Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
WYCIERACZKI
Autor Wiadomo¶æ
Edward 601
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-08, 10:00   

Witajcie

Mam problem z wycieraczkami w 601.
Do tej pory mialem wlacznik jednobiegowy (czyli jak wlaczylem to dzialaly stale i jak wylaczylem to sie zatrzymaly tam gdzie wylaczylem a nie wracaly na miejsce), zatem stwierdzilem ze zmienie wlacznik na taki z kilkoma predkosciami i przerywaniem.
Niestety po zmianie przelacznika (sprawnego) na pierwszym biegu jest to co wczesniej (chodzi i przestaje bez wracania jak poprzednio) na kolejnych biegach tez chodzi i to z przerwami, ale nie tam gdzie trzeba. Tak jakby nie robil calego okresu wytarcia, czyli zatrzymuja sie wczesniej i nie wracaja. Ogolnie jakas straszna lipa.
Mam zatem pytanie czy moze to byc wina starszego typu silniczka wycieraczek?

Moze ten ktory mam nie wspolpracuje wlasciwie z tym przelacznikiem, lub moze trzeba cos wiecej przerobic.

Instalacja 12V.

Dziekuje za pomoc.
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-08, 10:13   

to ja dodam zanim siê zaczn± wypowiadaæ nastêpni. Trabant ma instalacjê z 72 roku czyli klasyczne grube kable do 6V. Instalacja do prze³±cznika wycieraczek bez czasówki. I w dodatku, przerobiona na 12 V. Poczytaj ksi±¿kê je¿d¿ê sam trabant preusha. Tam jest napisane jak pod³±czyæ czasowy, tylko problem ten ¿e tam jest to opisane jak to zrobiæ na szóstce nie na 12. No mo¿e uda Ci siê przynajmniej wy³±cznik pod³±czyæ prawid³owo ale silnika to raczej nie. Z tego co ju¿ sam do¶wiadczy³em metody prób i b³êdów powoduj± skopcenie czasówki.
 
 
Edward 601
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-08, 13:12   

ale jest to wykonalne czy pró¿no probowac?
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-08, 13:50   

ja takich rze¼b nie ogarniam. W ksi±¿ce masz opisane jak pod³±czyæ silnik wycieraczek z prze³±cznikiem czasowym przy. Ja bym wola³ chyba znale¼æ silnik wycieraczek 12V o wygl±dzie i budowie silnika 6V. Wtedy pod³±czenia id± jak w 6 V i powinno wtedy zadzia³aæ
 
 
Kosiek
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-08, 15:55   

Silnik 6V gnany napiêciem 12V obraca siê szybciej:) Lekiem na ca³e z³o bêdzie zmiana silnika na 12 V
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-08, 17:22   

silnik 6V ma plastikowe trybiki jak w zabawce.... :) nie polecam
 
 
wnuq
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-08, 19:36   

ja na tyle na ile sie znam diagnoxuje brak masy lub + który powoduje dokoñczenie cyklu.zobacz czy gzies nie brakuje pod³aczenia
 
 
XXL24H
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-08, 21:59   

Jak podpoi³e¶ modu³ z uruchomianiem wycieraczek przez spryskiwacze to z niego kabel ¿ó³ty musi byæ podpiêty do masy po !!!wy³±czeniu!!! wycieraczek to wtedy wróc± na du³. Jak w³±czasz wycieraczki to masa na ¿ó³tym kablu ma znikaæ! Jak dobrze pamiêtam bo nie mam jak tego sprawdziæ!
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-09, 07:35   

xxl A sk±d ty wiesz ¿e on ma zó³ty kabel ????? Ty chyba nawet nie zdajesz sobie sprawy o jakie auto chodzi. Nie wcinaj siê bo wiêcej z ciebie k³opotu niz po¿ytku.
Edek powalcz z t± mas±. Wnuq ma racjê. Ale mówiê bêdzie rze¼ba. £atiej z tym silniczkiem. Bo masz po prostu jak w szóstce. 3 z³±czki i 3 kable z wi±zki plus masa
do karoseri. Nie mówi±c o tym ¿e taki szóstkowy wygl±da o niebo lepiej ni¿ ta cerata z silnikiem przy podpórce maski.
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-09, 10:06   

przy oryginalnej instalacji 6V i w³±czniku tylko on/of kable id± analogicznie wg oznaczeñ. czyli np 58 na w³±cznku i 58 na silniczku. Wtedy bardzo prosto, natomiast przy pod³±czeniu czasowego te kable przy w³±czniku podpina siê zupe³nie inaczej i to w³a¶nie jest opisane w Preushu "je¿d¿ê samochodem trabant" je¶li podepnie siê wg schematu jak w oryginale prze³±cznik siê zjara (sprawdzone) W ksi±¿ce Preusha s± te¿ opisane usterki i ich usuwanie je¶li nastêpuj± zak³ócenia w pracy przerywanej. Nie umiem przytoczyæ trzeba siê wczytaæ
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-11, 16:30   

Witam.
Czy 6, czy 12V to silnik ma wy³±cznik zerowego po³o¿enia.(czêsto zasyfia³y starym smarem i niedzia³aj±cy, a czasami zwarty i wtedy wystêpuje opisany problem ¿e wycieraczki chodz± na okr±g³o i zatrzymuj± siê po od³±czeniu napiêcia zasilania)

Tu potrzebny jest elektryk, a nie grupa gdybaj±cych.
Wiele razy mówi³em, ¿e na odleg³o¶æ nie da siê dok³adnie zdiagnozowaæ przyczynê usterki.
Krótko:
* od³±czyæ mechanizm wycieraczek (od o¶ki silniczka)

* sprawdziæ prawid³owo¶æ pod³±czenia "podtrzymania"
po podaniu napiêcia i rozpoczêciu pracy silniczka.

* pod³±czyæ napiêcie na silniczek

* od³±czyæ napiêcie, silnik powinien zatrzymaæ siê w po³o¿eniu "ZERO"

* zamontowaæ mechanizm wycieraczek ustawionych w pozycji "zero"

* cieszyæ siê sprawnymi wycieraczkami

Pozdrawiam.
 
 
XXL24H
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-12, 01:02   

Jajer ja nic nie che mówiæ ale ty we¼ napisz ksi±¿kê "jak naprawiaæ trabanta(a jak NIE)"! Naprawdê! To by by³ bestseler!!! hehehehehheeh
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-11-12, 07:22   

xxl schlebiaj sobie na priv i nie smieæ w temacie.
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytañ do SQL: 14