Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[1.1] Trampek 1.1 Kilka pytañ.
Autor Wiadomo¶æ
Jakub K.
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-25, 18:34   

Witam wszystkich, mam kilka pytañ odno¶nie trampka, mianowicie:

1. Po wymianie oleju, nowym filtrze zapala mi siê lampka od ci¶nienia oleju (przed wymian± te¿ siê zapala³a),
pojawia siê po ok, ~2 min po odpaleniu silnika. Na szabelce wszystko jest ok, olej jest tak jak ma byæ, trampek jest zrywny, nie ma braków mocy, ani ¿adnych "czkawek". Pytanie brzmi, czy mo¿e byæ to sam czujnik ? Czy mo¿e rzeczywi¶cie jest gdzie¶ jaka¶ opcja spadku ci¶nienia ? Wiem, ¿e ciê¿ko tak na odleg³o¶æ cokolwiek z tym zrobiæ, ale mo¿e kto¶ siê spotka³ z takim czym¶ ?

2. Przed wymian± oleju, na korku wlewu by³ charakterystyczny bia³awy osad, przy wypuszczaniu oleju z michy, kolor oleju by³ normalny tzn. "Kakaowy", brak bia³ego osadu czy koloru. Nie zauwa¿y³em te¿, ¿adnego spadku oleju ch³odz±cego, coby mog³o ¶wiadczyæ o uszczelce pod g³owic±, brak objawów typu "parowóz" za autem, dymek jest, ale bez tragedii a tym bardziej, ¿e auto od ponad 4-5 miesiêcy "nie robi kilometrów", odpalane sporadycznie od czasu do czasu w warsztacie. Czy móg³by to byæ objaw starego oleju ? Po wymianie i krótkim (ok. godzinnym) staniu na wolnych obrotach, korek z bia³ym ale bardzo lekkim osadem, niemal niezauwa¿alnym.

3. Czy przy braku numeru VIN ko³o prawego nadpro¿a (element pod³ogi) mog± byæ problemy z przegl±dami technicznymi ? Wiem, ¿e jeszcze jest po prawej stronie tabliczka znamionowa pod mask± komory silnika.


To by by³o chyba na tyle, z góry dziêkuje za odpowied¼.

Pozdrawiam J.K
 
 
Dymatorek
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-25, 19:24   

Ad.1
Moja stalowa zasada, zacz±æ naprawê od podstaw. Wymieñ oba czujniki, je¿eli problem bêdzie siê powtarza³ mo¿na szukaæ przyczyny dalej.

Ad.2

...kolor oleju by³ normalny tzn. "Kakaowy"
Kakaowy? Olej powinien byæ czarny jak smo³a pod warunkiem ¿e jest przepracowany. Chyba ¿e to jaki¶ inny rodzaj oleju, którego nie jestem ¶wiadom. Chod¼ dla w³asnego spokoju mo¿na by wymieniæ uszczelkê no chyba ¿e jest ci co¶ wiadomo na temat tego kiedy by³a wymieniana i jak dawno i ile trzasnê³a kilometrów.

Ad. 3

Numerem VIN wewn±trz auta nie zawracaj sobie g³owy, najwa¿niejszy jest ten w komorze silnika, to on widnieje w dowodzie rej. Na temat pod³ogowego niech wypowie siê kto¶ inny bo wg. nowych zasad nie wolno "powielaæ" cudzej wypowiedzi z przed miesiêcy lub lat.
 
 
Jakub K.
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-25, 19:42   

Auto ma oryginalny przebieg 73 ty¶ kilometrów, kupione od 1-go w³a¶ciciela.
Serwisowane w ASO w okolicach Rzeszowa, pó¼niej sta³o.

A odno¶nie koloru, to widaæ po nim by³o, ¿e po prostu mia³ ju¿ do¶æ.

Te czujniki, s± normalnie dostêpne w sklepach motoryzacyjnych ? Czy trzeba szukaæ gdzie¶ na allegro ?
 
 
Dymatorek
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-25, 20:20   

Czujniki s± nadto dostêpne, je¿eli na sklepie motoryzacyjnym ich nie ma to znaczy ¿e dziaduj± po ca³ej linii. Apropo oleju, zale¿y jaki olej, niektóre maj± ju¿ jak to nazwa³e¶ "do¶æ" do pierwszego przegrzania, robi siê rzadki i generalnie spadaj± jego w³a¶ciwo¶ci smarne. Chod¼ napisa³e¶ ¿e nie zauwa¿asz spadku p³ynu ch³odz±cego to mo¿na wnioskowaæ ¿e z uszczelk± jest ok. Póki co wymieñ czujki ;)
 
 
Jakub K.
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-25, 21:32   

z tego co widzia³em, na papierach z ASO od pocz±tku lany 15W40, dzisiaj zala³em 15W40 LOTOS-a.
Niestety, nie wiem ile by³o przejechane na poprzednim oleju, bo brak ostatniego papieru z ASO, a z tego co gdzie¶ czyta³em, oleje mineralne gdy s± nie je¿d¿one siê po prostu psuj±, nie wiem ile w tym prawdy.
Tak czy inaczej, na starym oleju korek mia³ bia³y osad. Je¶li chodzi o silnik, pracuje cichutko, równiutko, tylko tak jak ju¿ wcze¶niej pisa³em, nie by³ do¶æ sporo czasu je¿d¿ony. A odno¶nie czujników, to mam szukaæ do polo bodaj¿e II, 90-94 r. ? Czy mo¿e kto¶ z was zna dok³adne oznaczenie tych¿e czujników ?

Pozdrawiam.
 
 
TrabiVR6
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-25, 22:52   

Czujniki s± oznaczane kolorami.w sklepie moto powiedz ze potrzebujesz do VW czujnik br±zowy i czarny.Sprawd¼ te¿ przewody id±ce od czujników.
 
 
XXL24H
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-25, 23:31   

Ja bym jeszcze zasugerowa³ sprawdzenie poprawno¶ci kolejno¶ci za³o¿enia czujników i kabli(czarny czujnik od strony rozrz±du z zielonym kablem). Pozazdro¶ciæ takiego zadbanego autka a je¶li mo¿na wiedzieæ jak blacharka siê trzyma?
 
 
Jakub K.
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-26, 01:18   

jesli chodzi o blache, to ju¿ jest gorzej, auto do¶æ d³ugo sta³o, przy kupnie widzia³em mniej wiêcej co mnie czeka, progów i nadpro¿y nie by³o, kilku elementów pod³ogi te¿ jak siê okaza³o po piaskowaniu budy, progi i nadpro¿a wymienione, oryginalne DDRowskie za³o¿one, je¶li chodzi o elementy pod duro, to praktycznie cukier, dwie 2 cm dziurki na prawym przednim nadkolu tak poza tym to tragedii nie by³o. Nie zbyt ³adnie wygl±da³a tylnia klapa, z racji tego, ¿e to universal (kombi) kilka roboczo godzin zabra³a sama klapa ; ). XXL czy móg³by¶ mi ew. rozpisaæ co do czego idzie ? Bo widzê, ¿e tutaj ³adnie zacz±³e¶ mi opisywaæ kolorek + kolorek, ale jakby¶ móg³ kolorek + kolorek = ? to by³bym naprawdê bardzo wdziêczny :). Bo tam pod mach± z tymi kabelkami u mnie to troche kombinacji jakiej¶ by³o :D




Pozdrawiam
 
 
Jakub K.
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-26, 17:20   

Ok, 2 problemy rozwi±zane.
Okaza³o siê, ¿e czujki by³y ¼le pod³±czone.
Korek te¿ ju¿ nie ma bia³ego osadu :)
 
 
XXL24H
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-27, 01:45   

Cieszê siê ¿e pomog³em. Mój trampek ju¿ zazdro¶ci piaskowania :D heheheh co do kolorków to sprawd¼ mejla, jeste¶ ju¿ nie wiem któr± osob± której podsy³am zdjêcia komory ale nie moje bo te¿ siê ratowa³em fotkami i wszystko jest ok ale trzeba jeszcze zwróciæ uwagê na bia³y kabel do grza³ki i bia³y kabel do elektromagnesu rozrusznika czy nie s± pomylone.
 
 
Jakub K.
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-28, 21:51   

a mam takie jeszcze jedno pytanie, kto¶ z obecnych tu ludzi, orientuje siê mo¿e, jak chodzi trabant na "wolnym wydechu" ? Chodzi mi o to, czy nie jest g³o¶no i czy siê niebiescy nie przyczepi±, jakby siê wywali³o te 2 t³umiki :D
 
 
TrabiVR6
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-28, 23:48   

Na pewno przekroczy dopuszczalne normy g³o¶no¶ci.Znaczne obni¿enie ci¶nienia w uk³adzie wydechowym niekorzystnie wp³ywa na pracê silnika.
 
 
Jakub K.
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-29, 01:16   

a wywaliæ ¶rodkowy a koñcowy zamieniæ na przelot np. Ulter-a ? z nierdzewki ?
 
 
Jakub K.
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-29, 20:31   

I jeszcze takie jedno pytanko, posiada kto¶ mo¿e (foto) instalacji id±cej do czujnika temperatury ?
Albo mo¿e kto¶ wie, jaki tam kabelek i do czego ma i¶æ.


Pozdrawiam.
 
 
Qba
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-03, 17:56   

\link

Tak brzmi trabant dwusuwowy bez wydechu. Strasznie g³o¶no :D
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytañ do SQL: 12