[1.1] Trampek nie chce odpaliæ. |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-22, 17:00
|
|
|
Witam wszystkich.
Mam pewien problem, mianowicie trampek (1.1 polo) nie chce mi odpaliæ.
Po ok. 3 tygodniowej przerwie, zwi±zanej z przygotowywaniem auta, konserwacjami i innymi tego typu robotami, zaniemóg³ (w tym okresie przygotowañ, by³ odpalany i pewnego razu zabrak³o mu paliwa). Teraz paliwo w zbiorniku jest, próba "doustnego" podania paliwa, wprost do ga¼nika zakoñczy³a siê fiaskiem, nawet "nie piern±³". Iskra jest, paliwo do pompy te¿ zosta³o podane metod± "doustn±³", brak ju¿ pomys³ów co mo¿e byæ nie tak, dodam, ¿e kopu³ka zap³onowa z palcem zosta³a wymieniona niedawno. Reasumuj±c, trampek chodzi³ a teraz mu siê nie chce. Mo¿e kto¶ ju¿ siê spotka³ z takim problemem ?
Pozdrawiam
J.K |
|
|
|
|
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-22, 17:43
|
|
|
Czy przewody zap³onowe s± za³o¿one w dobrej kolejno¶ci i nie strzela Ci w dolot lub wydech?
Czy paliwo dochodzi do ga¼nika? Spróbuj sikn±æ prosto w gardziel przy rozruchu o ile wykluczysz niepoprawno¶æ za³o¿enia przewodów. Uwa¿aj ¿eby nie wystrzeli³o w oczy. |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-22, 17:56
|
|
|
Tak, wszystko jest opisane w 1szym po¶cie.
Wstrzykiwa³em prosto w gardziel, przewody za³o¿one poprawnie, to auto wcze¶niej normalnie je¼dzi³o.
W komorze silnika, nic nie by³o grzebane. |
|
|
|
|
Chany
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-22, 18:41
|
|
|
Sprawd¼ kopu³kê i palec jak jest teraz.
Ja raz wyjecha³em z gara¿u, wy³±czy³em silnik. Minê³o 5 minut i nie da³o rady odpaliæ. Patrze do kopu³ki a tam wêglik wyskoczy³ z ramy;D |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-22, 22:50
|
|
|
Kopu³ka wraz z palcem jest ok, rêce mi ju¿ opadaj± ... |
|
|
|
|
WeT(macq)
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-22, 22:55
|
|
|
Czekaj, czekaj, spawa³e¶ co¶ auto? Od³±czy³e¶ przedtem akumulator? Mog³e¶ sfajczyæ modu³, iskra na wolnym powietrzu nie znaczy, ¿e w cylindrze pod ci¶nieniem 10atm bêdzie wszystko dobrze. |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-22, 22:57
|
|
|
Spawa³em, akumulator od³±cza³em :) takim amatorem a¿ nie jestem :) |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-23, 04:21
|
|
|
.... ja bym sprawdzi³ czy palec jest we w³a¶ciwym po³o¿eniu?
Czêsto wy³amuje siê "klin" ustalaj±cy po³o¿enie palca.
Czyli tak:
wyj±æ palec - sprawdziæ jak wygl±da wewn±trz otworu.
Mo¿e jeszcze sprawdziæ kolejno¶æ przewodów WN (mo¿e kto¶ zrobi³ kawa³?)
Kolejn± rzecz± do sprawdzenia to jest wtyczka do aparatu zap³onowego - tu "lubi±" ukruszyæ siê przewody i to w tej os³onie gumowej. Mo¿na sprawdziæ te¿ jako¶æ styków modu³u zap³onowego.
Przyczyn mo¿e byæ wiêcej, wymieni³em tylko podstawowe do sprawdzenia na pocz±tku.
A teraz jako ciekawostka:
jestem daleko od domu, odpalam silnik i dupa tylko strzeli³ i martwy.
Przyczyn± by³ wy³amany "klin" palca. kawa³ek znalezionej na jezdni tektury ustabilizowa³ palec we w³a¶ciwym po³o¿eniu i tak je¼dzi³em jeszcze d³ugo zanim kupi³em nowy palec.
Palec z wy³amanym klinem mo¿na ³atwo przywróciæ do ¿ycia:
-wiercimy otwór tam gdzie powinien byæ klin i gwintujemy M3, wkrêcamy ¶rubê i kontrujemy od zewn±trz nakrêtk±. dzia³a!
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-23, 09:42
|
|
|
albo kupujemy nowy za 10z³ ;) |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-23, 11:32
|
|
|
albo kupujemy nowy za 10z³ ;)
.... i za tydzieñ nowy za 10z³, bo klin siê wy³ama³ - reszta OK!
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-23, 12:17
|
|
|
Palec, kable i wtyczka do modu³u sprawdzona, co najciekawsze, iskra jest ale zapaliæ nie chce dalej. |
|
|
|
|
STOJAN
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-23, 13:15
|
|
|
ja mam spsób na takie problemy na forum a mianowicie u¿yj kartki papierowej i zapalniczki napewno sie odpali :D:D:D |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-23, 17:35
|
|
|
problem rozwi±zany, okaza³o siê, ¿e jednak wtyczka od modu³u nie mia³a do koñca styku. |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-24, 05:46
|
|
|
Witam.
problem rozwi±zany, okaza³o siê, ¿e jednak wtyczka od modu³u nie mia³a do koñca styku.
- jest to znana jedna z podstawowych usterek uk³adu zap³onowego w T1.1, czêsto styki pokrywaj± siê ¶niedzi± (wilgoæ zatrzymuje siê pod gumow± os³on±), warto od czasu do czasu po prostu wyj±æ wtyczkê i w³o¿yæ do modu³u. Co jaki¶ czas wyczy¶ciæ styki i zabezpieczyæ ogólnodostêpnymi ¶rodkami. Wtedy nie bêdzie takich "niespodzianek".
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
qba_601
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-25, 00:21
|
|
|
tak mi sie jeszcze przypomnialo ze jest taki magiczny kabelek idacy od modulu do aparatu zaplonowego ma on biedaczek w sobie 3 zyle i feler jest taki ze u mnie w 3 autach ulamywal sie ten kabelek i dzialal albo nie dzialal czesem wybuj czasem wilgoc .... wystarczylo przlutowac by pêk³ sobie pozniej ale juz gdzie indziej |
|
|
|
|
|