|
CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0
|
[1.1] Trampek 1.1 Kilka pytañ. |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Domator
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-11, 02:00
|
|
|
2.0 16V przy ostro zmodowanym silniku i jako¶ mi to nie przeszkadza :D
Wszystko super! Zgadzam siê z tob±, ¿e w przypadku takiego silnika nie mniej a przynajmniej 110 koni wolny wydech robi w miarê wra¿enie, s± emocje, ciarki itp. Powiem tak, przyjdzie czas, ¿e zacznie ci w polówce brakowaæ mocy, wolny wydech spotêguje twoj± frustracje i ciepniesz to szybciej ni¿ za³o¿y³e¶. Ale spokojnie... Potrzeba tylko czasu aby dowiedzieæ siê, ¿e nie bêdzie z tego wiêkszego lansu :D Nie chce Ciê tutaj namawiaæ do zmiany zdania bo sam próbowa³em z wolnym wydechem dlatego mówiê ci to z w³asnej autopsji. Powodzenia w modach Jakubie! ;) |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-11, 08:50
|
|
|
Wszystko super! Zgadzam siê z tob±, ¿e w przypadku takiego silnika nie mniej a przynajmniej 110 koni wolny wydech robi w miarê wra¿enie, s± emocje, ciarki itp. Powiem tak, przyjdzie czas, ¿e zacznie ci w polówce brakowaæ mocy, wolny wydech spotêguje twoj± frustracje i ciepniesz to szybciej ni¿ za³o¿y³e¶. Ale spokojnie... Potrzeba tylko czasu aby dowiedzieæ siê, ¿e nie bêdzie z tego wiêkszego lansu :D Nie chce Ciê tutaj namawiaæ do zmiany zdania bo sam próbowa³em z wolnym wydechem dlatego mówiê ci to z w³asnej autopsji. Powodzenia w modach Jakubie! ;)
Mo¿e i masz racjê, ale nie mam do koñca "wolnego" wydechu w trampold¿inim :D.
Zosta³ ¶rodkowy, a i ten przelot, nie jest do koñca takim przelotem jakby siê wydawa³o.
Jak patrzy³em do ¶rodka, kszta³tem w ¶rodku przypomina strumienice, jest "korkoci±g" który w teorii powinien
co¶ tam pomóc, przy wylocie spalin. W normalnych t³umikach s± przegrody które wytwarzaj± podci¶nienie, tak mi siê przynajmniej wydaje : ) no chyba, ¿e siê myle.
Domator, nie dziêkuje : ) teraz muszê upchaæ jeszcze 8J z ty³u :D |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-11, 10:51
|
|
|
A wracaj±c do tematu. Wlej trochê paliwa do odstojnika po jego zdemontowaniu i zatkaj wszystkie otwory i potrz±¶nij to ¶mieci powinny siê wyp³ukaæ (od do³u zasilanie z pompy, z samej góry powrót na bak a ten "¶rodkowy" do ga¼nika). Co do wolnych obrotów to na elektrozawór ga¼nika podepnij sta³e napiêcie 12 z akumulatora i jak siê oka¿e ¿e wróci³y wolne obroty to co¶ jest nie tak z elektryk±, np. z czujnikiem masy na przepustnicy ga¼nika (nie myliæ z czujnikiem masy powietrza ;). Przejrzyj dok³adnie zap³on pod kopu³k± i oczy¶æ styki w kostce na aparacie zap³onowym od hala. A ¶wiece ci zalewa jak go krêcisz? Ga¼nik po tym czyszczeniu by³ regulowany? |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-11, 11:09
|
|
|
Ga¼nik po tym czyszczeniu by³ regulowany?
Wszystkie dysze skrêcone tak jak przed odkrêceniem.
A ¶wiece ci zalewa jak go krêcisz?
Jako¶ nie zauwa¿y³em tego.
Co do wolnych obrotów to na elektrozawór ga¼nika podepnij sta³e napiêcie 12 z akumulatora
Nie wiem czemu, ale zauwa¿y³em, ¿e poprzedni w³a¶ciciel poci±gn±³ kabel do elektrozaworu prosto od cewki. |
|
|
|
|
Bogdan 611
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-11, 13:48
|
|
|
Spytam z ciekawo¶ci to co masz pomodzone w tej Nubirze? |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-12, 22:47
|
|
|
No kolega ma problem z modu³em sterowani elektor zaworem ma kto¶ pomys³ co z tym jest nie tak po za czujnikiem na przepustnicy? |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-12, 23:44
|
|
|
Bogdan, odno¶nie nubiry masz PW.
XXL, zrobi³em tak jak mówi³e¶, czyli kabel do elektrozaworu puszczony z cewki tak jak opisa³e¶ w meilu.
Wolne obroty przy oryg. zbiorniku paliwa siê pojawi³y.
Problem mam teraz z zbyt "obszern±" instalacj± elektryczn± w moim poje¼dzie, dziadzia od którego kupi³em,
lubia³ chyba "druciarstwo" i jest tam mexyk pod t± mask±.
A bardziej uporczywy problem to, ¿e ¶wieci mi siê kontrolka od oleju (stan oleju jest ok),
zapewne do wymiany czujniki od ci¶nienia i ten 2gi.
I jeszcze jeden, to taki, ¿e pad³ mi (prawdopodobnie) czujnik od wentylatora który jest w ch³odnicy,
+ od aku puszczony i jeden kabelek od wentylatora, czujnik rozgrzany tak, ¿e kumpel jak dotkn±³ to pojawi³
mu siê ³adny b±bel na paluchu :D a wentylator zima ! Nie w³±czy³ siê.
Wykluczam problem instalacji drucikowej dziadiusia, bo po zwarciu + z aku z kabelkiem od wiatraka,
wiatrak siê eligancko odpala : ). Orientuje siê kto¶, jak jest z dostêpno¶ci± tego czujnika i ew. cena orientacyjna ?. |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-12, 23:57
|
|
|
17 z³ na motirex.pl Czujnik temperatury ch³odnicy - w³±cznik wentyl (W 1,3) |
|
|
|
|
Domator
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 00:46
|
|
|
XXL ju¿ nie popychaj ch³opaka na motirex :D taki czujnik do ch³odni bêd± mieli na 1000% w sklepie motoryzacyjnym, czê¶æ czujników do ch³odnic jest standardowa. Powie np. ¿e chce czujnik wentylatora ch³odnicy od VW Jetty 1.3. Cena takiego 12 z³.
a wentylator zima !
Wentylator ok ale czujnik byæ mo¿e nie, mo¿esz go w ³atwy sposób sprawdziæ wykrêcaj±c i wsadziæ do garnka z gotuj±c± siê wod± i przytkn±æ miernik do pinów. Miernik mo¿esz ustawiæ na pomiar d¼wiêkowy, bêdzie piszcza³ jak czujnik osi±gnie w³a¶ciw± temperaturê. Je¶li miernik nie bêdzie piszcza³, czujnik do kub³a.
czujnik rozgrzany tak, ¿e kumpel jak dotkn±³ to pojawi³
mu siê ³adny b±bel na paluchu :D
Hmmm... To jakby dotkn±³ kolektora wydechowego to pewnie palec by stan±³ w p³omieniach :D
No i apropo elektrozaworka. Sprawd¼ te¿ czy dzia³a wykrêcaj±c go i przytykaj±c pod³±czony do silnika, je¿eli cyka/pracuje g³ówka to mo¿na szukaæ dalej. |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 01:04
|
|
|
W sumie nie wiedzia³em. ;P Oczywi¶cie na mierniku musisz ustawiæ rezystancjê (znaczek oma) i jak poka¿e zera to jest ok jak liczby przy zagotowanej wodzie to do kosza a pikaæ bêdzie jak ustawisz na sprawdzanie diod prasowniczych (symbol diody, grot strza³y z kresk±). |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 03:20
|
|
|
Soski mia³o byæ "diod prostowniczych" :D |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 14:08
|
|
|
A mo¿e kto¶ siê orientuje, jak jest z w³o¿eniem ga¼nika 2 gardzielowego np. webber 40 dcoe lub DELLORTO DHLA 40
w miejsce trabantowskiego ga¼nika ? Nie chodzi mi tu teraz o mocowania, bo to wiadome, ¿e trzeba bêdzie daæ podstawke pod ga¼nik. Ale czy taki zabieg ma sens ? |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 20:42
|
|
|
Ju¿ siê dowiedzia³em od swojego "okolicznego magika".
Zabieg jest wykonywalny, kolektor sobie trzeba tylko pod wymiar zrobiæ :).
Zabieg czy ma sens ? Podniesienie mocy i owszem, nie wiem tylko w jakim stopniu.
I duu¿o zabawy, zwi±zanej z odpowiednim dostrojeniem tego ga¼nika :) coby spalanie nie wysz³o na poziomie 100/100 a efektów ¿adnych, albo ¿eby nie potopi³o t³oków.
Zastanawiam siê nad takim zabiegiem w³a¶nie u siebie :) Jak dojdê do wniosku, ¿e bêde wsadza³, to zdam wam relacje ;).
Pozdrawiam ! |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-20, 16:06
|
|
|
Kolejne pytanie :D
Orientuje siê kto¶, czy jaskó³ka z 601 pasuje do 1.1 ?
Przypuszczam, ¿e mog± siê ró¿niæ mocowaniami sanek, ale czy na pewno ?
I jak to wychodzi z szeroko¶ci± ?
Pozdrawiam ! |
|
|
|
|
Grzegorz B.(bolek)Katowic
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-20, 16:20
|
|
|
jaskó³ka 601/1,1 pasuje, tylko w 500/600 do 63 roku by³a inna- dwuczê¶ciowa
mocowanie sanek jest takie same, tyle, ¿e w 1,1 przykrêca siê tylko na 4 dolne ¶ruby |
|
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|