Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[1.1] uk³ad jezdny od golfa
Autor Wiadomo¶æ
XXL24H
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-03, 14:17   

Czy kto¶ mo¿e mi powiedzieæ czy koñcówki dr±¿ków od maglownicy w golfie(którym?1,2) pasuj± do ramion zwrotnicy w trampolinie? Da siê prze³o¿yæ trabantowe piast z rozstawem 4x98 do zwrotnic od golfa 1/2 i jakie do tych zwrotnic by³y najwiêksze fabryczne zestawy hamulcowe. I co zrobiæ ¿eby z ty³u mieæ 4x100 ale interesuje mnie prze³o¿enie hamulcy tarczowych z golfa po jak najni¿szych kosztach czyli bez ca³ej piasty z ³o¿yskami ale ¿eby by³o bezpiecznie a nie na s³owo honoru? Zwracam siê z uprzejm± pro¶b± o odpowied¼ do ludzi którzy robili takie triki albo wiedz± na jakim forum (z wyj±tkiem volkswagena) mo¿na zasiêgn±æ jêzyka?
 
 
JarekNS
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-03, 15:11   

Ja u siebie w trabim mam zalozone cale zwrotnice od golfa mk1. Jezeli chcesz miec uklad kierowniczy trabantowski polaczony ze zwrotnicami (ramionami) od golfa 1 to nie ma takiej opcji. Trabant ma wysoko umieszczone mocowanie koncowek drazkow a golf ma nisko. Zaciski tarcz hamulcowych od golfa 1 GTI (czyli te najwieksze i na wentylowana tarcze)Bez przerobienia nie da sie przykrecic do piast od traba. A jak wiadomo ryzykownie jest sie bawic w sztukowanie zeby jedno z drugim spasowac bo pasuje zeby to raczej nie zawodzilo. Najlepiej jest dopasc cale zwrotnice z piastami od golfa i z tym kombinowac. Niestety w tych czasach ciezko jest zrobic cos po kosztach a zeby bylo super bezpieczne. Robisz dla siebie to jednak mimo wszysko zainwestuj.
 
 
XXL24H
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-03, 16:20   

Czyli jak ju¿ to komplet od mk1 Gt1 ale teraz co z kolumnami czy trabantowskie bêd± pasowaæ? A czy pasty z polówki da siê w³o¿yæ w zwrotnice od mk1? Bo gdzie¶ czyta³em ¿e ³o¿yska by³y te same. A teraz jeszcze kwestia co z ty³em?
 
 
JarekNS
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-03, 18:40   

Powiem Ci tak ze ja mam troche pomodzone przy przednim zawieszeniu. Ja mam kompletne zawieszenie przednie od golfa lekko przerobione na wklady od VW polo. Co wiazalo sie z przerobieniem przekladni kierowniczej. Jest od SC i jest zamontowana o wiele nizej. Czy piasty sie da z polowki przelozyc to nie wiem, nie probowalem tego i nie chce Cie wprowadzac w blad. Lozyska beda pewnie te same bo polowa VW ma takie:) Dlaczego chcesz zmieniac rozstaw w tylnej osi?? Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale do tylu tez chcesz wlozyc tarcze hamulcowe?? No i skoro tak bardzo chcesz sie szybko zatrzymywac.... to co sie kryje pod maska;)??
 
 
XXL24H
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-04, 01:02   

Pod mask± to siê kryj± tylko plany jak do tej pory. Widzia³em tyln± belkê od mk2 za 120 z³ z bêbnami (docelowo tarcze) a rozstaw ma byæ wszêdzie taki sam ¿eby je¼dziæ z jedn± za pasówk± a nie wulkanizatorem w bagaju. No ja mam uk³ad od cc ale jeszcze to nie je¼dzi³o czyli wychodzi na to ¿e muszê zmieniæ zwrotnice a ¿e mam ju¿ wk³ady od polo ale w kolumnach trabanta to za wiele bym nie musia³ zmieniaæ. A te tarczki 280 to taka zajawka ale widzê ¿e do mk2 gti by³y tylko 240 czy mo¿e ¼le szuka³em?
 
 
JarekNS
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-04, 08:58   

Nakrecaja ludzie felgi z rozstawem 4x100 na rozstaw 4x98. Poczytaj o tym. Jezeli chodzi o tyl to sie nie orientuje jak z tym jest bo nie robilem jeszcze tylnego zawieszenia. Ale tarcz i tak napewno nie bede zakladal:)
 
 
Galant - YuLaS
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-04, 09:37   

nie polecam nakrêcania (choæ wielu tu powie ¿e je¼dzi i ¿yj±) innych rozstawów ¶rub na "p³ywaj±cych" wynalazkach. Mocowanie felgi z piast± w trabantach pozbawione jest pier¶cienia centruj±cego czyli szpilka w trabie trzyma felgê i jednocze¶nie centruje. Nie ma problemu z dostêpem do dystansów ze zmiana rozstawu ¶rub 4x98-> 4x100 i odwrotnie to rozwi±zanie bezpieczne i homologowane.
 
 
Kulka
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-04, 13:36   

golf mk2 mia³ tak¿e 256 mm tarcze (Lepsze wersje GT oraz GTI) z zaciskami Girling albo Lucas.

239mm i zaciski ATE VW II mia³y s³absze wersje silnikowe.

S± jeszcze zaciski ATE VW I montowane w polo 86c oraz mk1 (s³absze wersje) i s± one nieco wê¿sze (pod niewentylowane tarcze)

krótko mówi±æ XXL24H s³abo szuka³e¶.
 
 
XXL24H
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-04, 14:20   

Kulka dziêki. Ale liczy³em w sumie na 280 na ale có¿. Co do nakrêtek p³ywaj±cych to nie wchodzi± w grê ani zak³adanie 4x100 na 4x98 be¿ ¿±dnego cywilizowanego adaptera, ja siê zastanawia³em jak ludzie zak³adaj± tarczówki na ty³ od golfa na wahaczach od trampoliny bo gdzie¶ mi wsi±kn±³ artyku³ na ten temat po niemiecku a by³o razem z fotkami.
 
 
Maciej Dendyss
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-04, 19:43   

Tarcze 280x22 mia³ Golf 2 G60. Ale trafiæ co¶ takiego to jak 6 w totka. Mo¿na du¿o taniej kupiæ komplet z Golfa 3/Passata VR6, ale tam jest rozstaw 5x100, wystarczy za³o¿yæ piastê 4x100, tarcza i tak musi i¶æ nowa, jaka¶ mikoda nie jest droga. Chcesz mieæ dobrze i BEZPIECZNIE? Zmienisz zwrotnice, nie wiadomo jakie ci wyjd± k±ty wyprzedzenia zwrotnicy itp. auto bêdzie tak naprawdê nieprzewidywalne. Do tego dochodzi niefabryczna maglownica, nie wiadomo jak zachowa siê auto gdzie nagle dr±¿ek jest nieco wy¿ej/ni¿ej ni¿ zosta³o to zaprojektowane. Jaka zrobi siê geometria w zakrêcie? A jak siê np. absurdalnie zwiêkszy? Takie rzeczy s± projektowane jako ca³o¶æ, poszukaj co siê dzieje jak do Golfa mk1 za³o¿y siê piastê z mk2. Powinno ciê to zainteresowaæ skoro tak siê boisz zak³adaæ 4x98 na piastê 4x100....
 
 
przemas601
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-04, 20:16   

Z przodu mo¿na za³o¿yæ piastê od golfa mk1,a z ty³u do tokarza i niech wywierci otwory na rozstaw 4x100
 
 
XXL24H
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-04, 23:52   

Maciej Dendyss w pe³ni siê z tob± zgadzam bo nie wiem jak siê to bêdzie zachowa³o i mo¿e siê okazaæ totalna kicha a to by³o by nie fajnie ale nie chcê zak³adaæ najgorszego. Liczê na to ¿e zachowuj±c równoleg³o¶æ maglownicy wzglêdem przedniej osi powinno to jako¶ skrêcaæ przyzwoicie. A i dziêki za pomys³ z zwrotnicami z pasata. Jestem ¶wiadomy ¿e jest to du¿e ryzyko ale z³y k±t zwrotnic nie jest gorszy od urwanego ko³a ;D
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytañ do SQL: 12