[1.1] faluj±ce obroty, problem z odpalaniem |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Igorsky
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-12, 16:02
|
|
|
Witam!
Najpierw chcia³em siê przywitaæ. Mam na imiê Igor, mieszkam niedaleko Szczecina. Kilka dni temu kupi³em swojego drugiego trampka. Wcze¶niej mia³em krótko innego 1.1 z którym nie mia³em kompletnie ¿adnych problemów. Niestety teraz jest inaczej.
Tak wiêc do tematu.
1) mam problem z odpalaniem trampka na zimnym silniku. Muszê pokrêciæ kilka razy aby zaskoczy³. Bez ssania nawet nie ma mowy o jakimkolwiek odpalaniu. Gdy silnik jest ciep³y ju¿ nie ma takiego problemu, nawet bez ssania ale gdy tylko postoi ze 3h to znowu zaskoczy za 3-4 razem. Gdzie szukaæ problemu?
2) Gdy ju¿ odpali to obroty dziwnie faluj±. Czyta³em, ¿e to mo¿e byæ problem z przepustnic± lub silniczkiem krokowym. Przepustnice wyczy¶ci³em specjalnym preparatem w sprayu lecz niewiele da³o. Chcia³bym wyczy¶ciæ silniczek krokowy, ale nie mam pojêcia gdzie on siê znajduje. Czy kto¶ móg³by mi pokazaæ?
3) u³ama³o siê skorodowane trzymanie d¼wigni skrzyni biegów. Tzn by³o ju¿ wcze¶niej dorabiane i teraz znowu odpad³o. dorobi³em z k±townika, ale potrzebowa³bym zdjêcie oryginalnego mocowania, poniewa¿ nie jestem pewien czy przymocowa³em pod odpowiednim k±tem.
4) D¼wignia biegów do¶æ lu¼no "lata". Czyta³em, ¿e to kwestia jakiej¶ sprê¿yny. Gdzie znajduje siê ta sprê¿yna i czy jest mo¿liwo¶æ wymiany tego w domowych warunkach?
Z góry dziêki za pomoc :) Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-12, 18:06
|
|
|
Nie wiem, mo¿e ja jestem niedoinformowany albo cu¶, ale nie wydaje mi siê, ¿eby w trampkach by³y silniczki krokowe ;x |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-12, 18:19
|
|
|
... bo to zapewne jest trabant z silniczkiem krokowym ;)
... i jak sobie chodzi to faluje.
Witaj Igor!
Mam pytanie:
Jak faluje chodz±c to na trze¼wo, czy po pifku? (wcale siê nie czepiam) ;) |
|
|
|
|
Igorsky
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-12, 20:19
|
|
|
Pewnie dlatego nie mog³em go nigdzie znale¼æ :P w³a¶nie faluje nawet na trze¼wo ;) to macie mo¿e jaki¶ pomys³ co do tych obrotów? |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-12, 20:34
|
|
|
Igor:
widzê ze masz poczucie humoru - super!
Je¶li k³opoty z odpalaniem itp.
Masz najprawdopodobniej rozregulowany ga¼nik, lub co¶ innego.
Zacznij od wymiany ¶wiec (NGK- takie ¶wiece kup), kabli WN, kopó³ki, palca.
Nastêpnie sprawd¼ prawid³owo¶æ za³o¿enia paska rozrz±du ( ja zawsze wymieniam czy trzeba czy te¿ nie po kupnie samochodu) mniejszy wydatek ni¿ jak pasek pêknie. wymieniam te¿ wszystkie p³yny i oleje.
Jak juz bêdziesz mia³ rozrz±d w porz±dku (silnik bêdzie "chodzi³" nawet jak znaki nie bêd± siê pokrywaæ, oczywi¶cie w ramach rozs±dku) to zabieraj siê za ga¼nik, je¶li siê nie znasz to zleæ us³ugê sprawdzonemu warsztatowi, ale to musi kto¶ lokalnie Tobie podpowiedzieæ.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-12, 22:41
|
|
|
A mo¿e problem gdzie¶ na lini zbiornik paliwa -> ga¼nik, sprawdza³e¶ przewody ? Filt paliwa ? Z instalacj± elektryczn± wszystko ok ? |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-12, 23:54
|
|
|
Igor pos³uchaj Jajera! Ja podam przybli¿one ceny.
¦wiece 32 z³ kable 36, kopu³ka i palec oko³o 25-30, pasek rozrz±du 30 z³ (mo¿e do tego doj¶æ pompa wodna bo robi za napinacz a niema co siê cieækaæ 78z³) P³yny oleje i oczywi¶cie FILTRY oko³o (do ch³odnicy 10 z³ luzem czyli we w³asnej bañce, olej mobil 1 10/40 od 80 z³ za 4 litry, filtry 30z³ )120z z³ razem. Wszystko drogo ale dopiero wtedy jest sens jechaæ do faceta od ga¼nika bo wyreguluje szybciej i bêdzie dzia³aæ sprawniej. Jak tego nie zrobisz to d³ugo nie poje¼dzisz. Tych rzeczy nie da siê obej¶æ bo to trabi i nie pojedzie :D |
|
|
|
|
Igorsky
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 02:17
|
|
|
Dzieki za rady :) ¦wiece ju¿ wymieni³em, palec wyczy¶ci³em i wydajê siê ok. Filtr paliwa równie¿ wymieni³em. Filtr oleju zakupiony ale oleju na razie nie wymienia³em. Jutro zmieniam uszczelkê miski olejowej, bo trochê cieknie. Mam siê przygotowaæ na jakie¶ niespodzianki z tym zwi±zane? :>
A i pasek wymieniê przed domem, czy muszê oddawaæ na warsztat? |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 03:07
|
|
|
Przed domem da radê. Temat ju¿ by³, poszukaj a jak nie to do Jajera heheheeh A i nie zapomnij o filtrze powietrza bo trabi nie lubi nawet lekkiego brudu. A i nie testuj nic przy silniku bez za³o¿onego czystego filtra powietrza. Przed wymian± oleju rozgrzej silnik tak z 25 min pracy na wolnych obrotach i daj mu dobrze zlecieæ a najlepiej zakrêæ rozrusznikiem ze 2 razy przy od³±czonej cewce zap³onowej. |
|
|
|
|
Bartek Dobrzyñski
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 10:10
|
|
|
Jest du¿y problem ¿eby odkrêciæ ¶ruby miski od strony ko³a zamachowego. Jak ju¿ sobie z nimi poradzisz, to mo¿esz je wymieniæ na ¶ruby z ³bem imbusowym. W przysz³o¶ci bedzie ³atwiej.
Rozrz±du pod domem nie polecam. Trzeba mieæ do¶wiadczenie. Raz, ¿e jest tam ma³o miejsca i bez ekwilibrystyki siê nie obejdzie, dwa ¿e pasek trzeba odpowiednio napi±æ, trzy ¿e stara pompa wody tylko w ksi±¿ce daje siê przekrêciæ wkrêtakiem...
Zastanawia mnie jeszcze jeden fakt. Masz wyprowadzone do kabiny sterowanie ssaniem? |
|
|
|
|
Kumpelek
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 11:09
|
|
|
Faluj±ce obroty ja mam w Audi 80 b4. i nie pomog³y wymiany czujników, ¶wiec, przewodów, p³ynów i innych pierdó³. wiêc w±tpie, ¿e to Trabantowi pomo¿e. |
|
|
|
|
Domator
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 12:38
|
|
|
Nie wiem czy jest sens porównywaæ wtrysk do ga¼ników :D
Du¿y ten zakres falowañ? |
|
|
|
|
Igorsky
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 13:55
|
|
|
Masz wyprowadzone do kabiny sterowanie ssaniem?
tak
No to biorê siê do roboty. Dam znaæ jak zrobie co powiedzieli¶cie i czy co¶ da³o ;) |
|
|
|
|
Bartek Dobrzyñski
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 14:18
|
|
|
Ale ga¼nik masz seryjny? Bo powiniene¶ mieæ pó³automatyczne ssanie, w ka¿dym razie bez wichajstrów w kabinie |
|
|
|
|
Igorsky
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 15:20
|
|
|
Jedyne oznaczenie które znalaz³em to 32 ICEV. |
|
|
|
|
|