Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[1.1] Trampek 1.1 Kilka pytañ.
Autor Wiadomo¶æ
Galant - YuLaS
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-04, 09:58   

Sprawdza³em kiedy¶ jazdê z metrem rury za kolektorem (wybuch³ mi ¶rodkowy t³umik):
- g³o¶no¶æ poza wszelkimi normami , niebiescy nawet jak nie bêd± na patrolu to z ciekawo¶ci wyjad± na miasto
- praca silnika - nie równa, szarpie, ga¶nie na wolnych obrotach,
- poprawa osi±gów - ujemna.

Silnik to nie tylko blok z g³owic± , to równie¿ zjawiska falowe jakie zachodz± w uk³adzie dolotowym i wydechowym. Pojemno¶æ tych uk³adów to ¶rednica rur, d³ugo¶æ, zastosowane przeszkody (filtry, t³umiki). Czasy otwarcia zaworów oraz sposób otwierania/zamykania (odpowiedzialny jest za to wa³ek rozrz±du, kszta³t krzywek masz ostre wa³ki i ³agodne) s± ¶ci¶le dobrane do pojemno¶ci tych uk³adów. Ka¿da zmiana spowoduje utratê parametrów. W rezultacie mo¿esz przypadkowo poprawiæ osi±gi, ale w bardzo w±skim zakresie obrotów i odpowiednich warunkach (obci±¿enie, gêsto¶æ powietrza(ci¶nienie atm)). Otwarte wydechy wi±¿± siê z wymian± wa³ka (wa³ków) na dobrane pod uk³ad dolot/wydech.

Jak chcesz zmieniæ d¼wiêk to zmieñ koñcowy t³umik dobieraj±c pod pojemno¶æ i ¶rednic± rur.
 
 
kuzyn353
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-07, 05:27   

Ja tylko wiem jak 353 chodzi na samym kolektorze. W drodze z ostatniej Pyrkomanii zrobi³em 150km na takim wydechu. Ba³em siê ¿e trwale sobie s³uch uszkodzi³em bo 2 dni dochodzi³em do siebie mimo jazdy z chusteczkami napchanymi w uszy i kasku na g³owie.
 
 
Jakub K.
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-07, 16:21   

Temat rozwi±zany.
Zosta³ ¶rodkowy, koñcowy wywalony i na sam koniec, przelot Ulter-a.
Jest mi³o :)
 
 
Domator
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-07, 19:23   

Wszystko ok ale Ulter do 1.1 = wie¶ :D
 
 
Jakub K.
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-07, 19:57   

Ja tam nie widzê ¿adnej wsi, http://allegro.pl/wyprzad...1432767237.html podobny do tego, tylko parametry brane pod seicento 1.1 sporting. Jedna ³adna, niewielka chromowana koñcówka, a jak chce to i ³adnie zamruczy. Ja jestem zadowolony, lepsze to, ni¿ ta rurka od namiotu w seryjnym wydechu :P
 
 
Domator
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-07, 20:26   

Przekona³em siê na w³asnej skórze stosuj±c "bur bur bur" w swoim, 1.1 w parze z wolnym wydechem nie daje efektu, no chyba ¿e masz przeróbkê silnika na 110KM na przyk³ad. A wszystko przez to ¿e ha³asu wiêcej jak prêdko¶ci. Powiem tyle, bêdzie to fajne przez pó³ roku, pó¼niej zacznie Ci dokuczaæ. Wspomnisz me s³owa :D
 
 
Jakub K.
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-10, 10:50   

Takie jeszcze pytanie, mianowicie, ze zbiornika (oryg. trabant) w 1.1 wychodz± 2 "rurki" jedna wê¿sza druga troszkê szersza, szersza s³u¿y do "zasilania" zbiornika a wê¿sza to odp³yw czy odwrotnie ? :D Bo mam maly problem.
 
 
Domator
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-10, 11:11   

Dobrze napisa³e¶. Du¿y zasilanie, ma³y na przelew.
 
 
XXL24H
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-10, 15:31   

Fi 8 mm to zasilanie pompy paliwowej, a fi 6 mm jak dobrze pamiêtam ¶rednice to powrót nadmiaru paliwa.
 
 
Jakub K.
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-10, 17:15   

Zgadza siê, mia³em dobrze pod³±czone.
A teraz taka zagadka, paliwo dociera do silnika (pompa pracuje).
Obieg Zbiornik -> Filtr -> Pompa -> Ga¼nik = Paliwo p³ynie tak jak ma byæ.
Przy takim obiegu, mimo prawid³owego "kr±¿enia" auto nie pali.
Przy bezpo¶rednim "wtrysku" do gardzieli ga¼nika auto zapali.

Jakie¶ sugestie ? :D
 
 
Bartek Dobrzyñski
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-10, 20:32   

Zapchany odstojnik?
 
 
Jakub K.
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-10, 21:56   

Mowa o tym takim ¿ó³tym "dzwonku" do którego dochodzi przewód paliwowy od filtra i "odp³yw" + zasilanie do ga¼nika ? Czy jest to element rozbieralny, który mo¿na sobie samodzielnie wyczy¶ciæ czy trzeba zakupiæ nowy?
Dodam jeszcze, ¿e zmienia³em zbiornik i objaw tego typu, ¿e paliwo by³o a trampek nie chcia³ odpaliæ mia³em jeszcze na starym zbiorniku, na nowym to samo.
 
 
Hajs
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-10, 22:26   

Dok³adnie, na d³u¿sz± metê basowe wydechy s± do¶æ uci±¿liwe. Te¿ za³o¿y³em kiedy¶ koñcowy przelotowy, nastêpnie po up³ywie pó³ roku z przyjemno¶ci± wróci³em do orygina³u :)
Ten ha³as jednak mo¿na by znacz±co zmniejszyæ poprzez wyt³umienie baga¿nika i pod³ogi matami wyciszaj±cymi.
 
 
Bartek Dobrzyñski
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-10, 23:09   

Tak. Jest to element nierozbieralny. Dlatego kiedy¶ jeden z ciekawo¶ci przepi³owa³em;-) Wiêc jest tam na dnie siateczka. I u mnie na niej by³ piasek. Podejrzewam ¿e by³y to przez lata zbierane drobinki z paliwa. Wykrêæ, potrza¶nij, mo¿e wyleci.
Koncepcja nr 2: rozregulowany ga¼nik
 
 
Jakub K.
Go¶æ
Wys³any: 2011-02-11, 00:01   

Dok³adnie, na d³u¿sz± metê basowe wydechy s± do¶æ uci±¿liwe. Te¿ za³o¿y³em kiedy¶ koñcowy przelotowy, nastêpnie po up³ywie pó³ roku z przyjemno¶ci± wróci³em do orygina³u :)
Ten ha³as jednak mo¿na by znacz±co zmniejszyæ poprzez wyt³umienie baga¿nika i pod³ogi matami wyciszaj±cymi.


Od ponad 2 lat, mam wyciêtego kata (w to miejsce strumienica), wydech poszerzony, ¶rodkowy zostawiony a koñcowy jest przelot w Nubirze, 2.0 16V przy ostro zmodowanym silniku i jako¶ mi to nie przeszkadza :D a ¶migam typ autem na codzieñ.

Tak. Jest to element nierozbieralny. Dlatego kiedy¶ jeden z ciekawo¶ci przepi³owa³em;-) Wiêc jest tam na dnie siateczka. I u mnie na niej by³ piasek. Podejrzewam ¿e by³y to przez lata zbierane drobinki z paliwa. Wykrêæ, potrza¶nij, mo¿e wyleci.
Koncepcja nr 2: rozregulowany ga¼nik


Ten element jest ogólnie dostêpny w sklepach ? czy mo¿e jest jaka¶ koncepcja na to ?
Ga¼nik byæ mo¿e swoj± drog±, wprawdzie by³ czyszczony, fakt faktem, problemy z niskimi obrotami s±, ale
nie zmienia to faktu, ¿e jeszcze chwile temu "praktycznie" normalnie je¼dzi³, nie wliczaj± co w/w niskich obrotów. Wjecha³em do gara¿u, nastêpnego dnia go odpali³em, pochodzi³ z 2 min i zdech³ :D
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytañ do SQL: 7