[601] pali B. du¿o |
Autor |
Wiadomo¶æ |
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-14, 19:43
|
|
|
du¿e spalanie to tez wina zap³onu,kiepskie odpalanie te¿ ale jak jeste¶ laik to proponujê ksi±¿kê. Z ni± te¿ nie ³atwo. Tak samo zaczyna³em. Przyrz±dy specjalne potrzebne ¿eby by³o idealnie. Na pocz±tek ¶wiece kable i filtr powietrza a pó¼niej zabawa z zap³onem |
|
|
|
 |
igraszek05
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-14, 19:52
|
|
|
czyli ga¿nik zostawiam tak jak jest ? Kupie swiece kable i przy¿ad do pomiaru sprê¿ania bo wydaje mi siê ,¿e zbyt malce ci¶n. jest przyczyn± trudnego odpalania.
Zap³on elektronik.¯eby wyregulowaæ zap³on to okrêcam te 2 ¶rubki i obracam ca³ym uk³adem ? |
|
|
|
 |
igraszek05
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-14, 19:54
|
|
|
Chcia³em dodaæ,¿e mój trabi to dok³adnie 601-S deLuxe |
|
|
|
 |
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-14, 20:20
|
|
|
Zap³on elektronik.¯eby wyregulowaæ zap³on ?
Tak ustawiasz moment zap³onu na pierwszym cylindrze.
Dokrêcasz te dwie ¶rubki,a odkrêcasz ¶rubkê blokuj±c± p³ytkê do której pod³±czone s± przewody i regulujesz drugi cylinder.
Poczytaj o zap³onie wiele ju¿ by³o. |
|
|
|
 |
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-14, 20:56
|
|
|
Co¶ "wyrwa³o" kawa³ek cytowanego tekstu, mia³o byæ tak:
Zap³on elektronik.¯eby wyregulowaæ zap³on to okrêcam te 2 ¶rubki i obracam ca³ym uk³adem ? |
|
|
|
 |
igraszek05
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-14, 21:54
|
|
|
Dziêki , sory za te b³êdy ale ¶pieszy³o mi siê. |
|
|
|
 |
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-15, 07:53
|
|
|
S³uchaj jak masz jakiego¶ mechanika z lamp± stroboskopow± do zap³onu to po¿ycz. Ustawia sie na podstawie znaków na kole pasowym silnika, oczywi¶cie na odpalonym motorze. Oskrob ko³o na brzegach bêda dwa znaki po przeciwnych stronach. 1 kreska to pierwszy cylinder, podwójna to drugi cylinder. Jak stoisz przodem do auta to pierwszy cylinder to ten od strony skrzyni. Przy pod³±czonej lampie stroboskopowej np na pierwszy cylinder kreska pojedyncza powinna w momencie pomiaru pokrywaæ z p³aszczyzn± styku po³ówek obudowy silnika tu¿ za ko³em pasowym. Analogicznie tak samo drugi cylinder po przepiêciu na druga ¶wiecê. Ale najpierw pomierz bo byæ mo¿e nikt tam nie grzeba³ i tylko przestawisz.
Polecam ksi±¿kê skurskiego, musi byc w miarê ostatnie wydanie ¿eby obejmowa³o zap³on elektroniczny, powodzenia |
|
|
|
 |
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-15, 23:07
|
|
|
przodem do auta to pierwszy cylinder to ten od strony skrzyni
A jak stanie przodem w kierunku jazdy? ;) |
|
|
|
 |
igraszek05
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-15, 23:09
|
|
|
Heh stanê przodem do zderzaka :P ,cylindry s± podpisane na karterze |
|
|
|
 |
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-16, 00:27
|
|
|
Heh stanê przodem do zderzaka :P ,cylindry s± podpisane na karterze
... jeszcze do tego wcze¶niej zdejmiesz blaszan± os³onê silnika. (chyba, ¿e widzisz przez blachê)
¯yczê powodzenia w "walce" z zasta³ym trabantem.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-16, 08:42
|
|
|
lepiej by¶cie pomogli ch³opakowi, a jak kto¶ ma k³opoty z b³êdnikiem to do lekarza a nie na forum. |
|
|
|
 |
igraszek05
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-16, 16:02
|
|
|
Powiem,¿e mam problemy z z j.Polskim i sk³adni±.A co do traba to mam pytanie, czy du¿e zu¿ycie cylindrów mo¿e powodowaæ problemy ze spalaniem ? A i jeszcze jedno czy zamiast lampy stroboskopowej mo¿na u¿yæ innej lampy ? 12v pod³±czonej do cewki ? |
|
|
|
 |
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-16, 18:23
|
|
|
Magik, ale co mam pisaæ jak wszystko napisa³e¶ :)
Z ¿arówk± 12V powinno siê udaæ ale nie wiem.
Trochê siê te¿ nie zgadzam z pedantycznym podej¶ciem Magika co do ustawiania zap³onu elektronicznego. Mówi³em to ju¿ nie raz. Zap³on elektroniczny dobrze jest ustawiæ mniej wiêcej nawet g³êboko¶ciomierzem suwmiarki. A potem dostrajaæ na s³uch. Silnik bêdzie mia³ wiêksz± sprawno¶æ na dzisiejszym paliwie, bêdzie lepiej ustawiony wzglêdem ci¶nienia jakie tworzy siê podczas sprê¿ania. Bo i zu¿ycie i kolejne szlify, zmieniaj± ten najbardziej idealny próg wyprzedzenia zap³onu.
Wyprzedzenie zap³onu w mechanicznych m³oteczkach w 353 te¿ ustawiam na s³uch. Najpierw wg ksi±¿ki, a potem ca³± tarcz± w lewo lub w prawo na s³uch i wyczucie. |
|
|
|
 |
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-16, 18:24
|
|
|
A, i o co chodzi z tym b³êdnikiem? :] |
|
|
|
 |
Czaiñski Piotr
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-16, 18:49
|
|
|
a mo¿e zwyczajnie w obu ga¼nikach utopi³ ci siê p³ywak? i dlatego tyle pali. wtedy zazwyczaj trabant odpala nawet na zimnym bez ssania i kopci jak cholera ca³y czas . cudów nie ma to nie jest skomplikowana konstrukcja.wina napewno lezy w ga¿niku. |
|
|
|
 |
|