Rozmówki Trabantowe - zapłon z regulowanym kątem wyprzedzenia
jasiujasiu1 - 2010-07-04, 21:18
ok już rozumiem.
Sam będziesz budował regulator i pisał software, czy zastosujesz któreś z gotowych rozwiązań? Jedno i drugie w moim przekonaniu mogłoby być osobną pracą.
a co do pomocy ze strony PG to na mechu jest hamownia podwoziowa. Wg mnie bez niej badania Twojego układu nie mająsensu. MUSZĄ CI UDOSTĘPNIĆ!!
dejmien - 2010-07-05, 12:57
będę budował sam.
z oryginalnego zostaje tylko aparat zapłonowy (ten w puszce na wale), ja dostawiam procka, piszę soft, do tego sterowanie cewkami przez tranzystory mocy (zastępując całkowicie fabryczny moduł) oraz aplikacja na kompa
co do hamowni - montaż w aucie to ostatni etap, w trakcie projektowania będzie tylko generator sygnałów + oscyloskop, a dopiero jak będzie wszystko działać to będzie testowane w trabie
J.J. - 2010-09-22, 12:39
i jak dejmien?
dejmien - 2010-09-26, 09:46
były ambitne plany na wakacje, ale kończyłem inny projekt. Tego niestety nie ruszyłem jeszcze nic (jedynie wybrałem mikrokontroler na którym będę robił - przyjdzie lada dzień i zacznę zabawę)
Kris - 2010-09-26, 13:43
jaki procek?
w C będziesz pisał?
dejmien - 2010-09-27, 07:11
pic18f2520, będę pisał w assemblerze, nie chciałem pchać tam atmegi. Mam większe zaufanie do piców, a jak piszę w asm mam większą pewność, że wszystko będzie hulać
Kris - 2010-09-27, 11:24
aha... no to szukam dalej xD
Powodzenia.
dejmien - 2010-09-27, 14:12
a czego szukasz? bo ja w C też programuję mikrokontrolery (Atmegi konkretnie)
Kris - 2010-09-27, 14:59
nie będziemy zaśmiecać ; )
dejmien - 2011-10-29, 18:04
Witam wszystkich po długiej przerwie związanej z intensywnymi pracami nad dyplomem, przez co nie miałem czasu na nic innego...
w ubiegły piątek obroniłem się na 5
co do samego urządzenia - zanim zacznę go używać na codzień wymaga kilku poprawek. Sama regulacja kąta wyprzedzenia działa super i według moich subiektywnych odczuć silnik pracuje równiej (szczególnie na niskich obrotach), muszę dopracować algorytm, bo podczas przyspieszania czuć i słychać że zapłon jest zbyt wczesny (spalanie stukowe), natomiast przy jeździe ze stałą prędkością jest cacy. Wynika to z tego, że KWZ nastawiam na podstawie prędkości obrotowej zmierzonej pół obrotu wału wcześniej, ale mam pomysł jak to rozwiązać. Problem jest w tym, że muszę zwrócić politechnice sprzęt którego używałem, a dopóki nie dorwę nowego nie mam jak pracować.
oto film z montażu i uruchomienia który przedstawiałem na obronie:
http://www.youtube.com/watch?v=8tTO2AsLCUc
(trochę pod koniec jest rozjechany dźwięk z obrazem)
i fotki:
J.J. - 2011-10-29, 18:48
kiedy opijamy :D ?
przemas601 - 2011-10-29, 20:15
Hamownia na PG jest znowu czynna? Jak tam się ostatnio hamowałem to słyszałem że maja ja rozebrać. Regulowałem na niej instalacje LPG,żaden gazownik nie jest w stanie tak wystroić instalacji jak na hamowni.
Kris - 2011-10-29, 22:19
Dejmien gratulacje! :D
Trzeba na żywo zobaczyć jak to chodzi ;)
Hamownia na PG jeśli dobrze kojarzę jest używana do badania opon, chyba że mowa o jakiejś innej ;)
dejmien - 2011-10-31, 00:57
dzięki za gratki
opić można gdzieś w pubie, jestem otwarty na propozycje
co do hamowni to nie wiem, nie korzystałem, mapy póki co używam z imfsoftu, a co do zobaczania jak działa, to jeszcze trochę czasu minie zanim zamontuję to na stałe w samochodzie
Ksycior - 2011-11-01, 21:50
Gratulacje, gratulacje.
J.J. - 2011-12-14, 23:37
Kiedy seryjna produkcja :D ?
koko - 2011-12-19, 05:51
Gratuluje , zamawiam 2 moduły + (kombinuj) do syrenki!
Co do picia trza oblać piszcie gdzie i kiedy lub zapraszam do mnie!
|
|
|