WYCIERACZKI |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Edward 601
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-08, 10:00
|
|
|
Witajcie
Mam problem z wycieraczkami w 601.
Do tej pory mialem wlacznik jednobiegowy (czyli jak wlaczylem to dzialaly stale i jak wylaczylem to sie zatrzymaly tam gdzie wylaczylem a nie wracaly na miejsce), zatem stwierdzilem ze zmienie wlacznik na taki z kilkoma predkosciami i przerywaniem.
Niestety po zmianie przelacznika (sprawnego) na pierwszym biegu jest to co wczesniej (chodzi i przestaje bez wracania jak poprzednio) na kolejnych biegach tez chodzi i to z przerwami, ale nie tam gdzie trzeba. Tak jakby nie robil calego okresu wytarcia, czyli zatrzymuja sie wczesniej i nie wracaja. Ogolnie jakas straszna lipa.
Mam zatem pytanie czy moze to byc wina starszego typu silniczka wycieraczek?
Moze ten ktory mam nie wspolpracuje wlasciwie z tym przelacznikiem, lub moze trzeba cos wiecej przerobic.
Instalacja 12V.
Dziekuje za pomoc. |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-08, 10:13
|
|
|
to ja dodam zanim siê zaczn± wypowiadaæ nastêpni. Trabant ma instalacjê z 72 roku czyli klasyczne grube kable do 6V. Instalacja do prze³±cznika wycieraczek bez czasówki. I w dodatku, przerobiona na 12 V. Poczytaj ksi±¿kê je¿d¿ê sam trabant preusha. Tam jest napisane jak pod³±czyæ czasowy, tylko problem ten ¿e tam jest to opisane jak to zrobiæ na szóstce nie na 12. No mo¿e uda Ci siê przynajmniej wy³±cznik pod³±czyæ prawid³owo ale silnika to raczej nie. Z tego co ju¿ sam do¶wiadczy³em metody prób i b³êdów powoduj± skopcenie czasówki. |
|
|
|
|
Edward 601
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-08, 13:12
|
|
|
ale jest to wykonalne czy pró¿no probowac? |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-08, 13:50
|
|
|
ja takich rze¼b nie ogarniam. W ksi±¿ce masz opisane jak pod³±czyæ silnik wycieraczek z prze³±cznikiem czasowym przy. Ja bym wola³ chyba znale¼æ silnik wycieraczek 12V o wygl±dzie i budowie silnika 6V. Wtedy pod³±czenia id± jak w 6 V i powinno wtedy zadzia³aæ |
|
|
|
|
Kosiek
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-08, 15:55
|
|
|
Silnik 6V gnany napiêciem 12V obraca siê szybciej:) Lekiem na ca³e z³o bêdzie zmiana silnika na 12 V |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-08, 17:22
|
|
|
silnik 6V ma plastikowe trybiki jak w zabawce.... :) nie polecam |
|
|
|
|
wnuq
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-08, 19:36
|
|
|
ja na tyle na ile sie znam diagnoxuje brak masy lub + który powoduje dokoñczenie cyklu.zobacz czy gzies nie brakuje pod³aczenia |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-08, 21:59
|
|
|
Jak podpoi³e¶ modu³ z uruchomianiem wycieraczek przez spryskiwacze to z niego kabel ¿ó³ty musi byæ podpiêty do masy po !!!wy³±czeniu!!! wycieraczek to wtedy wróc± na du³. Jak w³±czasz wycieraczki to masa na ¿ó³tym kablu ma znikaæ! Jak dobrze pamiêtam bo nie mam jak tego sprawdziæ! |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-09, 07:35
|
|
|
xxl A sk±d ty wiesz ¿e on ma zó³ty kabel ????? Ty chyba nawet nie zdajesz sobie sprawy o jakie auto chodzi. Nie wcinaj siê bo wiêcej z ciebie k³opotu niz po¿ytku.
Edek powalcz z t± mas±. Wnuq ma racjê. Ale mówiê bêdzie rze¼ba. £atiej z tym silniczkiem. Bo masz po prostu jak w szóstce. 3 z³±czki i 3 kable z wi±zki plus masa
do karoseri. Nie mówi±c o tym ¿e taki szóstkowy wygl±da o niebo lepiej ni¿ ta cerata z silnikiem przy podpórce maski. |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-09, 10:06
|
|
|
przy oryginalnej instalacji 6V i w³±czniku tylko on/of kable id± analogicznie wg oznaczeñ. czyli np 58 na w³±cznku i 58 na silniczku. Wtedy bardzo prosto, natomiast przy pod³±czeniu czasowego te kable przy w³±czniku podpina siê zupe³nie inaczej i to w³a¶nie jest opisane w Preushu "je¿d¿ê samochodem trabant" je¶li podepnie siê wg schematu jak w oryginale prze³±cznik siê zjara (sprawdzone) W ksi±¿ce Preusha s± te¿ opisane usterki i ich usuwanie je¶li nastêpuj± zak³ócenia w pracy przerywanej. Nie umiem przytoczyæ trzeba siê wczytaæ |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-11, 16:30
|
|
|
Witam.
Czy 6, czy 12V to silnik ma wy³±cznik zerowego po³o¿enia.(czêsto zasyfia³y starym smarem i niedzia³aj±cy, a czasami zwarty i wtedy wystêpuje opisany problem ¿e wycieraczki chodz± na okr±g³o i zatrzymuj± siê po od³±czeniu napiêcia zasilania)
Tu potrzebny jest elektryk, a nie grupa gdybaj±cych.
Wiele razy mówi³em, ¿e na odleg³o¶æ nie da siê dok³adnie zdiagnozowaæ przyczynê usterki.
Krótko:
* od³±czyæ mechanizm wycieraczek (od o¶ki silniczka)
* sprawdziæ prawid³owo¶æ pod³±czenia "podtrzymania"
po podaniu napiêcia i rozpoczêciu pracy silniczka.
* pod³±czyæ napiêcie na silniczek
* od³±czyæ napiêcie, silnik powinien zatrzymaæ siê w po³o¿eniu "ZERO"
* zamontowaæ mechanizm wycieraczek ustawionych w pozycji "zero"
* cieszyæ siê sprawnymi wycieraczkami
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-12, 01:02
|
|
|
Jajer ja nic nie che mówiæ ale ty we¼ napisz ksi±¿kê "jak naprawiaæ trabanta(a jak NIE)"! Naprawdê! To by by³ bestseler!!! hehehehehheeh |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-11-12, 07:22
|
|
|
xxl schlebiaj sobie na priv i nie smieæ w temacie. |
|
|
|
|
|