoc po nocy i robia sie jazdy

Golab - 2010-11-16, 22:20

dobra a komputer pokladowy zwany modulem dziala? on tez potrafi psuc jazde, jakis kabelek robi zwarcie cos nie styka

drugie co mi przychodzi do glowy to elektro zawory od gazu i benzinium moze jest jakis trafiony mozesz sprobowac jeden zamknac a drugi otworzyc powinna byc taka mozliwosc manualna

moze byc tez trafiona centralka gazu i wariuje, tez to przerabialm i z niej zrezygnowalem, zeby ci nie sklamac ale chyba zolty kabelek odpowiada ze benzyne niebieski za gaz czyli mostkujesz czerwony z niebieskim i masz wlaczony gaz zolty z czerwonym benzyna, ale to moze lepiej sie spytac gazownikow,

alternator tez moze byc zgwalcony, ale jak pozniej odpala na tym samym aku bez ladowania to watpie by byl spsuty

przychodza mi tez do glowy takie rzeczy jak te kabeli chyba 3 idace do aparatu zaplonowego kiedys mi sie ukruszyl 1h na obwodnicy tego szukalem

jezeli rozrusznik jest nie potrzebny moze go warto odlaczyc i zobaczyc jak bryka pracuje bez niego moze w nim sie robi zwarcie

przycodzi mi mustwo rzeczy do glowy ale zastanawia mnie ta iskra zobacz jak ci zgasnie bryczka i nie bedzie chciala krecic czy jest jakis prad a najlpeiej czy jest napiecie na cewce, bo moge wygdybac mnustwo rzeczy :-P

Kris - 2010-11-16, 22:54

tak jak Franc pisze... sprawdź czujnik Halla (to chyba te 3 kabelki o których Gołąb pisał) ;)

strona 10 i 11 (książki PL nie mam akurat pod ręką)
http://www.cartoontrabant...11_elektrik.pdf

Musisz się podczepić z woltomierzem i sprawdzić czy przeskakuje napięcie... może to poszło i on się gubi kiedy iskrę dać?

no i moduły na podmiankę by się przydały na moment...

haski - 2010-11-17, 09:23

jak kemi chcesz to go przyprowadz do wrzeszcza to si zobaczy i pogrzebie
kemi - 2010-11-17, 10:07

Haski, jeszcze powalczę sama :) Poza tym w takim stanie jedyną opcją na przyprowadzenie jest hol, bo sam nie dojedzie tak daleko :( ble

Kris podaj mnie Twój nr tel :) Skoro taki biegły jesteś to będę dzwonić jak będę coś grzebać, ale na bank nie dzisiaj przy tej ulewie 8-)

Kris - 2010-11-17, 10:49

Niestety nie jestem biegły :(

A mój numer miałaś :-P

koko - 2010-11-17, 11:25

sluchajcie to jakiś trabi wirus...
...6 "rano odpalam "
rozruch zpowolniony (napięcie aq ok)
puki zimny to pali jak by na 3 gary
przerywa w czasie jazdy...



życze kemi rozwiązania problemu...
...ja dziś pod jakimś dachem pomajstruje...
moze coś pomoze...

[ Dodano: 2010-11-17, 11:25 ]
sluchajcie to jakiś trabi wirus...
...6 "rano odpalam "
rozruch zpowolniony (napięcie aq ok)
puki zimny to pali jak by na 3 gary
przerywa w czasie jazdy...



życze kemi rozwiązania problemu...
...ja dziś pod jakimś dachem pomajstruje...
moze coś pomoze...

haski - 2010-11-17, 11:37

wstaw najpierw modół apódzniej aparat
J.J. - 2010-11-17, 12:11

a moduł od vw polo to to samo co Trab 1.1 ?
Kris - 2010-11-17, 14:18

coś takowego:
http://allegro.pl/modul-z...1296174715.html ?


też ma 7 pinów xD a czy można to podmieniać? :-/

Greg - 2010-11-17, 16:19

Walał sie u mnie w garażu podobny moduł tylko że BOSH, kiedyś z ciekawości go podpiąłem, wszystko chodziło normalnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group