Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[601] pali B. du¿o
Autor Wiadomo¶æ
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-29, 08:19   

najpierw remont silnika pó¼niej remont osprzêtu jak bêdzie trzeba. Ale standardowo po remoncie ja wymieniam ³o¿yska na wiatraku i alternatorze. Stan ga¼nika oceni fachowiec jak go bêdzie regulowa³ na wyremontowanym silniku, oczywi¶cie kilka prac przy nim mo¿na zrobiæ(uszczelnienie, czyszczenie, p³ywak i regulacjê p³ywaka) ale nie samodzieln± regulacjê. Jak jeste¶ ¶wie¿y to proponujê w³o¿yæ nos w ksi±¿kê jest ich kilka, do remontu polecam skurskiego lub oryginaln± ksi±¿kê serwisow±.. Tu na forum wiêcej "pomagaczy" ni¿ ludzi z rzeczywist± praktyk±, wiêc nie bierz tutaj wszystkich wiadomo¶ci jako pewnik choc na pewno sporo bêdzie dobrych. Ale i laik nie przecedzi dobrych od niepomocnych. Ka¿dy przypadek remontu jest indywidualny. Szlif musisz zrobic na pewno ale i na 90 procent regeneracjê wa³u. Jak spêdzisz ze 3 dni na czyszczeniu silnika to zobaczysz ile to pracy przy remoncie, tak¿e zapa³ i zaparcie jest wskazany
Pierwsze od czego musisz zacz±æ to zebranie wszystkich czê¶ci do silnika. £atwo i szybko nie bêdzie tak¿e nie spiesz siê z rozgrzebywaniem auta, g³owice ju¿ zdj±³e¶, zobacz na jaki szlif potrzebne Ci t³oki :) doskrobiesz siê do cyferek. Powodzenia.
Je¶li zdejmiesz rozrusznik to w ¶rodku na obudowie pod ko³em zamachowym jest nabity rok produkcji bloku silnika. Je¶li odczytasz datê powiem Ci jak masz typ wa³u i jakie uszczelnienia musisz kupiæ. To tyle na pocz±tek
 
 
kuzyn353
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-29, 09:37   

Magik, jaki sposób znalaz³e¶ na ¶ci±ganie ko³a pasowego dmuchawy?
 
 
igraszek05
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-29, 17:20   

Tylko jest jeden wa¿ny problem po odkrêceniu silnika od skrzyni biegów i po zdjêciu docisku i tarczy niespodzianka... ko³o zamachowe jest przyspawane do wa³u o.0 nie wiem kto to robi³ ale wezmê fleksa i spróbuje odciaæ te spawy i wyj±æ ko³o wtedy zobacze rok produkcji
 
 
Galant - YuLaS
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-29, 22:17   

no no za 4 minuty minie 5 godzin od napisania postu a tu 46 odpowiedzi ..
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-29, 22:33   

Jest patent na dmuchawê, mam taki dziadkowy ¶ci±gacz :) Jest to sztaba z trzema ¶rubami (¶rubkami) . Na dwie skrajnie robi siê p³ytkie otwory gwintowane w kole pasowym. Po tej operacji moge sobie ³o¿yska zmieniaæ nawet w polu. co prawda nie wiem jak to wp³ywa na wywa¿enie samego ko³a. Ale mam to w d... bo ze ¶ci±gaczem mogê je zmieniaæ nawet codziennie :)
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-29, 22:38   

wiesz co ? jak jest taka fuszera i silnik masz od 600 ki to pogoñ go komus kto potrzebujen taki motor....sie ucieszy, a sam znajd¼ jaki¶ porz±dny silnik na chodzie. bêdzie ³atwiej i pro¶ciej i mniej problemów je¶li jeste¶ pocz±tkuj±cy
 
 
igraszek05
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-30, 18:48   

Wiêc raczej poszukam Trampków po szrotach, mo¿e co¶ siê znajdzie. Remont to nie tania sprawa i za inny silnik mniej zap³acê.Co do postów to mój temat jest wyj±tkowy :P i jest zainteresowanie :D
 
 
Dymatorek
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-30, 19:48   

a który 20-sto czy 30-sto letni silnik nie wymaga remontu? Choæ silnik ma³o je¿d¿ony to mo¿e byæ nadgryziony zêbem czasu a wiadomo ¿e dla silnika nie ma nic gorszego jak d³ugotrwa³y okres bez pracy... Chyba ¿e kto¶ zez³omowa³ dwusuwa nied³ugo po remoncie.
 
 
Mac-601
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-01, 13:16   

Zgroza ten luz na filmiku, tak sobie z ciekawo¶ci obejrza³em i strach w ogóle odpalaæ silnik z takim niedopasowaniem. I jestem na bie¿±c± w temacie bo miesi±c temu skoñczy³em kapitalny remont silnika i wk³ada³em nowe t³oki do cylindrów po szlifie (dwa razy bo raz jak idiota przykrêci³em cylindry wydechem w kierunku przegrody..) i wiem jaki tam jest luz (zarówno na zu¿ytym silniku jak i na nowym). Taki luz mo¿e spowodowaæ ¿e pokruszy siê pier¶cieñ od wibracji i wtedy kaplica bo t³ok do wyrzucenia, g³owica, ¶wiece te¿ a w wariancie pesymistycznym t³ok siê nie bêdzie nadawa³ do szlifowania.

Je¶li to jest rzeczywi¶cie silnik od 600-tki to mo¿e on ju¿ mieæ warto¶æ 'kolekcjonersk±' dla ludzi robi±cych orygina³y, pod ¿ó³te tablice itp. wiêc poleci³ bym spróbowaæ go sprzedaæ i kupiæ silnik od 601 do remontu/po remoncie.

Pozdrawiam!
 
 
igraszek05
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-01, 15:29   

My¶la³em,¿e bêdzie nadawa³ siê do remontu bo nie ha³asuj± ³o¿yska na wale silnik chodzi równo ale z tym spalaniem to nie wiem co jest.Prawdopodobnie to silnik z 600tki bo czyta³em na necie i tamte kartery mia³y nabite nr silnika nad kolektorem ss±cym a te nowe przy ³±czeniu ze skrzyni± biegów.
 
 
WeT(macq)
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-01, 17:12   

to ciekawe z tym numerem "pod" rozrusznikiem, bo ja tam mam 66 :|
 
 
igraszek05
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-03, 15:21   

Ten silnik to raczej totalny sk³adak.. zap³on elektronik w silniku z 600 :| nie mam w okolicy kogo¶ komu móg³bym opchn±æ taki silnik, chyba go zostawie w zapasie mam 2 ko³o zamachowe wiêc odetnê ten spaw i bêdê próbowa³ regenerowaæ
 
 
igraszek05
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-04, 00:56   

Je¶li wa³ jest mocno zu¿yty to ma siê dziaæ tak ? taki odg³os u mnie w ogóle go nie s³ychaæ http://www.youtube.com/wa...feature=related wiêc wa³ narazie zostawiam,przeczyta³em gdzie¶ na forum ¿e je¶li wa³ jest do remontu to przy krêceniu dmuchaw± s³ychaæ odg³os przesypywanych nakrêtek ?
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-04, 08:11   

szkoda i ko³a je¶li oryginalne, porównaj grubo¶ci zêbatki. Szersza stary typ, wê¿sza nowszy, dobrze ¿eby wa³ by³ te¿ od tego je¶li rzeczywi¶cie 600 kowy tam siedzi, Te¿ nie zniszcz niczego, powoli i z g³ow±. Przy zdejmowaniu ko³a zamachowego zero m³otka !
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-12-04, 08:59   

powiem jeszcze jedno bo ma³o chyba kto o tym wie. Przy ga¼niku hb4-1 wyprzedzenie zap³onu dla dla 1 szego i drugiego cylindra jest inne i ró¿ni siê o 1mm
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 1,47 sekundy. Zapytañ do SQL: 13